Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz izomman1 #6850 üzenetére

    Természetesen a 360 fokos standing módnál sokkal jobb a full roomscale, csakhogy a kérdés valójában az, hogy hányan engedhetik meg maguknak?
    A Vive technológiája 3x3m felett jelent valódi minőségi különbséget és ez a szint rifttel még simán behozható harmadik, negyedik szenzor hozzáadásával.
    Márpedig hány emberenek van a hmd és a pc árán felül 3x3méternél nagyobb tiszta játéktere roomscale-hez?
    Nyilván akadnak páran, mint ahogy olyanok is vannak, akiknek egy egész alagsoruk van házi bowling pályára vagy vasútmodellezésre, de a többség - és ez a lényeg - max. a pc előtti kisebb teret vagy a nappali tv előtti részét tudja VR-re használni, ami ritkán haladja meg a 3x3 métert.
    Na most a Valve stratégiája az, hogy ők meghatároznak x db. VR módot, a kismillió fejlesztő meg majd eldönti, hogy melyikre éri meg fejleszteni, a felhasználó pedig a saját lehetőségeihez képest válogat közülük.
    Az oculus viszont arra állt rá, hogy ha megvan a megfelelő hardvered, akkor minden tőlük vásárolt szoftver garantáltan futni is fog rajta. Ezzel pedig együtt jár, hogy minden szoftvernek támogatnia kell bizonyos szabványokat, amelyeket a minimális lehetőségekhez képest állapítanak meg. Azaz ha az oculus növelné a követelmény szintet, akkor azt egységesen a teljes platformra tennék, ezzel viszont kiszorítanák a potenciális userek egy jelentős részét. Ez ugyanaz, mint hogy miért nem adnak már ki 4K HMD-ket: mert ahhoz meg kellene növelni a minimális hardver követelményt is, az pedig a user bázis zsugorodásához vezetne.

    Amúgy a htc azért nem csökkent árat, mert a lighthouse technológia jóval drágább, mint az oculus féle kamerás megoldás, ráadásul a htc első sorban a hardver eladásra fókuszál, míg az oculus úgy tekint a riftre mint egy konzolra, azaz nem elsősorban a hardveren akarnak keresni, hanem hosszú távon akarják felfuttatni magát a platformot.

Új hozzászólás Aktív témák