-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz repvez #19362 üzenetére
"megcsinálják a kezeket egy játékban, de csak csuklóig, miért nem lehet hozzá karokat is tenni igy csak a levegőben lebegnek a kézfejek, eléggé illuzió romboló."
Ez egy kicsit hosszabb magyarázatod igényel.
A karakter animációnál ha a kezet egy adott pozícióba akarod állítani, akkor minden izületnek meg kell adni az x-y-z kordináta mentén az elfordulását. Ha egy több izületből álló végtagot akarsz animálni, akkor először a váll izület forgását kell beállítani, majd a könyökét, majd a csuklóét.
Ezt hívják forward kinematics-nak.Ezzel a módszerrel viszont eszméletlenül nehézkes leanimálni, hogy a karakter mozgás közben egy adott koordniátán tartsa a kezét, mondjuk asztalra támaszkodik, vagy fegyverrel céloz. Ilyenkor minden izület forgását úgy kell animálni minden képkockán, hogy a végén a kéz ne mozduljon el az adott pontról.
A játék karaktereknél a karok animációjához ezért un. inverse kinematics technikát alkalmaznak.
Megadod az utolsó ízület térbeli pozícióját és vissza felé (ezért inverse) kiszámolja, hogy a többi izületnek hogyan kell elfordulnia. (A matekját még a NASA fejlesztette ki robot karok mozgatásához.)Sajnos az inverse kinematics nem csak annyiból áll, hogy beállítod a kéz pozíciót, aztán hurrá kész az animáció, mivel ugyanahoz a ponthoz több féle módon is el lehet forgatni az izületeket. Ezért cél vektorral meg kell határozni, hogy a köztes izületek milyen irányban álljanak.
Ezt viszont nem egyszerű automatizálni mert több paramétertől függ. Ez egyik ilyen a karok hossza, azaz az izületek távolsága.
VR karakter esetén pedig pont ez a paraméter változó, mivel a kezek és a váll távolsága a felhasználó karhosszán múlik.Így a nem rendesen leprogramozott IK kitekeredett végtagokat eredményez, ami sokkal illúziórombolóbb, mintha a karok egyáltalán nem látszanának.
Azokban a játékokban tehát, ahol a játékos testének grafikája a játék szempontjából lényegtelen, sokkal egyszerűbb amolyan szellem formában hagyni a játékost és csak a kezeket mutatni, mint erőforrásokat pazarolni az IK programozásra csak azért, hogy látszódjanak a karok.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz jozsi252 #19361 üzenetére
Szerintem várd meg, amíg amazon.de-n közvetlenül amazon warehouse-ból is rendelhető lesz.
Akkor 30 napon belül indoklás nélkül visszaküldheted és két évig a garancia ügyintézés is kb. annyi, hogy leírod a bajod a supportnak, azok küldenek egy cserepéldányt, Te meg visszaküldöd a hibás terméket.
Ez a legtisztább megoldás itthonról.
Persze hazai cégtől is megveheted, de úgy csak 1 év garanciát kapsz, 14 nap az elállás és valószínűleg drágább lesz.Szerk:
amazon.de-n már előrendelhető az S és a Quest is 449EUR.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz jozsi252 #19369 üzenetére
Az expedited shippinget általában nem ajánlom, mert max. 1-2 nap a differencia.
A különbség a kettő között, hogy standard shippingnél az amazon először elszállítja a cuccot a legközelebbi raktárába és onnan postázza, az expeditednél meg abból a raktárból küldi, ahol éppen van készleten.
A belső árumozgatás igényel némi időt, ezért tűnik úgy, mintha három napig csak ülnének a megrendelésen postázás előtt és ezért adnak meg hosszabb szállítási időt.
Ugyanakkor én már jártam úgy expedited shippingel, hogy UPS-el küldték, ami a leggányabb az összes futárszolgálat közül. Minden előzetes értesítés, megbeszélés nélkül csak úgy kihozták egy nappal korábban, persze nem volt itthon senki, átállították a trackinget sikertelen készbesítésre és részükről a téma letudva.
Nekem kellett hívogatnom őket, hogy ugyan hozzák már ki mégegyszer, de még arra sem tudtak konkrét időpontot megadni, vagy értesítést küldeni, pedig meg volt nekik a telefonszámom és az email címem.
Ha nem néztem volna rá az amazonon a delivery státuszra, simán visszaküldik a csomagot.
Ehhez képest a standard shippingnél valahogy sokkal gördülékenyebben megy a folyamat, úgyhogy én azóta nem rendelek semmit expedited shippingel. -
#54625216
törölt tag
válasz repvez #19382 üzenetére
Sokféle megoldás létezik, tehát nem arról van szó, hogy nem lehet megcsinálni, hanem hogy nem éri meg.
Ha adott a karakter, akkor a játékosnak minden indításkor T-pózba kellene vágnia magát, majd különböző extrém pózokat felvennie, hogy a gép kalibrálhassa a fej-váll, kéz-váll távolságot mindössze a HMD és a kontrollerek pozíciójából és hozzáigazíthassa a karakter modellt.
Különben csak a kar scalezésével tudná megoldani a kéz-váll kapcsolatot, ami az esetek többségében szánalmasan nézne ki, mert természetellenesen megnyúlna a kar és rajta a textúrák, a csukló pedig a legkülönböző pillanatokban kifordulna.
Az olyan játékokban, mint a Lone Echo ezért eleve olyan a karakter design, hogy a kar torzulás nélkül nyújtható, de mondjuk egy Skyrim jellegű játékban már komoly problémát okozna ugyanez mert nem robotos témájú a játék, hanem valamennyire követnie kell a valós anatómiát.
A tépőzáras markerezés pedig elég nehezen megoldható consumer felhasználásánál, mert egyrészt úl macerás, másrészt meg újabb hibaforrás, hogy jól teszi-e fel a user. Akkor már célszerű valamiféle kinect féle full-body trackinget alkalmazni, ami a teljes alak sziluettje alapján állítja be a modell arányait, de itt megint csak a hatékonyság problémába ütközünk: tényleg megérné komplett hardvert kifejleszteni, legyártani, api szinten támogatni csak azért, hogy a virtuális kéz helyett a kar is látszódjon?
Szerinted a userek hány százaléka lenne hajlandó akár 50EUR többletet kifizetni egy ilyen fícsörért?
A képet amúgy csak extrém példának mellékeltem, hogy hova vezet, ha egyáltalán nem törődnek az IK targetekkel. -
#54625216
törölt tag
Leteszteltem az amazon.de preordert (végitmentem a vásárlási procedúrán, de nem adtam fel a rendelést).
És a Rift S-t és a Quest 64GB-os verzióját simán meg lehet rendelni, a 128GB-os Questet viszont nem engedi mondván, hogy nem szállítják a magyarországi címre.
Most vagy egyik Oculus terméket sem szabadna a "nem támogatott" régiókba eladniuk, és a Rift S és a 64GB-os Quest limitációit állították be rosszul, vagy szabad és a 128-asét cseszték el. -
#54625216
törölt tag
válasz DieHard #19393 üzenetére
Egyelőre csak pre-ordert tudsz leadni.
Ha semmiképpen sem akarsz lemaradni az első körről attól tartva, hogy máj. 21. után átmeneti készlethiány lesz, akkor rendeld meg most.
Én a helyedben kivárnám az első nem szponzorált véleményeket, mert akik jelenleg tulajdonolnak Rift S-t, azok mind ingyen kapták a Facebooktól és nyilván nem fogják lehúzni, de legalábbis sosem mondanak olyat, hogy "szar az egész eszedbe se jusson megvenni".
Mondjuk amazonnak 30 napon belül visszaküldheted így a legrosszabb esetben is csak a postaköltséget bukod. -
#54625216
törölt tag
válasz Imre077 #19399 üzenetére
Az is lehet, hogy semmiféle készlethiány nem lesz, ez erősen attól függ, hogy mennyi lesz az előrendelés, mekkora a készletük és milyen gyors az utánpótlás.
Általában véve az előrendelést azért szokták csinálni, hogy akik nagyon rá vannak függve biztosan hozzájussanak, illetve időben kiderüljön mindenki számára, ha elfogy az első adag.
A Rift S-ből pl. szerintem nem lesz készlethiány, a Questből talán. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #19411 üzenetére
A legjobb Pimax setup szerintem a Pimax 5K HMD + Index kontrollerek és base stationök.
Ez még akár versenyképes is lehetne az Index-el, mert csak $100 a különbség, csak a Pimaxhoz kell még a $300 vive audio strap.
Így viszont kérdéses, hogy a felbontás és nagyobb fov megér-e $400 különbséget úgy, hogy a support sehol sincs a Steamhez képest. -
#54625216
törölt tag
válasz -Solt- #19416 üzenetére
Az Oculus-Facebook sokkal agresszívebben áraz, mint a Valve-HTC.
Az Oculus-Facebooknak a minél nagyobb user bázis a célja, még ha - a konzolgyártókhoz hasonlóan - eleinte veszteséggel is adja a hardvert, a Valve-HTC pedig tudatosan a pro piacot célozza. Ebből nekem az jön le, hogy talán lesz az Indexhez ideiglenes black friday deal, de stabil áresésre nem igen lehet számítani, főleg ha már most Szeptember 30-nál tartanak az előrendelések.
Szvsz a szeptemberi oculus konferencián fognak a Rift-S árából faragni egy kicsit, ha az eladások elmarak a várakozásoktól, aztán talán jövőre lesz komolyabb árcsökkentés. Addigra talán lesz hivatalos Quest-PC kapcsolat is, így a Quest megmaradhat a 400USD árkategóriában a Rift S pedig lecsúszhat a WMR-ek árszintjére (~300USD). -
#54625216
törölt tag
válasz -Solt- #19420 üzenetére
A CV1 megjelenése más stratégiát kívánt, mert akkor még nem létezett consumer réteg, csak korai belépők, így nyilván mindenki ahhoz képest árazott.
Amikor az első adagok kifutottak, azonnal el is indultak a leárazások, mert azzal már a vékonyabb pénztárcájú átlagfogyasztókat célozták.Ami az S árát illeti: egy dolog, hogy mi mennyit ér (szvsz az S még a kompromisszumaival is többet, mint egy átlag WMR) és megint más, hogy mennyiért adják. Ha gyengébben fogy, akkor simán lemehetnek WMR árszintre, mert a lényeg a minél több Oculus felhasználó és nem a per unit haszon.
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #19423 üzenetére
A telefonok vagy TV-k ára azért esik drasztikusan, mert az emberek számára szükséges, mindennapi használati tárggyakról van szó, ezért megéri dollármilliárdokat tolni a fejlesztésbe és a gyártásba, mert dollár (száz)milliárdok jönnek vissza.
A VR viszont lássuk be, luxus termék.
Jelenleg az átlagember számára nincs olyan felhasználási terület, amihez nélkülözhetetlen lenne a VR.
Sőt nincs jelenleg olyan killer app sem, ami miatt az emberek kénytelenek lennének VR hardvert vásárolni.
Így marad a lassú fejlődés, hogy szépen fogyogatnak a HMD-k, mi meg imátkozunk az alacsonyabb VGA árakért és hogy végre valami indie feljesztő előálljon egy olyan VR alkalmazással, ami hirtelen tömegeket vonz a VR-be.
Én a gyerekeken tudom a legjobban lemérni, hol tart a VR: baromira érdekli őket, de egyik játékból a másikba ugrálnak, nincs olyan, mint mondjuk a Minecraft vagy a Fortnite, ami hetekre vagy hónapokra lekötné őket.Ezért lesi most mindenki árgus szemekkel a Quest eladásokat. Ha az sikerülne átlépni a kritikus mennyiséget, akkor beindulhatna a növekedési spirál és nagyobb eséllyel jelennének meg a system seller alkalmazások is.
-
#54625216
törölt tag
A HP VR Snacking egész jó ötletnek tűnik.
Most már csak a 3D szerkesztő programoknak kellene rendesen támogatniuk a VR-t, ami nem egyszerű, mert a legtöbb programot nem game engine logikával fejlesztették, azaz hogy stabil fps-hez optimalizálják a megjelenítést, így viszont vagy külső modulba kell import-exportálni a tartalmat, vagy az egész alkalmazást kell az alapoktól újraírni. -
#54625216
törölt tag
válasz -Solt- #19434 üzenetére
Csak az első roham erejéig volt az élen, most a #21. Igaz a többi cucc nagyrészt kiegészítő vagy feltöltő kártya, egyedül a Ninento Switch előzi meg a #15 helyen. És a 128GB-os model és a Rift S is ott van az első 30-ban.
Ez még a hype hatása, az igazán érdekes számok majd fél év múlva jönnek, hogy sikerült-e trended generálni. -
#54625216
törölt tag
Ennél olcsóbb sajna csak akkor lesz, ha magát az alapárat csökkenti az oculus. Szinte biztos, hogy ha idővel lesz is magyar forgalmazó, az drágábban fogja adni, mintha az amazonos árat átszámolnád.
Esetleg szürke importban gondolkozhatsz még. Ha van valamelyik ismerősödnek olyan cége, ami tud ÁFA mentesen külföldről vásárolni (és le is tudja könyvelni), akkor lemegy az ár 389-re.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #19507 üzenetére
Pont azt írta, amiről én is beszéltem a Rift S kapcsán:
- az inside-out tracking jó, mert véget vet az usb mizériának
- a 80Hz jó kompromisszum, mert a nagyobb felbontással együtt sem kell erősebb hardver, míg a 10Hz különbség vállalható
- a hardveres IPD vállalhatatlan (valószínűleg a már kész Lenovo design-t tartották meg, amibe utólag már nem lehetett mechanikus ipd állítást belehackelni)
- az ár túl magas (szvsz ez csak a szokásos "lenyúljuk az első körös vásárlókat" felár)A szeptemberi fejlesztői konferencián a következő bejelentésekre számítok:
- all-in-one headset, azaz egy pc-re is köthető quest jövő évi megjelenéssel
- experimental wifi alapú quest-pc összeköttetés (side load helyett oculus forrásból)
- rift s árcsökkenés[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #19520 üzenetére
"A hang miatt viszont vannak ketelyeim, arra velhetoen ki kell majd valamit találni"
-
#54625216
törölt tag
válasz gabortoth74 #19537 üzenetére
Erről már volt szó korábban: az expedited shipping nem mindig ér ide annyival hamarabb, hogy megérje külön fizetni érte. Normál shippingnél az amazon előbb cégen belül a legközelebbi raktárba szállítja a csomagot és onnan postázzák, az expedited-el meg közvetlenül onnan, ahol éppen készleten van. Na most simán előfordul, hogy ups-el Írországból kb. ugyankkor (1-2 nap különbség) ér ide a csomag, mintha az amazon előbb elszállítaná Ausztriába és onnan adná fel dpd-vel.
-
#54625216
törölt tag
válasz gabortoth74 #19547 üzenetére
Van amazon topik, szerintem ott érdeklődjél, mert meg leszünk fenyítve, hogy szétoffoljuk a topikot.
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #19557 üzenetére
A 80Hz-et semmilyen kamerával sem lehet normálisan felvenni, mert a standard képfrissítési frekvenciák vagy 24-el, vagy 25-el vagy 30-al maradék nélkül oszthatóak, a 80 meg egyikkel se.
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #19575 üzenetére
Szerintem ez is az első körös vásárlók lenyúlásáról szól, idővel sokkal több lesz a cross-buy amint kialakul a quest piaca.
Jelenleg aki Rift mellé questet vesz, az úgyis kifizeti a jobb címekért a teljes árat, így - feltételezem - arra játszanak, hogy a Quest amolyan kapudrogként fog működni. Azaz előbb megismeri a pácienssel VR-t a Questen keresztül, aki idővel szeretne jobb minőségben játszani és beruház gamer PC-re és Rift S-re. Na akkor fogják majd bejelenteni a cross-buy akciókat, hogy a Quest felhasználóknak megérje az Oculus ökoszisztémában maradni Steamre váltás helyett.Az ALVR késlekedése mögött meg akár az is lehet, hogy készül valamilyen oculus által támogatott megoldás, amit a szeptemberi show alkalmával fog Carmack bejelenteni, így megkérték az ALVR fejlesztőit, hogy egy ideig fogják vissza magukat.
Azért gondolom, mert amúgy nincs semmi racionális magyarázata, hogy miért ne csapnának le egy ekkora lehetőségre. Technikai akadálya biztosan nincs. -
#54625216
törölt tag
válasz abydos #19587 üzenetére
Az Oculus akár holnaptól is kötelezővé tehetné a cross-buyt, egyszerűen összevonja a különböző store-okat GearVRtól Riftig és minden játék csak egy tételként szerepelhet a store-ban.
Onnantól a kiadó csak azt döntheti el, hogy akar-e egyáltalán oculusra fejleszteni, illetve hogy melyik hardvert támogatja, de azt nem, hogy külön pénzt kér-e a különböző verziókért.Ezt egyelőre csak azért nem lépi meg az oculus, mert a Quest terjedéséhez szükség van a kiadók támogatására. Ha viszont a quest eladások elérik a kritikus tömeget, akkor a kiadóknak úgyis megéri fejleszteni rá, ha nem kérhetnek külön pénzt a rift és a quest verzióért.
Azaz ha mondjuk eladnak egymillió questet és az oculus kötelezővé teszi a cross-buyt, akkor már csak az lesz a kérdés, hogy mekkora az átfedés a rift és a quest userek között. Ha mindkét hmd-nek meglesz a megfelelő méretű önálló tábora és / vagy a mindkettőt birtokló felhasználók első sorban azokat a játékokat preferálják, amik mindkét platformon elérhetők, akkor a dilemma leegyszerűsödik arra, hogy hajlandó-e a kiadó lemondani 1 millió potenciális ügyfélről azzal, hogy csak az egyik hardvert támogatja.Ugyanezt a technikát alkalmazta anno Steve Jobs az iTunes-al. A kiadók nyomására másolásvédelmet raktak a zeneszámokra, majd amikor az iTunes megkerülhetetlenné vált a zeneforgalmazásban, akkor egyik napról a másikra egyoldalúan megszüntették a másolásvédelmet. A kiadók meg már nem tehették meg, hogy kivonuljanak az iTunes-ról, mivel a piacvesztés nagyobb bevételkiesést okozott volna, mint a másolásvédelem hiánya.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #19599 üzenetére
Vive-ot szvsz már nem érdemes.
Ha a Steam ökoszisztémába akarsz tartozni, akkor érdemes kivárni a Valve Indexet.
Persze mint minden bejelentett, előrendelhető, de még nem forgalmazott terméknél, itt is érdemes kivárni, amíg a mindennapi felhasználók véleménye is megjelenik, nem csak a fizetett youtube huszároké, vagy olyan forrásból rendeld, ahol kérdés nélkül visszaveszik, ha ne jönne be. -
#54625216
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
válasz wolfhgb #19846 üzenetére
Attól, hogy mindkét eszközt támogatja, még nem lesz egy program crossbuy, azt a kiadók döntik el.
Itt a: crossbuy címek listája.A két quest típus között csak a beépített háttértár mérete a különbség, minden másban ugyanaz a kettő.
Ha nem akarsz filmeket nézni offline, akkor szvsz a 64GB elég.szerk: Kiskuplung megelőzött.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz abydos #19945 üzenetére
Az alkalmazások nem hardver szinten érik el a kontrolleket, hanem a firmware-n keresztül. Azaz a game engine-ben nem kell megadnod, hogy most konkrétan a Go kontrollerét használod vagy a Rift-ét. Csak annyit állítasz be, hogy a "MotionController(R) Thumbstick Left" eseményre mit reagáljon a program. Hogy ez az esemény milyen hardvertől érkezik, az már a firmware-n múlik.
Persze más kérdés, hogy az Oculusnál az x ezer fícsör közül mire fordítják a fejlesztési erőforrásokat.
Azt is el tudom képzelni, hogy az első fél évben direkt nem erőltetik a Go kompatibilitást és a PC kapcsolatot, hogy a Quest ökoszisztémája megerősödjön és csak akkor jönnek ezek a fejlesztések, amikor a Quest alkalmazásboltja már önmagában is életképes.Többször is előfordult a számítástechnikában, hogy ha az erősebb hardver a kezdetektől lefele kompatibilis volt, akkor a fejlesztők a "kistestvér" hardver igényeit vették alapul, mert úgy nagyobb piacot tudtak megcélozni, ezért a jobb gép képességeit sosem használták ki igazán. PL. a Commodore 128 kompatibilis volt a C64-el, így továbbra is a C64-re gyártottak szoftvereket C128-ra meg alig.
Ugyanakkor Carmack twitter üzeneteivel megnyugtatják a korai belépőket, hogy az általuk hiányolt fícsörök nincsenek elfeledve, csak ki kell bekkelni, amíg bevezetik őket. Ezzel azokat is be tudják húzni az ökoszisztémába, akiknek a Go kompatibilitás fontos, viszont az alkalmazás fejlesztők rá vannak kényszerítve, hogy a kezdeti időszakban külön fejlesszenek a Questre. Win-win.
-
#54625216
törölt tag
válasz DAeRK07 #20001 üzenetére
Ez az, ami neked kell: https://vroptician.com/
Régebben vrlens-eu volt a neve, többen is rendeltünk tőlük és működik rendesen.
Gyakorlatilag egy 3d nyomtatott keret, ami rápattan a Rift lencséire. Óvatosan kell felrakni, hogy ne sértsd fel a lencsék körül a textilt, illetve macerás ki-be rakosgatni, ha többen is használjátok a hmd-t, de kb. ez minden hátránya. Amúgy ugyanolyan lencsét raknak bele, mint a szemüvegekbe.A vr-lens-lab cuccait nem ajánlom. Nem tudom most hol tartanak, de anno sokan panaszkodtak fejfájásra a torzítás miatt, a fenti megoldással sosem volt ilyen probléma.
-
#54625216
törölt tag
VR-nél nem a lencsék és a képernyő fizikai távolságát kell figyelembe venni, hanem a virtuális világ méreteit.
Ez hasonló, mint a tükör. Ott sem a tükör és a szem távolsága a mérvadó, hanem a tükröződésé.
Ha tehát távolra látsz rosszul, akkor távolba látó (értsd: utcai) szemüvegre lesz szükséged.
A jelenlegi VR technológia hiányossága, hogy 2 méteren belül nem tud éles képet produkálni, mert ahhoz már követni kellene a szem mozgását és azzal szinkronban, fizikailag mozgatni a lencséket. Így aki csak 2 méterig lát rosszul, annak nem is kell szemüveg VR-hez. -
#54625216
törölt tag
válasz #48613632 #20349 üzenetére
Ha új vagy, akkor mindenképpen töltsd le a Steamről a The Lab ingyenes demót.
Kisebb játékok vannak benne, a várvédős nyilazóssal órákat el lehet szórakozni.Kreatív cuccokból a quill és a medium valamennyivel komolyabbak és jobban is használhatóak, mint a tilt brush, ami inkább játék, mint grafikai szoftver.
Ha igazán komoly tartalmat keresel akkor az Elite Dangerous-t mindenképpen próbáld ki. Űrszimulátor, egyike azon ritka VR címeknek, ami kompromisszmok nélkül működik és több száz órát lehet vele játszani.
Nemrég ingyenes volt az Epic store-ban a Subnautica, annak is nagyon jól megcsinálták a VR részét, akciósan érdemes beszerezni, szintén teljes értékű játék sok-sok óra játékidővel.
Haverok szivatására tökéletes a Face Your Fears. Mindenki úgy kezdi, hogy ő nem parázós, aztán ott sikoltozik, mint egy kislány.
Party játéknak nagyon jó még a Keep Talking and Nobody Explodes. Itt a VR játékos a bomba szakértő, a többieknek pedig egy nyomtatott leírásból kell segíteniük hatástalanítani a bombát. A leírás magyarul is letölthető pdf-ben, csak ki kell nyomtatni. -
#54625216
törölt tag
válasz rossitibi #20613 üzenetére
Amíg vársz a csomagra, néhány dolgot érdemes előre elvégezni:
- alakítsd ki a játékteret: gép elhelyezése, kábel merre tekeredjen, bútor tologatás (ha kell)
- töltsd le és telepítsd az oculus appot
- töltsd le a steamvr-t
- ha nincs elég helyed a C:-n, akkor állítsd át az oculus és a steam könyvtárakat másik drive-ra
- töltsd le az összes ingyenes tartalmat, ami érdekel (a The Lab-ot ki ne hagyd steamen)Érdemes előre dolgozni, mert ha megjön a cucc, akkor garantáltan nem akarsz majd órákat várni a letöltésekre.
-
#54625216
törölt tag
válasz Mr Dini #20625 üzenetére
Samsung S sorozathoz még mindig a legjobb megoldás a GearVR:
GearVR Galaxy S 10 Plus videó
Ha csak videó nézéshez kell, akkor felesleges a Rift mert jobb képminőséget azzal sem kapsz, de PC-hez leszel kötve. Ha meg később szeretnél telefont cserélni, vagy csak önálló hmd-t akarsz, akkor jobban jársz egy Go-val vagy Quest-el. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #20628 üzenetére
Nem tudom miért hittem azt, hogy Rift-S-t vett.
Talán mert mindenki arról ír?[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Mr Dini #20654 üzenetére
Ha túl akarsz lépni a filmnézésen, akkor érdemes beszerezni egy bluetooth játékkontrollert (pl. xbox-s), mert van pár fix kamerás platformer gearvr játék, amit megéri kipróbálni, gyakorlatilag teljes értékű élményt nyújtanak.
A telefonos VR-al amúgy az szokott lenni a gond, hogy az embernek szüksége van a telefonjára, a VR hamar lemeríti, így csak ritkán kerül elő a vr headset (kb. az első wow élményig, meg ha másoknak mutogatja) majd elfelejtődik. Kapudrognak viszont jó. -
#54625216
törölt tag
A Cronos nekem is nagy kedvencem, az eleje - mint minden platformernek - kicsit lassan indul, de utána jópár olyan poén van benne, ami egyedivé teszi. Pl. nagyon jól játszik a méretekkel és egyszer órás vagy, máskor meg apró játékszer.
Külön tetszik, hogy fix kamerás és így garantáltan nincs motion sickness, szemben pl. az Edge of Nowhere-el, ami szintén jó külső nézetes játék, de a karaktert követő mozgó kamera nálam rendszeresen rosszullétet produkált. -
#54625216
törölt tag
válasz abydos #20807 üzenetére
A mozifilmeknél is az a szabály, hogy a néző az első tíz perc után eldönti, hogy "jó tanuló felel" vagy "rossz tanuló felel" hozzállással nézi-e végig a filmet, azaz ha az első tíz perc nem jön be neki, akkor a negatívumok sokkal jobban zavarják, mintha élvezte volna az elejét.
A sorozatoknál ugyanakkor hajlandóak az emberek két-három epizódot megnézve eldönteni, hogy érdekli-e őket a folytatás.
Azaz van némi összefüggés a várható tartalom mennyisége és aközött, hogy mennyi idő alatt döntik el az emberek, hogy kiváncsiak-e a műre.A konkrét esetben szvsz egy mindössze 4 óra játékidővel rendelkező játéknál igenis elégnek kellene lennie 10-20 percnek, hogy az ember el tudja dönteni, hogy érdekli-e tovább a sztori vagy sem.
Azaz vagy csinálják ütősre az elejét, hogy rögtön besszippantsa a játékost, vagy rakjanak bele hosszabb tartalmat és akkor lehet lassabban építkezni.
Rpg-nél pl. 4-5 óra, mire egyáltalán elkezdődik a játék és addigra csak a karakter beállításokon meg az alap tutorialokon vagy túl, de a műfaj ismerői tudják, hogy érdemes beletolni az időt, mert utána hosszú heteken vagy hónapokon át is le tud kötni a játék.A kényszeresen véleményt nyilvánító fikahuszárok "lemming hatása" engem is baromira idegesít, főleg ha egy nyilvánvaló ostobaság terjed futótűzként az "aki velünk van, az egyetért, aki nem, az fanboy és ignorálható" logika alapján. De ez nem okozza, legfejlebb felgyorsítja egy alapvetően elhibázott játék bukását.
Márpedig a rövid játékidő nem különösebben érdekfeszítő felvezetéssel egyszerűen hibás játék design. -
#54625216
törölt tag
A Quest nagyjából a Nintendo kézikonzolok piacára van belőve, nem egy PC vagy konzol kiegészítő, hanem önálló platform.
Nintendo 3ds-re a használt(!) játékok mind a mai napig 15-35EUR körül mozognak miközben már van rá törés és kalózban elérhető gyakorlatilag a teljes szoftverkínálat.
A 3ds startjakor 10 darab játék volt elérhető rá, 8 év alatt kb. 75 milliót adtak el belőle és összesen kb. 7-800 játék jelent meg.A Quest tehát egyáltalán nem áll rosszul szoftver kínálatban. Ami szerintem általában problémás a VR tartalmakban, hogy játékidőben nagyon elmaradnak a konzolos vagy PC-s játékoktól. Annyiban tehát jogos a kritika, hogy míg mondjuk egy nintenro-ra a 30-60USD árért teljes értékű tartalmat kapsz (esetenként több száz játékórával), addig a Quest-es játékok PC-n vagy konzolokon inkább a demó vagy early-access karegóriában versenyeznének.
Ez viszont nem a Quest, hanem általában a VR piac problémája, hogy kevés az igazán komoly fejlesztés, mert még feszegetik a műfaj határait és a VR eszközök nem lépték át a kritikus mennyiséget, hogy az AAA kiadók is rááljanak. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #20843 üzenetére
Orbus VR .... na most rajtam a sor, hogy fikázzak.
Komolyan nem értem, hogy miért áradozik mindenki erről a játékról. Én becsszóra próbáltam megszeretni, többször is nekifutottam és mindig refund lett a vége. Steamen, Oculus-on, ingyenes hétvégén, mindig csalódást okozott.
Ahányszor próbáltam, tele volt nagyon durva bugokkal. Kinyitod a térképet, arréb lépsz kettőt és ott marad a levegőben. Az eszközök a testeden lógnak és az egyik ütköző geometriája belelóg a másikba, így előbb el kell dobnod valamit, hogy elővehesd a másikat.
A harcrendszer egy katasztrófa. Nagyon VR-ra akarták venni, és az elv még jó is lett volna, de a megvalósítás működésképtelen. Karddal mindenféle mozgás kombinációkat kell csinálni, mage-el meg rúnákat rajzolni a levegőbe. Ehhez képest kb. random hadonászni tudsz csak, mert a rendszer nem ismeri fel még a legalapabb formákat sem.
A kezdő zónában az alap mobok két mozdulattal kinyírnak, te meg azt se tudod, hogy egyáltalán mit csinálj: próbálod megütni, rálőni, sebez rajta kettőt, ő meg egy mozdulattal leszedi a háromnegyed hp-dat.
Bárhova mész, bármit csinálsz, legyen az város, menürendszer, erdő, akármi, az bughalmaz és igénytelenül össze van dobálva.
Látvány: a grafika borzalmas. Nem absztrakt cartoon-os, amilyen lenni akar, hanem szimplán ronda. Olyan, mintha a játék grafikai elemek helyett placeholderekkel lenne tele.
Oké, hogy MMO és VR és minimál gépigényre fejlesztenek, de ez az igénytelenségre nem mentség.Most komolyan:
Ehhez képest nindento 3ds grafika kb. 8 éves telefon hardveren:
Az, hogy van demó mindenképpen előrelépés, mert eddig kifizetted a 40EUR(!) árat és volt 2 órád a refunra, azaz esélyed se volt, hogy esetleg a közösség vagy a hosszabb játékmenet elvonja a figyelmet az ordító hiányosságokról.
Persze akit érdekel, az próbálja ki, de ne számítson sokra, úgy könnyebben érheti kellemes meglepetés. -
#54625216
törölt tag
válasz Magyarfarkas #20849 üzenetére
A grafika engem csak az igénytelensége miatt zavar, önmagában nem lenne dealbreaker, ha az egész játékot nem jellemzné általában az igénytelenség. Pl. az ijj összeakad a többi tárggyal és nem tudod elővenni, vagy elrakni, és az ilyenek.
Ez egy erősen alfa állapotú fejlesztés early accessnek eladva. (Lehet, hogy a reborn update-el már eljutottak a pre-beta állapotig, nem tudom, mert nem próbáltam.)
Ha valami nem sikerül, sosem tudhatod, hogy a fejlesztők szarták el, vagy úgy van az jól, csak még nem tanultad meg. De egész biztos, hogy a játék nem hogy nem vezet rá, sőt a trehány kivitelezés még akadályoz is benne, hogy magadtól rájöjj. Nem azt várom el, hogy a játék végig fogja a kezem, de legalább az alapvető dolgokat illene normálisan megcsinálni.
Persze haverokkal még az aknakereső is izgalmas tud lenni, így ha valaki már rájött, hogy hogyan kerüld ki a bugokat és hogy működik az alapvető játékmechanika (amit egy valamire való játékban a tutorialokból kellene megtudnod ugyebár), akkor el tudom képzelni, hogy élvezhető, de így gyakorlatilag a usereknek kell maguktól pótolniuk a fejlesztés hiányosságait és szájhagyomány útján kell a legalapvetőbb információkat is beszerezni.
Ha nem ez lenne a "world first" VR MMO, már rég becsődölt volna az egész. Joggal, mert kb. egy egyetemista diplomamunkának is gyenge fejlesztést árulnak A kategóriás áron. -
#54625216
törölt tag
válasz rossitibi #21049 üzenetére
Hogy mi a jó videóminőség az ugye szubjektív, így nehéz megmondani, hogy kinek mi fér bele.
Referenciának érdemes megnézni ezt a demót: Introduction to Virtual Reality.
Ha ez sem jön be, akkor inkább engedd el a 360 videózást, mert ennél jobbakat nehezen fogsz találni.Amúgy ha felnőtteknek mutogatom a VR-t, akiket elsőre nehéz rávenni a kontrollerrel hadonászásra, mindig az Introduction to Virtual Reality-val kezdem, az sikeresen felkelti az érdeklődésüket és utána már hajlandóak kipróbálni a kontrolleres tartalmakat is.
Gyerekekkel a robotos tutoriallal kezdünk, aztán a Bullet Train, mert nem lehet benne meghalni és rövid.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs