Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz repvez #19362 üzenetére

    "megcsinálják a kezeket egy játékban, de csak csuklóig, miért nem lehet hozzá karokat is tenni igy csak a levegőben lebegnek a kézfejek, eléggé illuzió romboló."

    Ez egy kicsit hosszabb magyarázatod igényel.

    A karakter animációnál ha a kezet egy adott pozícióba akarod állítani, akkor minden izületnek meg kell adni az x-y-z kordináta mentén az elfordulását. Ha egy több izületből álló végtagot akarsz animálni, akkor először a váll izület forgását kell beállítani, majd a könyökét, majd a csuklóét.
    Ezt hívják forward kinematics-nak.

    Ezzel a módszerrel viszont eszméletlenül nehézkes leanimálni, hogy a karakter mozgás közben egy adott koordniátán tartsa a kezét, mondjuk asztalra támaszkodik, vagy fegyverrel céloz. Ilyenkor minden izület forgását úgy kell animálni minden képkockán, hogy a végén a kéz ne mozduljon el az adott pontról.

    A játék karaktereknél a karok animációjához ezért un. inverse kinematics technikát alkalmaznak.
    Megadod az utolsó ízület térbeli pozícióját és vissza felé (ezért inverse) kiszámolja, hogy a többi izületnek hogyan kell elfordulnia. (A matekját még a NASA fejlesztette ki robot karok mozgatásához.)

    Sajnos az inverse kinematics nem csak annyiból áll, hogy beállítod a kéz pozíciót, aztán hurrá kész az animáció, mivel ugyanahoz a ponthoz több féle módon is el lehet forgatni az izületeket. Ezért cél vektorral meg kell határozni, hogy a köztes izületek milyen irányban álljanak.
    Ezt viszont nem egyszerű automatizálni mert több paramétertől függ. Ez egyik ilyen a karok hossza, azaz az izületek távolsága.
    VR karakter esetén pedig pont ez a paraméter változó, mivel a kezek és a váll távolsága a felhasználó karhosszán múlik.

    Így a nem rendesen leprogramozott IK kitekeredett végtagokat eredményez, ami sokkal illúziórombolóbb, mintha a karok egyáltalán nem látszanának.

    Azokban a játékokban tehát, ahol a játékos testének grafikája a játék szempontjából lényegtelen, sokkal egyszerűbb amolyan szellem formában hagyni a játékost és csak a kezeket mutatni, mint erőforrásokat pazarolni az IK programozásra csak azért, hogy látszódjanak a karok.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák