-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz
repvez #19362 üzenetére
"megcsinálják a kezeket egy játékban, de csak csuklóig, miért nem lehet hozzá karokat is tenni igy csak a levegőben lebegnek a kézfejek, eléggé illuzió romboló."
Ez egy kicsit hosszabb magyarázatod igényel.
A karakter animációnál ha a kezet egy adott pozícióba akarod állítani, akkor minden izületnek meg kell adni az x-y-z kordináta mentén az elfordulását. Ha egy több izületből álló végtagot akarsz animálni, akkor először a váll izület forgását kell beállítani, majd a könyökét, majd a csuklóét.
Ezt hívják forward kinematics-nak.Ezzel a módszerrel viszont eszméletlenül nehézkes leanimálni, hogy a karakter mozgás közben egy adott koordniátán tartsa a kezét, mondjuk asztalra támaszkodik, vagy fegyverrel céloz. Ilyenkor minden izület forgását úgy kell animálni minden képkockán, hogy a végén a kéz ne mozduljon el az adott pontról.
A játék karaktereknél a karok animációjához ezért un. inverse kinematics technikát alkalmaznak.
Megadod az utolsó ízület térbeli pozícióját és vissza felé (ezért inverse) kiszámolja, hogy a többi izületnek hogyan kell elfordulnia. (A matekját még a NASA fejlesztette ki robot karok mozgatásához.)Sajnos az inverse kinematics nem csak annyiból áll, hogy beállítod a kéz pozíciót, aztán hurrá kész az animáció, mivel ugyanahoz a ponthoz több féle módon is el lehet forgatni az izületeket. Ezért cél vektorral meg kell határozni, hogy a köztes izületek milyen irányban álljanak.
Ezt viszont nem egyszerű automatizálni mert több paramétertől függ. Ez egyik ilyen a karok hossza, azaz az izületek távolsága.
VR karakter esetén pedig pont ez a paraméter változó, mivel a kezek és a váll távolsága a felhasználó karhosszán múlik.Így a nem rendesen leprogramozott IK kitekeredett végtagokat eredményez, ami sokkal illúziórombolóbb, mintha a karok egyáltalán nem látszanának.
Azokban a játékokban tehát, ahol a játékos testének grafikája a játék szempontjából lényegtelen, sokkal egyszerűbb amolyan szellem formában hagyni a játékost és csak a kezeket mutatni, mint erőforrásokat pazarolni az IK programozásra csak azért, hogy látszódjanak a karok.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Filmvilág
- iPhone topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- BestBuy topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Eladó Konfig Ryzen 5 2600X 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD GTX1660 6GB!
- NVidia és AMD videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- NVidia videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- Lenovo ThinkPad T480s i7 8650U 16GB DDR4 256GB M.2 NVME QHD (2560x1440)
- UniFi U6-LR, U6-Lite, UAP-AC-PRO, 4xUF-RJ45-10G, 22 patch cable