Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #45097 üzenetére

    Az explicit API-s multi GPU-nak nincs köze a driverhez. A Microsoftnak van rá egy szabványos WDDM AFR implementációja, amit arra írtak, hogy a hardverekben van két DMA. De amíg az AMD régóta DMA-val oldja meg az AFR-t, így építettek a GPU-kba egy fast pathot a multi GPU kommunikációra. Ez az NVIDIA GPU-iból hiányzik, mert sosem DMA-val oldották meg ezt a kérdést, tehát értelmetlen volt erre hardvert építeniük, inkább az SLI híd linkjére fókuszáltak, viszont a Microsoft kvázi meghajtója nem használja az SLI hidat, hozzá sem nyúl ahhoz a linkhez, és a DMA-n keresztüli kapcsolatra fókuszál, amire az NVIDIA sosem gyúrta ki a hardverét. Ezért tud nagyon erősen skálázódni a Radeon a WDDM AFR implementációjával.

    Azt fontos kiemelni, hogy a WDDM AFR implementációja egy hirtelen fejlesztés volt. A Microsoft mindig is arra gondolt, hogy jobb ezt a fejlesztőkre bízni, de aztán az AMD írt egy olyan WDDM kódot, ami csak meghívható az alkalmazásokon belül, és működik az AFR. A Microsoft fogta ezt a kódot, és bemásolta a Windows 10-be, így a DirectX 12 és a Vulkan kapott egy egy extra lehetőséget a több GPU-ra. Viszont érthető, hogy hardverben senki sem készült erre, mert sosem került megbeszélésre a funkció. Az AMD megírta, a Microsoft pedig a többi gyártó véleménye nélkül kiadta. Ugye ezt megtehetik, funkcionálisan csak két DMA kell, ami ezer éve ott van a GPU-kban, de nem mindegy, hogy milyen gyors linkkel kapcsolódnak a multiprocesszorok gyűrűs buszához. A tipikus streaming műveletekre elég a lassú busz, ez eleve elég kis részét teszik ki a programoknak, és aszinkron módban simán fut, de az AFR nagyobb terhelés, és oda már erős busz kell.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák