Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Mumee #50599 üzenetére

    A DLSS-ben ha jól tudom, már most is van olyan funkció, vagy jellegzetesség, hogy ha mozog a képernyő, akkor azért gyengébb a minőség, de amikor megáll, akkor kitisztul, kiélesedek.

    bocs, ha kicsit pongyolán fogalmazom meg.

    Van egy másik érdekes fícsör, a Variable Rate Shading, ami ha jól tudom, szintén érkezik az új konzolokkal és biztos az RDNA2 alapú AMD gpu-k is tudni fogják.

    Ez valami olyasmiről szól, hogy a frame bizonyos részeit, ami kevésbé látványos, kevésbé változik, kevésbé látható, távolabbi, stb, lényegében alacsonyabb felbontással rendereli.

    Már a VRS-t össze lehetne kötni a DLSS-szel úgy, hogy a frame célfelbontása állandó, viszont a frame bizonyos részeit alacsonyabb, a fontos részeit magasabb felbontásról skálázza fel, szükség esetén akár natív felbontáson is megjeleníthet, ha a minőségi igény megkívánja.

    Az jutott eszembe, hogy vajon össze lehetne ezt még kapcsolni a Radeon Chill-lel. Tudom, azt sokan nem szeretik, mert ki az a lökött, aki mondjuk 60fps-sel akarna játszani, amikor játszhatna 90-nel, vagy akár 144-gyel is?
    De valahogy a chill is elemzi, hogy mozog-e a játékos, vagy van-e user input, és vissza tudja venni az fps-t. ha egyébként nem történik semmi és így energiát takarít meg valamint hőpuffert képez.

    Ezt tovább lehet fokozni azzal, hogy chill nem csak a frekvenciát veszi vissza, hanem a felskálázás forrásfelbontását is lejjebb tolja. Bár természetesen a Chill a user inputra figyel, a működése az, hogy lecsökkenti az fps-t, úgy is fogalmazhatnánk, hogy kihagy komplett képkockák renderelését.

    És itt most megpróbálom összerakni a hármat.
    Vajon megoldható-e az, hogy a frame kevésbé fontos, vagy háttérben levő, stb részeit (amit a VRS alacsonyabb felbontáson renderelne), egyszerűen ne is renderelje még akár alacsony felbontáson se (amit DL upscaling technikával lehetne a kívánt célfelbontásra skálázni), hanem a frame-nek azt a részének renderelését hagyja ki és bízza rá a DL upscaling technikára, hogy az előző képkocka alapján töltse ki?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák