-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
A DLSS-ben ha jól tudom, már most is van olyan funkció, vagy jellegzetesség, hogy ha mozog a képernyő, akkor azért gyengébb a minőség, de amikor megáll, akkor kitisztul, kiélesedek.
bocs, ha kicsit pongyolán fogalmazom meg.
Van egy másik érdekes fícsör, a Variable Rate Shading, ami ha jól tudom, szintén érkezik az új konzolokkal és biztos az RDNA2 alapú AMD gpu-k is tudni fogják.
Ez valami olyasmiről szól, hogy a frame bizonyos részeit, ami kevésbé látványos, kevésbé változik, kevésbé látható, távolabbi, stb, lényegében alacsonyabb felbontással rendereli.
Már a VRS-t össze lehetne kötni a DLSS-szel úgy, hogy a frame célfelbontása állandó, viszont a frame bizonyos részeit alacsonyabb, a fontos részeit magasabb felbontásról skálázza fel, szükség esetén akár natív felbontáson is megjeleníthet, ha a minőségi igény megkívánja.
Az jutott eszembe, hogy vajon össze lehetne ezt még kapcsolni a Radeon Chill-lel. Tudom, azt sokan nem szeretik, mert ki az a lökött, aki mondjuk 60fps-sel akarna játszani, amikor játszhatna 90-nel, vagy akár 144-gyel is?
De valahogy a chill is elemzi, hogy mozog-e a játékos, vagy van-e user input, és vissza tudja venni az fps-t. ha egyébként nem történik semmi és így energiát takarít meg valamint hőpuffert képez.Ezt tovább lehet fokozni azzal, hogy chill nem csak a frekvenciát veszi vissza, hanem a felskálázás forrásfelbontását is lejjebb tolja. Bár természetesen a Chill a user inputra figyel, a működése az, hogy lecsökkenti az fps-t, úgy is fogalmazhatnánk, hogy kihagy komplett képkockák renderelését.
És itt most megpróbálom összerakni a hármat.
Vajon megoldható-e az, hogy a frame kevésbé fontos, vagy háttérben levő, stb részeit (amit a VRS alacsonyabb felbontáson renderelne), egyszerűen ne is renderelje még akár alacsony felbontáson se (amit DL upscaling technikával lehetne a kívánt célfelbontásra skálázni), hanem a frame-nek azt a részének renderelését hagyja ki és bízza rá a DL upscaling technikára, hogy az előző képkocka alapján töltse ki?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- TCL LCD és LED TV-k
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Házimozi belépő szinten
- Építő/felújító topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Star Wars rajongók
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...