Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Direkten ők nem tudják. A gyártópartnereiktől kapott adatokra támaszkodnak. Nyilván a VGA-gyártók ezt azért elég jól fel tudják mérni, akár direkt eladásból, akár a hivatalos csatornákon kért visszajelzésekből. Ezeket kapja meg a JPR is. Nyilván az AIB nem fogja megmondani az NV-nek az AMD, és az AMD-nek az NV számait. Legalábbis hivatalosan nem, aztán fű alatt lehet, hogy megtudják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nem atomfizika ez. A gyártópartner felé vannak rendelések bányába való VGA-kra. Szimplán odamegy a bányászó társulat, hogy ők el szeretnének vinni egy rakás VGA-t bányászni, mittomén 1 millió euró értékben.
A disztribútorok tekintetében pedig a hivatalos csatornákat azért elég jól lehet követni. A kereskedők sokszor kérhetnek visszajelzést, hogy a kisker cuccaiból mennyi VGA-t vittek el úgy, hogy egyszerre hatot vettek mondjuk. De már a három is gyanús. Ezeket visszaadod adatként, és meg is van, hogy mennyi VGA ment a bányába. Persze van némi hibaarány, de alapvetően nem annyira sok. Ha egy VGA-t veszel, akkor nem valószínű, hogy bányász vagy.(#34003) Yutani: Most nem. Most inkább csökkenőben vannak az árak. Régen valszeg azért sokkal több volt ez. Azt hiszem a Q4-ben valami 3 millió, de ezt nem tudom pontosan. Előtte valszeg volt 5-7 is. Azért a 25% már elég ahhoz, hogy küldje felfelé az árakat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
GCN1 és GCN4 között c4c van 15-17% előrelépés. Nem túl sok az sem, ott is az órajel az, ami miatt a Polaris el tud húzni.
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
Az a baj, hogy itt ez a naaaaaaaagyon sok fejlesztés, amit most itt agyondícsértél, hogy így jobb, úgy spórol, és ezzel 3 év alatt egyenórajelen elért 10%-os növekményt.
Az utolsó bekezdéseddel arra célzol, hogy az AMD és az Nvidia kartellezik? Elosztották egymás között a piacot, az nvidia tarol, az AMD pedig felszedi a morzsákat?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34009 üzenetére
Na most ezeket nem úgy kell mérni, erre nem véletlenül voltak olyan meghajtók az elején, amikben le voltak tiltva. A hatásukat eleve nem fps. A DSBR-t például bytes/frame-ben mérik, az IWD hatását a kontextusváltások számában, míg a DCC-t szintúgy bytes/frame-ben. Persze ehhez tudni kell, hogy miket keressen, egy szimpla tesztelő nem tudja megcsinálni. Egyrészt nincs hozzá meghajtója, illetve hiába is szerzi be a toolokat, akkor sem fugja tudni, hogy mit kell nézni.
Ők már jóval többet tudnak a Microsoft új WDDM-éről. Az erőforrásaikat inkább abba ölik, mert egy külön vásárolható kártyával szert se fogsz elérni rajta.
(#34010) Petykemano: Az AMD teljesen más. Ők már tudják használni, hiszen van hozzá egy rakás kiterjesztésük mindegyik elterjedt API-ra. A szabványos megoldás viszont más, ott már mindenki tudja majd használni, így megéri sokkal többet építeni rá, hogy több legyen az összesített sebességelőny is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
De hiába méred a hatást egyedi mérőszámmal, ha közben az fps nem nagyon nő tőle, az fps/W és az a fps/mm2 nem javul (miközben beleöltél egy csomó tranzisztort)
Ha kiveszed az fps-t teljesen a képből, akkor legföljebb csak egy technológiai szépségről beszélhetünk, ami azonban piaci előnyt nem hoz. Egy dísz.
Szabványos vagy nem szabványos. Az a baj, hogy semmilyen sebességelőny nem látszik az AMD részéről.
Egyet kell értsek Oliverdával a GCN-t születése óta csak reszelgetik 2015-ben a fijivel elérte a horizontális skálázhatóságának csúcsát és kínkeservesen próbálják emelni az elérhető frekvenciát (vertikális skálázódás) minden más csak bütykölés, reszelgetés, vagy más piaci igényeknek a kiszolgálása.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34012 üzenetére
Ezek nem egyedi mérőszámok. Így lehet mérni a hatásukat, mert a grafika számítása az heterogén feladat, vagyis sok eltérő részegységgel történik az egész és/vagy eltérő hardverállapotok mellett. Tehát van egy megoldás egy bizonyos problémára, amit nem tudsz kimérni fps-en, mert az a teljes képkocka számításának időtartamát méri, miközben lehet, hogy az adott technika a képkocka időtartamának az 5%-ára reagál. Tehát azt az 5%-ot gyorsítja mondjuk 50%-kal. Viszont ha az fps-t méred, akkor rendkívül félrevezető az egész, mert beleraksz a mérésbe 95%-nyi értelmetlen időt, ami csak megakadályozza, hogy megmérd az újítás előnyeit.
Mármint mert nem méred ki. A Doomnál például ki lehetett mérni, hogy az intrinsics mit hozott. Nem az OpenGL és a Vulkan különbségét láttad a Radeonon, hanem azt, hogy a Vulkan kódhoz a PSSL-ből volt fordítva a SPIR-V, míg az OpenGL kódnál maradt a GLSL.
Ezek a mai GPU-k igazából igen extrém mértékben skálázhatók. Ezek a modern ISA-k 30000+ konkurens szálat is futtatnak. Tehát igazából csak a buszrendszertől függ, hogy hány tömböt raksz a hardverbe, valószínűleg akkor sem ütköznél skálázási gondokba, ha minden multiprocesszort külön tömbbe helyeznéd. Az más kérdés, hogy hatalmas faszság lenne, de az ISA alapvetően elbírná. Ezért sincs egy jó ideje gyökeresen új utasításarchitektúra az AMD és az NV részéről, mert hamarabb futnak bele a gyártástechnológia fizikai limitjeibe, minthogy maga az ISA skálázódása váljon korlátozóvá. Legközelebb akkor lesz itt nagy változás, amikor hozzák a dinamikus erőforrás-allokációt. Ott kényszerből bele kell nyúlni a működésbe, mert a mostani ISA-k statikus módszerre vannak szabva. Ez egyébként majd egy külön izgalmas változás lesz. Egyedül a megboldogult Larrabee volt ilyen rendszer, csak hát sajnos nem tudtuk megtapasztalni az előnyeit.
(#34013) Oliverda: Nyilván ezek a dolgok csak azokat érdekelhetik, akik értik is, hogy miről is van szó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
válasz Oliverda #33992 üzenetére
Kb. amúgy Wolfgang tökéletesen összefoglalta a lényeget.
#33995: Könnyen lehet, hogy még a Hot Chips előtt lesz a world premier
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Petykemano
veterán
válasz huskydog17 #34019 üzenetére
Az egészen biztos, hogy nem a voltát fogják részletezni?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #34020 üzenetére
Nem, a Hot Chips-en csak a mar bemutatott es piacradobott termekekrol beszelnek es a bemutato cimeben "mainstream GPU" van ami nem a Volta.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
Igaz
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
füles_
őstag
Tudnivalók:
based on reports from Jon Peddie Research and Mercury Research
these data shows unit sales and unit market shares for GPUs for add-in boards (desktop graphics cards)AMD goes up to 34.9% in Q1/2018, from 33.7% in Q4/2018 or 27.5% in Q1/2017
nVidia falls to 65.1% in Q1/2018, from 66.3% in Q4/2018 or 72.5% in Q1/2017
15.5 million add-in boards are saled in Q1/2018, worth $5.0 billion
this includes 1.7 million sales to cryptocurrency miners (11% of unit sales)
-
Locutus
veterán
válasz Yutani #34025 üzenetére
Szerintem szimplán fogalmuk sincs hány ment bányásznak, csak arról tudnak, amit esetleg olyan cég vett meg eleve. De ami kiskeren keresztül jutott bányászok kezébe, arról nem hiszem, hogy van adatuk.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
-
#45185024
törölt tag
válasz Oliverda #34028 üzenetére
Ha már itt vagy Oliverda
Hogy is van ez a hír ? Elmagyaráznád nekünk ezt ???
Mert én máshogy tudom It’s a long time from now
Vigyázz mert a dezinformációt sok korban nagyon durván büntették !
Tehát mégegyszer a következő 3 hónapban NEM lesz Gamer videókártya sehol igaz ?[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #34029 üzenetére
Pletykalapok voltak és lesznek is. Sok esetben egy pletykát (nem feltétlenül csak IT körökben) az hitelesít, hogy több más (pletyka)lap is lehozza. Nyilván nem szenzációhajhász célból, hanem tárgyilagosan megfontolva a hír lehetséges igazságtartalmát.
Itt a prohardver fórumjaiban azt tanultam prominens személyiségektől, hogy nem az a hibáspletykát megírja, hanem az, aki a pletykát elhiszi, a pletykalapokat, pletykacikkeket lelkesen linkeli.
Te láttad Oliverdát a prohardveren linkelni azt a hwsw cikket??[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Crytek
nagyúr
A mai nvs hírbe az van, hogy majd kap meghívot akinek kell de ez nem most lesz. Szóval nyáron tuti nem lesz semmi.
Szóval a kis IGP-m még vagy 1 évet futni fog mire leváltja az 1180TiNext PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34032 üzenetére
Senki sem hibás itt. Pletykákat lehet írni és linkelni is. Semmi gond nincs velük, csak tudni kell kezelni őket. Még én is megírtam Tombácsi pletykáját, csak még az élesítés előtt megírta az egyik kontakt, hogy kamu, így inkább nem is jelentettem meg a hírt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
Én már múltkor csodálkoztam az egyik pletykán,hogy már tudják a spec -t,de még nem tudták hogy 1180 vagy 2080 lesz e.
De fogadni mernék,hogy a középkat 1160/2060 a középkat Navi -val fog egy időben érkezni.Nv -nek is kell az AMD,meg a mesterségesen magasan tartott árak,és ez most mindegy hogy a bányászat miatt van vagy a memóriagyártók nem akarnak többet szállítani a GDDRx chipekből.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
nagyúr
-
Crytek
nagyúr
A Crew 2 4K-ban elég acélos..Ezért kéne végre az 1180Ti.
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Shing
őstag
válasz keIdor #34039 üzenetére
Ubi egy ideje már jó portokat csinál. a The Crew 2 elég szépen fest, ahhoz képest jól fut. 4k máshol is nehéz, de ahogy Crytek írta oda egyszerűen jobb hardver kell. A proci igény egyébként ezeknél a játékoknál is durva, kíváncsi vagyok hogy egy 11 éves Q6600 elbírná-e a naagy next-gen játékokat.
-
core i7
addikt
Else indulna
Megjegyzés: *Please note that, in addition of being below minimum configuration, some processors may be incompatible with the game or some specific features as stated below: - Processors without SSE 4.X Instruction Set (deployed in 2006) - Processors without AVX Instruction Setforrás:gépigény.hu
Q6600 ba még SS.4.x sincs nem hogy AVX
2.gen Intel legalább kell habár nemtom AVX nélkül elindul-e
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
válasz Crytek #34041 üzenetére
Van ahol meg 70-80fps is simán van 4K Ultran, ott van a Battlefield 1 vagy Battlefront 2. Gyors is a játék és a látvány is szép, szóval az hogy gyenge vagy erős nagyon szoftverfüggő. Ha normálisan megírják a játékot és jó az engine is (modern) akkor gyors a 1080Ti is.
Ubisoftnál a Volta Ti is kevés lesz, mert a cég konzol orientált, magyarul nem csinál jó PC portokat eleve, meg az engine-jei sem a legújabbak. Ami a Far Cry 5 alatt fut az is régi pl.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #34048 üzenetére
Igazából ahhoz van köze, hogy az új konzolok is AVX-et támogatnak, és eleve egy minimum igénnyé kezd válni a négy mag, tehát az se számít, hogy sok újabb Celeron és Pentium nem támogatja. Emiatt egyszerűbb csak az AVX-re fejleszteni, mert ha már visszaportolod mondjuk SSE4.1-re, akkor azzal a tesztrészlegnek igen nagy extra munkát adsz, és minden egyes jövőbeli frissítésnél ezt az extra tesztelési munkát hordozod magaddal, ami összességében nem kevés pénz lesz ám. Emiatt ha már úgyis négy mag a minimum, akkor a stúdiók egyre inkább húznak az AVX-hez is egy vonalat, mert a kétmagos AVX-es nélküli gépek már a magszám miatt kiesnek. A régebbi, sokmagos gépek pedig túl régiek, hogy ezekkel törődjenek.
A másolásvédelem nem kifejezetten kötelezné az AVX-et, de persze ha már a motor eleve ezt igényli minimum, akkor nyilván kérhetnek olyan verziót, ami ehhez igazodik. De sose a másolásvédelem határozza meg az erre vonatkozó igényeket.
Tudom, hogy 4-6 magos AVX nélküli procival nem vígasz, de maga az AVX 7 éves, és mindkét nagy konzol támogatja, tehát alapvetően várható volt, hogy előbb-utóbb abszolút minimum igénnyé válik a PC-n belül.(#34045) Keldor papa: A Dunia limitál? Durva lenne, hiszen háromszor nagyobb terhelésre van felépítve, mint az összes korábbi motorja az Ubinak. Megközelítőleg sem jár most ott az aktuális AnvilNext vagy Snowdrop, ahol a Dunia jelenlegi verziója. Mondjuk az is igaz, hogy az AnvilNext és Snowdrop nem is alkalmaz GPGPU cullingot, míg az új Dunia igen, meg egy rakás más trükköt. Emiatt tud most részlegesebb világot megjeleníteni. Valószínűleg ezt a fejlesztést minden más motorjába beépíti majd az Ubi, csak ez azért időbe kerül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- War Thunder - MMO Combat Game
- Esik a hóóó!!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Seed szerver topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest