Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Jövő héten a gyalogos figyelmeztető hangszórót moddolom majd. Rajtam ne múljon a gyalogosok nyugalma
Erről jut eszembe, ma hallottam egy PHEV Volvót tolatni. Na annak olyan halk csengettyűje volt, hogy ehhez képest a Ford egy földindulás. Nem csoda, hogy az agyára megy a tulajoknak...
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #9702 üzenetére
Ja valami új rendszámos SUV, nem néztem a pontos típusát.
Nem értem miért kell ilyen ordító hangszórót raknia bele Fordnak, ha más gyártók síri csendben megoldják.
Pár hete láttam új VW eUP-okat tolatni, na azoknak se volt semmilyen hangja.⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
Aww mekkora már: Imádják a neten a jó fej pilótát, aki manőverezve mutatta meg a repülőgép utasainak az északi fényt
Inglishül: [link]⭐ Stella
-
-
válasz Tsebacsi #9715 üzenetére
Amíg az áramot nem csak megújuló energiából állítjuk elő, amíg új gyárakat kell miatta építeni(akksi), új bányákat kell miatta nyitno, új autókat kell kifejleszteni, új gyártósorok kellenek miatta, új infrastruktúra kell, addig többet fog szennyezni, mint a már meglévő
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz kisza25 #9720 üzenetére
Sosem értitek meg azt, hogy már az az autó is legyártódott valahogy, amiben most ülsz.
Plusz az lokálisan is szennyező. Az elektromos NEM! Ezt kéne megérteni!
Egyelőre minden technológiának van jó és rossz oldala.
Ha majd olyan autót lehet gyártani, ami levegővel/koszos vízzel megy és tiszta vizet/tiszta levegőt köp ki, és mellé nem kell szennyező gyárakat sem építeni, na majd akkor.
Addig is szerintem ezt ne feszegesd tovább mert csak rosszul jössz ki belőle!
Van egy jó teszt: Menj be a garázsodba, csukd be a garázsajtót, indítsd be az autódat, húzd le az ablakokat. Én is így teszek az elektromosommal. Meglátjuk melyikünk bírja továbbMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
Továbbra sem értem, akkor álljunk meg ahol vagyunk, mert most jó?
A fejlődés ezzel jár, az akkugyár a rossz ebben egyedül, ezzel nem lehet mit tenni.
Bánya így is úgy is nyílna, ma már minden faszom eszköz akkuról megy, ezt az igényt valahogy ki kell elégíteni. De megint jólesik rúgni egyet az elektromos autóba, csak mert rossz napunk van.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
FeRRaR1
őstag
válasz Tsebacsi #9726 üzenetére
Na én bele rúgok mindenkibe. Aki nem akar szennyezni mert annyira szuperzöld az ne tartson autót. Mert mindegyik kurvára szennyez gyártástól, bányákig, logisztikáig, elbontásig, fékporig, gumi porig, akksi gyártásig és elbontásig, olaj kitermelésig, és azon túl is. Kurvár@ mindegy hogy ev vagy belső égésű.
Megjegyzem az egésszel az a bajom hogy kényszeríti az EU. Az én meglátásom szerint oktatás kéne, és opciók. Legyen ugyan az az autó elérhető EV, benzin, diesellel. És döntse el a kedves user hogy neki melyik a megfelelő marketing BS nélkül. Sok hosszútáv minden nap? Diesel. Csak belváros esetleg környéke? EV. Vegyes, benzin, hibrid vagy ami megfelel.
Ez lenne egy egészséges fejlődés nem az hogy itt az EV ha kell ha nem, rohadt drága, kicsi a hatótáv, kezdetleges akksi technológia és töltési nehézségek. Erőltetésnek mindig nyögés a vége.
Illetve személy szerint az sem tetszik hogy 10 évesen egy kocsi kb eldobható lesz ha nem éri meg az akksi csere. Lexus CT és Prius akksik is 10-12 évesen kezdenek sz@rakodni ahol már van tapasztalat.
EV a jövő, benzin az élmény. De szvsz nem ezzel az akksi és töltési technológiával, erőltetetten. Sok lakásban élő majd kíváncsi vagyok mit csinál, ledobja a hosszabbítót az erkélyen? Egy energetikai válság közepén ilyet erőltetni? Cumiztatni akarják a jó népet meg megfejni megint.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FeRRaR1 #9727 üzenetére
Ez az egész már ott elbukik, hogy az egyszeri user HÜLYE! BUTA! SUTA! Nem érdekli semmi, menni akar, oda ahova akar, amikor akar.
Innentől ha nincs egy értelmes rendszer, kormány, szerv, akármi, ami finoman vagy erélyesen, tökmind1, terelgeti a jó(nak gondolt) irányba, ez a sok birka menne ide-oda és "szarná össze a kertet".
Ennyi!
Váltani kell, az jól látszik, mert az olaj mégiscsak véges, gyártani üzemanyagot nem tudunk másból, mert nincs rá kapacitás, étel kell a kukoricából, nem biodízel.
Fejlődnie kell az akkutechnológiának, az energiatárolásnak és az elektromos rendszereknek, töltésnek is. Ennek ára van. De egészen addig, amíg lokálisan nem pöfög senki, az szerintem messze jobb mint engedni egyszeri Józsinak/Hansnak/Csingcsungnak/Joe-nak, hogy a dízel/benzines szarját pöfögje naphosszat a városokban és szennyezze a saját, a gyereke, a TE gyereked, feleséged, családod levegőjét.Nem tudunk mást tenni, mint bízni abban, hogy az a pár okosnak remélt ember, aki ezzel foglalkozik, okos döntést is hoz, és meg tudja győzni a fentebb lévő döntéshozókat, hogy abba a jó(nak remélt) irányba menjenek!
Uff!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz Tsebacsi #9722 üzenetére
A föld szempontjából mindegy, hogy hol szennyezel.
A garázsos hasonlatod, meg gyakorlatban a nagyvárosban jelentkezik a rengeteg autó és a dugók miatt , itt vidéken max nyáron van dugó, akkor is a nagyvárosi okozza.
Meg ez az én elektromosan közlekedek, akkor lenne releváns, ha mindenki nagyvárosban élne és mindenki elektromos autóval közlekedne, mert amíg csak a fele nem elektromos, addig ugyanúgy szívod a kipufogógázt. Ha hozzáteszem hogy 15+ éves az autók átlagéletkora itthon. Akkor számolhatunk úgy hogy 2035, plusz 15,azaz 2050 -től már szinte nem lesz más csak elektromos és ahhoz még egy jó 15 évet hozzá lehet számolni, mert a 15 ugye az átlag kor. Szóval igazából kb 2065-re már csak elektromos autók lesznek és max OT autók lesznek amik nem elektromosak, ha egyáltalán marad ez a trend. Na én addigra 85 leszek, ha megélem, szóval mai nap teljesen felesleges ez a vita Én még veszek valami utolsó, nagyobb benzines autót, ami már le van gyártva és ha nem én szennyezek vele, akkor valaki más.
Itt vidéken nem szívok sok kipufogó gázt (füstöt annál többet, inkabb azzal kellene valamit kezdeni, kéménybe kötelező szűrő, meg azokkal akik ősszel égetik a levelest, amit igazából nem is kellene, mert pont kellene vissza a talajba a lebomló levél, újra visszaváltható üveg a sok műanyag szemét helyett stb)
Amúgy arra gondoltam hogy a meglévő dolgokat használni, ami tényleg szennyez azon módosítani, nem újat és újat kreálni, mert az ugyanúgy környezetszennyező.
Az autó károsanyag kibocsátását 100%-hoz képest, levitték 1% alá az euro normákkal. Most az elektromos autó azt az 1% tudja eltüntetni.
Magyarán a fingot reszeljük.
Ehhez képest a fával fűtés, a gázzal fűtés, a fosszilis tüzelőanyagokkal működő gyárak, a szállító hajók és ehhez hasonló dolgok amik sokkal többet szennyez nek.
Béke
A másik nagy baj, hogy egyre nagyobb minden, fölöslegesen nagy, csak egy példa, régebben ezzel is elment négy ember, ma ezekkel megy egy ember
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #9727 üzenetére
Nem lehet nem kenyszeriteni, mert az egyszeri juzer fillerbaszas orientalt, se tamogatni az atallast, mert az a cegek kozotti versenyt csokkenti. Pont jo ez a van is, nincs is allapot, mert igy a gyartok meg a belsoegesu arakkal valahogy versenyben maradva kenyszerulnek atallni, ezert komolyan fejlesztenek is. Pont ezert jo a 2030-al riogatas is, mert meg ha nem is lesz belole semmi, a gyarak mar ugy keszulnek, hogy jon a vilagvege es pozicionalni probaljak magukat, hogy tuleljenek a romokon.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FeRRaR1 #9727 üzenetére
Aki nem akar szennyezni mert annyira szuperzöld az ne tartson autót.
Ezzel nem rúgsz bele senkibe, szerintem.
Már egy bicikli is környezetszennyező, ha szigorúan nézzük - ott is gyártani kell, ami nyersanyag, stb... mint egy autónál; csak a hajtóanyag más. De a gumi, a kenőanyagok ott is jelen vannak, tehát ha nem teljesen közvetlen, de közvetett hatása annak is van (meg szállítják, meg minden ilyen).Felgyorsult életünkben az EV hoszú távra (nem ezzel az akksi és töltési technológiával, erőltetetten) még elég necces, az biztos. 3-5 perceken lovagolunk, amikor régen fertályórában számoltak...
Igaz, már sokszor leírtam, de most is: én szivesen e-autóznék a környéken. akkor is, ha nem olcsóbb, mint a belső égésű. Ez esetben legalább a közvetlen terhelés csökkenne. Viszont az elektromos hálózatnak is illeszkednie kellene. (Ahogy többen is írtátok; inftrastruktúra)
A ritka anyagok használata viszont korlát lehet hosszú távon... ez meg technológiai kérdés lesz, amire megoldást kell majd találni.Cumiztatni akarják a jó népet meg megfejni megint.
Sajnos osztom véleményed.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
kelly416
veterán
válasz Tsebacsi #9728 üzenetére
Tök igazad van. Akinek meg nincs pénze csak egy Lodgy-ra vagy még arra sem, az dögöljön meg a kert végében és még bevásárolni se menjen. A gyereket esőben, fagyban ne vigye bölcsibe, oviba, hogy az egyéb okokból hátrányos helyzetű családtagokat ne is említsem. Egy otthoni kisebb baleset esetén nem kell beautózni a korházba egy kis összeöltésért. Fertőzödjön el otthon, mert a taxis be nem engedi az autójába, még a végén összemocskolja azt, a mentő meg ennyiért ki nem jön.
Kissé elrugaszkodott utópiában vagy. Kis hazánk nem az az ország, ahol bárki lecserélhetné a régi dízel szarját villanyszarra, csak kedve nincs hozzá. Anyagilag nem engedheti meg magának nagyon sok család. És nagyon sok nálunk is rosszabb helyzetben lévő ország van. Amit Te mondasz, működhet németben, meg jó néhány erős gazdasági helyzetben lévő országban, ahol a napelemet támogatják és nem adóztatják. De mi még nagyon messze állunk ettől. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ha ma mindenki leadja az autóját az önkormányzatnál es onnan egy új villanyautóval mehet haza ingyé, akkor is meg kellene oldani az így keletkező szemét (ugye, a sok leadott autó ami senkinek nem kell) ésszerű feldolgozását.
-
dj79
senior tag
válasz kisza25 #9729 üzenetére
Pont az utolsó bekezdésedhez egy érdekes adalék, a norvégoknál már van adó az elektromosokon is, meg súlyadó is. De ezeket csak a nagyobb méretű/súlyú gépeknél alkalmazzák, gyakorlatilag ezzel próbálják az elektromos suvok térhódítását visszaszorítani. Ez isnegyfajta kényszerítő eszköz lehet a gyártókkal szemben, hogy gondolják át, mit is kellene gyártani
Qru: igen, átmeneti, hiszen eddig is folyamatosan fejlődött a technika, nem kevés próbálkozás van az akku technológia egyszerűsítésére. Ez az EU szabályozás inkább a gyártókra gyakorol nyomást. Azt gondolom, lesznek itt még nagy meccsek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #9734 üzenetére
Na ez a masik, olajbol, gazbol azert van boven meg keszlet (folyamatosan tarnak fel uj lelohekyeket) es a kitermeles is fejlodik (lsd palagaz). Ami persze szinten karos de jelenleg nem a koolaj keszlet a szuk keresztmetszet. A rikafoldfembol viszont tenyleg keves van. Ezen az akksi technologian kene reszelni meg eleg sokat. A holdraszallas sem a semmibol jott ujra elo, hanem k. sok szamunkra ertekes erc van ott.
#nincsbennetarcsi
-
válasz Tsebacsi #9726 üzenetére
Amúgy a garázsos példa, az egy tökéletes politikai példa, hogy miért elektromos autókat találtak ki, mert te is az egyént nézed, nem a globális dolgot.
Amúgy nem kell megállni ott ahol vagyunk, el lehet menni más irányba és például meglevő autó mehetnének gázzal, ami sokkal kevésbé szennyez, ez rendelkezésre áll (csak ugye azaz oroszoknál van, itt is a politika), vagy hidrogénnel, vagy szintetikus üzemanyaggal.
Nem kéne újra feltalálni azt ami már megvan 100 éve és azóta reszelve van.
A másik része hogy nem érzem azt előrelépésnek, hogy az eddig ~1250 kilós autómba beültem, elmentem 500- 600 kilométert, diesel esetén 600-1000 km-t, 5 perc alatt meg tankoltam és mentem tovább 500-600 kilométert és így tovább.
Most beülök egy két és fél tonnás elektromos autóba, ami másfélszer akkora, 2,5* olyan nehéz, jó esetben elmegyek vele 400-500 kilométert és utána egy órát töltöm hogy utána el tudjak menni 300 kilométert, mert nem lesz tele és utána megint egy órát töltöm, nem érzem igazából hogy hol az előrelépés és mindezért két és félszer annyit fizetek mint előtte egy sima kis benzines autóért.
Csendesen fater hibridjével is el lehet közlekedni,ahhoz nem kell full elektromos, elég lenne egy plug-in is.
A legnagyobb baj az, hogy ráerőltetik az emberekre és nem is jó mindenre, olyan nincs hogy valami mindenre jó.
Amúgy már rá is jöttek erre és a hidrogén irányába mennek el, hogy a kamionok hydrogénnel lesznek tankolva és nem tölthető elektromosak lesznek.
A hidrogénnel meg az a baj, hogy nagyon drága hozzá a kút megcsinálása és még nincsen benne lóvé. Viszont ha a teherszállítás azzal lesz, onnantól ha az kiépült hamar követik a személyautók is.
Na ettől a ponttól látom értelmét az elektromos autózásnak. Innen már fejlődésnek tudnám nevezni.
És most nem a belsőégésű hidrogénre gondolok hanem a hidrogénből előállított elektromosságra, ami hajtja az elektromotort, ugyanúgy elektromos autó, ebben látok fantáziát, pláne ha a hidrogént napelemmel állítják elő, de ennek az a baja, hogy például jelenleg az északi országokban előállított hidrogént mind elviszik műtrágyagyárak.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
A holdraszallas sem a semmibol jott ujra elo, hanem k. sok szamunkra ertekes erc van ott.
Várom a kolonizálást
Kicsit komolyabban:
Autó, mint nagy iparágnál azért biztosan vannak ilyesmik. Arra lennék kíváncsi de nagyon, hogy vajon tényleges hatáselemzés, összehasonlító elemzés független szakértőkket történtek-e.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Reggie0
félisten
Egyaltalan nem ritkak. Altalaban nem tudjak az emberek, de a ritka-fem nem azt jelenti, hogy keves van belole a foldon, ez csak egy kozkeletu felreertes.
A ritka-fem azt jelenti, hogy ezek az elemek ritkan dusulnak fel, azaz nagyon keves az olyan pont a foldon, ahol az atlagoshoz kepest nagyobb koncentracioban talalhato meg, ami a banyaszatot jelentosen megdragitja.Nem mellesleg a kobaltbol tobb van a foldkeregben, mint az onbol, olombol vagy ezustbol, amin a komplett felvezetoipar alapul(es egykoron a femipar is), megsem volt belole problema, hogy elfogy vagy keves van. Kadmiumbol is haromszazada annyi van, mint kobaltbol, megsem volt panik belole az NiCd akkuk idejen.
Litiumbol pedig vagy 50x annyi van, mint kobaltbol.Ellenpelda: arany. Nem tartjuk ritka elemnek, mert vannak aranybanyak, ahol viszonylag nagy a koncentracioja. Viszont a foldkeregben levo mennyiseget tekintve osszessegeben a 10 legkisebb kozott van.
De a lenyeg: a ritkafem nem azt jelenti, hogy ritka.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Reggie0 #9745 üzenetére
UI: csak a tengervizben annyi litium van oldott allapotban, hogy a fold minden lakosanak, fejenkent 22.5 tonna jutna belole Egy litium akkunak a litium tartalma atlag 11%, azaz ez fejenkent 200 tonnanyi akkura elegendo. Es akkor meg ott van a szarazfoldben is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kelly416 #9736 üzenetére
Hol írtam én ilyet???
Az enyém is pöfög, amikor olyan helyzet van, ez van. Sehol sem írtam, hogy senki se járjon benzinessel, azzal van baj, ha leszarom stílusban vezetnek az emberek, és olyan autót vesz, amire nincs szüksége, vagy a felhasználási szokásai nem indokolják.
Most nagyon magadra vettél valamit, amit nem kellett volna.
Kis hazánk minden szempontból rossz példa. Ne is hozzuk fel, mert ami itthon megy MINDEN szinten, attól csak fejfájást, agyvérzést és hasonlókat kap az értelmesebbje.
Én kisza azon kijelentésére/beszúrt képére reflektáltam, ami köszönőviszonyban sincs a valósággal.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen