Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
Volt 2gen fókám is 2.0TDCi, az már magas nyomású rendszer, ott már lábfüggő a fogyasztás. Igaz, hogy sokkal kisebb sávban, mint a benzineseknél, de akkor is jóval látványosabb. A régi dízel (mazda) evett 5-6,5 között országúton/városban, a fóka már 4,5-7 között. A még újabbak meg még nagyobbra nyitják az ollót, már majdnem benzines módra.
A régiek szennyeztek jobban, az újak egyre drágábbak, kényesebbek és többet esznek. -
kelly416
veterán
Én 3 vagy 4 éve az egyik helyi mosó üzemeltetőjét hívtam fel, hogy az alkalmazott körmére nézhetne, mert a 100Ft/60sec 43sec alatt elfogy. (Tudom, hogy nem az alkalmazott babrálja, de gondoltam hátha nem veszi egyből támadásnak.) Erre a válasz az volt, hogy tuti nem hitelesített stopperrel mértem az időt.
Na azóta nem megyek oda és másoknak is mesélem aktívan, hogy milyen jó mosó az. -
válasz kelly416 #9812 üzenetére
Itt van 3db mosó egyik helyen sincs kiírva, amúgy azt figyeltem meg a teherautós beállókban tovább megy ugyanannyiból a mosó
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
kelly416
veterán
Brutál. Főleg nekem, régi dízeleken nevelkedett gyereknek.
Passat B3 1.6d
Fiesta 2gen 1.6d
Clio 1gen 1.9d
Passat B4 1.9tdi
626 2.0ditd
Zafira A 2.0tdi
A mazdának lehet, volt egy kis turbó baja, a B4 jobban ment, de egyik sem repült, viszont mind keveset evett.
Aztán jött a fóka, teljesen más világ. Úgy gyorsult és úgy ment 200-at, ahogy azelőtt semmi amiben ültem. Viszont a fogyasztása is tükrözte. Nyugisan el volt kevéssel, ha tapostam, sokat ivott.Most a Lodgy 1.33tce is simán kiszolgál minket kevés fogyasztással, ha meg kész lesz a CV, akkor lesz kényelmes utazó autó relatíve kis fogyasztással. Remélem vasárnap elhozhatom a karosszériástól így 10 hónap után.
-
kelly416
veterán
Nem. Azt az asszony hajtja durván 6-6,5 átlaggal asszem. Vagy kevesebbel, nagyon takarékosan vezet. Nem tudom, hogy csinálja.
Én végre vissza kapom a CrownVic-et holnap. Ahhoz képest, hogy milyen számokat hallok, olvasok sok helyen, nekem ez az általam mért 11-14l/100km fogyasztás egészen baráti. Persze nem taposom neki, akkor enne sokkal többet is, de nem azért vettem. Normál, nem tojáshéjas stílusban viszont "csak" ennyi az átlagom. Azaz ennyi volt egy éve amikor betoltam karosszériáshoz.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Tsebacsi #9754 üzenetére
Egyébként igen, társasház.
Ez nem megszavazás kérdése. Legalább is most épülteknél nem. Ott már a tervekkor belőnek egy ár / minőség / szolgáltatás szintet. Ami terjed a senki nem csinál semmitől a lifthívó portásig aki minden csomagot átvesz, és szinte állandó felügyelet van. Ez meg van toldva kamera rendszerekkel, chipes beléptetéssel, van ahol a blokknak saját edzőterme és Spa része is van
Illetve a legtöbb ablak nem nyitható vagy csak bukóra biztonsági okokból, így nem is tudnák megoldani. Ha a bukót kiakasztja és átpörgeti akkor se tudja normálisan megoldani de nem is hiszem hogy akarják. Ablakot rendesen tisztára pucolni meg nem annyira egyszerű mint sokan hiszik. Persze nem is rakéta tudomány de sok embernek beletörik a bicskája és csíkos / fátyolos, foltos marad.
kisza25
Egyébként nincs vele bajom, mert nem kell senkivel beszélnem ha nem akarok. Kimegyek, elvégzem a munkát, lefotózom, elküldöm a számlával és fizetnek. Általában kedves és beszédes vagyok ha lakók vagy cégek érdeklődnek természetesen, de ha olyan napom van nem kell hogy szóljak egy szót sem. (Hi és Bye max). Nincs főnök, nem basztatnak, én osztom be az időmet.
Ma is voltam új most épülő helyet felmérni. Ez már elég magas színvonal. Ezt a 4000 fontos olíva fákból is lehet sejteni
6030D
Kivitelezőknek van saját takarító csapatuk. Bár a hogyan takarítanak részre inkább nem térek ki, kaka smile meg nincs most itt a PH-n
Más:
Közben voltam Volvo S80 V8-at éves szervizre ledobni 2 meló között és hát.... Volt ott vagy 12 Lambo
Egyiket beindították, straight pipe, full nyitott kipu, az én edzett Nürburgringes fülem majdnem leszakadt a helyéről. Gondolom élmény vele az autópálya
Hiába a Lambo a villantós, Porsche a gyors és elegáns, Ferrari meg visszafogottabb mint egy lambó de gyorsabb. Jobban néz ki mint egy Porsche de lassabb és orrtolósabb. Legviccesebb mikor látod a Lambo tulajokat párnával a hátuk mögött annyira kibírhatatlanul kényelmetlenek, az újak is. Kivéve Urus.
Volvón éreztem egy kis klikket a kormány középállásából elmozdításkor parkolás közben. A kormányösszekötők indultak búcsú útra, nem lett volna kötelező de nyilván azonnal cseréltem meg kapott egy lézeres kerék állítást kicsit agresszívabb tapadásra hangolva.
Eközben ismerősöm b@szogat hogy vett egy Cayenne Turbo-t 4,8l V8, 520hp. Hogy mikor próbálom ki. Mind ekkor egy 16 méteresre húzott ablakmosó póznát fogtam így mondtam neki hogy ne idegesítsen
Qru
Odafigyelős autópálya vagy országúton még az AWD XC60 is elmegy 1100km felett. 5 hengeres 2.4 diesel. De most tettem hosszabb távokat a Vivaróba, 1.6d furgon, nem is egy vadállat de az is elmegy 1100-et, 400kg felszereléssel. Igaz 74 MPH limit van benne, így gyorsabban nem tudom nyomni neki
Diesel előnye a hosszútávfutásban rejlik. Ott beesik a fogyasztás rendesen. XC városba 9-10, országúton, pályán 6-7 nem nagyon figyelve. 3km-re nem való
radi8tor
Helyzet függő de egyébként nincs nagy különbség a 2 technika között. Amennyiben áll rajta a sár, érdemes leveretni az alsó 1/3-ot vízzel hab előtt. Ha csak traffic film, por, napi közlekedési retek akkor mehet egyből a hab.
Elméletileg szárazon jobban megül a hab, több ideje van dolgozni és azzal szívja meg magát a kosz / por.
Többször próbáltam, sokkal inkább számít a hab minősége és erőssége mint hogy vereted előtte vagy nem.
tboldi
Ez olyan mint a 18-as karika a filmeken, azt kell megnézni
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #9827 üzenetére
Sajnos itthon nem ertik a nyugati szokasokat. No meg azt sem, hogy ha nincsen az ember szarra adoztatva, akkor szivesebben ad munkat masnak. Tipikus pelda ennek az usakok hulyenek nezese, amikor 4 luk furasahoz embert hivnak, mert nem tudjak, hogy ott nincs akkora ado a fizun, igy par luk furasaert egy furogepet nem eri meg ,egvenni, mert sosem terul meg, ezert embert hivni viszont megeri...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9829 üzenetére
Gazdasági elemző blogon olvastam hogy az erős gazdaságnak és jóléti társadalomnak jele a szolgáltató szektor erősödése, még a gyenge gazdaságnál ahol kevésbé van jólét a gyártó sorok szaporodnak inkább.
Vagy valami ilyesmi, fáradt vagyok most nem keresem kiEz több tényezős, de akinek több pénze van az nagyobb kényelmet és luxust akar általánosságban. Így ezt az igényt elégítik ki a különböző szintekre belőtt lakás komplexumokkal.
Avagy nem érdekli, nincs ideje, tudása, felszerelése valamihez. Vagy már megpróbálta csak nem ment és hívnak egy hozzá értőt.
Persze már itt is láttam "érdekes" villany és autó szerelőket.
XC90 V8-al mentem el egy garázsba hogy adjanak haldex olaj cserére árat. Hát ők ehhez nem nyúlnak, vigyem "váltó specialistához". Már mi a retkes f@szért vinném? Há' mert a haldex itt van elöl a váltóval egybe építve.
Köszönöm, nincs több kérdésem, viszont nem-látásra
Utána inkább magam csináltam meg azóta 2x is az S80-on. Akkor tudom hogy minden le van cserélve, tudom hogy minden nyomatékra van húzva.
Juhé utolértem a kommenteket.
Francba nem egyesével válaszoltam, így sose fogom Qru-t elkapni[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FeRRaR1 #9827 üzenetére
Ó így már értem, nanáhogy nem vagyok képben a nyugati építési és társasházi szokásokkal
A dolog így már érthető és nem rossz, bár engem kicsit zavarna, hogy nem tudom rendesen kinyitni az ablakot.
Itthonra is elférne egy kis nyugatiasabb felfogás az élni és élni hagyni témában
És ofkorz én is Porschéra szavazok, mondjuk egy Cayman GT4 jöhet
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9833 üzenetére
Bentley? Nem tudom, Bugatti igen, Lexus megint csak mint egy kőből faragott űrhajó, amiben nem férek el.
Úgy akartam írni hogy Porsche got class compared to Lambo csak nem tudtam a class-t hogyan fordítsam.
Lambo villantós, de kényelmetlen és nem hozza a számokat a való életben. Porsche 0 kamu beömlő, kamu légterelő, minden funkcionális, letisztult, kifinomult. Szerintem.
De nézz meg egy Lamborghini Urus Perfet, vagy egy Porsche Cayenne Turbo GT-t. Ugyan az a platform és motor, a Lambo 2x annyi és lassabb.
A Porsche fele annyi és nem egy kreténnek nézel ki benne miközben gyorsabb a pályán és egyenesben is.
Mindegy, ez a személyes véleményem. Attól még lehet hogy másnak az jön be inkább.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9835 üzenetére
Aventador SV hangban talán a valaha volt legjobb Lambo. Fura hogy utána az SVJ rosszabb lett ebből a szempontból.
Aventador érdekes jószág, a szívó V12 nyilván álom de a váltója hulladék, akkorákat ránt hogy a nyakad is megérzi, ami se nem gyors, se nem kényelmes. Néztem valamelyik Dragtimes videót ahol egy lóerőben azonos McLaren ellen volt. Egyik versenyen tökéletesen egyszerre indultak, és minden váltásnál lemaradt egy fél kocsit. Persze cserébe a McLarenek megbízhatósága és sokszor a fényezés / összeszerelés / beltér minősége kritikán aluli.
Szomszédom ismerősének van 720 Spyder, 12 hónap alatt 6-ot szerelőnél töltött. Hibafeltárás vagy alkatrészre várás címen
Mondjuk nekem bejön az hogy nem nagyot váltanak ha nem reszelik az adott formát. Ahogy a Porsche teszt centerben mondták, ha egy gyereket megkéred hogy rajzoljon le egy sportautót az egy 911 lesz
Carrera GT formája örök, motorja álom, hangja top 2, nem tudom eldönteni hogy melyik a legjobb gyári utcai autó hang, LFA vagy CGT.
A majdnem 20 éves CGT V10 612 lóerő, a legújabb, leggyorsabb Lambo Huracan STO 630.
Egy Lambot többen megnéznek, jobb a hangjuk, feltűnőbbek (kivéve CGT).
Egy Porsche kevésbé feltűnő, gyorsabb, jobban otthon érzi magát egy pálya napon.Kicsit úgy érzem hogy a kényelmetlenségük miatt inkább magamutogatásra valók. Még egy Porschéval beülsz, levezetsz a versenypályára, felvered a kúpot mindenkinek, majd haza vezetsz. És egyik helyen sem fogsz szenvedni.
Sokan akinek volt mind a kettő úgy tartják hogy egy Porschével meg tudsz jelenni üzleti találkozón, egy Lambóval nem.
De mondom, kinek mi, Porsche és Lambo is eladási rekordot döntött tavaly így mindegyikre van igény / kereslet bőven
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #9837 üzenetére
A porsche teszt centerben csak azert mondjak ezt, mert a gyerekeik mar magzati pozban is csak a porscherol hallanak Hogy mit fognak rajzolni, az elegge kultura fuggo, nem hinnem, hogy az amerikai, ausztral vagy japan gyerekek porschet rajzolgatnanak.
Mondjuk a hang engem speciel pont nem izgat, minel halkabb annal jobb.
Azert a porsche se leanyalom, ok also kategoria, de nez meg a boxster-t, tiszta betegagy.
CGT V10 612 ps, ami "csak" 603 hp, a Huracan STO viszont 631, azaz +4.6%. Az teny, hogy nem csak a loero szamit, de azert ha szamokat dobalunk, akkor mar pontosan (UI: ps != hp )
Mondjuk nem tudom miert a huracannal hasonlitod, foleg a legutobbival, amikor az mar egy visszavagott valtozat, nezhetned az LP 640-4 Performante-hoz kepest is, aminel meg latszik is az AWD oriasi elonye.
#9836 Tsebacsi: Igen, 10-20 eve meg lehetett mondani, hogy klasszikus. Mara mar oreges.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #9838 üzenetére
Pont ez az, hogy nem csak a lóerő számít, de majdnem 20 év alatt nem sok különbség van a 2 V10 között. Ugyanakkor egy Porsche mindig gyors a pályán, mindig jól rajtol, és soha nem az orrát tolja. Nem kerestem ki, amit videókban hallottam az alapján mondtam a számokat.
De pl az Carwow videó ahol a régi Urus elveri az újat, azon hasaltam. De a legjobb hogy a Cayenne Turbo GT elveri mind a kettőt, dragban és pályán is miközben fele annyi mint a Perf.
Még érdekesség hogy a Perf veri az összes Aventadort dragban (SVJ talán egy hangya f@sznyit gyorsabb).
Pályán mondjuk ahova járok is gyakran, Nürburgring: Köridőkbe a Porsche tulajok akik tudnak vezetni közel tudnak kerülni a gyári időkhöz. Lambo tulajok meg se tudják közelíteni a gyártó álltal produkáltakat. Illetve kényelmetlenek mint az állat. Nem úgy hogy oké nem jó de mész vele pár órát, ha nem beszakad a hátad, szabályosan fáj, párnakat pakolsz magad mögé kényelmetlen.
Így az én felhasználásomnak hogy lemegyek a Ringre és veretek vele a Porsche a jobb. Persze most úgy beszélek mint ha lenne pénzem Lambóra, nyilván nincs, de ha lenne se vennék.
"probaljak minel jobban megorizni az eredetit es csak aprobb modositasokba mennek bele" pont ez tetszik benne.
De lets agree to disagree. Neked az jön be nekem meg ez inkább. Nincs ezzel semmi baj.
Detetudodrosszulrohaggyámeg[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #9842 üzenetére
Hat, egyik se jon be, csak te emlitetted a lambot. A ferrari tetszene, ha lenne awd, meg nem lenne olyan galad ceg. Formara a chiron jol nez ki, de nem az a tipikus sportauto, csak gyors az egyenesben. ZR06 is jo meg formara, ha nem zavar, hogy amerikaias, csak a technika nem az igazi benne. Sajnos ez is egy olyan dolog, hogy barmit valasztasz, egy valami mindig rossz lesz benne
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
válasz Tsebacsi #9832 üzenetére
Ez egyébként annyira nem nyugat exkluzív dolog. Az utóbbi időben gombamód szaporodtak az olyan új építésű társasházak amiben 24 órás portaszolgálat van, csomagátvétellel, kamerás megfigyelő rendszer, kártyás beléptetés több ponton, saját úszómedence, konditerem, szauna, jakuzzi, belső zárt udvar aminek a növényzetét külön erre a melóra szerződtetett kertészek gondozzák...stb. Onnan tudom, hogy egy ilyenből költöztünk el nemrég...és az épület több mint 15 éve épült... Nem kuriózum annyira, mint aminek tűnik... de ha nem kerestél albérletet/lakást az elmúlt évtizedben akkor ez a téma elkerülhetett.
És igen, ilyenkor benne vannak ilyen "közös" szolgáltatások is időnként... bár nálunk nyithatók voltak az ablakok és azok tisztítása nem került bele ebbe a kalapba... de más igen, pl a wellness részleg fenntartása közös ktg-ből ment.
Illetve saját önkiszolgáló autómosó volt a mélygarázs egyik szegletében... Oda most is visszajárok.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nagyúr
Nekem is lakóparkban van lakásom, van kertész, portaszolgálat, gondnok ott is, de kb. ennyiben ki is merül. A csomagátvétel csak "jófejségből" van, nem lehet őket erre kötelezni nálunk, szerencsére általában megcsinálják, ki így ki úgy. Csak a lakók nagy része agyatlan, a mindenkit IS érinő lakógyűlésekre első körben a 10%, másodikban nagyon szerencsés esetben 30-40% jön csak el... Ezeket sosem értettem.
A kamerás rendszert Fater segített nekik kiépíttetni, de az is egy nagy harc volt, a kártyás/tokenes belépés már maguktól ment, de az is a "hagyjuk" kategória és csak a főbejáratnál van.
A kuriózum nekem az ablaktisztítás volt, de azt leírta Ferrari miért van, úgy teljesen megértem.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
rbalint88
addikt
válasz Reggie0 #9835 üzenetére
Lehet boomerkedni azzal, hogy ezek az emeletes vackok micsodak, de egyreszt a piac mar szavazott a penzevel, masreszt eleg sok jol megcsinalt darab van, amivel a sportautonak kinezo es annak hivott autoknak is felverik a kupot, kanyarban is. Tegnap mentunk egy Aston Martin DBX-szel, szerintem az emberek 99%-a elobb rezel be, mint hogy eltolja a hatarokig vagy azon tul
3.0tdi vs 1.8t: kabrioban ne klattyogjon nekem dizel, akarhany sokhengeres se. amugy elnem azt a motort, lehet lesz is meg. -
válasz Tsebacsi #9832 üzenetére
A szolgáltatás szektor itthon is kezdett felfutni covidig.
Amúgy vidéki vendéglátás jól járt a covidal, mert most már télen is nagyon sokan vannak hétvégén, cukrászdák, éttermek rottyon. Ezelőtt 20 évvel még úgy is vegetálás volt télen, hogy mindenki a 7es úton ment erre, mert nem volt autópálya és minden étterem az mellett volt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest