Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz kisza25 #12563 üzenetére
A Neapolitan hagyományos Olasz pizzához az ajánlott minimum 450 fok: "The pizza must be baked for 60–90 seconds in a 485 °C (905 °F)" Egy - másfél perc.
A New York style 370 minimumnak írják de ugyan akkor abban mindenki egyet ért hogy minél magasabb annál jobb.
Illetve egyszer kérdeztem egy Olasz étteremben a szakácsot hogy mit gondol a 350 fok alatti sütésről és majdnem megölt AKKOR NEM SÜTSZ! AZ NEM PIZZA!
Egyébként imádom mikor az Olasz pincér vagy szakács kiakad. Pl vannak régiók ahol a tenger gyümölcse tésztára illegális sajtot rakni, sértésnek veszik, valahol meg szoktak. Tegnap pont voltam egy Olasz étterembe, asszony tésztájára tettek parmesant, az enyémre nem. Kérdezem a pincért hogy melyik régióból származik ahol tesznek vagy nem tesznek a tengeri tésztára sajtot. NEM TESZEL RÁ SAJTOT! Tönkreteszi a hal és kagyló ízét, elnyomja. Ha kérsz teszek, de ne kérj érted?!Imádok olaszokkal beszélgetni kajáról.
Nade mi olyan 480 fokos kő hőnél rakjuk be. És akkor lejjebb veszed, szóval maga a kő süti meg, és ez a lényege. Ahogy írják 60-90 másodperc ami a képeken van és egy forgatás.
Mivel a kő felfele sugároz a gáz meg akkor nem éget mivel lejebb veszed ezért nehezen tudod megégetni. De nagyon gyorsan kész és figyelni kell hogy forgasd meg 1x max 2x. Nem mehetsz el mellőle olyan gyorsan kész. Ha 60 másodperc akkor az 1-2 forgatás gyakorlatilag rámérünk lézeres hőmérővel, ha megvan a 480 gáz lecsavar minimumra, pizza be. 20 másoperc forgat, még 20 és megnézed, kb 60-80 másodperc és kész. Teljesen más a technikája rendes pizza sütőben, kövön. Illetve számít az olaj mennyisége és minősége. Meddig pihent a tészta, mennyira vastag, milyen a liszt... Asszony ásta bele magát a kémiájába de nagyon jól tolja. Illetve az Olasz szomszédnak saját oliva ültetvénye van Szicíliában, és onnan hozza a saját olaját nekünk. Na ha valamire igaz hogy olyat boltba nem veszel akkor erre nagyon nagyon.
Ooni Koda 16 kemencénk van egyébként, gázos, érdemes benézni pár Ooni csoportba / fórumba ötletekért. Rájön az ember hogy itt is vannak szintek és annyi féle képen lehet csinálni annyi félét... Szóval megértem hogy nem akar mindenki külön sütőt erre, illetve a rossz oldala: azóta hogy mi is csinálunk, nem tudunk rendelni vagy étteremben enni mert messze nem olyanok mint amit asszony kikísérletezett liszt / olaj / pihentetés / hőfok stb, stb...
radi8tor
Korai 996 Turbonak nézem, ismerősnek van 996, szereti is. (Aki vette nemrég a Cayenne Turbot). Első vízhűtéses széria és én is elférek benne. Nekem mondjuk a tükör tojás első lámpa nem tetszik úgy hogy 997-től jöhet szóba nálam[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #12670 üzenetére
Nekem egyik sem ha hiszitek ha nem. Amikor először vezettem autópályán én is 90-el poroszkáltam a kamionok között, mert nem éreztem a nagyobb tempót biztonságosnak...
Kb. 12 évesen vezettem először traktort (Rába 15), aztán MTZ55, 80, IFA W50, stb, arattunk nah... (persze mindegyik piros rendszám papíron 30km/h-nál nem tudtak többet) Utána jöttek a nagyobbak, TGA MAN, Scania R420, Volvo FH12, sztraliszkó, azok is mezőgazdasági vontatónak vizsgáztatva... aztán ha visszajöttek a vizsgáról akkor fojtást ki, vissza a gyári alkatrészt.
Szóval amíg a rendes B jogsim nem lett meg én 100-al életemben nem mentem, de a 16 gangos levegős váltót két csoport kapcsolóval úgy kezeltem hogy oda se néztem, egyest duplakuplunggal úgy raktam hogy nem is reccsent, de éjjel meg autópályán sosem mentem."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #12672 üzenetére
Az a kuplungnak nem tesz jót de igen megoldható kézi nélkül is. Nem zavar a visszagurulásgátló, Bubiban is van. Csak figyelni kell mert nagyon enyhe emelkedőn nem fog meg. Szóval lámpánál simán vissza tud gurulni. Ha jól rémlik csak 3%-os vagy annál nagyobb lejtésnél kapcsol be.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #12812 üzenetére
A szoveg jo, a kepek borzalmasak. Nem ismerem a tipus piacat, a kepek alapjan max 2M-t adnek erte. Hobbiautonal szerintem kulonosen fontos, hogy elso latasra szerelem legyen, ugyhogy en biztos nem olyan keppel nyitnek, ahol az elso sarvedon nincs fent a diszlec es az ut szelen van fotozva Eleve egy alapos mosas, wax, gumiapolo es szep helyen, alaposan korbe kellene fotozni szerintem egy ilyen kategoriaju autot, de en nem ertek hozza
-
Alusky
aktív tag
válasz kisza25 #12812 üzenetére
Ú, de király lehet egy ilyen régi amcsi automata 4 sebis gép. Uuuuu. U-u-u-u. [link] De jól lehetne pakolni neki keresztben egy Aldi pakolóban, csak úgy fánkozna, billegne a nagy amcsi valaga a buta rugókon ahogy ömlene a gumifüst. [link]
Egész nap csak járnám a falvakat és mutogatnám mindenkinek mim van. Ahogy anyám Suzukijával szoktam. Hányszor néztek oda már az emberek, mert azt hitték szarul kuplungozok, édes istenem.Amúgy nem kéne, kombi alatt semmi, amibe nem fér be legalább két mosógép, az nem autó.
[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #12919 üzenetére
Ráadásul a 155-ösnek a turbója, leömlője sem repedős. A 120-asokra is ezeket szokták feltenni, ha cserélni kell.
A MultiAirhez annyit még, hogy lehetővé teszi a fojtószelep és turbó esetén a lefújószelep elhagyását.
És egy fun fact: a szívó 78, illetve 95 pacis 1.4 16V motorok is változó szelepvezérlésesek, csak hagyományos okoskerékkel.Amúgy valahol pozitív tulajdonsága a digóknak, hogy egész fiatal autókban is megtalálható még az ősöreg, megbízható technika. Pl. 2018-ban még lehetett venni Giuliettát a 2005-ben piacra dobott MultiAir és egyéb huncutságok nélküli 120-as T-Jettel.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #13017 üzenetére
Vagy amikor középen vagy, te meg tudtál állni csak a mögötted lévő barom olyan erővel csapódik be hogy rátol az előtted állóra...
Az egyik octavia így tört össze a labancoknál, mindenki megállt szépen a mögöttünk jövő is, csak a román treleresnek nem szóltak időben... bár már akkoris telefonozott amikor megelőztük, így egy barom miatt 4 autó tört össze..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kelly416
veterán
válasz kisza25 #13030 üzenetére
Isten nyugosztalja, a szembeszomszédom volt ilyen. Trabi, fiatalsag bolondság. Jegyvizsgáló, mellette ipari alpin, ejtőernyőzés, falta az életet. Volt egy T4 melóra és egy Trabi közlekedni, vásárolni, kis melóra...
Egyszer ráparkoltak egy dragabbacska (a trabinál dragább) német népautóval, de úgy, hogy a 48 kilójával és a 170 centijével nem tudott beülni. Jobb egyet nyitotta, beült anyósra, bal egyet megpattintotta, paros lábbal vagy 4x kitaposta a bal ajtót jó lendületből miközben kiabált: (Most megtanulod, hogy parkolj ra más autójára te ............... !).
Ezzel után átcsusszant bal egybe, mosolyogva intett közös kollégánknak, hogy száljon be, magára csukta az ajtót és vidáman hazaentek a boltból. -
-
Alusky
aktív tag
válasz kisza25 #13247 üzenetére
Sokkal biztonságosabb a pálya, egy hátránya van, hogy balesetnél nehéz kijutni belőle. Mondjuk az országutak nagyrészéről is, ha középen elválasztott vagy árkos a széle.
A szőlősorok alján kikerülni a balesetet/rendőrt az csak falvak között müxik, de ott marha nagyot üt. Megcsináltam őár éve, két éve meg unokatesómmal, bár ott meg is állított a kifele álló rendőr, de aztán intett menjünk a fenébe tovább.
Ők nem zárták le normálisan az utat.[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
Alusky
aktív tag
válasz kisza25 #13268 üzenetére
Ezek díszek, ugyanez van a Fronterán is (mivel alapjaiban az is japán), alul két pánt fogja ha elől belekapaszkodsz le is tudod hajtani a földig.
Mienkén is már mindenhogyan áll, mert döntöttem vele a bokrokat, meg régen az öreg mikor még tudott vezetni.Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #13342 üzenetére
Nálunk ez úgy néz ki, hogy 2004-2006-2008 és 1328-1339-1368 cm³. Mindegyik hengerenkénti szopócsőbefecs, csak a sorban utolsón van egy csigusz is.
-
nagyúr
válasz kisza25 #13328 üzenetére
Hétfőn mentem Blellén keresztül, egyből rád gondoltam, hátha elém ugrik egy kis piros, vagy egy szürke kombi.
Nem jött.
Temetőjáraton voltam TBánya-Szekszárd-Pécs-Kaposvár-Tbánya útvonalon. Azéert ez S-Max-szal kellemes-kényelmes volt.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Alusky
aktív tag
válasz kisza25 #13428 üzenetére
Én is ilyenkor szoktam sütögetni kint, nyáron az árnyékban 30 fokban szúnyogok között ki a francnak van kedve még sütni is. Ilyenkor sokkal jobb, ráadásul a szomszédok is csukott ablakkal vannak a szag se lényeges.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Mobil flották
- Kés topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Xbox Series X|S
- Politika
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen