Új hozzászólás Aktív témák
-
pcMANiac
aktív tag
válasz trialboj #9335 üzenetére
Gépeden a színtér mire van állítva? sRGB legyen. Más monitoron is ilyennek látod? Nem lehet, hogy csak a Te monitorod mondjuk TN paneles és nem hűek a színei?
Az agy egy csodálatos szerv. Elkezd dolgozni amikor felkelünk, és meg sem áll addig, míg be nem érünk a munkahelyünkre.
-
tbs
addikt
válasz trialboj #9335 üzenetére
Milyen vázzal dolgozol..? A lightroom géptípusonként más-más default profilt húz a képekre, amin nem is tudsz változtatni. (Sucks.) Ha nagyon új a vázad, előfordulhat, hogy az lr elbaltázza ezt a profilválasztást. Vagy az lr ősi.
És mint írták, a színtér is lehet ludas a dologban.
-
tbs
addikt
-
pcMANiac
aktív tag
válasz trialboj #9341 üzenetére
Úgy tudom a LR-ben is lehet képstílusokat állítani. Különben szerintem a nyers kép színei elég eltúlzottak a kontraszt növelés miatt. Mi a cél? A színhű kép, vagy a túlzott színek megtartása? Lehet az LR nem ismeri fel a képstílus beállításod. DPP-vel próbáltad konvertálni a raw-ot?
[ Szerkesztve ]
Az agy egy csodálatos szerv. Elkezd dolgozni amikor felkelünk, és meg sem áll addig, míg be nem érünk a munkahelyünkre.
-
omani
tag
válasz trialboj #9341 üzenetére
A vázon beállított "picture style" nincs hatással a raw-ra. Két helyen számít: egyrészt a kamera LCD-re ezzel a beállítással "hívja elő" a raw-ot, másrészt ha jpg-be lősz akkor ezek alapján készíti el a jpg-t.
A profik általában épp ezért a "faithful" beállítást használják, mert ilyenkor azt látják az LCD-n ahogy a raw valójában kinéz.
Lightroom-ban lehetőség van kamera specifikus presetek létrehozására (bővebben itt), de ezt elsősorban a színek finomhangolására használják tudomásom szerint.
Két lehetőséged van szerintem, ha tetszik a kamera gyári raw konvertje, és nincs szükséged a raw nyújtotta lehetőségekre, akkor használj jpg-t. Ha viszont ragaszkodsz a raw-hoz, akkor készíts egy saját preset-et, amibe beállítod a számodra szimpatikus brightness, contrast, clarity, blacks, stb értékeket.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
tbs
addikt
válasz trialboj #9344 üzenetére
MINDEN raw képben benne van egy preview jépeg, amit a váz raw-előhívó beállításaival dolgoz ki a gép. A hátsó képernyőn CSAK ezt a preview jépeget látod. Nem a raw képet. Néhány képmegjelenítő is elég "okos" ahhoz, hogy felfedezze a raw fájlstreamben a jépeg adatblokkokat - ekkor ő is csak a preview jépeget fogja megmutatni, és nem fog félperces jóminőségű demozaikba kezdeni.
-
omani
tag
válasz trialboj #9344 üzenetére
A raw-ra úgy tekints, mint az analóg fotózásban a nyers filmre, amit elő kell hívni. A kép amit kinyomtatsz vagy feltöltesz az internetre, sosem raw, hanem az abból konvertált jpg/tiff stb.
Ha LR-ben módosítasz a beállításokkon, akkor ez a Canon által használt raw formátumnál nem a file-ba mentődik, hanem az LR saját katalógusába. Van olyan raw formátum (dng), ami támogatja nem nyers adatok tárolását is.
Az LR-ben az a jó, hogy un. "nem romboló" (nem tudom hogy kéne jobban magyarrra fordítani) képkezelő eszköz, azaz bármit csinálsz a színekkel, vágással, expo értékekkel, az az eredeti nyers képet nem befolyásolja, bármikor vissza tudsz állni egy reset megnyomásával a kiinduló állapotra, vagy lépkedni a köztes állapotokon a "develop" ablak bal oldalán lévő "history" részen.
Ha kész vagy a beállításokkal, akkor export-al tudsz belőle olyan formátumot előállítani amilyenre szükséged van a továbbiakoz (nyomtatás, web, stb).
Abban nem vagyok biztos miért jelenik meg a kontrasztos kép nálad egy pillanatra, lehet amiatt mert hogy az LR beolvassa a raw mellé lőtt jpg-t (általában ezt stackben kezeli), vagy amiatt mert a Sony raw formátuma közelebb áll a dng-hez mint az általam ismert Canon raw, de ez csak találgatás biztos lesz aki jobban képben van Sony ügyben.
szerk - tbs,
ez hasznos info volt, nem tudtam.
"File contents - An image thumbnail
- Optionally a reduced-size image in JPEG format, which can be used for a quick and less computing-intensive preview."[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/diego_rivera/
-
zgospel
őstag
válasz trialboj #9353 üzenetére
60, de azt ha pl 24 fps-en játszod le akkor 40%-ra tudod lassítani framevesztés nélkül.
Van egy twixtor nevű plugin ami további lassításokat is lehetővé tesz úgy, hogy közben számol a képkockák között és majdnem olyan lesz, mintha eredetileg is annyival lett volna felvéve a film. Persze nyilván helikopter propellert nem tudsz vele belassítani.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
*Ropi*
félisten
válasz trialboj #9335 üzenetére
Az alapvető probléma, hogy a Lightroom belsőleg ProPhoto RGB színtérben dolgozik, viszont nem tud sRGB-t softproof-olni monitorra...Magyarán az életben nem fogsz benne színhelyes képet látni, amíg az Adobe össze nem kapja magát és meg nem írja rendesen a programot. Van hozzá egy sRGB softproof plugin, de az többet nem működik, mint igen, magyarán használhatatlan. Jelenleg a Photoshop CS5 az egyetlen, ami korrektül softproofol monitor RGB-be, azon azt látod, amit kell (feltéve, hogy bekapcsoltad az opciót).
A dolog másik fele, hogy a vázban a képstílusok és a színtér beállítás csak a váz jpeg motorja által kiköpött képekre érvényesek, a raw fájlokra nem! Ezért más teljesen a raw és a váz jpg kinézete.
A "fátyol" az AA (anti-aliasing) szűrő miatti lágyulás (Canon vázak sajátja az erősebb AA szűrő: kevésbé moaréznak, mint pl. a gyengébb szűrővel rendelkező Nikon vázak, amiknek alapból élesebb a képük emiatt), ezt a "clarity" csúszka eltolásával hozhatod helyre ízlés szerint. Plusz a "Camera calibration" fülön állíts be "camera faithful"-t, az felel meg a standard vázprofilnak.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz trialboj #9344 üzenetére
"Azt írtad, hogy a creative style nincs hatással a raw képre, pedig ez előbb egyszerre készítettem raw jpgt és mindkét képen megvolt ez a túlzott színhatás. Miután berakom Lrbe, még mindig megvan a kis ikonokon. Viszont mikor rákattintok 1 mpre megjelenik az erős kontrasztos kép, s utána lebutítja a színeket."
Ez azért van, mert az LR első lépésben csak a rawba épített jpeg-et olvassa ki gyorsnézeti képnek, majd később egy háttérfolyamatban lekonvertálja magának a rawot gyorsnézetre. Ekkortól látod úgy, hogy "kimosták" a nézőkép színeit, de az a raw valódi kinézete.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
zolka78
senior tag
válasz trialboj #12039 üzenetére
Még az előttem szólóé a legjobb megoldás, és az IrfanView. Mindkettő a beágyazott bélyegkép alapján fogja megjeleníteni az elkészült képet. Tehát megközelítőleg azt kell látnod amit jpg.-ként kidobna a gép, nem próbálja meg egyik sem saját maga azonosítani a RAW-ban lévő adatokat és szint állítani meg egyebek. Exif adatokat mindkettő mutatja. Sőt, egyből tudod menteni mindegyiket gond nélkül jpg. formátumba, esetleg 1-2 módosítást is tudsz csinálni a képen ha akarsz.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
kiskornel
addikt
válasz trialboj #12043 üzenetére
Neem. Be lehet állítani, hogy az Ifranview a RAW-ot feldolgozza, és ne a beágyazott cuccot mutassa. Ilyenkor tetü lassú lesz, s mivel nem tesz rá a végén élesítést, homályos lesz az üsszes kép.
trialboj: nem az EXIF-et nem tudjuk értelmezni... hanem az EXIF fájlt, amit írtál. Az exif be van ágyazva a képbe, nem külön álló fájl.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
zolka78
senior tag
válasz trialboj #12043 üzenetére
Nem tudom, nekem az irfanview gond nélkül kezeli a rawokat. Bár régóta fent van, nem emlékszem, hogy esetleg plugin kellett-e hozzá. De nem nehéz akkor sem beszerezni. De ha nem akarod akkor ott a FastStone image viewer, talán még jobb is, praktikusabb is.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Gopro hero 9 black
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú