Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz Ancsi0909 #650 üzenetére
Az nem létezik, hogy nem adnak töltőt a vázhoz, hiszen gyárilag jár hozzá! Ez kb. olyan, mintha autót árulnának mondjuk kormány nélkül... Szóval kell lennie töltőnek is a csomagban.
Attól függ, milyen minőségű képeket szeretnél...A 28-300 erősen kompromisszumos megoldás: a képminőséget feláldozod a kényelemért, hogy nem kell obit cserélned. Én egy 17-70 - 70-200 Fx L párost vennék a helyedben általános célra. 17-70-et a kitben, 70-200 F4L-t kapsz itthon használtan 130 körül. Bár ez megint attól függ, hogy mit szeretnél fényképezni...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Ancsi0909
csendes tag
http://www.bestpricecameras.com/prodetails.asp?prodid=902244
én sem értem, de csak nem látok hozzá töltőt, akármelyikre is kattintok rá, fel van sorolva a memória kártya, obi, garancia, de töltő nincs. OK, akkor a 28-200-ról lemondok és cserélgetek. Mindenféle célra kell, újságnak is fotózom, de hát oda nem kell nagyon jó minőség, + útifotók, + esetleg egy-egy rendezvény. Lehet, hogy a 499-re még rájön egy adó, egyelőre próbálom felkutatni a címet, hogy megtudjam, mennyi a vége.
"Dreams are my reality" - Richard Sanderson
-
Hydra SR
addikt
válasz Ancsi0909 #653 üzenetére
Ez most csak magánvélemény de ha nem akarod kihasználni amit a gép tud, akkor miért nem veszel olcsóbbat? Egy 400D is tökéletes erre, de megkockáztatom, hogy egy jobb kompakt is, és akkor az objektívekkel sem kell vacakolni. Pénzkidobásnak érzem a félprofi vázat low-cost objektívekkel. Tudom, utálni fognak egyesek megint az autós hasonlataimmal, de ez olyan, mint egy Subaru Imprezára a legolcsóbb virsligumi apró felnikkel, mondván, hogy úgyis csak bevásárolni fogsz vele meg a gyereket óvodába vinni. Arra jó a Subaru Justy is.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Ancsi0909
csendes tag
válasz Hydra SR #654 üzenetére
Úgy gondolom, hogy a 40D képfeldolgozása, képminősége sokkal jobb, mint a 400D-é, én pedig gyönyörű képeket szeretnék. Low-cost objektívnek érzel például egy 28-105-öt vagy egy 17-70-et? Persze, a fixek a legjobbak, de azért ezek se lehetnek olyan rosszak. De az való igaz, hogy fél milliót egy objektívért nem akarok adni. Most 300D-m van, használtam már 350D-t is, de elég lassúak is, ezért egy jobbat akarok venni, és gondolom, a 400D-nél nem csak a Live View miatt jobb a 40D. (Arról nem beszélve, hogy a live view-t is használnám, mert rendezvényeken sokszor kell fej fölüli fotó - létra nélkül..)
"Dreams are my reality" - Richard Sanderson
-
Hydra SR
addikt
válasz Ancsi0909 #655 üzenetére
A 40D szenzora a 400D szenzorának alapjaira épült, és a változtatások gyakorlatilag tényleg csak fix L-es objektívekkel fognak előjönni, de azzal is csak ideális körülmények, kellő fotóstudás és RAW formátum használata mellett, és még akkor is csak minimálisan lesz érzékelhető a különbség teljes méretű kép esetén. Leméretezve meg egyáltalán nem. A szenzor ugyanakkora, a képpontok száma ugyanannyi, ebből következően a felbontás is ugyanakkora és a fejlettebb képfeldolgozásból adódó képzaj változást is csak laboratóriumi körülmények között lehet kimutatni.
Amit esetleg ki lehet használni:
-Nagyobb, tisztább keresőkép. Profi szintű makrónál jól jöhet, meg manuális fókuszálásnál.
-Gyorsabb sorozatlövés. Újságíró szintű sportfotózásnál jól jöhet például.
-Live view, amihez egy ugyanolyan gagyi, nem kihajtható LCD tartozik mint a 400D-n és nincs közben autófókusz, elég gyerekcipőben jár ez a megvalósítás amit a 40D-be tettek. Ezt viszont a 450D is tudja, hamarosan kapható Magyarországon is, sőt, abban már AF is van live view közben(!)
-jobb fogás, ami meg akkkor jöhet jól, ha nagyon sokat fotózol egyhuzamban és viszonylag nagy a kezed de ebben a Nikonok és a Pentaxok már beugrószinten is jobbak, ahogy a kereső méretében is.
A 17-70 bizony a low cost fele tendál erősen, noha ha jó példányt fogsz ki akkor a minősége elég jó (de akkor sem a szenzor lesz a szűk keresztmetszet) a 28-105-nek meg kevés a nagylátója APS-C vázon.Mutatnék egy-két képet 400D-vel koncertről, ISO800-1600-on Canon 50/1.8 Mk II-vel és Canon 28-80/3.5-5.6 Mk I-gyel:
Ez a low-cost szint, mert 1600*1067 fölötti képméretnél már kicsit romlik a minőség, szóval A/4-nél nagyobb plakáton közelről már nem kifogástalan a minőség, nagyítóval már látszik a romlás
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Ancsi0909
csendes tag
válasz Hydra SR #656 üzenetére
Köszi a véleményt, egyébként az autós hasonlattal nincs semmi gondom, nekem is egy kis Fiat Pandám van, hiszen túlnyomórészt városban megyek, ahol 50-60-nal is alig lehet menni.
A képek közül a sárga inges a jobb fotón nagyon "zajosnak" látszik, az miért sokkal zajosabb, mint a többi, hogy ha ugyanúgy 800-1600-as ISO?
A kezem nemhogy elég nagy, hanem igencsak kicsi! Félek is egy kicsit az objektívvel több mint egy kilós súlytól. Szerinted egy 450D ideálisabb lenne?
A Nikon 300D-vel fotózó ismerősöm most csinált egy képet, ami akár 1 méteresre is kinagyítható és tökéletesen éles marad. Ez vajon egy 450D-vel is elérhető? A 40d mivel jobb még a gyors sorozatfotón kívül a 450-nél? Mert kétszer annyiba kerül."Dreams are my reality" - Richard Sanderson
-
Ancsi0909
csendes tag
Még egy link. Az a helyzet, hogy nekem a 220 volt 2. tesztjénél közölt fotók közül mindháromnál jobban tetszik a 30D-vel, mint a 40D-vel készült kép, a 30d-sek mindig világosabbak, szebb színekkel.
http://www.220volt.hu/teszt/Canon+EOS+40d+masodik+teszt"Dreams are my reality" - Richard Sanderson
-
Hydra SR
addikt
válasz Ancsi0909 #657 üzenetére
A képzaj legjobban a homályos, sötét területeken érzékelhető, különösen a színzaj ami gyakorlatilag szűrhetetlen. Ezért zajosabb az a kép a többinél, no meg azért, mert nagyobb méretben is van föltéve. A leméretezés alapból csökkenti a zajt.
A 40D egy félprofi gép és ez sokmindenben megnyilvánul. Amiket felsoroltam különbségnek a 400D és 40D között, azoknak a többsége a 40D és a 450D között is fennáll. Ezen kívül a 40D váza masszívabb mert belül magnézium ötvözet (ezért kicsit nehezebb is), szemben a beugrószinttel ahol minden váz 100% műanyag, valamint a 2 tárcsás kezelős gyorsabb manuális állításra ad lehetőséget éles helyzetben is, ha tudod használni, és a felsorolt különbségek igen jó szolgálatot tesznek egy hivatásos fotósnak (néha másnak is, de főleg nekik fontos), tipikus riporterváz de másra is jó. A hivatásos meg megkeresi vele az árát bőven, ezért többet is hajlandó rá áldozni, ezt meg erősen figyelembe veszik a gyártók marketingesei. A hivatásos nem engedheti meg magának azt, amit az amatőr, hogy elmegy lefotózni egy eseményt és nem sikerül mert lassú a sorozatlövés vagy szétesik a váz mikor lőnek rá és vetődés közben a gépe a földnek csapódik vagy mittudomén. Minket, amatőröket nem cseszerint le senki, ha valamit nem sikerül lefotóznunk, és költségérzékenyebbek is vagyunk. Nekünk találták ki a beugrószintet amivel az esetek többségében ugyanazt ugyanúgy le tudjuk fotózni, de nem mindig és nem olyan kényelmesen. De azért 99%-ban megoldható vele minden ugyanolyan szépen, csak néha kicsit macerásabban, viszont jóval olcsóbban.
Nyomtatás: nemrég nyomtattam ki 46 képemet A/3-as méretben egy profi digitális nyomdában 600dpi-vel és igencsak az látszik, hogy még az erősen megvágott képek felbontása is tökéletes minőség, a teljes méretűek meg simán vinnék az A/2-t is de az a nyomdagép csak A/3-at tud. A tökéletes minőség alatt azt értem, hogy még egészen közelről is fotó minőség, pedig ekkora képet nincs is értelme olyan közelről nézni mert nem fér bele az éles látóteredbe. Bár mondjuk a többsége makró amit úgyis meg fognak nézegetni közelebbről is. Egyébként is kiállításra lesz, ahol legalább 1-2 méterről fogják nézni őket. Ha egy 10 megapixeles kép jó minőségű, akkor házfalnyi méretben is lehet belőle posztert nyomtatni, de természetesen egy akkora képet nem 1-2 méterről kell nézni.
A 450D felbontása meg nagyobb, mint a 40D-é vagy a 400D-é mert újabb. Alacsony fényérzékenység és jó optika mellett ez előny, de ha növelni kell az ISO-t akkor hátrány lehet mert jobban zajosodik. Azért olyan drámai különbségek itt sincsenek 10 és 12 megapixel között, sem felbontásban, sem zajban.Ha a fejed fölé tartott géppel a live view használata mellett akarsz koncertet fotózni jó minőségben és meg akarod tartani a Canon rendszert akkor 450D-t javaslok fényerős zoom optikával. A 40D és a 450D közötti árkülönbözetet meg költsd optikára vagy egy jó vakura. Ezen a szinten már nem a váz a meghatározó a képminőségben, hanem az objektív. Jóval följebbi kategória ahol már a szenzor felbontása is beleszólhat ebbe de oda is fontos a jó objektív ami ezt ki is használja. 10 megapixel nem kevés. Ne tévesszen meg, hogy egyes kompaktok is elérik vagy akár meg is haladják ezt a felbontást, az egy tök kamu dolog. Beletesznek egy 12 mpixeles, tücsökp*cs méretű szenzort ami már ISO50-en is zajos napsütésben is, mindezt egy olyan műanyag lencsés optika mögé ami nagy jóindulattal is csak 3-4 megapixelt tudna kiszolgálni. A részletgazdagságot és élességet tovább rombolja a zajszűrés amit direkt jó erősre állítanak mert az eszetlenül tervezett szenzor tetemes képzaját el kell valamivel tűntetni. Csakis azért ekkora a felbontásuk, hogy nagyobb számot lehessen írni a dobozra, egyébként műszakilag semmi nem indokolja. Azért vannak jobb kompaktok is de azt hiszem, kivétel nélkül mindegyikben túlzásba vitték a megapixelszámot, csak az változik, hogy mennyire. Koncertfotózásra igazából egyiket sem tudnám ajánlani, már csak a lassú és pontatlan AF miatt sem.
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Ancsi0909
csendes tag
válasz Hydra SR #662 üzenetére
Köszönöm a részletes válaszaidat és tippeket.
Kérdés: akár amerikai, akár magyar oldalon nézem, látom a jellemzőit, meg hogy előjegyzéssel megrendelhető, csak egy jan-i Canon sajtóközleményt találtam a bejelentéséről, de sehol nem találok konkrét időt, hogy mégis mikor kerül a polcokra. (az egyik ismerősöm 3 hét múlva jön haza az USÁ-ból, vajon addigra meglenne?
Hajlok arra, hogy tanácsod szerint inkább megvegyem azt + egy még jobb optikát (most van: kit 18-55, Tamron 28-200 + Canon anno analog 35-70, és most egy 430EX rendszervakum van). De vajon mennyit kellene még várni rá?"Dreams are my reality" - Richard Sanderson
-
Hydra SR
addikt
-
Ancsi0909
csendes tag
"By placing your deposit on the stunning Canon 450D today, you'll receive one of the first cameras of its kind in the UK. The official UK launch is expected in March 2008 but why wait until then?"
csak ezt találtam, Angliára, de az USÁ-ra semmit, és egyelőre ott még előrendelni sem lehet, mert semelyik e-bolt nem hozza a termékek közt.A másik "confon" van egy srác - bocs, de ebből nem sokat értek, de ha tudnál adni hozzá egy elérhetőséget, akkor megpróbálnám, hátha megfizethető Mo-on is. (Ja, és mivel egyéni vállalkozó vagyok, jó lenne számlásan venni, mert az eos 300d-met ugyan garanciával, de számla nélkül vettem 3 éve. Ezt remélem az apeh nem olvassa *g*)
"Dreams are my reality" - Richard Sanderson
-
Fejo
őstag
válasz #27070592 #672 üzenetére
Miútán az elromlott készüléket javítattni kell, nem hátrány, ha azt ingyen teszik. Nekem egyszer volt dogom velük, d semmi gond nem volt. A megadott határidő előtt kész lett a cucc.
Obinál nem biztos, hogy érdekelne a magyar gari, de egy váznál nem kockáztatnék. A sajátomat isolyan helyen vettem, ahol hivatalos gari papírt adtak.www.facebook.com/JozsefFerenczPhotography
-
Zoli2
aktív tag
Használ valaki 40D-hez Speedlite 430EX-t?
Következő a gondom:
Villanó a gépen és bekapcsolva, de az "External flash C.fn setting" menü nem elérhető.
A köv. írja: Inkompatibilis a villanó vagy ki van kapcsolva. A használti szerint 100%-os a kompatibilitás.
Hasonló tapasztalat?[ Szerkesztve ]
-
Dtomi
őstag
Meg kell a sarukat dörzsölni valami erősebb szövettel, anno a 20D vel és 580EX-el volt ilyenem 1x simán valami kis piszok ment a sarura. Ha semmi nem segít akkor ki kell próbálni másik gépen a vakut vagy egy másik vakut a te gépeden, és kiderül mi a gebasz.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Zoli2
aktív tag
Érintkezési hiba kizárva. A vakun beállított értékeket szépen átviszi a gépre. (Nagysebességű vakusznikront, Szinkron a második redőnyre)
Az "External flash func. setting" menüben szürke a Flash mode: E-TTL II, 1st curtain és a FEB, De a Flash exp. comp és az E-TTL II (Evulative,Average) aktív. -
pitman
őstag
Az érintkezőket azért nézd meg. Hibás érintkezés esetén csinálhat olyat, hogy a vaku egyes funkciói átmennek, de elővillanás és fővillanás nincs. Nálam ezt akkor csinálta, amikor ettl kábelt gyártottam házilag. Ha nem volt tökéletes érintkezés, villanáson kívül minden működött.
A vaku ilyenkor a kijelzőjén ETTL helyett TTL-t mutatott. -
Dtomi
őstag
válasz Szten Márs #678 üzenetére
fantasztikus
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Hydra SR
addikt
válasz Szten Márs #678 üzenetére
És ez miben nyilvánul meg pontosan?
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Hydra SR #681 üzenetére
Low contrast / low light tesztben volt jobb, talán Bob Atkinsnál volt, de nem vagyok benne biztos. Egyébként az, hogy mind a 9 fókuszpont keresztszenzor magában nem hangzik rosszul
MOD: Bob Atkinsnál 20D-vel van összevetve, de valahol láttam 400D-vel is, hasonló eredmény született.
[ Szerkesztve ]
-
werttzui
őstag
Kár hasonlítgatni a 40-d egy félprofi gép és nagyságrendekkel jobb a 400-d-nél
PENTAX
-
Hydra SR
addikt
válasz werttzui #683 üzenetére
Jó csak ez most onnan indult, hogy alkalmas-e koncertfotózásra, ill. mennyivel alkalmasabb rá egy 40D, mint egy 400D, vagy inkább 450D de hát gondolom nem sokat változott a fókuszrendszer.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
werttzui
őstag
Jó ez mind koncertfotózásra inkább ott is a fényerős optikának van döntő szerepe azért egy 400d-nek sem szar a fókuszrendszere de sportfotózásra már lehet,hogy nem próbálkoznék vele .
PENTAX
-
őstag
ha valakinek kéne egy 40D+EF-S 17-85 IS teljesen új, magyar garis(febr8-tól szól) nézze meg a hirdetésem az aprók között.
az ár reális szinten alkuképes. -
Dtomi
őstag
Tegnap előtt végre kipróbálhattam, és fotóztam is vele ~100 képet.
6,5 fps nagyon nagyon jó! Sokkal többnek érezni a 1,5 kocka különgséget, inkább 1,5x olyan gyorsank tűnik, és a puffer is sokkal nagyobb lett ez nagyon tetszett benne. Sajnos a fókusz sebességét nem tudtam tesztelni, hogy gyorsabb lett-e vagy pontosabb, mert nagyon gagyi obi volt a gépen és az én cuccom persze nem volt nálam... na puff. A markolat némileg megváltozott de ha becsukott szemmel adnák egymás után a kezembe a 30 és a 40D-t nem biztos, hogy egyből meg tudnám mondani melyik van a kezembe. Tetszett a vakusaru kiképzése is és az is jó, hogy nem mázolták feketére így nem látszik rajta a kopás. Picture style gomb nagyon jó, hogy kikerült a vázra én nagyon sokat használnám.
Live view igazából nem értettem a lényegét, talán azoknak az embereknek lehet így ilyen módban hasznos akik még nem látják a keresőbe a témát, pillanatot úgy maguk előtt mint ahogyan egy gyakorlott DSLR felhasználó látja. Bár a pillanattal sokra nem mennek ugyanis elég nagy késést éreztem az exponálásig még így rögzített AF-nél is, bár lehet hogy csak érézki csalódás volt. Eddíg akárhány canon gépet vettem a kezembe egyből tudtam mi merre hol, itt volt az első alkalom, hogy úgy éreztem nem is canon gépet fogok, persze ez csak megszokás kérdése 1 nap alatt biztos meg tudnám szokni. amit viszont nem értettem de nagyon a gombok elrendezését. Menü gomb felül a legsarkába.... süllyesztett del gomb alig bírtam megnyomni csak körömmel ez mire volt jó?? főleg, hogy ugye nem egygombos törlés van hanem ugyanúgy le kell okézni értelmetlen hülyeség és miért nem a menügombot tették alulra és a delt fölülre nem kellett volna besüllyeszteni és megoldódott volna az egész. Ezt így óriási tervezési hibának gondolom. Bekapcsológomb némileg megváltozott de ha nem lenne rajta engem az se érdekelne, egyik D-s EOS gépet sem kapcsoltam ki soha.
Az LCD méretét egyből megszoktam talán azért mert pontosan ugyan azt láttam mint a 30D-n???? Úgy látszik az emberi szem nem érez nagy különbséget ilyen jellegű méretnövekedéstől ha nem változik a kép részletessége és ittt nem változott inkább kicsit elkentnek éreztem emiatt a képet. 20D után a 30D nek lazán 10 pontot adtam 10-ből mivel csak fejlesztést tartalmazott még ha keveset is de azok mind jók voltak. Itt viszont érzek ficsőröket amiket nem szabadott volna elkövetni ennek a gépnek 8 at adnék.[ Szerkesztve ]
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Zoli2
aktív tag
Megtudja mondani valaki hozzáértő, hogy 40D-n miért duplázódik meg a záridő Av módban, ha bekapcsolom a villanót? Derítésre próbálom használni.
[ Szerkesztve ]
-
Hydra SR
addikt
Talán inkább feleződik, nem?
Illetve, ha előtte 1/400-on voltál, akkor duplázódni fog (de ez csak véletlen, hogy pont a duplája, más zársebességekről is 1/200-ra korlátoz), mivel 1/200 a szinkronsebesség a beépített vakuval, külső TTL rendszervakuval meg high syncben 1/250, strobival meg nincs korlát.Szerk: ha csak derítésre akartad használni, akkor erősen gyanítom, hogy a véletlen áldozata voltál, kaptál vaku nélkül egy 1/400-at az adott értékekkel, aztán kinyitottad a vakut és automatikusan korlátozott 1/200-ra, de ez akármekkora 1/200-nál rövidebb záridőről annyira korlátozott volna, csak véletlen, hogy épp a duplája jött ki. A megoldás: 1 fényértéknyivel bejjebb húzni a blendét, vagy az ISO-t, ha még lehet, és 1/200-on fotózni. 1 fényértéknyi=3 kattintás a tárcsán, ISO-nál meg egyértelmű mert az lineáris, 1-gyel lejjebb kell venni, ha lehet.
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Zoli2
aktív tag
válasz Hydra SR #691 üzenetére
Hali!
Igaz, feleződik.
De más lehet a háttérben. Pl.: egy adott kép f5,6 1/30-ad záridővel a megfelelő, a vaku bekapcsolása után (de a beépített villanóval is) f5,6 1/60-ra vált. Vagy f4 1/60-ad az ajánlott, vakuval f4 1/125-öt javasol. Miért? Így a kép háttere alulexponált lett.
(Av és Tv módban is)[ Szerkesztve ]
-
Surfym@n
senior tag
Sziasztok. Munkára pont egy ilyet használok nagy megelégedettséggel (tárgyfotózás - régi érmék).
Viszont meglepően tapasztaltam, hogy a csendes expo-t csak LiveView mellett tudja (ott viszont van két mód is, persze nem sok különbséget fedeztem fel közöttük). Viszont akkor nem süti el a studióvakukat (pedig össze van kötve a vázzal).
Lehetséges csendes expo-t normál módban is használni? Illetve élőkép esetén miért nem működik a "vakuelsütés"?
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
igazából nem spórolja meg, mert minden expo előtt a tükörnek le kell másznia, hogy fényt adjon az AF-szenzoroknak
Hydra: igen kábelesen van összekötve...de az az érdekes, hogy még a rendszervakut sem süti el LV-módban, tehát villanással sem lehet müködésre bírni a fénytechnikát.
Most kérdezhetnétek jogosan miért akarok LV-ben használni 40D-t studióban:
igazából, mert nincs kedvem ingázni a gép és az állvány között, s így remote-capture-ral kényelmesebb, meg látom az élőképet nagy monitoron, ami élesség állításában mindenképp jobb (bemozdulás esélye így 0 alatti )(de remélem egy firmware-rel orvosolják a helyzetet...)
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen