Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ollie #526 üzenetére

    Hát, az egy mező nekem csupán azért nem tetszik, mert rendesen bugzik tőle az irányítás és az útkeresés. Az, hogy nem léphetnek egymás alá az egységek, meg nagyon durván gáz.

    Volt egy eset, amikor az én settlerem és az AI-é versenyfutást nyomtunk egy területért, ami mellett volt egy resource. Én értem oda előbb, letettem a várost. Az AI settlere (open borders miatt) nem lökődött ki, és pont a resource-on ált. A munkásom nem léphetett az AI setter alá, hogy megépítése az improvement-et. Hát nagy taktikázás, hogy dögölne bele, aki ilyen szarul írta ezt meg...

    Ja, a diplomácia meg köztragédia. Fixált körszám terményeknél, anyagi javaknál és szerződéseknél? Na ezt meg melyik debil találta ki? A felbontást megmondom őszintén, megintcsak nem értem.

    Aztán ott van az a marhaság, hogy most már kb. minden tile-t improvement-elsz, erre meg a meglepően jó grafikát totálisan összetúrták azzal, hogy undorítóak az improvementek amellett, hogy mocskos nagyok is (ki volt az a szerencsétlen, aki kitalálta ezt a vándorcirkusznak kinéző trading post-ot a cottage/village/town helyett?) - ez persze nem csak azt jelenti, hogy egy idő után gusztustalan a birodalomkép, hanem egészen konrkétan átláthatatlan - még jó, hogy van taktikai térkép, kb. 70%-ban azt használom, csak akkor meg kár volt erőltetni a fenejó grafikát, ha Panzer General módban kell nyomni.

    Na és akkor még ott van az, hogy kivették a vallásokat és a company-ket, és berakták ezeket a city state-eket, amik egyáltalán nem egyenrangúak előbbiekkel. Szerintem nevetséges. És azért tegyük hozzá, hogy már az alap Civ4-ben is voltak vallások.

    Nincsen egy normális Earth map. Azaz van, amiben Európa olyan kicsi, hogy értelmetlen az egész, tetejében random resource-ok és indulópontok vannak. THX. De nem gond, majd lesz map pack X euróért, meg majd a community megcsinálja. Aha.

    A technikai megvalósítást inkább hanyaguljuk, az majd talán javul patch-ekkel. Most simán előfordul olyan, hogy maraton módban 10 civilizációval az ezredik kör környékén 1, néha másfél perc a körváltás, pedig nem P4-esen nyomom. Ez elég száni ahhoz képest, hogy a Civ4-hez viszonyítva kevesebb lépésvariáció és kevesebb egység mozgatása hárul az AI-re.

    Utoljára asszem a Darkstar One esetében mondtam, hogy kár volt pénzt adni érte. Most megint kénytelen vagyok ezzel a megjegyzéssel élni. Nem tudom, melyik hülye találta ki, hogy a Civilization-t gyakorlatilag átültetik egy jól kinéző Rizikó-másolattá, és a mikromenedzsment meg az apró (leginkább diplomáciai jellegű), de mégis iszonyat hangulatos lehetőségek (ld. vallás) helyett megcsinálják ezt... mint egy horrorfilm pg-13 változata az eredetihez, kb. úgy viszonyul a Civ5 a Civ4-hez. Ami már csak azért is poén, mert ugyan sok helyen olvastam pozitív kritikát róla, oldtimer Civ fanok eddig kizárólag negatívan nyilatkoztak végeredményben.

    Én egy kis személyes ténnyel tudom a dolgot jellemezni: a 3 barátommal, akikkel Civezni szoktunk onlány, 2-nek megvan a Civ5. Azóta is a Civ4-el játszunk.

Új hozzászólás Aktív témák