Új hozzászólás Aktív témák

  • Schaf

    tag

    ..és akkor egyszer és mindenkorra , hogy a kezdőknek is érthető legyen .

    A japán az USA/Kanada és az EU piacon is más a szabályozás. Tehát az FAA pl máshogy szabályoz, mint az EASA.

    Japánban 200g TOW a határ , az USA-ban 250g TOW az EU-ban 250g MTOM.

    A különbség az, hogy az EASA szabályozás értelmében teljesen mindegy van-e hasznos teher repülés közben az UAS-on. Mert nem azt rendeli figyelembe venni.

    A magyar hatóságok az átmeneti időszakban nem foglalkoznak a kérdéssel, mondván a művelet (A1) szempontjából 500g MTOM-ig ez mindegy, de pl. a rendőrségi ellenőrző listán szerepel, hogy ha egy UAS pl. légcsavar védővel repül ellenőrzéskor, akkor azt meg kell merjék, hiszen a biztosítás és a vizsga szempontjából már nem mindegy a kérdés.

    Tehát az a kezdő aki az ilyen hozzá nem értő postolók menő leírása alapján a Mini 3-at a nagyobb aksival, vagy a régebbi miniket légcsavar védővel repüli, kellemetlen meglepetésben részesülhet.

    A C0 osztályazonosító alapja, sok más mellett, hogy az eszköz a felszállás helyétől nem emelkedhet 120m-nél magasabbra. Nem beállítható kell legyen ez a korlát , hanem FIX!
    A C1 osztálynál már lehet beállítható a magasság , azonban ott meg távoli azonosító rendszerrel és lámpákkal kéne felszerelve legyen az UAS. A Mini ezt sem ugorja meg.

    Tehát azzal hitegetni a kezdőket, hogy a Mini 2024 január 1 után bármelyik C osztályba besorolást kap, meglehetősen véleményes.

    Az előbbiekben pedig már kitárgyaltuk, hogy a 250g MTOM határnak sem felel meg. Azaz jó eséllyel nyílt kategóriában majd csak A3 szerint repülhet , ha addig valami változás nem lesz a jelenlegi jogszabályban.

    Azt már csak zárójelben érdemes megegyezni, hogy a gyártónak sem igazán érdeke a régi UAS-ok megfeleltetése, hiszen neki nagyobb üzlet , ha újat kell vegyen a kuncsaft....

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Új hozzászólás Aktív témák