Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
goldister
tag
DJI mini 2-höz vennék akkumulátort. (mivel nem flight combot vettem )
Szerintetek érdemes spórolni azon, hogy a sima mini 1-es aksit vegyek hozzá?
Illetve van rá megoldás, hogy drón nélkül töltsem az aksit? valamilyen kábel? -
luigi106
tag
Sziasztok.
A dji care refresh-t (aktiváltam amikor megvettem) tudom valahol ellenőrizni, mint például a PS plus-t hogy mikor jár le? -
moleculez
veterán
DJI termék, szóval gondolom on-topic.
OSMO MOBILE 3 nem szereti az iPhone12 Pro Maxot. A hivatalos fórum szerint sem működik, tudnak róla, majd csinálnak vele valamit. Ez novemberi post.
Szóval tudtok erre valami workaroundot, vagy engedjem el? 4-gyel állítólag okés. A másik: a dji mimo app frissül iPhoneon(!), és kiírja, hogy most már jobban működik vmi Huawei AI appal.Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
őstag
Sziasztok,
kaptam a hobbycity weboldaláról egy 1000 ft-os kupont, amit 10 ezer ft feletti vásárlás esetén lehet felhasználni. DJI OM4-hez rendeltem táskát, ahhoz járt. Ebben a hónapban érvényes, akit érdekel, annak privát üzenetben elküldöm a kódot. Nem sok, de talán egy szállítási költség csökkentésére jól jöhet, ha valaki drónt vagy kiegészítőket akar vásárolni.
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Sajnos az FPV vilag nem nyerte el a tetszesem, ezert inkabb a videos dronok vilagaval ismerkednek meg.
Eloszor kinai (Eachine, Fimi) vonalon nezelodtem, de tobben javasoltak, h inkabb hasznalt DJI Spark v Mavic Mini.
Utanuk olvasgattam, kb hasonlo aron mennek.
Ti melyiket valasztanatok?
Szempont egy ertelmes, stabil hatotav (1000m jo lenne), jo kepminoseg, meg nem baj, ha 10 percet elmegy )
Mik az elonyei/hatranyai az egyiknek/masiknak?
Hasznaltan, ennyi ido utan milyen gondok jottek elo a Sparknal?
Barmelyik Sparkra felteheto a 900-as fw?Spark es Mini FMC szettben mi jart a dronokhoz a csomagban?
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz zolikaDB #8609 üzenetére
Sparkot sosem nézem, így egyáltalán nem tudok róla semmit mondani. Nekem Mavic Mini van, amit azért vettem, hogy motoros videókhoz jó lesz pár vágóképnek. Azért a Minit választottam, mert fontos volt a minél kisebb méret, és a használható videó anyag, és mindkettő maximálisan be is váltotta az elvártakat, sőt!
FMC-t vettem, és tök jó! A propeller-védőt sosem használtam, de mentségemre szóljon, hogy anno P3-al repkedtem pár órát, és ott is csak leszállásnál tudtam eltörni a propellert, mikor a saját dobozára nem sikerült leszálnom.
A Mavic Mininek a távirányítója jelentősen gyengébb, mint a Mini 2-nek! Ha nagy hatótávot szeretnél, akkor én arra pályáznék! Már én is gondolkodtam az upgrade-en, de igazából nekem ez is megteszi! Ráadásul a Mini2 sem tud követni, szóval még várok, talán majd a Mini3 pár év múlva(?)...
És ezzel el is értünk a Mini széria legnagyobb hiányosságához: sem követni nem tud, sem pedig ütközés elleni érzékelők nincsenek benne! Motorozáshoz ezek nagyon jól jönnek! Lehet persze szoftveresen okosítani, én is megvettem a Litchi-t, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket sajnos, így ez kidobott 5eFt-nak bizonyult sajnos...
Szeretem-e a Mini-t? Naná! Használom is? Sajnos közel sem annyit, mint amennyi potenciál van benne. Egyetlen kiegészítőt vettem hozzá, egy DJI táskát (amin átlátszó a drón-tartó), és ez tovább segíti a gyors elővételt, és használatot. Remélem a köv. szezonban sokkal több motoros videónál fogom használni, mert így sajna eléggé kihasználatlan!Remélem ha konkrétan segíteni nem is, de gondolatébresztéssel tudtam szolgálni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
DJI nagyon mélyen elbújhat a Ozmó Poketjével, jó lenne ha ők is mutatnának végre fel valamit.
[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Geresics
addikt
válasz AuraSync #8612 üzenetére
Most azért kell mélyen elbújniuk, mert kitaláltak egy olyan zseniális készüléket, mint a Pocket, és ezt valaki továbbfejlesztette?
Ráadásul ez egy még meg sem valósult termék, csak majd nemsokára elkezdenek kalapolni rá indiegogo-n...Amúgy az ötlet tényleg jó, évek óta ezt mondom, hogy egy ilyen kellene a sisakra, és az elgondolásom is pont ez volt, hogy tökre nem kell az optikának és a többi résznek egy helyen lennie...
Veled amúgy mi van? Miért utálod ennyira a DJI-t? Mi okozza azt, hogy bármi van, neked muszáj fikáznod a céget? Van valami személyes sérelmed velük kapcsolatban?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
válasz Geresics #8613 üzenetére
Órákat tudnék arról mesélni miért rühellem ezt a céget annak ellenére, hogy rengeteg cuccot vettem már tőlük, de megpróbálom röviden összefoglalni. (ellentmondásos tudom, de attól hogy valaki megvesz tőlük valamit nem biztos, hogy elégedett is)
A legnagyobb problémám az velük, hogy átverik a vevőiket.
Nagyon jó példa erre az Osmo Pocket 1 ami KÜLÖN wifi modullal jelent meg.
Ha egy telóban elfér a wifi akkor el kellett volna férjen ebben is ugyan úgy ahogyan elfért a Feiyu Pocket 1-ben.
Azt csak a hülye nem veszi észre, hogy ez milyen szintű lehúzás volt, ennek ellenére vették mint a cukrot.
De ilyen apró lehúzó márketing dolgokat szinte minden termékükben fel lehet lelni, aljas mocsok cég mint az Ápül.
A másik a silány minőségű túlárazott termékeik.
Évek óta probléma az elrepedő drón burkolatok ennek ellenére minden kiadott drónjuknál előjön a hiba és még csak hajlandóságot sem mutatnak affelé, hogy végre megoldják ezt a gondot.
Minden évben drágábban adják el a sz@rjaikat a romló minőséggel egyetemben.
Ha esetleg valaki ilyenbe belefut akkor magyarázkodhat hogy az nem sérülés miatt lett ilyen hanem mert hulladék a termékük.
A DJI is addig "jó" amíg nem kell gariztatni... (Care nélkül) Mondjuk a care is egy pénzlehúzó vicc.
Személyesen én a felpuffadó akkumulátor hibába futottam bele.
Mavic Air 2 FMC-nál kb 10-15 töltés után mindegyik akku elkezdett felpuffadni.
10-15 töltés emberek.... tudod mi az? Semmi. Az nem üzemidő.
Egyik ismerősöm Mavic 2 Pro-jába már nem lehet belepattintani az akkukat úgy fel vannak puffadva és nincsen bennük talán még 50 töltés sem.
Ez szted minőség? Ez szted normális? Ráadásul még gariztatni sem lehet csak úgy mert aszondják hát az akku már csak ilyen. Mér hasznátad. XDD
Ja és az ő és én esetemben is rendeltetés szerűen volt használva és tárolva is az akku.
A szoftveres butítás is köztudott a DJI-nál amivel szépen lassan degradálja a cuccait.
Rengeteg YT videó van arról, hogy a Firm update után csökkent a hatótávja a drónoknak.
Amikor annó megvettem használtan Phantom 4 Pro V2-met a volt tulaj felhívta rá a figyelmemet hogy semmiképpen sem frissítésem mert csak rosszabb lesz.
Most szted mennyire lehet ezek után komolyan venni egy ilyen céget?
Ne gyere azzal, hogy minden más cég is ezt csinálja. Tudom. De itt most a DJI-ról van szó konkrétan akinek nem kéne követnie a többieket.
És utoljára a nevetségesen lassú pénzlehúzó fejlesztegetések.
Amikor kiadnak egy új drónt úgy, hogy az adott év technológiai vívmányai már "nem férnek bele" ennek ellenére persze fél millába kerül a cucc a DJI Logo miatt.
Aztán jön az "okosított" verzió ami már tudja természetesen drágábban, holott már az előzőben bent lehetett volna. (sőt talán már az azelőttiben is)
Ez a mesterséges szándékos lassított fejlesztés ami semmi másra nem megy rá minthogy rólad 5 bőrt lehúzzanak. (lásd Osmo Pocket 1 wifi modul)
De van itt még sok minden ami most nem jut eszembe, de igazából már nem is érdekel mert többet én DJI terméket nem fogok venni.
Bohóckodjanak csak azok a termékeikkel akinek van feleslegesen elkölthető pénzük, évről évre vegyétek meg ugyan azt. XD
Heh.. elkérnek egy szaros műanyag kacatért 500k-t azt 1 év múlva már a feléért alig lehet adni használtan. Semennyire nem tartja a DJI az árát abból is jól látszik mennyit érnek és mennyire megbízhatóak.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
bacus
őstag
Én vettem Picket 1-t és még mindig elégedett vagyok vele. Wifi nem hiányzott sosem.
A motorra nem jó, vagy csak szélvédett helyen, ha lesz is ilyen szétszedhető, sisakra nem jó.
Ma sokkal inkább 360 fokos kamerát vennék motorhoz, de még nem találtam kicsi, vízálló, de közben tölthető, külső mikrofonozható kamerát.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
duni84
aktív tag
ugyan nem mikrofonozható, de amit leírtál, arra én éveken át egy mi sphere 360-at használtam ígérgették egy ideig, hogy vezetéknélküli mikrofonnal párosítható lesz fw frissítés után, aztán egyszer csak derült égből beütött az "end of life". a kamera azóta is jól van és még így 4-5 év után is egy töltéssel elvan kb 90 percet. természetesen szakadó esőben is működik kitapasztva pl a plexire elöl, ha nincs rádugva a töltő.
a gopro fusionhöz nincs ilyesmi adapter, ami akár csak "cseppálló" lenne töltés és külső mikrofont rádugva? tőlük kitelhetne, elvégre ők is egy valag pénzt elkérnek mindenért, mint a dji
#metszéspontok
-
őstag
Bár szeretem a DJI termékeket, volt is és van is közöm jelenleg a márkához egy adott termék kapcsán, de egyetértek vele én is teljes mértékben. Pl. a felpuffadó akkuról nem is tudtam, ez új dolog számomra...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Több év távlatából/tapasztalatából jelenleg Minit vagy Sparkot vennétek használtan?
Olvasgatom a topicot, Sparknál max a kisebb üzemidőt említik, mint hátrány.
Mininél jeldobálás, melegedés, hektikus hatótáv jön elő mindig, holott megjelenéskor mindenben jobbnak látták a felhasználók a készüléket.
Mi az "igazság"?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zolikaDB #8622 üzenetére
Nekem Sparkom van, arról tudok nyilatkozni. Akkunként 15 perccel lehet számolni, biztonságos leszállási takarékot feltételezve. A hangja erős, a hatótáv inkább 220-250 méter valós körülmények között, ezzel számolni kell. Ettől eltekintve szerintem korrekt a képe, fotózásra alkalmasabb, mint vdeózásra, leginkább az oldalazó mozgásnál érzékelhető "szaggatás" miatt. Ha csak bele akarsz kóstolni az egész hobby ízébe, szerintem jó kezdés egy Spark, még mindig.
-
forceberg
veterán
Ma ledobta az Air2 a szíjat.
100m-en belül egyszercsak elment a kapcsolat. Egy 230-asnak tűnő vezeték bezavarhatott.
Ez nem is baj, mert visszajött RTH. Ez pont egy kerítés fölé esett, így nem tudott leszállni.
Odamentem 1m-re a géphez, de akkor sem jött vissza a kapcsolat!!!
Fly sw és a távirámyító újraondítása után sem... Szerencsére kézzel le tudtam venni.
A madár újraindítása után egyből lett kapcsolat.
Szóval kapcsolatvesztés esetén nem túl sokat próbálkozik újracsatlakozni a távirányítóhoz...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Fuhur
kezdő
válasz forceberg #8627 üzenetére
Ezt a távirányító újra csatlakozást ki lehet próbálni "szárazon". Ki kell kapcsolni a távirányítót miután természetesen csatlakoztatva volt a földön a drónhoz, aztán újra be. Nekem ugyan nincs Airom de a többi DJI drón esetében ez az újra csatlakozás működik.
Repülésvezérlő szoftver ügyében pedig az alábbiakat tapasztaltam:
Nem működik a Pix4D újra csatlakozása. Sajna ezt már tapasztaltam. Viszont tőle függetlenül a cucc vezethető maradt. A DjiGo és a DjiGo4 újracsatlakozása pedig elég vagylagos. Általában sikerül de akad amikor nem. Ilyenkor mindent kikapcsolok és aztán újra be. Ez nekem még a start előtt szokott történni. Levegőben ezek a progik eddig mindig újra tudtak csatlakozni. -
forceberg
veterán
Szerintem a gépben fagyhatott le az adóvevő sw-e.
Csak a madár újraindítása segített, addig se kapcsolat a telefonon, se vezethetőség önmagával a távirányítóval.
Ezért jó, hogy GPS home rögzítés előtt sose megyek el a géppel.
Így szerencsére hazajött legalább, csak a kerítés volt alatta, amiért nem szállt le.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Fuhur
kezdő
válasz forceberg #8629 üzenetére
Amúgy próbáltad ezt az újracsatlakozást ahogy fentebb írtam? Mármint amikor minden OK. Már csak azért, hogy ez egy szerencsés véletlen volt vagy ennek a darabnak, netán típusnak ez baja?
Én egy időben 3-5 méteres távolságban repítettem 20KV-os távvezetékek felett/mellett (munka volt) de sose okozott gondot se a távirányításban se a telemetriában. Pedig nagyon féltem tőle.[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
"szembe jött velem" egy Mavic Mini és "nálam ragadt" Konkrétan magam sem tudom, hogy minek, mert nemigen van rá szükségem de két aksival 75-ért valami miatt úgy gondoltam, legyen. Ki is próbáltam. Repül.... (mondjuk miért ne tenné ) Hogy mire fogom használni még nem tudom. Talán a gyerekeknek jó lesz, hogy megszeressék a drónozást
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
No, már meg is van az első negatív tapasztalatom a Minivel:
Ha starthely alá ereszkedek (ma a munkahelyemen egy átriumos épület belső részének harmadik emeletéről indítottam és egy szinttel lejjebb ereszkedtem helivel) akkor a magasságszámítás "megborul". Valószínűleg számítási túlcsordulás történik. Ereszkedés közben hirtelen azt jelezte, hogy elértem a max magasságot. Ezért aztán nem engedte visszaemelni. Mivel a harmadikon voltam, a földszintig nem nagyon láttam le ezért kivittem oldalra, hogy a függőfolyosón szállítsam le a cuccot. Ahogy azonban az UH magmérő maga alatt talajt érzett a cucc kilőtt felfele és sikerült némiképp a következő folyosóba bele koccannom.
Szerencsére nem lett baj, szépen le tudtam tenni, de azért ez elég durva szoftverhiba!
-
Technoman
őstag
Sziasztok!
Egy DJI OsmoPocket van a családban. Nagyon szeretjük, mert baromi jó videókat (4k) tud csinálni. Viszont van egy olyan problémánk, amire nem találtunk eddig magyarázatot/megoldást.
Kirándulni voltunk, csináltunk sok fotót/videót. Hazamenvén -szokás szerint- elkezdtem a képeket szerkeszteni, ami nem egyszerű, lévén 3 géppel is készültek képek (Mobilteló, Bridge + az Osmo)
A szerkesztés nálam úgy történik, hogy idősorrendbe (történés szerint) teszem az összes képet (Win-be a mappát megnyitva a "készítés ideje" oszlop alapján rakom sorba) , majd átnevezem őket (pld: 999 (1), 999 (2), stb...)
Azt vettem észre, hogy míg a két gép szinkronban van egymással, addig a Pocket valahogy más időbélyeget rak az EXIF-be (jellemzően 15 perc pluszt a valós időhöz képest) Gondoltam, beállíttatom a családdal a pontos időt, mert így nem OK a történés, de sajnos a tulaj nem talál az OSMO-ban ilyen jellegű menüt.
Több oldalt átolvasva, azt mondja, hogy ez egy bug és a nemzetközi fórumokon is visszatérő téma + a frissítésekkel egyre kakibb a helyzet.
Erre van valakinek valami ötlete/megoldása?
Thx -
Fuhur
kezdő
Majd még tesztelem ezt a dolgot mert az eddigi DJI cuccaim -van jó pár - nem csinálták. Az is igaz, hogy jellemzően kint használom őket ez meg most beltéri próbálkozás volt. Például a Macic Pro-val mikor a Salgói Várat fotóztam igen sokáig volt a gép starthely alatt és onnan is fotóztam a várat miközben -10 ;-15 méter magasan repült a vár körül gond nélkül.
De a logot visszanézve itt még bekavarhatott a GPS is. Az épületen belül értelem szerűen nem volt, de az átriumban repkedés közben úgy tűnt a logból, hogy valamit néha elkapott és lehet, hogy ez kavarta meg.
Az biztos, hogy magassági limit elérést (30m) jelzett -0,8 méternél. Különben a limit 120 méterre volt állítva, de azt még nem néztem, hogy zárt térben GPS nélkül ezt hogyan kezeli.
-
bacus
őstag
válasz Technoman #8634 üzenetére
Nem tökéletes megoldás, de simán el tudod "shiftelni" a create date-t egy batch műveletként, akkor helyre kerülnek a dolgok.
"Exif date changer" pl. ingyenes app, más exifhez nem nyúl.
Az idő szinkronizációja szerintem akkor történik meg, amikor rádugod a telefonra, ezt érdemes néha megejteni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
DJI Mavic Minivel kapcsolatos kerdesem lenne!
1, melyik a szerintetek legjobb fw rá?
2, ezt hogyan lehet ratenni?
3, hanyas verzioju Fly appot erdemes a telefonra telepiteni, amivel a fenti fw szepen muzsikal, jo a max hatotav, nem dobalja a kapcsolatot stb?
Koszonom -
duni84
aktív tag
tegnap "végre" nekem is volt negatív tapasztalatom a mavic2-vel még nem néztem a logokat, hogy egyáltalán én ki tudok-e bármit olvasni belőle. történet:
üzemen kívüli kőfejtő tetejéről körül akartam nézni, hogy merre vannak ösvények lefele, merre kéne menni
természesen be van állítva, hogy ilyenkor RTH legyen. pár órával korábban már vesztett jelet, kb fél perccel később újracsatlakozott, amikor annyira visszaért, hogy rálátott a távirányítóra. nem volt gond. ezúttal csak nem akart visszacsatlakozni.
távirányító kikapcs-bekapcs, a remote mutatta a propeller fordulatot/sebességet/magasságot/satöbbi, de a telefon a bal felső sarokban azt írta, hogy remote controller connection error, szóval nem látom a térképen, hogy épp merre van. a távirányító viszont egyszer csak azt írta ki, hogy "landing now", addigra már -32 méteren. 20% akksival.
controlleren emelem +10 méterig (közben természetesen írja, hogy landing now és fülelek, de nem hallom. közben alkalmazást újraindítom. mire újraindult (kábel sokadjára kihúz/bedug) egyszer csak az app is csatlakozik a távirányítóhoz és látom, hogy kb 400 méterrel arrébb van. 0%-ot mutatott már egy ideje, mire visszajutott oda, ahol már elértem én ismindezt 100% akksival megkezdve 13 percnyi repülés alatt. természetesen leizzadtam, mert sajnáltam volna a képeket és videókat, amik rajta voltak. kíváncsi leszek, hogy bármi okosat tud-e mondani a dji, miután megkapják a logokat
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
gyári app (dji go 4). pár km-es körzetben semmi adótorony (bélkő teteje volt. a hegy maga eléggé vasérccel teli, de az alattunk van alapvetően), a távon semmi utólagos "okosítás". mondhatni "gyári állapotban minden". amúgy a flight recordból pont azt látom, ami fizikailag történt: egyszer csak elkezd süllyedni, majd visszatalálni, amikor végre én is tudtam irányítani a távval. ugyanitt ugyanekkor elkezdte valaki körbejárni a terepet egy dji fpv-vel, de kötve hiszem, hogy ez gondot okozott volna. saját kúfőből majx arra tudnék tippelni, hogy cellahibás az akksi, emiatt a drón érzékelte, hogy majdnem lemerült és elkezdett helyben leszállni. log szerint 1:53 volt a 0% akksival való repülési idő. persze ez még mindig nem magyarázat a kapcsolat hiányára, meg a "remote controller error"' üzenetre a telefonon
minden esetre most picit megingott a bizalmam, pedig nyílt terepen, ahol rálátok (tenger/tó/hegyvidék) elég messze el szoktam ereszteni. nem sok kedvem lenne beiktatni miatta egy pár órás dzsungeltúrát dji majd jelentkezik ....#metszéspontok
-
Fuhur
kezdő
Kíváncsian várom a gyártó válaszát ...
Ma tesztelgettem kicsit a Minit:
Szabad téren -5 méter magasan kóricáltam, de semmi rendellenesség. Szóval annyi biztosnak látszik, hogy nem a negatív magasságból eredő számítási hiba történt az épületen belül.
Pórbáltam távolságtesztet is. Első nekifutásra 400 méter után feladta a harcot, de vissza lehetett még hozni csak már nagyon nyekergett, hogy adatokat veszt a kommunikáció. Pedig domboldalon álltam és teljes rálátás volt a cuccra. Gyengén lakott (kb 10 ház a repülés irányában (környékén).
Aztán még egyszer nekiugrottam, de most már elment 1100 méterre. Még vezethető volt de már dobálta a figyelmeztetéseket, így visszahoztam.
Ugyanitt a Mavic Prom 2500 méter simán tudni szokott.Nekem sincs egyik rendszerem se tuningolva. Csak úgy van ahogy azt a DJI megteremtette
-
forceberg
veterán
Én meg közben megnéztem a Fly-ban a logot, 42m magasan 126m-re volt a drón, mikor a fullos vételről hirtelen megszűnt a kapcsolat. Azaz nem elgyengült a jel, majd megszűnt, hanem hirtelen ledobta.
Ami feltűnt, hogy mindig akkor esik lejjebb a jelszint a kijelzőn láthatóan(pl. 4-ről 3 vagy két csíkra), amikor oldalával áll felém a gép. Most is épp oldalra fordultam a térkép szerint, amikor satu... Az adóvevőjének lenne egy holttere?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Fuhur
kezdő
válasz forceberg #8643 üzenetére
Ez már az Inspire óta ismert. A lábakban vannak az antennák (GPS, telemetria). Ha vétel kiesés van az első amit érdemes megtenni, hogy el kell forgatni a koptert a tengelye körül. Igen sanszos, hogy ekkor lesz egy, a telemetria szempontjából kedvezőbb antenna állás és újra lesz jó (jobb) kapcsolat.
Nekem például a Mavic-al amikor "nagy" távolságra mentem volt, hogy kezdetben (legtávolabbi pont) csak hátrálva tudtam haza indítani mert ahányszor visszafordultam, a kép elment. Aztán persze ahogy közelebb került már nem kellett tolatnom.
De mindez 2 km felett nem pedig 126 méter. Ebben a távolságban.... nem lenne szabad ilyesmit észrevenni. -
forceberg
veterán
Utána kéne néznem ennek, de szerintem akkor jön a "baj", amikor az RC és a két láb egy egyenesen vannak, azaz az egyik láb kitarkarja a másikat. Már nem emlékszem rádiótechnikából, de vélhetően ez rontja a vételt.
De a baj nem ezzel volt, hanem, hogy nem jött vissza a kapcsolat. Szerintem beírok egy fórumra a DJI oldalán
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Fuhur
kezdő
válasz forceberg #8645 üzenetére
Igen, elvileg kár pár lépéssel odébb állsz, vagy a távirányító antennáin kicsit változtatsz és a kapcsolatnak vissza kellene állni. Ráadásul az a 126 méter nem távolság ebből a szempontból.
Nekem van egy Insipre1-em amit mástól vettem és annál tapasztaltam, hogy viszonylag hamar automata módban megáll. A másikkal nagy távolságokat is tudok automatán (előre beprogramozott útvonal) repülőzni ezzel a másikkal meg nem. Szerintem annak is valami vevő vagy inkább antenna sérüléses baja lehet, csak aztán nem foglalkoztam vele, mert arra amire használom így is jó.
Öreg madár a tied? Lehet, hogy a sok láb hajtogatástól (persze ennek semmi gyakorlati alapja nincs csak agyalgok) sérült az antenna vagy a kábele?
-
forceberg
veterán
Air2, így öreg nem is lehet. 1 éves múlt, újonnan vettem. Esni sem esett sosem, a legnagyobb "sérülése" egy fűszál megvágása. Jó ha 12-15 órát repült. A hajtogatást próbálom minimalizálni.
A legmesszebbre, mikor mentem vele, hegyoldalról irányítva 3000m /-200m-en 3-4 csíkos volt a vétel.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Fuhur
kezdő
Hmmmm.... nehezen alakul a barátság a Mini és köztem.
Ma estefele -még azért jócskán világosban- repítettem egyet. Valahogy már a kezdet is döcögősen ment. Felettem lebegve 30 méter magasan erős interferencia üzeneteket dobált. A kép is szaggatott. Kicsit odébb "toltam", hogy az antennák kedvezőbb helyzetben legyenek de lényegi javulás nem volt. Aztán feltoltam 50 méterre és látszólag jó lett. Elindultam vele az előzőnapi 1500 méteres táv vonalán de 90 méter magasan erős szélre panaszkodott. Lejjebb hoztam 60 méterre és távolodtam. 600 pár méternél gyors interferencia üzeneteket követően elvesztette a kapcsolatot a távirányítóval Aztán visszajött, de gyakorlatilag azonnal újra elment. Persze aktiválódott az RTH, de azért nem vagyok maradéktalanul boldog. Értem én, hogy annak is örülni kell, hogy a kapcsolat magától helyreállt ahogy közelebb jött és nem kellett semmit ki/be kapcsolgatnom, de azért 600 méter! A Mavic ilyet még sose csinált. Nem beszélve az Inspiréről de még a P2 is stabilabbnak tűnik.
Szóval jó ez a mini, de alapvetően látótávolságban.... legalábbis eddig így érzem. (még a zárt teres dolgot is tesztelnem kell, mert az se felhőtlen, ahogy azt már írtam)
Még annyit, hogy a gépen és a távirányítón az eredeti FW van. Írja ugyan az app, hogy a távirányítóhoz elérhető új FW, de nem ragaszkodok én ahhoz
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen