Új hozzászólás Aktív témák
-
barcaforca
tag
Szlovéniában a mavic minihez is kell kötelező felelősség biztosítás?
-
RZozo
aktív tag
Beruháztam egy DJI Mini 2 drónra az emag-ról. Egy újracsomagolt példány lett.
Tegnap megjött, ma nem bírtam ki és kipróbáltam.
Elvileg kellett volna aktiválni valahogy a gépet?
Nálam összepárosítottam a kontrollerrel, app-pal és már repült is.
Mivel már kicsomagolt volt, ezért elképzelhető, hogy már aktiválták, így én már nem tudok rá DJI Care biztosítást kötni? Buktam ezt a lehetőséget?
Pedig nem látszott semmi nyoma a használatnak. Annyit megtudtam, hogy csak kontroller töltési hiba miatt vitték vissza és javították. -
veterán
Hahó!
Eladtam tegnap a drónom viszont be volt regelve mindenhol is. Ilyenkor hová kell írnom, hogy már nem az én tulajdonom?#8905 Ugyan így vettem én is. Már aktivált és DJI Care sajnos nem köthető ezekre csak a csont újakra.
[ Szerkesztve ]
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
őstag
Írtatok adásvételit tanukkal? Szerintem nem kell lejelenteni sehol, viszont ha az új tulaj nem köt rá biztosítást a saját adataival, akkor téged keresnek meg ha netán balesetet okoz vele vagy ha ráesik egy autóra pl. és ott hagyja szándékosan vagy nem találja, mert távolról indította. Ilyen esetben fel tudod mutatni az adásvételit, hogy a légijármű már nem a saját tulajdonodat képezi. Ezt csak én gondolom, de lehet a többi topik/fórumtárs jártasabb...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
forceberg
veterán
Megyek kiküldetésre a kockás szoknyásokhoz.
A nem üzleti célú magán repüléshez kell:
- 40 kérdéses online vizsga, 30 választól OK - 0Ł
- 1 évre a madár regisztrációja - 10Ł
Vizsga kész, gépre a reg. kifizetve.
Lehet ezt így is...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
KaqXar19
tag
Hello,
Eladtam a mavic minimet. Kell valahol torolnom, vagy az uj tulaj regel es hasznalja vigan?
KosziWEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel) eladó
-
duni84
aktív tag
válasz KaqXar19 #8915 üzenetére
nem tudom, hogy anélkül fel tudná venni az accountjába, hogy ne szerepelne a te neved alatt. én amikor eladtam, miután próbarepültünk az én telefonomról irányítva, akkor (kérdésedre válaszolva) töröltem az accountom alól a drónt, ő pedig azzal a lendülettel fel is tudta venni és repülni vele még egy teszt kört. aztán mindkettőnket védve leírtuk és nyugtáztuk, hogy az adásvétel megtörént, így ha a parlamentre rázuhan, akkor nem értem jönnek majd a tekesek, ő pedig nyugodtan alhat, hogy nem fogom felnyomni, amiért "ellopta" a nevem alatt beregisztrált drónt. szerintem túltoltuk, de így mindenki nyugodtabban alszik.
#metszéspontok
-
BEndre34
tag
Sziasztok!
Abban kérem a segítségeteket, hogy Tenerife szigetén milyen drón szabályozás van érvényben? Azt hittem az EU-s, de most azt olvastam, hogy hobby célra ott lazább a dolog. Viszont biztosat eddig sehol nem találtam.
Előre is köszönöm a segítséget!
Endre
u.i.: A célgép, ami repülne egy kölcsön P4 lenne -
veterán
Eredeti Spark propellert újonnan nem látott alaki? Az ilyen 10 dolláros témák nem érdekelnek Kínából, mert nincs kedvem selejtezni a madarat egy ilyen miatt! A masterairscrew cuccok jók?
-
moleculez
veterán
Sziasztok! Csatlakozom egy a topichoz egy Mini 2-vel. Eddig csak kibontottam, aktiváltam, valamint repültem egy tesztkört, sajna nem lesz időm még pár napig jobban játszani vele. De nagyon bejövős eddig.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
veterán
Üdv a Klubban!
Srácok, lenne néhány kérdésem, amit nem értek a jogszabályok kapcsán. Másfél év után volt időm elővenni a Sparkot (meg ugye tavaly júliusra sikerült az év elején beadott regisztrációkkal végeznie a hivatalnak), és mivel megvan az A1/A3, a regisztráció üzemeltetőre és gépre is, gondoltam, szabályosan járok el. Kimentem a pusztába, hogy ellenőrizzem, a koppra merített akkuk (amik ugyan lasan tértek észhez töltésnél, de észhez tértek!) valóban biztonságosak-e, nincs-e cella hiba, hirtelen beeső feszültség miatti leállás, stb. Gondoltam, bejelentem már akkor a repüést, ahogy illik.
Indításnál mydronespaceapp nem akarta elkapni a fonalat. Itt jelezném, hogy GPS kapcsolat nélkül nem indul el, ami logikus, de élete végéig homokórázna, nem írná ki, hogy ezzel van baja. 10 perc anyázás után jöttem rá, hogy a legtöbb telefonban a BT / GPS modulokat valamiért együtt kezeli a rendszer, nekem pedig ki volt kapcsolva a BT. Bekapcsoltam, rögtön indult, előtte meg azt hittem, az EDGE hálózattal (korlátlan 5G mi, muhhhahhhaaa!!!) szenved. A lényeg: a pampa közepén is dobta a figyelmeztetést, hogy lakott területen esetivel lehet repülni. Ellenőriztem a helyszínt, jót látott. Próbaképp ráböktem a térképre máshova, ott is azt írta. A kérdésem, hogy ez mindig így van, vagy volt valami tanya a környéken, ami miatt lakott területnek minősíült a pampa is? Műút az volt természetesen.
Ha már szóba jött az eseti. Tételezzük fel, hogy szeretnék városon belül is repkedni, az tiszta sor, hogy A2 kell hozzá Sparknál. De ha ez megvan, a mydronespace alól lehet kérni már esetit valahogy, vagy még mindig az ősi papíros kinyomtatós, aláírós, szkennelős, emailre küldős, hatvannapigaseggünkvakarjuk módi vív? Aztán csevegni a légi irányítással telefonon?Legutóbb, amikor repültem, még így volt.
Megint más. Az A2-höz látom, kínál a légtér is oktatást, a vizsga tízszereséért. Megéri kifizetni, vagy van teszkósabb megoldás a felkészülésre?
Köszi előre is a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
MaddeNNNN
őstag
Légtér foglalás előtt érdemes megnézni valóban mekkora területen szeretnél repülni és mik vannak ott, át tudod rakni a kijelölendő területet körről pl. sokszögre ha beleesne valami lakóépület.
A lakott területes figyelmeztetést mindig kiírja függetlenül attól, hogy hol vagy.
Eseti légtérhasználati még mindig a Honvédelmi Minisztériumnál lehetséges, itt 21 nappal előre kell. Illetve ha nem magán vagy sport célú akkor az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Hatósági Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkárság - Pilóta Nélküli Légijármű Osztályához is be kell jelenteni, ez 60 nap. Mindkettőt lehet elektronikusan és papíron is.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
veterán
válasz MaddeNNNN #8927 üzenetére
Köszönöm a részletes leírást! Nem az volt a mondás, hogy a májdrónszpéazből lehet majd ezeket azonnal igényelni, kártyával fizetni, stb.?
A lakott területen figyelmeztetésnwk meg mi értelme van így, ebben a formában? Mivel a törvény alapján ez n táblától tábláig van, szóval az lenne a normális, ha külterületen csak akkor jelezne, ha ott tényleg releváns a figyelmeztetés. Remélem, foglalt légtérben legalább reális figyelmeztetést ad.
Tudom, még 10 év, és meg is lesz. Tényleg kár ezzel foglalkozni, mert a kutya nem nézi. Vagy, van már reális ellenpélda erre? Tavaly volt nagyobb szabású ellenőrzés, ilyesmi? Én semmi hasonlóról nem hallottam. Most vett ismerősöm egy Mavic Pro 2-őt,repteti kábé mindenütt. Mondom neki, jogsi meg biztosítás, regisztráció legalább legyen, az eseti meg olyan, hogy vagy van, vagy nincs. Ááá minek, motorra sincs papírom... Lehet ezt így is.
[ Szerkesztve ]
-
MaddeNNNN
őstag
Foglalt légtérben ugye látod a térképen, hogy le van foglalva(más színnel jelöli).
Az ellenőrzéshez nekem annyi a hozzáfűzni valóm, hogy 3 éves rövid pályafutásom alatt amióta a cégnél repülök még egyszer sem volt. Sőt most volt olyan a román határ mellett Makó alatt, hogy elfelejtettem lefoglalni a légteret mert siettem hogy két 50km/h-s széllökés között megrepüljek egy repce földet egy Matrice 600 PRO-val. Aztán amikor 2 nap múlva mentem vissza láttam, hogy egy hete katonai hadművelet van földfelszíntől 2km magasságig és le van zára a légtér. Senki nem jött oda hogy mit képzelek. Viszont ha egyszer történik egy baleset, amit köteles vagy bejelenteni akkor abban biztos lehetsz hogy azt is megnézik melyik konnektorba dugva töltötted az akksijaidat.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
veterán
válasz MaddeNNNN #8929 üzenetére
Igen, és a probléma az, hogy app ide, jogosítvány oda, ez továbbra sem egy életszerű szabályzás. Én például a kis Sparkommal a kezdetek óta igyekszem jogszerűen repülni, de most őszintén, miért csináljam meg az A2-őt az A1/A3 mellé, ha lakott területen belül akarok lőni egy képet a családról, akkor előtte 21 nappal kérvényezzem a repülést? Ennek semmi értelme így. A 3.000 forint az egy dolog, de az, hogy ez nem egy teszem azt, 15 percen belül lezajló eljárás, az nettó vicc ilyen szabályzás és technikai háttér mellett. Vagy nem jól tudom, lakott területen belül nem kell mindig eseti, csak ha mondjuk kórház körzetében zajlik a repülés?
-
bacus
őstag
A szabályozás egyértelműen szar, a játék kategóriából kivonni valamit azért mert kamera van benne az nettó faxság! A 250g alatti drónok repülését, mint ahogy kultúr államok többségében, azt mindenhol engedni kellene, mondjuk 20m magasságig. Ennek még akkor sincs igazi veszélye, ha mondjuk lezuhan.
A betarthatatlan szabályozás eredménye, ha nem lehet szabályosnak lenni, akkor már mindegy, hogy mennyire vagy szabálytalan, ezért marhaság regisztrálni magad és a drónt.Aki pedig a fényképek miatt (amit magáról, családról, stb akar) az nem a pusztában akar röptetni, ezért szerintem a légtér engedély kérés miatt sosem tudsz szabályos lenni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
moleculez
veterán
Én Angliában élek, elkezdtem összeszedni mire van szükség, hogy szabályosan röpködjek. 250g alatt nem kell regisztrálni a légiforgalmi hatóságnál az eszközt, de nekem kell operatori vizsga(?) vagy valami ilyesmi. Mindegy, jó két hét múlva megvan az utolsó vizsgám is az egyetemen, aztán tudok ezzel foglalkozni.
Addig is cowboy mód reptetem a kertből indulva, és érkezve.
Felmegyek 50m fölé aztán senki nem hallja . Csináltam pár videót a lakóhelyünkről. Érdekel valakit, felrakjam?Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
veterán
Hát, ha elkapnak, azért szerintem nem mindegy, hogy tudsz a joghézagokra, betarthatatlan passzusokra hivatkozni, és az adott hiányosságtól eltekintve egyébként látszik, hogy próbálkoztál a szabályok betartásával. De ez csak az én véleményem, jogi passzus nincs az ilyen "határesetekre", maximum az eljáró szerv lesz elnézőbb, hasonlóan egy autós igazoltatáshoz.
-
MaddeNNNN
őstag
Lakott terület (és emberek) felett repüléshez mindig kell eseti légtérhasználati engedély.
De abban egyetértünk, hogy ezt meg lehetne oldani sokkal gyorsabban és kényelmesebben, illetve vonatkozhatnának más szabályok a 250g alatti, szabadidős tevékenységű drónozásra eseti légtérben és az ipari felhasználású nagyvadakra.
Például nálunk így a 30 napos előre bejelentéssel konkrétan el lehetetlenítik a drónos permetezést. Nincs az az Isten aki megmondja neked 30 nappal előre, hogy mikor fog permetezni, sokszor aznap tudjuk csak eldönteni.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
bacus
őstag
Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. Szerintem ha ragaszkodsz az ártatlan (tudatlan) felhasználói képhez, hogy bombáztak e-mailekkel, hogy ez játéknak árulták..., szerintem lehet jobb, mint amikor próbálkozol, sőt tudtad, hogy TILOS-ban jársz, ennek ellenére megszegted a szabályokat, stb.
Egyébként én nem repülök, elvették a kedvem, nem bírom azt az érzést, hogy állandóan lesni kell mikor ki látja, lebukhatok e vele, rettegjek egy helyi "házmestertől" vagy épp az eljáró hatóság jóindulatától. Előbb utóbb csak megváltozik a szabályozás, mert a drónok száma sokszorosára nő, a helyzet kezelhetetlen lesz.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
Nem tudom, még sha nem jött oda hozzám senki, hogy mit drónozok itt, de azért akarok a lehető legjobban legális lenni, hogy ne legyen ebből gond.
Szerintem ez a helyzet már nem változik, megvolt a nagy drón bumm, aki akart, már vett magának. Most szerintem már jóval kevesebb a belépő drónos, mint pld. tavaly, vagy előtte, inkább csak cserélik az emberek a felszerelést. Ez a szabályozás már sajnos ilyen marad, több, mint 1 éve van érvényben, a negatív visszajelzések ellenére sem tettek semmit az illetékesek a változtatási javaslatok kapcsán. Jelzem, engem nem érdekelne még az se, ha fizetni kell minden repülés előtt esetit, csak lenne értelmes és gyors megoldás rá. Jelképes 1.000 forint / engedély korrekt lenne, de hát nyilván, ez egy álomvilág, miközben rommá rohadt 1200-es zsigával vannak tele az utak, meg munkással teletömött, össze-vissza tört tranzittal hasítanak 120-szal közúton reggelente a népek.
@MaddeNNNN: egyébént ez az emberek fölötti rész nullázza le teljesen a drónos lehetőségeit, mert így például még egy tó felett se nagyon lehet repkedni, mert emberek ott is vannak, mégha külterületen van, akkor is. Egyébként érdekes, hogy az appban nem látszódik, hogy akkor ez most full free terület, vagy nem az. Nem ez lenne az értelme, úgy alapesetben?
-
forceberg
veterán
válasz moleculez #8932 üzenetére
[link]
Az Air 2 mondjuk valami 580g.A 250g alatti kedvezményekkel pedig semmilyen mértékben nem értek egyet, mert kémkedni a 250g alatti cuccok is tökéletesek...
+ [link]
A sziklás esethez mlég annyit fűznék hozzá, hogy még ott röhögcsélve ecsetelgette a barom, hogy nemrég megvágta a kezét a gép...[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
moleculez
veterán
válasz forceberg #8937 üzenetére
Oh köszi, ennek utánanézek. Lesz időm vizsga után, aztán tudok ezzel szórakozni, atolvasgatni.
Ez a Mini 2 mennyire egy eltalált gép. Nem olcsó, de amit ígér, azt hozza becsülettel. Én amitől tarottam az a stabilizálás, valamint a remote hatotavja. De, utcányival arrébb repültem és még mindig jól működött. Most gyakorlok nyárra, mert utazgatunk majd rendesen, nem gyenge tájakra.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
bacus
őstag
válasz forceberg #8937 üzenetére
Az egész kémkedés baromság, egy két majom miatt van, akik féltik kiderül mennyit loptak.
kb bármi megvághatja a kezed, pl szikla, de akár a fű is.. hagyjuk már. A 250g az kb olyan könnyű, hogy azzal nem lesz komoly sérülés. (persze még egy műanyag késsel is kinyírhatod magad, szóval ilyen alapon mindent be kell tiltani.)
Én azt szeretném, hogy ilyen pici tömegű drónnal mindenki röpködjön amerre akar és ahol akar bizonyos magasságig. (nem 120m, mert az sok, de pl 20m) A kémkedés, megfigyelés meg bűncselekmény, mindegy, hogy drónnal vagy egy létrás tűzoltó autóval követi el. Az A1/A3 jogsit előírnám, abban kb elég jól szabályozva van, hogy milyen feltételek mellett repülhetsz emberek felett illetve milyen biztonsági távolságokat kell megtartani.
Egyébként a környező országokban, pl Horvátország, Szlovákia, Ausztria milyen feltételekkel lehet repülni mini2 vel? Azaz 250g -ig. Kell hozzá az itthoni regisztráció??
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
forceberg
veterán
[link]
Nem tudom, mennyire naprakész, mert nem írja az oldal a frissítés dátumát.Ausztriában eszerint engedélyköteles minden:
"Nem kell engedély játékdrónok reptetéséhez. Játékdrónnak számít az a drón, melynek kinetikus energiája maximum 79 Joule. Ez körülbelül megfelel egy 250 grammos drón 30 méter magasan történő működtetésének
Az Austro Control-tól engedélyt szükséges beszerezni, ha a drón kinetikus energiája meghaladja a 79 Joule-t vagy a drón 30 méteres magasság felett repül. Szintén engedély szükséges kereskedelmi célú repülésekhez. Engedély szükséges fotó vagy videó készítésekor, tekintet nélkül a drón súlyára vagy hogy a képek magáncélú felhasználásra készülnek-e."
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Joczi72
friss újonc
Sziasztok!
Kérdésem lenne, hátha tudtok segíteni! Van egy DJI Mavic Pro ami a bénázásom miatt sérült! Szemmel láthatóan a gimbal szalagkábel sérült. Ki lett cserélve. Bekapcsoláskor össze-vissza mozog a kamera és nem az alap helyzetbe marad. Illetve a telefonon egyből megjelenik egy üzenet. " Gimba motor obstructed " ; "Gimbal motor overloaded" a motor túlterhelt. Beállításokban calibrálva lett, de változatlan. Lehetséges, hogy nem csak a szalagkábel sérült? Vagy valamit nem jól csinálok? Segítségeteket előre is köszönöm! -
veterán
Uhh szépen néz ki a Mini 3 Pro!
Lehet, hogy megvan az új kedvenc drónom!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
-
-
bacus
őstag
válasz moleculez #8947 üzenetére
Megveheted távirányító nélkül, ha mini2 -t (vagy air2-höz is ua van?) nem adod el és annak a távirányítójával használod.
Ha nem ezek az ökör szabályok lennének én megvenném a képernyős távkütyüvel. Így marad a mini 2, ezzel se tudok repülni, legalábbis úgy ahogy én szeretnék.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest