Új hozzászólás Aktív témák

  • Anaconda

    tag

    Sziasztok!

    Megosztom a Focussal kapcsolatos tapasztalataim, hasznos lehet másoknak autóvásárlas előtt.

    Ford Focus MK3 vásárlás (1.6 TI-VCT 125LE PNDA)

    Beázás
    Vásárlás előtt pótkeréknél nézz szét, alku tárgya lehet. Mindegyik beázik, amelyiket még nem javították. A csomagtérajtó bal és jobbfelső sarkánál a lemez illesztésnél (karosszéria tömítőzni kell), illetve a hátsó lököst le kell szedni, az utastér levegő kiengedő zsalu körül, illetve a lámpák alatt kétoldalt a gyári matrica leválik a lukról. Ez a hiba vásárlástól ne tartson vissza, csak olyat fogsz találni ami még nem ázik be.
    Focus 3 kombi csomagtér beázás típushiba javítása

    Tetőkárpit
    Kombinál érdemes jól megnézni, mennyire sérült, sokat pakolásznak bennük, alku tárgya lehet.

    Tömítések ajtók aljánál
    Típushiba, hogy mindegyik lóg, ajtó kinyit, letérdelsz, benézel, alku tárgya. Csak vissza kell ragasztani, de valami normális ragasztóval, ami gumira is ragad. Ez a hiba vásárlástól ne tartson vissza.

    Rozsda
    Németektől előszeretettel hozzák be. Hátsó rész alul hajlamos rozsdásodni, illetve a futómű elemek. Utóbbi kevésbé probléma. Ha a kiszemelt autón nincs magyar rendszám, az alját nézd meg először, ne pazarold az időd a többire, amíg az alja nem elfogadható. Felületi rozsda normális. Németeknél gyakoribb sokkal a nyestkáros autó, ha ragásnyomokat látsz, jól nézz szét a motortérben. Ha már lakott benne valaki, itthon is kecsegtető lesz a nyest szagnyomai miatt, de ez könnyen kezelhető.

    Gyújtótrafó
    Többen emlegetik, mint típushiba. Kábellel, gyertyával együtt cserélendő ha hibás. Vigyázni kell, mert a katalizátort gyorsan kinyírja.
    Többeknek volt probléma a Bosch gyújtókábellel, ajánlott kerülni, a Valeo márka javasolt helyette.

    Gyertya, gyújtás beázás probléma
    Hibát okozhat, hogy a gyertyák mellé befolyhat a víz fentről a szélvédő és a motorháztető közti műanyagról. A gyertyák ilyenkor belerohadnak, nem lehet kiszedni. Volvo-kba is szerelték ezt a motort, ott gondoltak erre a hibára, így 30650468 cikkszámon fut egy kis fedél a gyertyák felé. Tibor ajánlása szerint meg lehet venni és fel lehet rakni a Fordra. Forrás: [link] 5:45 másodperctől

    Katalizátor
    Hajlamos elpusztulni, főleg ha trafóhiba is társul, szétég, elcseppen. Nem mindegyikben, de előfordul. Dupla katalizátoros, 4 lambda szondás. A hátsó dobot alulról meg kell ütögetni, ha csörög a katalizátor darabjait már kifújta. P0420 és P0430 jellegzetes hiba, katalizátor hatásfok alacsony. 3 hengerrel egy métert se, sehova, akár 30km alatt is szét tudja égetni a kataliátort, a tréler olcsóbb lesz.

    Okoskerék
    Sokan jelezték, hogy előfordulhat vele probléma. Talán az újabb típusokban már javították, utána kell olvasni.

    Elektromos szervó
    Többen panaszkodtak szervó elektromos hibára. Állítólag javítani nem lehet, csak a gyár által újítottat lehet megvenni csilliárdokért. Nálam nem jött elő a hiba, egy szervókkal foglalkozó cég vezetőjével beszélgettem a megelőzésről. Állítólag a feszültség ingadozás okozhat ilyet, illetve túltöltés, de volt aki a beázást említette. Ha az aksi gyenge, mindenképp időben cserélni kell, illetve ha a töltés túl magas, akkor is. A Ford emelt feszültséggel tölt, indításkor 10 másodperc alatt felmegy 15V-ig, majd le kell mennie kb 14.6V-ig, ebben az esetben a töltéssel biztosan nincs gond! Ha nem így van nézesd át. Van aki vásárlas után fesszab cserét javasol, én nem cseréltem.

    Búgó hang az utastérben
    A kormány jobb alsó sarka felől búgó hang hallatszik. Van egy kis kerek nyílás, azt a műanyagot jobb felül ki lehet pattintani, majd kijön a ventilátoros! hőmérős agymenés, ami áll a porban. Kompresszorral óvatosan kifújni, az igényesebbek finoman szétpattinthatják, a motor egy passzos gumiházban van, ki lehet noszogatni kis csavarhúzóval, a forgórésze mágnes, le lehet húzni és a siklócsapágyra mehet egy csepp olaj, majd vissza.

    Felni csavar díszkupak
    Vásárláskor megnéztem jópár autót, nem láttam olyat amin mind rajta volt. Amióta megvettük én is elhagytam már egyet.

    Tempomat
    Ha nincs benne tempomat, de a kocsi jó, emiatt nem szabad otthagyni, utólag bele lehet rakni. Vannak akik ezzel foglalkoznak (google-ben keress rá).

    Érdekesség
    Gyertya Fordos, kúpon tömít. Elasztikus szíj van rajta, gyári célszerszámmal lehet korrektül feltenni, feszíteni nem kell. Pollenszűrő csere szívás, legrosszabb helyen van. Nehéz úgy berakni, hogy ne legyen begyűrve. Én az elsőt véletlen begyűrtem, másodszorra már nem volt gond.

    Vásárlás után
    A vételár 15%-ával erdemes számolni (kb 400k), mint vásárlás utáni felmerülhető költségek, így nagy csalódás nem érhet, hibátlan autót senki sem ad el...
    Vásárlás után érdemes:
    - olajcsere
    - légszűrő csere
    - üzemanyagszűrő csere
    - gyertya csere (ha indokolt)
    - pollenszűrő csere
    - vezérlés csere (ha indokolt)
    - hosszbordás szíj csere
    - generátor töltés ellenőrzése
    - akku állapotának ellenőrzése
    Váltóolaj cserét érdemes beiktatni, ha hosszútávon tervezel.

    Összegzés
    Jó kocsi, szeretjük, vásárlás után kellett vele foglalkozni, de rendberakás után szerintem sokáig jó lesz. 2 gyerekkel kényelmesen elférünk a kombiban. Városi fogyasztás 9L körül, autópálya, országút 7 körül. Magától beparkol, ami alapvetően nem szükséges, de nagyon szeretem, amikor a regi kocsival inkább kerestem egy másik helyet, ennél csak megnyomom a gombot, hajmeresztő pontossággal (kb 20cm-el a másik autótól kanyarodik be) parkol le tolatva. A klíma kifejezetten tetszik, hogy jó sok levegőt nyom be. Futómű Fordos, jó feszes, úthibákat jól kezeli, az aszfaltra van ragasztva.

    [ Módosította: radi8tor ]

Új hozzászólás Aktív témák