-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sys85
veterán
válasz #27070592 #47315 üzenetére
Hát a kuplungcsere még hátravan,csápos/akna nincs,szóval majd keresnem kell egy szereld magad szervizt.
Eddig itthon amit sikerült megoldanom:
-Tárcsák/betétek
-Fékfolyadék
-Klímahűtő
-Vízhűtő
-Összes tartóbak
-És most a vezérlés
Ja plusz ugye magamnak cserélem az olajat és a szűrőket,de ez azért nem egy nagy dolog.
Egy halom pénzt megspóroltam már az itthoni szereléssel.
Holnap még kicserélem a Hornetben a fékbetéteket,karbantartom a fékrendszert,+kap friss Motul fékfolyadékot,műszaki után meg megy vissza rá a sportdob,aztán remélem egy ideig nem kell csavahúzót fognom.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
ViZion
félisten
válasz #27070592 #47631 üzenetére
Uhh, remélem megúszom én is, nyilván lehetne találni hibákat (esztétikait igen, rozsdákat kezeltük/tem, a többi rendben van tartva folyamatosan). Az első féktárcsán van egy kis váll, majd hétfőn a szerelő megmondja, h felszabályozás, csere, vagy ez még OK. A hátsó stabilizátor (lehet nem az, a rúd a két kerék között) felfogatója elég szarul néz ki, ezt már jeleztem neki, h cserélje. A többi meg majd kiderül egy hét múlva...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
ViZion
félisten
válasz #27070592 #47663 üzenetére
Nem titkos, egyszerűen a részletekről nem beszéltünk.
A lényeg, h a szerelőnek nem volt ideje, de mondom ha lesz üres hely, akkor fékeket nézze át, csinálja meg (tavasszal ez kell, a földesút miatt beragad, meg amúgy se árt évente ránézni). Elvileg csütörtökön tudta volna csak szerelni, de hátha vki lemondjaŐ meg gondolta elviszi a vizsgabázisra, átnézésre, h akkor mit kell még javítani. Szóltak neki, h mehet a műszaki, kicsi ráfizetéssel... Elfogadtam, mert ha nem és vissza kell vinni, akkor biztos mindenbe is belekötnek. Soha nem fizettem még "extrát", olyan volt, h valamit megjavítottak mellette a műhelyben és kifizettem (apró villamossági dolgok, rendszámtábla világítás, futó csatlakozó).
A hiba lista és a szerelő és az én kommentem:
- kézifék: fog, de magasan, mivel hozzá nem volt nyúlva, ez jogos, javítjuk
- kézifék bowden: passz, szerelő szerint ez még évekig hibátlan lesz, nem ez a kézifék baja, hátsó fékben is betétcsere volt, de semmi kézifék beállítás, nem ez volt a terv...
- első féktárcsa: van pici válla, de a szerelő szerint ez még bőven a normális/szabályoson belül, szerinte csak azért került oda, h teljen a lap... de 12k/db, majd cseréljük
- szélvédő kavics: háát ez olyan 6 éve van, bejavították, több műszakit megjárt. 1-2 mm-es ütés/lyuk, nem kagylós, nem repedt, gyk. egy bogár több területet kitakar...
- hátsó szilent: jogos, ezt már mondtam a szerelőnek, a vizsga előtt gondoltam cserélni... hát most majd utólag.
- gitt+gitt: részben jogos, valóban gitteltünk. Az érdekelne, h az ajtók aljának a javítása, vagy a hátsó kerékív zavarta-e jobban... A kasztnis nem ért rá, mert beszopcsizott két autóval is, augusztusra tudnak vállalni. A baj az, hogy 1,5 hónapig hitegetett, tologatta, majd mondta, h nincs hely. Így nem tudtam máshova vinni, de ez meg lesz csinálva.Ajtók alja marad, ha találok bontottat, akkor az lesz rajta. Mivel 60-100 k már a festés elemenként, így azért érdekes lenne 4 ajtót cserélni, mondjuk a bal első a gáz, a többinek a csiszolás+gitt+festés segített.
Ennyi kb. Most lehet gondolkodni, h megtartani vagy eladni. Ennek a motorja jó, belül szép (kormány és pedálok azért már nem annyira, de kárpit, stb. igen), eleje volt kasztnizva, új bölcső (nem karambol, rozsda...), a motor jó (nem füstöl, nem egy tigris, de nah...). Vezérlés meg minden bizbasz cserélve, karban tartva... csak a rozsda ami bántja...
Ha eladnánk, akkor a napi 20 km-re megint mit vegyek, mennyire lutri lenne az? Mondjuk 1,5 m autó, amire ráköltök még 3-400k-t és -talán- nyerek 2-3 év nyugodt autózást? Egyelőre ezt elkerülném, de ki tudja mi lesz jövőre...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
A Zéé
addikt
válasz #27070592 #47738 üzenetére
Na jó, de a Model T esetén mennyire volt elvárás a napi többszáz km futás, klímával, gyorsan, bármikor?
Szerintem egyikünk se bíra ki egy hetet sem, ha a mostani autóját hirtelen lecserélné egy T-re Azok 100 év alatt nem futottak annyit, mint az itteni topicátlag futásteljesítmény.
Ettől függetlenül az 1.0 EB egy fos, ebben egyetértünk.Just a simple Lineman...
-
subaruwrc
félisten
válasz #27070592 #47780 üzenetére
ja
ha a rozsdát elkerülöd a többi mind javítható kis pénzből
( nyilván ilyen magasnyomású hibákat ne keverjünk ide )
meg még mondjuk a kuplung drága tud lenni
de 1.6-ba az se nagy tűz
viszont tudnak azok a motorok csapágyasak is lenni már annyi kmnél
de azt hallani lehet egyből -
ViZion
félisten
válasz #27070592 #47842 üzenetére
"nem kell lekáromkodni a csillagos eget mire hozzáférsz"
Ez gyönyörű, eszembe fog jutni a következő bal első izzócserénélHold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
n1nja
tag
válasz #27070592 #47842 üzenetére
Tisztítottam és cseréltem is (tömítéssel együtt), nem hozott változást.
Próbáltam a fojtószelep érzékelőt is cserélni ( mert van tartalék ).
Ellenőriztem a gyújtókábeleket is.
Amit még kifelejtettem: van egy elektromos hibám, amit a közeljövőben remélem elhárítanak. A csomagtér ajtó érzékelője körül nem minden oké, továbbá ha bekapcsolom a szélvédő fűtést, akkor felvillan a nyitott ajtó visszajelzés.
A féket nyomom lassításnál meg várakozásnál is, amikor a problémát észleltem és ugye a féklámpák is hátul vannak, amik elvileg ehhez a kábelköteghez kapcsolódnak?!
Vagy akku/generátor probléma? A tompított lámpákat lekapcsolva is stabilizálódott az alapjárat, de ettől függetlenül még mindig arra gyanakszom, hogy a fékrásegítőn keresztül extra levegőt kap a rendszer és próbál korrigálni. Amikor lekapcsolom a fogyasztókat, akkor könnyebben megteszi. Csütörtökön kérek időpontot dokihoz. -
n1nja
tag
válasz #27070592 #47860 üzenetére
Fojtószelep pillangóját is tisztítottam, nemrég kapott új légszűrőt is, kartergázcső is rendben. A testpontokat tisztítottam, a csatikat most nem fújkáltam. Megér egy próbát.
Továbbá régen, amikor bekapcsoltam a klímát vagy csak gurultam üresben, akkor automatikusan megemelte a vezérlő egy picit a fordulatot. Ez most mindkét esetben elmarad. ForScan-nel néztem, a kívánt és az aktuális fordulat megegyezik. -
ViZion
félisten
válasz #27070592 #47894 üzenetére
Igen, kollégák is mondták, h itt a Bárdi van, felezzem meg az árát és postával ez alatt megvan netről... igazuk volt. Majd sógoromnak szólok, Ő szerezze be, ért is hozzá meg kedvezményt is kap.
darvinya ohh, új autód lesz... meg egy szép számlád.
[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz #27070592 #47925 üzenetére
Hát nemtom, félő ha WD40-et bele fújok akkor a hazakísérő fény LED mellett fog kicsurogni.
Amúgy is a zsírzásban hiszek. De ahhoz spéci zsír kell. Focus bontott hátsó ajtót kapott mikor belém jöttek.
Nem képesek a szervizben olyan zsírral bekenni a zsanért (pontosabban a túlnyitás gátlót) hogy ne nyikorogjon mint egy rozsdás fazék.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
ViZion
félisten
válasz #27070592 #48078 üzenetére
lámpacsere... eeegen, jogos. Kollégám a Yaris-ba most rakja vissza a gyárit... Tizenpár évesen bemattult, Ő is a cserét választotta. Megrendelte, bódottá. Persze utángyártott, ami jó 5 év alatt ledobta a foncsort, megrepedezett, stb. Most gyári polír és visszarak...
De hogy van ez, h pl. gyári kipufogót 15 évesen kell cserélni, az utángyártottat meg 3 évente? Nincs ezekre már semmi QM?Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
válasz #27070592 #48092 üzenetére
Mondjuk szokott zörögni belül sok minden, de ez lehet csak az öregség, 21 éves autó, na. Pl műszerfalra állóhelyzetben alapjáraton néha rá kell sózni egyet hogy ne zörögjön. Erről jut eszembe, az normális, hogy amikor elveszem a gázt, kuplung, megállok pl lámpánál, akkor ahogy esik vissza a fordulatszámra az alapjáratra, egy kis időre beesik a normál tartomány alá egy kicsit? Nem fullad le, de ilyenkor azért kicsit beremeg a kasztni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
ZolkoW
őstag
válasz #27070592 #48193 üzenetére
ja, hát a wd40-es kísérletnek annyi értelme volt így utólag, hogy kiderült, van némi remény, de azt hittem, annak nem illan el minden alkotóeleme, de az, hogy először mindkétszer jónak tűnt, majd másnap már nem, nem ezt támasztja alá .
Namajd ha hazaérünk nyaralásból..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Sys85
veterán
válasz #27070592 #48263 üzenetére
Az olajcsere nem is volt kérdéses mivel ezek leginkább rövidtávos utak voltak (egész évben minden évszakban),átlag 10-15km/út.
Én az olajszűrőt kérdeztem.
Amúgy hidegen nincs bántva,édesanyám autója,szóval nincs forgatva még melegen sem,ő nem egy Ámon Olivér.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #48324 üzenetére
Van olyan klímatöltés ahol nem fejtik le az olajat? Tudtommal az a hűtőközeggel együtt kering, utólag, lefejtés után "pörgetik ki" belőle.
Ahol én voltam töltetni, ott semmi ilyen nem volt kérdés, a gép típusra tudta, miből mennyi kell, lefejtés után leválasztotta az olajat, nyomáspróbázott automatikusan, majd visszatolta a régi hűtőközeget kipótolva, és új olajjal.
Van ahol ez nem így van?
-
zzola
félisten
válasz #27070592 #48324 üzenetére
Most jöttem klíma töltésből. 325g töltelék volt benne, 520g körül kell benne lennie. A rendszer tömör és olaj is lett visszatöltve.
Rendesen géppel csinálták, még papírt is adott a gép a töltés végén.
Ősszel az autó jobb elejét elkapta egy vadmalac, ködlámpa bánta meg a lökhárító. Arra gondolok még, nem-e egy kábel alul elszakad és ezért nem működik a történet...[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz #27070592 #48464 üzenetére
műszakilag egyébként elfogadható állapotú - ismerve azt, hogy mások milyen autókat tartanak "jónak" , és az árat is eladásra lőttem be (a viszonylag sok esztétikai hiba lenyomja az árat, így lett 1.8), nem pedig arra, hogy hetekig áruljam. De a 4 órán belüli eladás engem is meglepett azért
Mivel van második kisautónk, ezért nem nyomaszt a kényszer hogy bármit is vegyek, még nézelődök, de mostani (értsd: az elmúlt pár év) Ford kínálat nem vonzó számomra sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
sparta2
tag
válasz #27070592 #48494 üzenetére
Nyilván én sem akarok feleslegesen vitát gerjeszteni. Tudom jól, hogy hitvita.
....Akartam még érvelni egy kicsit, de nincs értelme. Mindenki azt csinál amit akar, arra esküszik amire akar. Én a gyári ajánlásokat preferálom, mert több negatív tapasztalatot szereztem, ha nem így tettem. -
-
n1nja
tag
válasz #27070592 #48574 üzenetére
Igen, sokat dobott rajt nekem is, csak a hosszabb állás utáni elindulási problémák... Tegnap üresben kuplungot felengedve is picit megmozdult az autó a koppanás mellett. Mintha akkor ugrott volna valóban üresbe.
1 hónapja váltóolaj szivárgás volt. Kapott új tömítést a hibás rész + friss váltóolajat meg állítottak a bovdenen is.
Új hozzászólás Aktív témák
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Raspberry Pi
- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Mobil flották
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest