-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
n1nja
tag
válasz
Moherr #56013 üzenetére
Igaz mk1, de: volt Bosch, Bosoko, Valeo, 1500Ft-os noname... egy idő után (rövid idő után) csíkoztak és hangosak voltak, pedig szépen felfeküdtek, sérülés nem volt látható rajtuk. Legutóbb grafit bevonatos A.Z.-t vettem. Csendes és szépen töröl. Mk4-re biztos van légterelős kivitel is. Ez az én tapasztalatom.
-
n1nja
tag
válasz
Ulenspiegel #52314 üzenetére
Hmm, fura. Keverékképzéshez kaphat téves adatot?
-
n1nja
tag
Sziasztok.
Találkoztatok már ezzel a konkrét problémával?
Reggel a hűvösben gond nélküli az indítás. Elgurulok munkahelyre, majd 6-8 órát áll a napon. Délutáni indításkor másodpercekig dadog, nehezen találja az alapjáratot. Ezt csak akkor, ha jól felmelegedett.
Üzemanyag szivattyúra gondolok, habár október-november környékén lett cserélve.
Vagy inkább a gyújtás környékén keresgéljek?
Alapjárati- és fojtószelep tiszta. Gyertyák nem tudom milyen állapotban vannak. Hamarosan olajcsere, megrendeltem az újakat. Gyújtókábelek épek, trafón sérülés nem látható. Viszont Bosch...Köszi előre is!
üdv. -
n1nja
tag
Sziasztok.
Focus 1-ben lévő 6000CD RDS rádió hangerőszabályzó gombja bohóckodik velem. Pl.: halkítani próbálok és hirtelen felugrik a hangerő 30-ra. Korábban láttam valahol egy how-to-repair videót, de nem találom.
Esetleg nincs valakinek kéznél hasonló leírás/videó?Köszi előre is!
-
n1nja
tag
Szélvédő karcok eltávolítására van lehetőség szerintetek? A komplett cserén kívül.
-
n1nja
tag
válasz
#27070592 #48574 üzenetére
Igen, sokat dobott rajt nekem is, csak a hosszabb állás utáni elindulási problémák... Tegnap üresben kuplungot felengedve is picit megmozdult az autó a koppanás mellett. Mintha akkor ugrott volna valóban üresbe.
1 hónapja váltóolaj szivárgás volt. Kapott új tömítést a hibás rész + friss váltóolajat meg állítottak a bovdenen is. -
n1nja
tag
Sziasztok.
Reggel ezt tapasztaltam:
beültem, kuplung be, autó indít, kapcsoltam R-t, hogy indulnék, majd eszembe jutott, hogy valamit elfelejtettem. Szerettem volna kivenni R-ből, de nem akart megmozdulni a kar. Végül az autó enyhe ringatása mellett egyszer csak kijött és azóta is teljesen jól működik.
Illetve egy-két reggel az elindulás/kuplung felengedés pillanatában egy koppanás hallható a motortérből.
Szerintetek?
+infó: nyelestengely csapágynak régóta van hangja.Köszi!
(Focus mk1 2002 1.6benzin) -
n1nja
tag
válasz
#27070592 #47860 üzenetére
Fojtószelep pillangóját is tisztítottam, nemrég kapott új légszűrőt is, kartergázcső is rendben. A testpontokat tisztítottam, a csatikat most nem fújkáltam. Megér egy próbát.
Továbbá régen, amikor bekapcsoltam a klímát vagy csak gurultam üresben, akkor automatikusan megemelte a vezérlő egy picit a fordulatot. Ez most mindkét esetben elmarad. ForScan-nel néztem, a kívánt és az aktuális fordulat megegyezik. -
n1nja
tag
válasz
#27070592 #47842 üzenetére
Tisztítottam és cseréltem is (tömítéssel együtt), nem hozott változást.
Próbáltam a fojtószelep érzékelőt is cserélni ( mert van tartalék).
Ellenőriztem a gyújtókábeleket is.
Amit még kifelejtettem: van egy elektromos hibám, amit a közeljövőben remélem elhárítanak. A csomagtér ajtó érzékelője körül nem minden oké, továbbá ha bekapcsolom a szélvédő fűtést, akkor felvillan a nyitott ajtó visszajelzés.
A féket nyomom lassításnál meg várakozásnál is, amikor a problémát észleltem és ugye a féklámpák is hátul vannak, amik elvileg ehhez a kábelköteghez kapcsolódnak?!
Vagy akku/generátor probléma? A tompított lámpákat lekapcsolva is stabilizálódott az alapjárat, de ettől függetlenül még mindig arra gyanakszom, hogy a fékrásegítőn keresztül extra levegőt kap a rendszer és próbál korrigálni. Amikor lekapcsolom a fogyasztókat, akkor könnyebben megteszi. Csütörtökön kérek időpontot dokihoz. -
n1nja
tag
Sziasztok.
Néha a teljes megállás előtt nagyon alacsonyra leesik a fordulat 1-2 pillanatra. Kuplung benyomva. Főleg akkor jellemző, ha fel van kapcsolva a tompított. Illetve alapjárat ingadozás is előfordul, ha állok és közben nyomom a féket.
Fékrásegítő problémának tűnik nekem. Szerintetek?(Focus mk1 1.6b)
Köszi.
-
n1nja
tag
és kiszedővilla nélkül mivel lehet egyszerűen kivenni a rádiót?
-
n1nja
tag
válasz
molnarpeter #47540 üzenetére
Mindig 1 kattanásig tankolom.
-
n1nja
tag
Uh, anyám!
Na akkor kutat váltok.
Benzinbe extra adalékot nem szeretnék tenni, ha nem muszáj. Pont azért nem, amit feljebb írtak: leoldhat a rendszerben egyebet is.
Továbbá a jelenlegi pumpát cseréltetem még mielőtt végleg megáll. Egyúttal a szokásos tanktisztítást és benzinszűrő cserét is fogom kérni.
Jól tudom, hogy a felesleges üzemanyag visszaáramlik a tankba?
Köszi! -
n1nja
tag
Sziasztok.
Véleményetek érdekelne.
Sztori:
2 éve gyári benzinpumpa elhalálozott minden előjel nélkül. Leállítás után nem indult be az autó. Kapott Bosch-t, minden szuper volt egészen tavaly Októberig, amikor egy hazaúton leállt alattunk a tütü. Era márkájú ment bele. Pár hete sípoló hangja lett, pár napja pedig ingadozott már az alapjárat és érezhetően nehezebben is indul. Remélem sikerül gariztatni...
Szerintetek mi okozhatja, hogy ilyen gyakran kileheli a lelkét? Jó ideje MOL-on tankolok 95-öst. Minden benzinpumpa cserénél a tank is tisztítva lett, benzinszűrő is rendszeresen van cserélve. Először is kicseréltetem. Megint...
Próbáljak meg másik benzinkutat?
Köszi!
(Focus mk1.5 1.6b) -
n1nja
tag
Hali.
Beltér durván párásodik. Ki mit javasolna, hogy javuljon a helyzet? Klíma opció, de 4 fok alatt be se kapcsol...Köszi!
-
n1nja
tag
Hali.
Ha a váltókar oldalirányba túlságosan könnyen kimozdul, azt okozhatja kopott kulissza? A visszatérítő rugó új (pár hónapos) és jó állapotban van.
Köszi. -
n1nja
tag
válasz
gabor9991 #45895 üzenetére
Új utángyártott. Márkájára nem emlékszem, számla lent van az autóban (AVA? van ilyen?) én meg most értem vissza lakásba.
Próbáltam levideózni a jelenséget. Természetesen most nem csinálta. Bekapcsoltam a klímát, kapcsolt a kompresszor, indultak a ventilátorok, alapjárati fordulat enyhén megemelkedett, fogyasztás felugrott 1.0-1.1l/h-ra és stabilan tartotta is még akkor is, amikor épp kikapcsolt a kompresszor. Enyhe ingadozások voltak. -
n1nja
tag
válasz
DeFranco #45890 üzenetére
Pár hónapja. Augusztusban a gyári kompresszor elhalálozott. Októberben vagy novemberben cseréltettem. Akkor töltés, nyomáspróba... minden, ami ilyenkor kell.
Egyszer-kétszer járattam azóta hosszabb ideig, hogy a kenés meglegyen. Kompresszor és környéke is száraz, nem gondolom, hogy távozott volna belőle az olaj. -
n1nja
tag
válasz
DeFranco #45885 üzenetére
Alapjárati tiszta, kapott pici olajat is, de előtte is könnyen járt.
AC nélkül néztem, az igényelt fordulatszámot tartja olyan 25% IAC mellett, tehát bőven tud még nyitni, ha szükséges. Fojtószelep nyáron volt tisztítva, légszűrő se régi...
Levegőcsövek újak és hibátlanok.
Egyedül az alapjárati illetve a fojtószelep tömítése, ami régi.Értem, hogy terhelődik, ingadozik, de amit most csinál, az nagyon gáz.
-
n1nja
tag
Úgy néz ki, hogy a fűtés probléma megoldódott: belső hőérzékelő tisztítás.
Egy másikat vettem észre:
klímát bekapcsolva ugrál a fordulatszám. Hideg és meleg motor esetén is. Szerintetek mi okozhatja? Pár hónapos kompresszor, szintén pár hónapos benzin pumpa, tiszta fojtó- és alapjárati szelep, új vákuumcsövek, kartergázcső rendben...
Szerelő később tud ránézni. Igazából nem sürgős, 4 fok alatt úgyse kapcsol be.Köszi.
(Focus mk1 1.6b) -
n1nja
tag
válasz
gabor9991 #45855 üzenetére
Szia.
Minden mozog, ahogy kell. Sőt egy diagnosztikát és beállítást is lefuttattam. Valószínűleg a hőérzékelőt kell tisztítani vagy cserélni. Befényképeztem, környezete és maga az érzékelő is ronda...
Keresek videót, hogy hogyan lehet szétszedni. Gondolom első lépés, hogy rádió ki...
-
n1nja
tag
Sziasztok.
Szerintetek milyen gond lehet? (ha van egyáltalán)
Az utóbbi pár alkalommal vettem észre, hogy bizonyos idő után nincs rendes fűtés, hiába állítom magasabb hőmérsékletre. Elindulás után a megszokott idő után jön a meleg levegő, de ahogy eléri a beállított hőmérsékletet, már csak hideget fúj, hiába állítom feljebb. HI állásban is csak langyos.Focus 2002 1.6b digit klímával
Hűtőfolyadék szint rendben
Csöveket még nem ellenőriztem, tervben
"hűtővíz" hőjelző középen
Hibakód egy volt: beltéri hőérzékelő előtt található beszívó motor/ventilátorKöszi
-
n1nja
tag
Kérdések és problémák után egy jó hír is:
Műszaki 2024-ig letudva. :) -
n1nja
tag
válasz
subaruwrc #45011 üzenetére
Tavaly Októberben halálozott el minden előjel nélkül a gyári. Leállítottam, pár perccel később már nem indult be.
Akkor kapta a Bosch-t, ami 10 nappal a garancia vége után, ráadásul menet közben romlott el. Remélem a mostani tartósabb lesz.
Így utólag visszagondolva: hazafelé gyengébb volt az autó. -
n1nja
tag
válasz
#27070592 #45007 üzenetére
Szerda délután leadom szerelőnek műszaki miatt. Mindenképpen megkérem, hogy nézze meg, de addigis ellenőrzöm a főtengely jeladó csatlakozóját. Mihelyst eláll az eső...
Nem vagyok benne biztos, de talán a kábelek is Bosch márkájúak. Legalábbis volt benn az is, de már harmadik szett, mert a nyest...Tavaly nyáron szűrőcserénél jártunk úgy, hogy megtört az egyik vezeték, amikor a helyére tettük és nem tudott üzemanyagot nyomni előre.
Szétszed, megigazít, aztán minden rendben volt.
-
n1nja
tag
válasz
ReFleXx #45005 üzenetére
Az pár éve lett cserélve a vezérműtengely jeladóval együtt, most nem ellenőriztem.
De mivel lent van, simán lehet, hogy vizet kapott a csatija és nem mindig érintkezik.
A tolatólámpa kapcsoló csatlakozóját is be kellett fújnom, hogy működjön.
Ha jól rémlik szomszédok.
Köszi! -
n1nja
tag
Sziasztok.
Focus 1.6b 2002
2 hete hazafelé megállt alattam a vas. 1 éves Bosch benzinpumpa adta be a kulcsot.
Megkapta az újat, szűrővel és tanktisztítással egybekötve. Nem tudom, hogy a következő problémával összefügg-e, de pár napja nehézkes az indítás. Hosszú másodpercekig teker, mire elindul. Az is előfordul, hogy beröffen, de rögtön le is áll. Következő próbálkozásnál és menet közben semmi gond. Vákuumcsöveket átnéztem, alapjárati rendben, fojtószelep tiszta, akku állapota kiváló, trafó, gyertyák, kábelek szintén rendben. Lehet, hogy az önindító gyengélkedik? Próbáltam indítózás előtt többször ráadni a gyújtást, nem volt pozitív változás. Hidegen és melegen is csinálja. ForScan élőadatban nem láttam semmi érdekeset, kiugrót, hőmérsékletek is rendben vannak.
Viszont ha nem hűlt vissza teljesen a motor és gyújtásráadás után kb. 1 másodperccel indítózok, akkor azonnal és gond nélkül beröffen.
Szerintetek? Nézessek üzemanyagnyomást egy önindító ellenőrzéssel együtt?
Köszi a tanácsokat! -
n1nja
tag
Srácok, ha hosszabb indítózás alatt nem mozdul a fordulatszám mutatója, akkor jól gondolom, hogy az alábbi 2 dolog lehet?:
- alsó holtponti jeladó rosszalkodik
- önindító nem forgatja a motort
Köszi!
(Focus mk1 1.6b 2002) -
n1nja
tag
Amióta bejött a meleg idő és hosszabb ideig áll a napon, akkor dadogós az indítás. Ha be is röffen, pár másodpercig keresi az alapjáratot, mire beáll. Reggel nincs ilyen gond.
Trafó, gyertyák 1 hetesek, kábelek pár hónaposak. Benzinpumpa és alapjárati szelep ősszel lett cserélve, üzemanyagrendszer rendben. Fojtószelep pár hete lett tisztítva, vákuumcsövek, kartergázcső ellenőrizve. Vezérmű- és főtengely jeladók az elmúlt 2 évben lettek cserélve.
Hibakód nincs. Mit nézzek még meg szerintetek? Köszi!
(Focus mk1 1.6 benzin) -
n1nja
tag
Sziasztok.
Sebességben (2-es) gurulva, lassulva, olyan 1500-as fordulat környékén be-bedadog az autó.
Másik: klímát bekapcsolva nem emeli meg az alapjárati fordulatot, ahogy eddig tette, inkább küzd a lefulladás ellen. Klíma működik.Összefügghet a két dolog? Mi lehet a bibi?
Köszi.
Focus mk1 1.6b -
n1nja
tag
Indítási kérdés.
Ha a kulcs elfordítása után megvárom, hogy a visszajelző lámpák kialudjanak és úgy indítózok, akkor olyan nyögvenyelős a tekerés, ha be is röffen, szinte rögtön le is áll. Persze nem minden esetben, de gyakran.
Ha a kulcs elfordítása után csak 0,5 - 1 másodpercet várok és úgy indítózok, akkor fickósan teker, sőt ha bizonyos hőmérséklet felett van, akkor pöccre indul.
Akku rendben van feszültségre és indítóképességre is.
Valamelyik relé? Vagy más?
(Focus mk1 2002 1.6b)
Köszi a tippeket! -
n1nja
tag
Hali.
Focus mk2-höz Szombathelyhez vagy Tapolcához közel nem lenne valakinek rádió kiszedő villája kölcsön?
Köszi. -
n1nja
tag
Hüle kérdés:
kartergázcső helyenként és környéke olajos(?).
Kilyukadhatott valahol?
Alapjárat nem tökéletes, azért nézelődtem.
Köszi.
(Focus mk1 1.6b) -
n1nja
tag
Srácok!
Kuplung pedálkapcsolót cserélnék. Enyém 2 pólusú. A 4 pólusú kompatibilis vele? Az lenne most elérhető.
Köszi!
Focus mk1 2002 1.6b -
n1nja
tag
Na tegnap mentem vele. Az első pár váltás volt "nehezebb", de azt betudtam a hidegnek. Utána semmi problémát nem vettem észre. Remélem így marad.
Más:
tudnátok ajánlani tolatókamera szettet? Kell kamera (befúrható, felfúrható, mindegy) meg egy monitor is. Nem hátrány, ha van LED vagy bármi fényforrás a kamerán. :)
Köszönöm. -
n1nja
tag
Sziasztok.
Segítsetek, kérlek.
Eddig kinyomócsapágyra gondoltam, mint hibaforrás, már kezdtem is megbarátkozni a kuplung- és egyéb dolog cseréjével, de...Hibajelenségek:
- Menet közben néha nehézkes a váltás. Beugrik sebességbe, csak mintha át kellene tolni valamin, olyan érzés.
- 2 nap állás után kb. 4x kellett lenyomnom a pedált, hogy R-ből ki tudjam venni (abban hagytam megálláskor). Az autó rögtön megmozdult, ahogy benyomtam a pedált, de a váltókar nem akart.
- Néha érezni a pedálon a váltásokat, főleg a 2-esbe visszaváltást, továbbá előfordult, hogy induláskor bedadogott, mintha kezdő lennék.Aztán jött egy fordulópont, R-ből 1-be váltásnál egy pici döccenés, majd azóta minden fokozatot akár 1 ujjal lehet pöccinteni.
Váltóolaj idén volt cserélve, fékfolyadék is friss, maxon van, alsó motortartóbakot tavaly kapott újat.
Ezek alapján mire gondolnátok?
Focus mk1 1.6b 2002 IB5 váltó
Köszi.
Üdv. -
n1nja
tag
Valószínűleg utolért egy benzinpumpa hiba.
Megálltam a parkolóban, eljönni már nem tudtam. Csak teker, csak teker...
Nem hallom búgni a szivattyút gyújtásráadáskor.
Biztosíték vagy relé lehet esetleg? Reggeli után meglátogatom, este sötétben nem babráltam már. -
n1nja
tag
Hali.
Alapjáraton motortérben néha puffogó hang mire utalhat? -
n1nja
tag
Hali.
Fojtószelepállás érzékelő feszültségét meg tudná mondani valaki zárt állapotban?
Köszi.
(Focus mk1 1.6b) -
n1nja
tag
Alapjárat hidegen és melegen is ugrál, fékezésnél dadogás érzékelhető...stb.
Eljött az alapjárati szelep cseréjének ideje? :)
(Focus mk1 1.6b) -
n1nja
tag
válasz
oliwire #36493 üzenetére
Neeem, van pár tized eltérés. A tévedés mértéke függ attól is, hogy mennyit pöfög alapjáraton, mennyi hidegindítás van...
A nagy átlagom 7.2-7.4 között mozog, de az utóbbi 8-9 hónapban jóval több volt a városi használat.
Eddig 6,6 volt a legjobb, 8,6 pedig a legrosszabb. -
n1nja
tag
Sziasztok.
Az utóbbi pár alkalommal előfordult, hogy fékezés / lassulás után nehézkes volt a visszaváltás 2-es fokozatba. Minek a hibája lehet, ha ez hiba? Próbáltam alacsonyabb/magasabb fokozatnál visszatolni, nem volt változás.
Köszi.
(Focus mk1 1.6b 2002)
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2247
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő