-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #43427 üzenetére
Bemelegedett motornál lehetőség szerint ne javasold hogy vegye le a kiegyenlítő tartály kupakját mert garantáltan fel fog emelkedni a vízszint a tartályban mivel kiegyenlítődik a motorban lévő üzemi nyomás a légkörivel mikor a kupakot elkezded letekerni, ha nincs szerencséje ilyenkor az embernek a majdnem forrásban lévő víz jól össze is égeti.
Általában a Japán autók hűtőjére jól látható ábra is fel van ragasztva hogy elkerüljük ezt a hülyeséget.
Abból hogy X hónap alatt elfogyott fél liter hűtőfolyadék még bátor dolog így kijelenteni hogy hengerfejes egy motor amire amúgy egyáltalán nem jellemző hogy hengerfej problémái lennének -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #43437 üzenetére
Szövegértés kapcsán akkor megjegyzem hogy járó motort én sem említettem
" #43427 darvinya Nézd meg, hogy bemeleget motor mellett kiengyelítő tartály kupak nyitáskor visszatöltődik-e.Ha igen, akkor hengerfejes."
" #43437 darvinya Amúgy csak tavalyig kellene vissza keresni, ahol a nepper magyarázza nincs semmi baj, hogy elfogyott a víz, megnyitáskor visszajön."
"Ráadásul még gyorshajtást sem lehet vele végerehajtani, mert még kasznit sem tudja rendesen mozgat."-Ezt egyáltalán nem értem mire volt válasz
Döntsd már el hogy akkor most értesz hozzá és hengerfejes vagy a nepper okosságát ismételgeted és nincs semmi baja?
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #43719 üzenetére
Nem a gumit akarom védeni, de nem lehet, hogy az aszfalt volt fos?
Egy elindulás alapján leszarozni valamit kicsit meredek. Itt vagyunk Horvátországban, itt pl. volt egy olyan lámpa, ahol még az esp is belenyúlt indulásnál, mert ez a fehér mészköves aszfalt úgy csúszik nedvesen, mint a jég.Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #43722 üzenetére
Jó, azért az Escort más. Nem ugyanaz a teljesítmény és a súly sem.
Ennyi erővel én is mondhatnám, hogy a Michelin Road 5 gumi szar, a Pilot Street meg jó, mert ahol a 125-ös motorom sosem csúszott meg, ott a 690-essel már tudok úgy csinálni, hogy megcsússzon. Alma-körte...Just a simple Lineman...
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #43727 üzenetére
Ha nehezebb a motor, és orrmotoros, elsőkerékmeghajtásról beszélünk, a kerekek jobban le vannak nyomva, jobb a tapadás. Emellé egy gyengébb teljesítmény is társul, ami nem tekeri annyira meg hirtelen a kerekeket, hogy kicsússzanak, hanem megtörténik a tapadás.
És mielőtt mondanád, hogy de hát az Escort kerekeit is meg lehet nyikorogtatni, megelőzném azzal a gondolattal, hogy szinte minden kocsiét meg lehet, ha olyan az út, olyan hirtelen van a gázadás, kuplungfelengedés.
Ugyanazzal a gumival, úton, gázadással, mivel az Escort orra nehezebb, kevesebb lóerő, a Focus megpöröghet, az Escort meg nem. Nincs benne csoda, és nem feltétlen a gumi a hibás.Szerk.: nem véletlen pakoltak néha a csomagtartóba cementes zsákot a Ladáknál, hogy a hátsó kerék jobban le legyen nyomva.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #43768 üzenetére
Ezzel nem tudok vitatkozni, se kumho se rotalla gumit nem vettem még és valószínűleg nem is fogok, én alapból a 4 évszakos gumikat se nagyon kedvelem, anyám kocsiján azt van én vettem rá, nexen de nem győzött meg sajnos.
De ez a rotalla is jobb azoknál az öreg kopott sz.roknál amit sok autón látok így igazából nem lehet vele gond. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #43772 üzenetére
" a nyári gumi esőbeni mérését csak nedves pályán végzik"
Ez rendben is van hiszen esőben nedves az aszfalt
"Miközben valóság több, mint 20°C-ot hűl a gumi, ami néha 5°C körüli értéket mutat."
Milyen értékekről beszélünk ebben az esetben?
Milyen értékről hűl milyen értékre a gumi?"Ekkor annyira kikeményedik, mint télen használni a nyári gumit."
Ezzel sincs gond, 5 fokban még egészen jól teljesít egy nyári gumi száraz aszfalton.
És igazad van egy kikeményedett nyári gumi esőbeni hideg aszfalton valóban jobban csúszik mint egy téli. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #43774 üzenetére
Korábban még azt írtad 5 fokra hűl most meg 15 fokot írsz.
15 fokban semmi baja egy jó nyári guminak hidd el.
A 4 évszakos gumi amúgy nem egy csodaszer ami minden helyzetben a legjobb teljesítményt nyújtja, inkább egy kompromisszumos valami ami minden helyzetben elfogadható teljesítményt nyújt. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #43794 üzenetére
Ha nem érted ezt a mém-képet, arról már nem én tehetek..
De a Ford topik utóbbi nyolcvan hszének fele arról szól hogy gumikról okoskodsz. Gondolom azért nem a gumis topikban osztod a varázsigéket mert ott a harmadik mondatod után körberöhögnének..Az avatarodat lecserélhetnéd. Idegesíti a fekete kandúromat.
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #43804 üzenetére
Milyen bevételee van a gumiból kinek?Ne haragudj nem értem.
Vagy ez mire volt válasz?
Én konkrétan azt szerettem volna megtudni hogy te miért választottad a rotalla 4 évszakos gumit például a bridgestone helyett de itt lehetne bármelyik másik márka is mert említettél vezetési tapasztalatot és adott hőmérsékletet is írtál csak nem olvastam hogy megindokoltad volna hogy miért volt ez a jó választás ahogy te döntöttél. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #43806 üzenetére
Dehogy 2 év.
Jó gumit vegyél ne dzsunkát
Hogy jön ki a matek hogy egygarnitúra 4 évszakos elmegy 3 évet, ha veszel külön szettet az meg 2 év után kuka miközben feleakkora futásteljesítmény megy bele?
Dunlop 2014-es gyártás 7 évet mentem vele és faszán elkopott azért lett eldobva de nincs kirepedezve és puha volt nem keményedett meg.
Most good year ment fel helyette ez szerintem ugyanolyan jó.
Téli gumi is elmegy pár évet ott 7 évmár lehet sok lenne mert nem tudod 4mm alá koptatni, de abból se a triangle a jó választás szerintem.
Tehát akkor azért vettél rotalla gumit mert nem akartál a márkanév miatt felárat fizetni?
#43807 subaruwrcEzen én is csodálkoztam hogyan jön ez ki. de meglátjuk hátha van rá magyarázat.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz darvinya #43806 üzenetére
Egy normális gyártó normális gumija 6-7 évet, vagy 40-50k km-t simán kibír egy átlagos súlyú és teljesítményű autón.
Egyedül egy Pirelli P3000 szettet kellett ennél korábban kukázni, mert az első gumik rendellenesen kezdtek kopni, pedig a futómű rendben volt.
Jelenlegi Conti TS860 téli gumim 3 szezon után "olyan, mint az új". Szezononként 8-10k km-et rakok bele, de még 6-7mm a mintája. Igaz én jobbára autópályán használom.
Hankook Ventus Prime 3-al vettem a kocsit, nemtom mennyi lehet benne, 2014-es gyártású. Nálam most futja a 4 szezonját, és én raktam bele olyan 30k km-t, jövőre valószínű kap majd egy új szettet az autó, mert azért ez már közeledik a végégez.Just a simple Lineman...
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #43804 üzenetére
Mekkelekkel fárasztjam magam
iiiiigeeeen....
Tehát egy nyári vagy téli gumi (azonos felhasználás mellett) gyorsabban elhasználódik mint egy négyévszakos, négy gumi tovább tart, mint nyolc.Azt hiszem ezt is nyugodtan felírhatod az azonos felhasználás mellett prémium benzinből dupla fogyasztás, a félmilliót futott gyári olajszűrő és a többi darvinya-gyöngyszem mellé.
A lényeg: nem kell ezeken a dolgokon fennakadni. Akkor érzed jól magad, ha a topik a pocsolyába dobált kavicsaiddal foglalkozik. -
troll81
addikt
válasz darvinya #43956 üzenetére
száraz szűrőt???mi a banatért??
Olajmentes légszűrők:
A Pipercross légszűrők olajozatlanok és nem kell őket olajozni. Előnye, hogy az olajgőzök nem szennyezik be vagy károsítják az autó légtömegmérőjét.
A piszkos vagy hibás légtömeg-mérő helytelen értékeket ad vissza, ami a motor teljesítményének észrevehető csökkenését eredményezi.
A normál papír légszűrőkkel összehasonlítva a Pipercross légszűrők 30-40%-kal nagyobb légáramlást biztosítanak.
Ez különösen nagy teljesítményű autóknál észrevehető, amikor a motort elegendő oxigénnel kell ellátni. -
troll81
addikt
válasz darvinya #43981 üzenetére
akkor is szaraz olvasd el google lefordítja neked
A járművéhez tartozó Pipercross légszűrők olajmentesek, moshatók és újrafelhasználhatók.
A megnövelt légáramlás mellett a légszűrőknek számos előnnyel rendelkeznek a papírszűrőkkel szemben:
Olajmentes légszűrők:
A Pipercross légszűrők olajozatlanok és nem kell őket olajozni. Előnye, hogy az olajgőzök nem szennyezik be vagy károsítják az autó légtömegmérőjét.
A piszkos vagy hibás légtömeg-mérő helytelen értékeket ad vissza, ami a motor teljesítményének észrevehető csökkenését eredményezi.
Megnövelt légáramlás:
A normál papír légszűrőkkel összehasonlítva a Pipercross légszűrők 30-40%-kal nagyobb légáramlást biztosítanak.
Ez különösen nagy teljesítményű autóknál észrevehető, amikor a motort elegendő oxigénnel kell ellátni.
Jóváhagyás:
Az eredeti papír légszűrő cseréje Pipercross légszűrőre általában nem csak gyors és egyszerű, de legális is.
A Pipercross légszűrők beszerelhetők az autóba, és nem igényelnek regisztrációt, átvételt vagy külön jóváhagyást.
Karbantartás:
A Pipercross légszűrők speciális, többrétegű szűrőhabból állnak, különböző pórusméretekkel (a durvatól a finomig). Ez a háromrétegű hab nagyon könnyen tisztítható.
A levegőszűrőt már nem ártalmatlanítják, ami hulladékot takarít meg és fenntartható.
A Pipercross szűrőkben nincsenek olajmaradványok, és tisztítás után ismét az eredeti teljesítményük 100%-át mutatják. A tisztítás gyors és egyszerű.
Tisztítás:
A Pipercross légszűrők egyik legfontosabb előnye, hogy a légszűrők még mindig nagyobb légáramlási sebességgel rendelkeznek a pamut- vagy papírszűrőhöz képest, ugyanolyan szennyezettség esetén.
A szennyeződéseket az egyedi habfelület felfogja, így a friss beszívott levegő tovább áramolhat.
Javasoljuk, hogy a tisztítást legkésőbb 15 000 - 20 000 km megtétele után vagy évente egyszer végezze el.
A levegőszűrő tisztításának legalkalmasabb időpontja május vége/júniusa a pollenszámlálás után, mivel a légszűrőt ez után az idő után használják a legerősebben.
A tisztításhoz speciális tisztítószert kínálunk. Semmilyen körülmények között ne használjon agresszív tisztítószereket, például benzint, tisztítóbenzint, féktisztítót stb., mert ezek károsíthatják az anyagot.[ Szerkesztve ]
-
-
troll81
addikt
válasz darvinya #43991 üzenetére
Akkor a tények pipercross 284mm×190mm=0.05396m²
Sima papír szűrő 1200mm×600mm=0.72m²Már ne haragudj meg ugyan arra a helyre hogy rarksz két méretet mit ahogy itt írsz?meg eleve nem is szívó motorhoz parositom.. Konkrétan
A fogyasztás lexarom kB mert hétvégi autó. Meg 13liter.na bum.
Konkrét példa gyári szűrő ház papír original filter.. Semmi légtömegmérő hiba... Tehát korlátozott legaramlas, lassabb a levegő a rendszerben, direkt illetve a szar csodaszép szűrővel a változás.
A légtömegmérő hiba elojon, tehát a levegő áram gyorsabb, és többet szív át rajta a nem szívó motor. A tapasztalat enyi. Ki próbálok mindent mielőtt végleges megoldás lenne bármire.Nem fogja az autót ezt garantálom neked.
Sajnálom hogy nem érted.
Nekem nem mondja senki én megveszem kiprobalom.
Gyakorlati tapasztalat.... -
őstag
válasz darvinya #43991 üzenetére
a számolásod ebben a formában félrevezető, hiszen a papír szűrő össze van hajtogatva az airbox-ban, nem kiterítve. vagy ha már így számolsz felületet, akkor a szivacsnak is a teljes felületét vegyed a belső részekkel együtt, hiszen mindkét filternek két része van mint az ementáli sajnak: a lyuk amin átmegy a levegő és a sajt, amin nem.
a vitában az átmenő levegő mennyiségéről van szó, ami az airboxban mindkét filter számára egyforma mennyiségben áll rendelkezésre ami ugye nagyjából 1 atmoszféra nyomás a filter előtt, ha szerencséd van (ha nincs, akkor már itt kevesebb, lásd Eliminating negative boost @ AutoSpeed)
minél több a lyukad az ementáli sajtban, annál több levegő megy át, és ezzel párhuzamosan kevesebb "egyéb" dolog is akad fenn a szűrőn. hogy a lyukaid úgy képződnek, hogy 1 nagy (szivacs szűrő) vagy 100 kicsi (papír szűrő) az igazából az átmenő levegő mennyiségét tekintve majdnem mindegy
szivacsból is lehet olyan szűrő képességekkel rendelkező szűrőt csinálni, mint papírból, de 1) az nagy lenne, 2) semmi értelme, hisz a papír olcsóbb
ami miatt mégis készülnek szivacs szűrők az az a feltételezés, hogy ha a szűrés kevésbé visszafogó ("restrictive") akkor több levegő jut a motorba = nagyobb teljesítményt kapsz
ez többször bebizonyosodott már egyébként, hogy nem igaz, az autó tervezőit nagyon nehéz legyőzni.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #44200 üzenetére
Köszi, igazából nem a szépség volt a cél hanem a TMK. Volt egy szakadás is a porvédő gyűrűn, az nem egészséges hosszú távon. A festés ecsettel feltolt hammerite, semmi extra.
De most, légtelenítés után (ami macerásabb volt mint az összerakás.. ) frankó, elégedett vagyok vele. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #44209 üzenetére
Lakossági obd (párezer forintos) eszközzel nem tudsz az abs rendszerhez hozzáférni ahhoz komolyabb eszköz és szoftver kell.
camelferr:
saját tapasztalatom nincs ezzel, offos topik szerelőjének a tapasztalata ez.
Mondjuk ö már a maxgear márka hallatán is rángatózni kezd[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Motorolaj és szűrő topik
- Béta iOS-t használók topikja
- Milyen házat vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bluetooth hangszórók
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...