-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #40575 üzenetére
úgy érzem most kicsit, hogy a ló két oldala között nem találod meg a hátát, van a 6hó/8k meg a longlife...
több helyen leírták, hogy az amerikai szabvány azért szigorúbb, mert sokszor rosszabb az olaj / üzemanyag, más a felhasználás (automata váltó), lehet butábban is rúgják mint Európában, plusz ott tényleg nincs tömegközlekedés, tényleg a wc-re is kocsival mennek, ami feltételez több doktorüzemet...
tényleg hülyeség szerintem is a longlife, de egy megfelelően megválasztott olajjal egy éves csereperiódus mondjuk 12k-s kilométerlimittel még egy széjpöjgős zacskóstej méretű motornak is teljesen megfelelő, ha egyébként nem rúgják hidegen úgy mint egy zastavát.
nem üzemórás motorok ezek...
-
nagyúr
válasz #27070592 #40575 üzenetére
Én az őskövület off autón is max 10k / 1 év periódust tartom. 22 éves, és köszöni jól van,
S-Maxnál sem gondolom, hogy másképp tennék, még így is felezett a km-re vonatkoztatott olajcsere, igaz, az időintervallumot (1év) azt tartom. Amikor legutóbb vittem cserére, az olaj még nem érte el a koszosbarna színt.
(átlagban pont kijön a 8k km / csere)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #40586 üzenetére
Ha csak ennyi, akkor abban van még bőven.
CVH-m is csattog hidegen, kb. 6mp-ig.
Azt viszont elismerem, hogy amióta Valvoline olajt kapot a motor, a hidegindítás után, nagyon gyorsan abba marad a csattogás.
Pedig 10W40-es.
Eddigi összes jobb, stb.-nél azért kellett neki vagy 10 perc is.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
válasz #27070592 #40575 üzenetére
Hááát nem tudom... Evvel most nem tudok azonosulni, mert off topic autóm 410.000 körül adtam el ha jól rémlik, de abban aztán soha az égvilágon nem volt ez a 2 dl. kimosva, mindig ott maradt, mert csak az olajat és a szűrőt cseréltem le minden alkalommal saját kezűleg. Amíg nálam volt (kb 8 év) addig mindig a 10k Km-t tartottam be, mert nálam napi használatban volt, és volt olyan hogy 11000 vagy 11.500 is lett belőle nagyon ritkán. 10W40-es Castrol-t kapta és az égvilágon semmi baja nem volt tőle utolsó pillanatig sem. A kormánymű adta meg magát, azért lett lecserélve.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Balcsix
senior tag
válasz #27070592 #40651 üzenetére
Köszönöm. Éppen most akartam összeszedni pár oldalt. Ezek szerint az összes olajgyártó, és az is idióta aki megadta a specifikációt.
Holnap asszem kevés szabadidőm lesz. Egytől egyig mindenhova odatelefonálok hogy javítsák a hibát, illetve meg is teszem a feljelentést a Ford részére, hogy direkt rossz olajat írnak ők is.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #40665 üzenetére
Hát nem éppen.
A CVH-PTE az európai Ford Fiesta 1.4 Si és Ford Escort modelleken 1994-ben bemutatott 1,4 literes CVH felülvizsgált változata. Többpontos befecskendezéssel és vastagabb forgattyúházzal rendelkezik, hogy csökkentse a keménységet magas fordulatszámon. Az 1990-es évek során fokozatosan megszüntették az újabb, 16 szelepes Zetec egység javára.
[link]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #40668 üzenetére
Akkor még mindig nem értetted meg.
CVH-PTE hengerfej csak Si, azaz SEFI-s.
Mivel ezzel több probléma volt, amennyit szerettek volna nyerni, emiatt nem lett hosszú életű.
Magyarán visszahívták ezeket az autókat. [link]
Enyém EFI-s, ami régi hengerfejre is rárakható.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #40685 üzenetére
Kb. 40 éve van ez a motor, akkor volt 5W30? -Ja…nem.
Csak olajgyártók tömegtermékét adja el, hogy legyen profitjuk.
Mert minden cég nyereségért van, nem a veszteségért és raktár duzzasztásért.Miért nem töltesz motorodba 0W50-et, az a mai csúcs gyártású olaj, 10x jobb kenéssel, stb. Pl: [link] .
Mert nem éri meg ennyit a motorod, ami csak hétköznapi használatra van használva.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
Alemida
tag
válasz #27070592 #41150 üzenetére
Zoger, dellfanboy, camelferr köszi a válaszokat srácok. Azért gondoltam gyárira, hogy hátha bírja addig mint a mostani. Nyilván nem fogja, 14 év és 200ezer km után. Meg aztán hol lesz már 10 év múlva 😁. Beszerzem majd és nekiállok kicserélni, remélem sikerülni fog. Majd jövök még biztos kérdezni.
-
zoger
tag
válasz #27070592 #41089 üzenetére
Megvettem bele a gyári, 82 foknál nyitó termosztátot (mást nem is találtam). Figyeltem ma a hőfokot, idővel beáll 90 fokra +- 2-3 fok attól függően, hogy emelkedőn vagy lejtőn megyek. Szuper lett, ahogy Henry Ford megálmodta.
Cseréltem a termosztátház kis tömítését is, az úgyis meg szokta adni magát. -
zoger
tag
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Szotyi0
csendes tag
válasz #27070592 #41389 üzenetére
Az a baj, hogy nincs több olajunk, bolt sincs a közelben így kénytelenek vagyunk visszatölteni az "új" olajból amíg elvisszük az autót a szerelőhöz. Az állaga különben jó az olajnak, csak hát a színe... de a bátyámnak autószerelő végzettsége van és mondta, hogy arra a pár km-re teljesen megfelel az az olaj is, szóval hiszek neki ebben.
-
dssport
tag
válasz #27070592 #41590 üzenetére
Teljesen mindegy a tengelytáv, a Focus mindig egy bazári, szűk autó marad a Mondeo mellett. Méretet ugorhat de kategóriát soha. És szerintem nem is akarnak, mert annyiért már SUV kell a ...-nak. És ezzel senkit nem akarok megbántani de egyszerűen a szívem szakad meg a klasszikus autó-autókért. Nekem a mai napig nehéz szebb autót mutatni például egy Crown Vic-nél vagy egy Chevrolet Caprice-nél... Hunyorítva, a mai igények mellett Európában nekem a Mondeo és a Camry képviselte ezt a vonalat. ((nem, az A8, a 7-es bmw és az S Merci sem... azok mindig egy hisztis pics@ benyomását keltik a bonyolultságukkal, nem pedig egy nagy letisztult, egyszerű használati tárgyét, ami a gazdájáért van))
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #41590 üzenetére
Mit nőt ki?
Külső paraméterei nőttek, de belterük jóval szűkült.
Ez simán paraméterek bizonyítják.
SUV-ok, csak hájpolás, majd mikor nem lehet majd kapni, akkor áttérnek ismét valós használhatóságra.Anno Mk3 Mondeo kombit nem véletlenül vettem, mert a többi beltere kisebb volt.
Mk 1-2 kombi meg jót nem kapni, nem mintha Mk 3-as jó lenne, de azok már tényleg nagyon leharcoltak.
Ami jók, az nem eladó, vagy aranyárban mérik.Pár hete néztem meg Hyundai SantaFE-t 2007-est, s meglepően tapasztaltam, hogy az autó nem más, mint a Ford Marevic.
Ami kisebb belteres, mint a Escort-om.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Balcsix
senior tag
válasz #27070592 #41590 üzenetére
Az SUV-k a legtöbb esetben csak kívülről lettek nagyobbak a limuzin, fedehátú, vagy kombi társaiknál, a beltér nem nőtt arányaiban akkorát mint a külső, sőt...
Elég sok esetben kevesebb a hely egy SUV-ban mint egy középkategóriás autóban...#41592radi8tor Így van. Nem az SUV-k hibája, hanem jelenleg ez a meghatározó trend, és az emberek ez után mennek, akkor is ha nem ez lenne a legpraktikusabb megoldás.
Nagyon sajnálom hogy az egyterűek már egy ideje eléggé megfogyatkoztak a piacon, illetve most jön el a kombik beszántása is. Talán ez a legnagyobb szívfájdalmam.Dehát ez Európa. Csesszünk ki magunkal.
Cserében egy marha nagy homlokfelületű 2 tonnás csodával váltsuk meg a világot, mert ez a környezetvédelem.
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz #27070592 #41606 üzenetére
Oké nem ismerjük egymást Amit a többség csinál attól én általában hányok, nem direkt akarok kilógni, csak ilyen furcsán sikerül élnem/megítélnem dolgokat. Tudom, hogy egy autógyárnak a darabszám a fontos (már ha profitot is termel) és nem az én véleményem. De ettől még az értékrendem szerint az (ex)elérhető kínálatból a Mondeo a tökéletes autó. Szinte bármire megfelelő a mérete, tudtak rá szép vonalakat rajzolni (utolsó kínai piacost ne nézd) és hozza azt amiről számomra az autózás szól: ne legyen bazári, bonyolult, túlgondolt, agyonextrázott, drágán fenntartható, feleslegesen nehéz stb... Legyen viszont jó vezetni, legyen megfizethető, ha kell elegáns, ha kell a család kirándulóautója...
Camry pedig úgy jön ide, hogy az számomra ugyan ezt képviseli. Vagy mondhatnám a Legendet, Volvo S80, Giulia!!!!!, szódával talán még egy Insigniát is. Az 5-ös BMW, E osztály, A6 számomra a bottal se kategória... Egyszerűen annyi érzést sem váltanak ki belőlem, mint egy szétrohadt Seicento. (más típus sem a trióból) És nem azért, mert nem engedhetem meg magamnak vagy irigy vagyok, hanem mert nem azt az életérzést képviselik amit egy autóban keresek.
-
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #41830 üzenetére
ÉRTEM!
Köszönöm szépen így már világos .
Nem is volt nehéz megérteni.
De honnan tudjuk hogy a hangot tényleg a lengéscsillapító adta ki magából és nem a hátsó stabilizáror például?
Erre nem tudsz valami hasonlóan egyszerű szabályt?szerk:
Hülyeség a kérdés is hiszen mach1-el már lehagytam a stabpálca zörgést mert az eleve hátulról jött.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #27070592 #41980 üzenetére
Nálam évente kap egy szett gyertyát (kivetel idén, mert tavaly tavasszal volt legutóbb, de az idén majd ősszel kap újakat.)
Évente két olajcsere, tavasszal és ősszel, kettő közt cirka 5e km, de elhasználódik így is.
Tegyük hozzá, h 90%-ban városban használom rövid távokon.
Gyakorlatilag 20e km után kap friss gyertyákat. Tényleg jó, h nem drágák, bár ha kétszer ennyibe kerülnének se lennének azok. NGK darabja 1-2 ezres közt van valahol.(#41956) troll81: Jómagam nem és nem is alatta hanem a nem gyári szerelőnyíláson keresztül a hátsó üléssor alatt. Bosch ~50-55 ezres közt volt valahol asszem.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen