-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Pikkolo^^
addikt
válasz AMD Power #8089 üzenetére
Melyik típus rohad? A lakatos megmondja
A Fordok sem tűnnek sokkal tartósabbnak, náluk is egészen a 2004-es gyártásig jellemző az esetenként brutális lemezhiány. Jó hír, hogy a tágas utastere és jó pakolhatósága miatt nagyon kedvelt, 2000-ben bevezetett cicaszemű Mondeóról nem suttognak horrorsztorikat. Vigyázni azért ezekkel sem árt, láttunk már olyan kereskedést, ahol háromból kettő látványosan megindult.
-
bull84ghia
őstag
válasz AMD Power #8089 üzenetére
Ha veszel ne osztrák vagy olasz import legyen. Azoknál hamarabb jelentkezik. Azért egy ilyen 2004 utáni fiestához egy g astra a kanyarban sincs. Azok jobban rohadnak(hátsó ív, tank mellett). Amiket nap mint nap látok fiesta azokon egyedül a futómű és alvázon van némi felületi rozsda. Sem az ívek sem máshol nincs rajtuk. 800-ért simán lehet találni sztem, de én a helyedben inkább a faceliftest keresném.
Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :
-
Dj Sügi
őstag
válasz AMD Power #8084 üzenetére
Szia!
Ha van konkrét kiszemelted/linked, szerintem akkor dobd be ide és mindenki hozzáteszi amit gondol!
Szerintem 1.4-alatt nem érdemes venni, mert az viszi is a kasztnit nem csak vonszolja. 1.4 viszont szíjas motor arra figyelni kell! Klímával előzni nem érdemes azért vele, mert az visszahúzza erősen.
Rohadás nem típushiba, de érdemes lehet megnézni az ülés síneket, az akkumulátor tartó alatti részt, az ajtók alját, első sárvédők tövét az ajtó alsó sarka felől. Ezek a többnyire hanyag tartásra és használatra utalhatnak az utolsó kettő lehet érdekesebb rendes gazda esetén is.Típushibák nem nagyon vannak, kopó alkatrészeket cserélni kell, de pár apróság:
-első rugókat szereti megtörögetni
-hátsó csomagtérnyitó motor szeret tönkremenni (olcsón orvosolható)
-ajtó díszlécek hullanak fentről a 10+ éves ragasztó megadja magát előbb-utóbb
-beltéri fűtésnél az előtét ellenállás szeret tönkremenni, így csak 4-es fokozatban fúj levegőt(macerás, de olcsó cseréje)
-hátramenetet nem mindig szereti elsőre bevenni, de ha jól tudom ez Ford sajátosságHirtelen ennyi jutott eszembe most!
[ Szerkesztve ]
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
Real_Necro
veterán
válasz AMD Power #8098 üzenetére
Nekem is G Astra az elod, el sem adtuk, mert annyiert inkabb alljon itthon es hasznaljuk alkalmankent. 18 eves, van benne 134ekm, es eleg jo allapotban van meg... persze mondeobol vissza ulni mar fura... )
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
aginor
addikt
válasz AMD Power #8084 üzenetére
Alapvetően a típus jó. A futómű remek, a kormányzás viszonylag közvetlen, váltó is kellemes. Az 1,4-es motor állítólag szíjas létére is jobb, mint az 1,3-as láncos, cserébe nem fogyaszt kevesebbet. A beltér kisautós, de a testalkatodtól is függ, hogy mennyire férsz el benne, viszont jól össze van rakva, normális autó nem zörög, nyekereg.
Komoly típushiba nem ismert, de a konkrét állapot nagyon fontos. Apró baromságok lehetnek vele, de kevéstől áll meg az autó, többnyire csak bosszantóak.Nem tudom mennyit szánsz rá, de ha a keret engedi, akkor érdemes lehet nagy motorosat keresni (1,6), mert azok elég mókásan mennek.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Real_Necro
veterán
válasz AMD Power #8102 üzenetére
Jut eszembe. Fater szerint kissé laposra vannak fújva a 215/55 R16-os gummák (kerékcserénél ennyire lett...). 2,5-ön van jelenleg, érdemes feltolni 2,7-re?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Real_Necro
veterán
válasz AMD Power #8115 üzenetére
Nagyon szeretem, nagyon megy és jó tágas. Azért az Astra családtag, 10 éve velünk van, de szemezgetek asszonynak 2010-es Fiestával...
Szerk: valami ilyesmivel
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
nagyúr
válasz AMD Power #8119 üzenetére
Az I. generáció is tetszik de 10 évesnél öregebb autót már nem vennék. Apámét vezettem, az is 1.6 benzines és egész jó kis utazóautó. A keretem amúgy max 1,7M lenne, hallottam én is hogy nagyon népszerű volt a típus céges körökben. Nálunk is Focusokat kaptak korábban a managerek.
Més que un club!
-
aginor
addikt
válasz AMD Power #8107 üzenetére
Jó, hát azután minden egy versenyautó, amúgy városba kényelmes tempóra elég az 1,4, de én 1,6 után nem szívesen ülnék már át egy kismotorosba (ez mondjuk egyéni szoc. probléma). 800k-ba már jó állapotú 10év körüli példányok is beférnek, még akár 1,6-ból is. Nézz meg minél többet, és ne kapkodd el a vásárlást, elég sok szutyok és zsákbamacska van a használt piacon, bár a Fiesta szerencsésebb típus, mert nem népszerű import.
Nagyjából egy magasak vagyunk, így szerintem hosszába kényelmesen be fogsz férni, a 100kiló viszont okozhat problémát. Mennyire vagy érzékeny a háttámla oldalmerevítésére a bordáidnál, hónalj alatt?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
nagyúr
válasz AMD Power #8124 üzenetére
Amúgy szubjektív vélemény de én például nem vennék Focust az 1.4 80 Le-s motorral. Az olyanokat át is pörgetem a hirdetésben. Eleve ekkora autóba mondjuk nem is tennék ilyen motort. Egy emelkedőn ha meg van pakolva a kocsi hogy megy egyáltalán fel?
Ha megengedheted magadnak inkább az 1.6 felé nézelődj (amennyiben az a blokk rendben van). Megkockáztatom még nem is fog többet fogyasztani mert könnyebben mozgatja a gépet.Most nekem is 1.6-os szívóbenzines gépem van de ebben meg ott van 160 Le. Nekem fordítva lesz a váltás mert 90-100 lovas gépre váltok de anyni már elég lesz azért elközlekedni.
Més que un club!
-
Goose-T
veterán
válasz AMD Power #8139 üzenetére
Egyáltalán nem hülyeség, a nagy autó szinte mindig biztonságosabb. Csak furcsálltam, hogy eggyel kisebb autót akarsz venni. Még az is lényeges egyébként, hogy minél kisebb kategóriás egy autó, annál gyengébb a felszereltsége is, valamint a kisebb menetkomfort miatt nehezebb elviselni benne a hosszú utakat.
Az sem mindegy, mire használnád jellemzően. A Fiesta ideális használati módja a városi szaladgálás, egymáshoz közel lévő települések közötti mászkálás. A Focus már hosszabb utakra is kényelmes, de inkább országúton. A Mondeo pedig igazi autópálya-cirkáló, többszáz kilométert is le lehet benne zúzni egyhuzamban anélkül, hogy különösebben megfájdulna az ember dereka az üléstől, vagy a feje a zúgástól. Ezeket vedd figyelembe, mielőtt kiválasztod a következő autódat. Ha kipróbálsz valamit, próbáld ki úgy, hogy minimum százzal mész huzamosabb ideig, ott mutatják ki a foguk fehérjét az autók.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Real_Necro
veterán
válasz AMD Power #8157 üzenetére
Sok városi használathoz én sem vennék nagy kocsit. Kis Fiesta vagy Focus (mondjuk én szemezgettem a Minivel is). Kis benzines 'oszt jó napot.
Tavaly, mikor vettem a Mondeót úgy számoltam megyek majd évi 12-15ekm-t vele. 6 hónap alatt bele ment eddig 8000km és még nincs itt a nyár, valamint egyre több az extra párszázas futás (pl holnap is lesz kb 320km Pest megyén belül). Szóval nekünk jó választás volt.Egyébként én Astrát 10 év használat után most tuti nem vennék. Kitartó társ és szép is, nem hagy cserben, csak nem ad szinte semmi pluszt.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Real_Necro
veterán
válasz AMD Power #8161 üzenetére
Nekem sima (nem Twinport) Astra van. Annak a fenntartása biztosan nem kerül sokba, csak ki kell fogni egy megfelelő példányt. Én 8 évesen vettem 54ekm-el, most van benne 135ekm körül, de csak az utóbbi pár évben került napi használatba... most meg újra sokat csak áll.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
nagyúr
-
aginor
addikt
válasz AMD Power #8124 üzenetére
Jövő tavasz majd egy év még, addig változhatnak asz árak, így szerintem most csak típust tudsz nézni, de árösszefüggés nélkül.
Amúgy ha kicsi, kétszemélyes autó kell, akkor szóba jöhet még a Corsa, vagy új Swift is. Előbbi itthon a legnépszerűbb kisautó, így van hozzá alkatrész bőven, az utóbbi is elég divatos és cserébe megbízható, igénytelen (bár szerintem arányaiban túlárazott típus mostanában).Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
cuebler
senior tag
válasz AMD Power #8165 üzenetére
megbízható és jól pakolható + variálható. kilencéves hondából ültem át a ranger-be, a kilenc éven keresztül csak olaj- és pollenszűrőre, meg olajcserékre költöttem. az utolsó szervíznél szinte szabadkoztak, de kiégett a hátsó rendszámtábla-világítás, meg utána nem sokkal egy bal oldali hátsó indexlámpa is számomra azóta is a honda a megbízhatóság szinonímája
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
-
aginor
addikt
válasz AMD Power #8186 üzenetére
Első, hátsó lökös, első, hátsó lámpa, műszerfal, talán a tükrök, van aki szerint az ülések, illetve a komfort modul és elektronika, ha jól tudom.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Dj Sügi
őstag
válasz AMD Power #8200 üzenetére
Fiesta MK6 02-08;
Sima 02-05;
Friss 05-08;Öszvérekkel vigyáznék a helyedben! Sok az utólagosan cserélt lökös, lámpa fele ilyen-fele olyan kocsi, pont a kompatibilitás miatt. A műszerfalat érdemes nézni, mert általában ahhoz nem nyúlnak már, mert azt nagyobb meló cserélni.
[ Szerkesztve ]
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
aginor
addikt
válasz AMD Power #8200 üzenetére
Nem, már a facelift előtt is volt bennük gem modul, "fedélzeti kompjuter" nem volt, csak a ghiákban ha jól emlékszem.
Dj Sügi: nem biztos, hogy baj van az öszvérekkel. Sokan divatból is variáltak, vagy ha valami törött, akkor már az új alkatrészt tették fel, de hallottam, olyat, hogy állítólag már a gyárból vegyes konfigurációban jött ki.
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
addikt
válasz AMD Power #8204 üzenetére
Igazából nincs jelentősége, mert egyik motor sem rossz, mindegyik legalább kielégítően mozgatja a típust. Az MK6 benzines verzióhoz 5 motor volt elérhető: 1,25, 1,3, 1,4, 1,6 és 2,0. Ezekből az 1,25 a legrégibb konstrukció, ha jól emlékszem akkor még s 90-es évekből származik, némi korszerűsítést követően. Sokan szeretik mert jó pörgős. Az 1,3 láncos ezért sokan örök életűnek tartják, de szerelő nekem inkább az 1,4-est ajánlotta helyette, mert szerinte az megbízhatóbb, hiába szíjas. Az 1,6 a sport alapmotorja volt, de kérhető volt bármelyik autóhoz, állítólag a kortárs fóka 1,6-os motorjának a rokona. A 2 literest viszont csak az ST150-be szerelték, szerény 150 lóval.
Nem vagyok szakértő, így a fentieket kéretik fenntartásokkal kezelni.[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
-
Dj Sügi
őstag
válasz AMD Power #8235 üzenetére
Fényévekkel, ahogy írod! Sokkal frissebb design még a mai autók között is megállja a helyét a kinézete(főleg a facelift), többet tud és jobban fog menni is.
(#8245) DZs Én csak a fiesta árával vagyok tisztába, mert ezeket nézegetem néha. A többi autó (MK2 facelift Focuson kívül) nem nagyon érdekel.
(#8248) ReFleXx Volt szerencsém 1.3-at is vezetni, hát... Az 1.4-től még az 1.3 tulaja is meglepődött mennyivel jobban húz/halad előre.
aginor tudna nyilatkozni az 1.6-ról, de ha motor kellene cserélnem, akkor köszönöm nekem ettől csak felfelé kéne a 2.0 ST motor, a többi nem igen éri meg sztem.
Az 1.6-ot kipróbálnám még egy tesztkörre, de sztem az pont nem hoz annyit, hogy élményautó legyen cserébe annyival többet is eszik mint az 1.4.🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
nagyúr
válasz AMD Power #8291 üzenetére
Én annyiért vettem pesten a petrányiban. Személyesen mentem be érte.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz AMD Power #8293 üzenetére
Passz. De 900-ért nem vennék fiesztát. Inkább egy picivel öregebb fókusz mk1-et kombit. De persze ha neked jó, nekem jó. Csak én is a kombit 850-ért vettem.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Okos Otthon / Smart Home
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Opel topik
- Battlefield 2042
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...