Aktív témák
-
wildrain
addikt
válasz mefistofeles #1255 üzenetére
Tudod, én nem vagyok Hamilton szurkoló még kicsit sem, de csak gratulálni tudok azoknak, akik ebben a helyzetben azon sírnak, hogy egy versenyző tolta neki, és megpróbálta kihozni a legjobbat a helyzetéből.
Komolyan azt állítjátok, hogy jobb egy olyan versenyt nézni, amiben mindenki csak mérlegel, és beletörődik? Ez most így jött össze, hibázott, aki nem hamiltonos, az örüljön neki, aki meg Hamiltonos, az meg bánkódjon a hiba miatt, de ne az miatt, hogy tolta neki az utolsó körben is. Arra inkább büszke lehet (a hibájára nem).[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz mefistofeles #1255 üzenetére
Ez nem az utolsó körben volt (Rubinho-k elhaladtak mellette ha feltünt).
Rossi nem egy versneyzőt idegelt ki, csak hogy a kedvencemet Biaggi-t említsem a Brno-i pályán anno.
De én más megközelítésből hoztam fel a nevét, ő előz őrültségből is, van hogy összejön (Laguna Seca pl.) van hogy necces (Gibernau-val az elhiresült ütközése), és van hogy elesik...teszem azt amikor elbukta a VB-t Hayden-nel szemben akkor is elesett, ..és akkor mégsem festett szamarat a bukójára. Az hogy most meg igen az egy Rossi-s dolog.Szal visszatérve, lehet sírni (a szmájlid után), de a tény hogy volt sansza utolérni és akkor ez csak az én véleményem, valójában ő látta:
"..I was pushing incredibly hard on that lap to try to get close to Jenson and use KERS to pass him, then I exited the first Lesmo and the back-end got away from me and I went backwards into the wall."
De sztem már kifejezetten közel járt, és egy nagyon gyors körén volt...még vannak videók a youtube-n:
[link] -
Pá
addikt
válasz mefistofeles #1311 üzenetére
Egyértelmű, hogy nem volt esélye.
Amikor megkezdték a kört, kényelmes 1mp előnye volt Buttonnak. Hamiltonnak előtte 5+ körbe telt 2mp-ről 1-re szorítani a különbséget. Miről beszélünk?
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Ijk
nagyúr
válasz mefistofeles #1311 üzenetére
Tudod erre mindig azt mondom, hogy tapasztalatból tanul az ember.
Hamilton még fiatal és forrófejű. Nézd meg Barikát, ő már idős és tapasztalt, és nem is szokott nála lezuhanni a redőny/人◕ ‿‿ ◕人\
-
atike
nagyúr
válasz mefistofeles #1311 üzenetére
Egyetértek...
És hogy pont erről a futamról maradtam le...
-
Cosmic Gate
aktív tag
válasz mefistofeles #17366 üzenetére
nézd meg a WTCC legutóbbi futamát!
-
Sundesz
őstag
válasz mefistofeles #17371 üzenetére
MotoGP eléggé közeli emlék nekünk, ahol az egyik futamon Talma az utolsó körben megelőzte Kallio-t, aki gyakorlatilag ezzel a manőverrell elvesztette a VB-t. És akkor is szóltak Talma fülére, hogy ne támadjon (kukában is landolt a 250-es KTM szerződése). Szóval marad a NASCAR meg a Rally azon a képzeletbeli listán. Mondjuk én az előbbi szériákat nem követem nyomon, nem tudom, hogy így van-e.
Hörcsög Powa'
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz mefistofeles #17386 üzenetére
Talma 125cc-s címének megszerzésekor is lehetett volna csapatutasítás Spanyolországban a Spanyol csapattól a Spanyol pilóta javára, szerencsére nem volt......
[ Szerkesztve ]
-
Sundesz
őstag
válasz mefistofeles #17386 üzenetére
Te azt mondtad nincs csapatutasítás a MotoGP-ben, de ez az eset pont az ellenkezőjét bizonyította. Más kérdés, hogy nem lett betartva.
Hörcsög Powa'
-
gombsadi
aktív tag
válasz mefistofeles #17404 üzenetére
Sajnos mivel a telemetriával is tudnak a versenyzők játszani így nehéz pontos képet kapni... Hozzá teszem, hogy én úgy láttam a két versenyző pariban van. Nagy baromság ez a nem tankolás. Az egész forma1 szellemével szembe megy...
-
ronaldo
őstag
válasz mefistofeles #17909 üzenetére
Hol ennék meg őket? A pálya középső részében lehetetlen előzni, talán még akkor is, ha 1 másodperccel gyorsabb az adott szektorban az autó. A fél másodperc meg szinte semmi, ezen a pályán, ha hátul mész... A célegyenesben meg szombat délelőtt a red bull 282-t ment, amivel a leglassabb volt a mezőnyben.
-
Oliverda
félisten
válasz mefistofeles #19901 üzenetére
Számítottam rá, hogy hamarosan jön egy igazi megmondóember aki önjelölt pszichiáter is egyeben.
"Emlékezzünk az első két évére. Gyakorlatilag kétszeres VB lehetett volna, de mindkétszer elszúrta. Mikor sikerült neki, akkor sem rajta múlott........"
Gyakorlatilag 2008-ban mintha megnyerte volna az egyéni címet. Az abban az évben megnyert 5 versenyt is csak a gólya hozta neki, biztos nem rajta múlott egyik sem...
Utólag ezek fényében vegyük úgy, hogy inkább nem szóltam semmit.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
hunnylander
őstag
válasz mefistofeles #25184 üzenetére
Láttam előzést.
Az miért is baj, ha a védekező is megnyerheti a párharcot?
Neked le kell bénítani a prédát?
A DRS vagy betiltva jó vagy úgy, hogy ennél többet nem segít! Én nagyon is örülök neki, hogy nem tette abnormálissá a versenyzést!
De minél inkább látom, hogy a szurkolói elégedetlenség afelé lökdösné a szabályalkotókat, hogy még jobban bénítsák a prédákat, annál jobban azt szeretném, ha betiltanák a DRS-t!
A kivédekezés is művészet és meg kell maradnia, extrém mértékben is! Én akarok ilyen futamot!
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Sanya595
senior tag
válasz mefistofeles #25184 üzenetére
Azért szerintem ez nem ilyen egyszerü,hogy utolérlek és állj félre,mert nincs a versenyen elözés.
Nem jó az sem ha nincs elözés,de nem mindenáron.
Én pl már azt pozitivumnak éltem meg,hogy nem 1-szer mentek ki a boxba és jobban dominált a taktika is. -
#70869248
törölt tag
válasz mefistofeles #25184 üzenetére
Majd lesz több ott ahol nagyobb egyenes van...lényegében ez a megoldás tavalyi megvolt csak akkor könyökkel, meg lábbal szabályozták, valamint ....mindig is létezett amióta rájöttek hogy van 'melegszél'.
Azaz az egyenesben támadó mindig is jobb helyzetben van mint a védekező, ez így volt és most semmi más nem történt mint megpróbálják művileg visszacsempészni ezt a futamokra.
Mert ezek a lehetőségek eltűntek, a magasabb szinten képzett versenyzőknek, a részletekig kidolgozott aerohatásnak, a kevesebb hibalehetőséget biztosító elektronikának, mechanikának...autónak köszönhetően.
...és persze a pályák is sokkal biztonságosabbak, így háttérbe szorult az emberi tökösség és a finesz úgymond.
Ezért most ezzel a lecsapódó szárnnyal igyekeznek pótolni.
De nincs benne semmi egetrengető...max a művisége lehet célpont, ...maga a hatás egy régóta létező dolog. -
hunnylander
őstag
válasz mefistofeles #25189 üzenetére
Akkor mit akarsz? A DRS-t betiltani vagy tovább gyengíteni a védekezőt?
Én már évek óta Adrian Newey véleményét osztom az előzés témában. Azt javaslom, mindenki nézzen utána az előzéssel kapcsolatos nyilatkozatainak és igyátok a szavait! (Google bácsi biztos megmondja, mire céloztam.)
www.HunnyF1.com
-
#70869248
törölt tag
válasz mefistofeles #25191 üzenetére
A világ nem marad ugyan olyan, te is tudod.
Elmondtam mi minden változott azóta...nem tudod visszahozni, manapság minden sokkal kifinomultabb. Az autók építéséből adódóan bizonyos dolgok megváltoznak vagy teljesen eltűnnek csökkentve ezzel a 'régi' dolgok által teremtett lehetőségeket.
A versenyzők is változnak, a biztonság is óriásit változott.
Az hogy most leejtik a szárnyat azzal azt próbálják visszahozni ami régen jobban érvényesült, a szélárnyékból való kibújást.
Mert ez mára nagyon lecsökkent, köszönhetően a futóművek sokkal jobb működésének, a kigyorsítások difiből, gumiból, motorok görbéjéből...stb adódó sokkal simább megvalósulásának..
Azaz mint írtam semmi nagy dolgot nem látunk, csak a szemnek lehet félrevezető hogy ezt most mesterségesen teszik hozzá a versenyhez.A kütyük száma is kevesebb mint volt, a KERS meg egy nagyon jó dolog, jobb mint a Cart boost-ja.
Azaz ez az egész nem probléma, de még fejlődnie kell, szabályokban és megvalósításban is...de valahol mindent el kell kezdeni.
A pályák tényleg elég sz@rok viszont.szerk: a cikázás viszont valóban veszélyes...tavaly irgalmatlan nagyot esett egy motoros ezért
..és hát ezek burkolatlan autók az egyenesekben irgalmatlan tempóval, tényleg nagyon veszélyes lehet.[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz mefistofeles #25191 üzenetére
Most már annyira fejlett minden, hogy ha előszednének azokat a gépeket, akkor is minden milliméterre ki lenne számolva, és minden egyes tizedet kihoznának a lehetőségekből. Annó nem volt ennyi profizmus, akaratlanul is jó lett a verseny.
Az a gond, hogy kitalálják az állítható szárnyat, aztán meg kitalálják, hogy lehet kivédeni. Minden szabályváltoztatással csak + munkát csinálnak maguknak, mert egész télen azon dolgoznak, hogy semlegesítsék annak a hatását, és ez mindig mindenkinek sikerül, csak idő kérdése.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz mefistofeles #25349 üzenetére
1 futam után ilyen következtetéseket levonni butaság! Nem is értem....
-
hoffman_
nagyúr
válasz mefistofeles #25538 üzenetére
845616146767x....
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
D.Orion
veterán
válasz mefistofeles #25588 üzenetére
Zárjuk már le ezt a vitát. A FIA azt mondta, hogy szabályos és kész. Tetszik nem tetszik ezzel kell együtt élnünk. A többi csapat meg elkezdheti lemásolni. Ennyi.
Ui.: Nem, nem vagyok RB fan, sőt...
-
Oliverda
félisten
válasz mefistofeles #27036 üzenetére
"Érdekes módon más versenysorozatokban nincs olyan, hogy mesterségesen segítik a hátul haladót hátha akkor előzni tud."
A WTCC-ről hallottál már, és az ott használatos plusz súly alapú hendikep rendszerről?
"sokszor tényleg a szerelők döntik el aminek ugyan mi köze egy autóversenyhez"
Amióta van boxkiállás mint olyan, azóta ez létezik, és rendszeresen elő is fordul. Nem értem, hogy ebben mi az újdonság.
Amúgy erősen túl van misztifikálva az, hogy mondjuk 10 éve mennyivel jobbak voltak a versenyek. A nagy lótúrót voltak jobban, aki ezt mondja abból csak a nosztalgia beszél.
"Esőben nem indulunk, ha kétszer irányt változtat az elől haladó akkor már "cikázik" és megbüntetik stb. röhejes és töketlen szabályok......."
Mondjuk ezzel egyetértek.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Nowhereman
őstag
válasz mefistofeles #27036 üzenetére
A F1 mesterkélt, de nem unalmas. Van előzés bőséggel, csak a közvetítők bénáznak. A pontszerző helyek mögé nem közvetítenek. Ausztráliában Barikának is csak a Rosberg torpedóját mutatták, pedig az is megért volna néhány replayt amit azelőtt művelt. Föltételezem nem csak az én figyelmemet kötné le jobban Vettel magányos körözgetésénél egy 11. helyért menő di Resta-Kobayashi csörte.
Utánam a kondenzcsik!
-
Oliverda
félisten
válasz mefistofeles #27092 üzenetére
Nem úgy fest(ett). A WTCC-s hendikep rendszerhez képest a mozgatható szárny smafu. A szárny csak a versenyen, egyetlen bizonyos szituációban jelenthet előnyt az egyik félnek. A plusz súly nem. Ráadásul a hátul haladó az elől haladó autója által generált piszkos levegő miatt alapból hátrányban van. A DRS ezt kompenzálja, azaz segít abban, hogy kiegyenlítettebb legyen az elől és hátul haladó helyzete:
"A DRS-t pedig szerintem felesleges szapulni. Hogy egyoldalúan a támadó félnek biztosít előnyt? Lehet, de eddig a védekező félnek volt ugyanennyire egyoldalú előnye amiatt, hogy a mögötte haladó a szélárnyékában vesztett a leszorítóerőből, s így gyakorlatilag próbálkozni sem tudott semmilyen akcióval. Nem azért, mert nem volt elég tökös legény, hanem mert a fizikával nem lehet vitatkozni. Aki azt hiszi, hogy az előzések hiánya eddig a versenyzőkön múlt, hát hajrá, próbáljon meg szárnyak nélkül repülni! Valószínűleg hamar rájön majd, hogy a szándék kevés. Ha azt szeretné, hogy az egyik autó teljesen azonos feltételek mellett - egyforma keverékű és kopottságú gumikon, DRS és KERS nélkül - előzze meg a másikat, belelóg a keze a bilibe. Egyfelől ha az az autó annyival gyorsabb a másiknál, hogy meg tudja előzni, mégis milyen úton-módon kerüljön mögé? Másfelől a mezőny ma már annyira erős, százalékosan annyira csekélyek a különbségek a versenyzők között, és mindenki annyira egyenletesen, kevés hibával teljesít, hogy pusztán a képességeire hagyatkozva senki nem szórhatja tucatjával a briliáns manővereket.
Sőt, mondok még valamit: a DRS valójában nem is biztosít egyoldalú előnyt, hanem csak semlegesíti a szélárnyékból eredő hátrányt. Ez nem egyszerűen ravasz játék a szavakkal. Gondoljunk csak bele: eddig, DRS nélkül, hiába volt valaki gyorsabb az ellenfelénél, amint megérkezett mögé, lelassult, anélkül, hogy ezért bármelyikük tett volna valamit. És ez az állapot - ez a hátrány - konzerválódott is mindaddig, amíg valamiért szabaddá nem vált előtte a pálya. A DRS-sel viszont csak az tud előzni, aki anélkül is gyorsabb lenne, vagyis egyszerűen a jogos előnyét használja ki. Hogy miért? Egyrészt azért, mert 1 másodpercen belül önerőből kell megközelítenie a vetélytársát, tehát gyorsabbnak kell lennie nála, másrészt azért, mert ha a DRS segítségével valamiért mégis egy lassabb autó előz meg egy gyorsabbat, az úgyis a sarkában marad, és rövidesen ellentámadást indíthat. Vagyis a dönthető hátsó szárny mindenkinek csak azt a jussát adja vissza, amitől a cizellált aerodinamika megfosztotta; ha úgy tetszik, helyrebillent egy lokális torzulást az erőviszonyokban. A lassabbat nem segíti a gyors elé, de a gyorsnak segít az előzésben. Gondoskodik arról, hogy ne boruljon fel a természet rendje, és a ragadozó falja fel a zsákmányt, ne fordítva. Ilyeténképpen semmi mesterséges nincs benne; különben is, ahogy David Coulthard mondta nemrég, "az egész autó egy előzési segédeszköz." Az 1970-es évek klasszikus felállása, amikor a versenyzők szélárnyékból oda-vissza előzgették egymást, és a lassabbnak a kis légellenállás jóvoltából gyakran valódi esélye nyílt a támadásra, sokkal természetellenesebb volt, mint az a helyzet, amit most a DRS teremtett. Akkor tényleg érvényesült a kontraszelekció. Kínában viszont senki nem nyert (vagy vesztett) érdemtelenül.
Az emberek által alkotott szabályrendszerek között nincs önkényesebb és kevésbé önkényes, csak olyan, ami személy szerint valakinek jobban vagy kevésbé tetszik. Ízlés dolga az egész. A feltételek meg mindenki számára egyformák. Azon lehet vitatkozni, hogy a jelenlegi szabályok túl bonyolultak, de akit ez zavar, az ne foglalkozzon velük; élvezze, amit a pályán lát, és kész. A sanghaji verseny akatt jókat kurjongattam én is. Úgyis mindenbe bele lehet kötni, csak akarni kell. De minek? "
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Pá
addikt
válasz mefistofeles #43255 üzenetére
Ez nem az időmérő után gyártott elmélet, hanem még jóval azelőtti hír.
Időmérőn egyértelműen hatalmas fölényben voltak tavaly a red bullok, míg futamon már messze nem volt akkora azelőny, sőt néha nem is ők voltak a leggyorsabbak. Ez egyébként elég kényelmetlen is volt számukra, főleg, hogy a Pirellikkel és drssel az időmérő szerepe igencsak lecsökkent. A tavalyi nagy fölényük inkább az ellenfelek töketlenkedésinek köszönhető, valójában ennyivel nem voltak jobbak.
Nem azt mondom, hogy úgy lesz, ahogy jósolta a névtelen fórumozó, de logikus koncepció váltás lenne a Red Bulltól a futamokra áttolni a hangsúlyt.szerk: a mekinek meg pont az időmérőkön volt tavaly baja, versenytempóban egész jól tartották a red bullt, szóval nálunk meg érthető, ha elsősorban ezen a téren szerettek volna javulni idénre. emiatt elképzelhető a két csapat közötti szerepcsere ebből a szempontból.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
leslieke
Jómunkásember
válasz mefistofeles #44458 üzenetére
+1!
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
TOM-202
senior tag
válasz mefistofeles #44458 üzenetére
Régen így volt, de ma már jóval kevesebbet vállalnak be. Úgy lenne szerintem is a fair dolog hogy csak páran érjenek be a végén és csak azok akik jól tudnak esőben vezetni. A többiek meg kiesnének közben.
-
szab.tam
nagyúr
válasz mefistofeles #44481 üzenetére
a vége úgyis az lesz, mint a drónokkal. szimulátorban fognak ülni, és a távvezérelt autók meg futnak majd a pályán. nem fog vér folyni, nem áll csavar seninek a szemébe, és nem fog schumi nyakára sem hatni az a csúnya "g" erő a kanyarban. és közben még esetleg le is pippantja valaki őket az asztal alatt...
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
DopeBob
addikt
válasz mefistofeles #44481 üzenetére
valószínűleg, amikor még az alváz is vízben áll egy két helyen, akkor ez azon múlik, hogy beszariak e vagy sem...
igaz azért körözgettek előtte úgy 300-al, hogy semmit nem láttak. ...
MZ/X
-
proof88
addikt
válasz mefistofeles #44504 üzenetére
egyébként ha 50-nel mennének, tudod mi lenne ... leégne az összes motor kb ...
-
szab.tam
nagyúr
válasz mefistofeles #44504 üzenetére
tök mindegy, milyen lassan mész. olyan könnyűek ezek az autók, hogy bizonyos vastagságú vizet nem képesek kiszorítani. akármilyen gumival.
vizencsúszásról hallottál már? fizika....évekkel ezelőtt volt egy (asszem) német futam, ahol leszakadt az ég. az egyik kanyarban állt a víz, és az összes autó lépésben kicsúszott a kanyarban. fizika...
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
DopeBob
addikt
válasz mefistofeles #44504 üzenetére
köszönjük Emese
mindig jó érzés mikor olyanok oktatnak, akik csak mezítláb tudnak 20-ig számolni.
MZ/X
Aktív témák
- Mac Mini M1 8GB 512GB SSD + INGYEN KISZÁLLÍTÁS
- HP EliteBook 845 G8 Tartós Fémházas Laptop 14" -60% Ryzen 5 Pro 5650U 6mag 16/512 FHD IPS Matt LTE
- HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/512 FHD IPS SURE VIEW
- HP Elitebook 840 G8 i5 1145G7 / 32GB / 512GB / hibátlan!
- Nethome Plus, klíma wifi modul
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest