-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
stol
addikt
válasz
Gyuri27 #5805 üzenetére
Ha pl. megdöglik egy 4871, akkor a gyártó ha nem tudja javítani, vagy olyat adni, akkor teljesítményben azonos, vagy kicsivel jobbat fog adni.
Az, hogy az pl. csak most 20k, mi nem tudunk vele mit tenni.
3év körül a bolt nem fog egy akkor 50k-s vga helyett most is 50k-s vga-t adni, mert ez abszurd. A kettő között jókora teljesítmény eltérés van. Ezt a boltnak senki sem téríti meg.Ha pl 2év és 11hónapos akkor 150k-s kártya helyett kap egy azonos teljesítményű, ám 30ezres kártyát, senki nem követett el sem jogsértés, sem károkozást, mivel azonos teljesítményt kapott a vásárló.
El kell fogadni, hogy annyit veszített az értékéből a termék.És nem kell szemellenzősen állni a dologhoz, mert Te is állhatsz a púlt másik oldalán és ha a Te fizetésed múlik a dolgon, akkor neked is szarul esne.
-
mezis
nagyúr
válasz
Gyuri27 #5813 üzenetére
Legyintenék én is az egészre, csak rövid időn belül ez már a második Samsung HDD-m, amelyik tönkre ment. A másikat régebben vettem, HD Sentinel szerint élt 200 azaz kettőszáz órát. Ezt a mostanit elektronika hiba miatt nem tudom megnézni, hogy mennyit ment, mindössze néhány ezer órát ment és nem sűrű kapcsolgatással.
Ezek után már okosabban fogok vásárolni, egy részt messze kerülöm a Samsung márkát (fogalmam sincs arról, mi az a szürke import, egy gyártól elvárnám, hogy az általa gyártott termékre a fennen hirdetett garanciát vállalja, ne bújjon el ilyen-olyan nagyker-kisker mögé, tisztességes esetben úgyis visszajutna hozzá a cseregaranciás terméke), másrészt fizetés előtt rákérdezek az eladónál a garancia idejére és módjára (garancialevél).
[ Szerkesztve ]
mezis
-
stol
addikt
válasz
Gyuri27 #5821 üzenetére
...és Te sem azt a mondatrészletet, hogy "az eredetivel műszakilag azonos terméket, vagy attól kicsivel jobbat"...
Az, hogy most az a termék, ami a régivel műszakilag azonos, esetleg olcsóbb, sajnos az akkori termék avulásával jár.
A szóbeli termék esetében, ha vételár szerinti cserét hajtana végre a kisker, akkor irreális minőség-különbözetet kapna a vásárló. Amit természetesen neki a gyártó nem kárpótol, mert neki nem 5970-re cseréli a 2,9éves 4870-et.Érdemes elolvasni a termék dobozában a gyártó szavatossági feltételeinek leírását is.
Épp ezért szeretjük a külső gyártói futáros szervizeket.
Ha a terméket nem tudják javítani, akkor küldenek egy csereigazolást, amivel mi megrendeljük a gyártótól a cserét és azt megkapja a vásárló. Tehát, NEM a kisker cserél, ő csak ügyintéz.[ Szerkesztve ]
-
stol
addikt
válasz
Gyuri27 #5832 üzenetére
Akkor Te sem értetted meg rendesen
"Akkor te legyél olyan rendes, hogy nem döntöd el helyettem, hogy milyen vga-t szeretnék."
Leírom megint akkor. Én nem szoktam mást adni, ez nagyon kevésszer fordult elő, max akkor, ha irreálisan hosszú ideig nem cserélt/javított a gyártó.
Más kártyát a GYÁRTÓ és vagy NAGYKER küld a végfelhasználónak vissza az eredeti helyett.
Ezt vagy elfogadja, vagy nem. Ha nem, akkor megbeszéljük, hogy kinek mi lenne a jó.
7,5év alatt ez minden esetben sikerült!(Előtte 3,5évig elektro szervizeskedtem.) (Egyet leszámítva, ahol egy procit beejtett a júzer az LGA foglalatba és ~200 lábat elhajtott és visszadobta a gyártó, igaz az t eleve feltételesen vettem át.)
Szerintem sehol nem írtam le, hogy önkényesen, a disztribútor és gyártói láncot megkerülve bíráskodok garanciális kérdésben. Sehol.
Sőt, vagyok oly' rendes, hogy alaplapot, csere vga-t biztosítok a felhasználók 95%-nak arra az időre, amíg az övé garanciázódik!
Lehet az előbbiekben félreérthetően fogalmaztam! Ha igen, elnézését kérek érte!
A fent leírtak viszont gyakorlatban jól működnek, beleértve a lentebb leírt futár-garanciás eseteket is. -
Josi
aktív tag
válasz
Gyuri27 #5805 üzenetére
Na az ilyenek miatt van már sok nagykernél úgy a garancia, hogy
1 év kötelező + 2 év a gyártó által vállalt garancia.
Igy az első évben ugyanolyant kell kapni, viszont a 2. 3. évben a gyár dönti el mit csinál.
Megjavítja, vagy ad egy kicsit jobb új kártyát.
És van ahol ekkor nem indul újra a a garancia, hanem csak az eredeti idő végéig tart.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz
Gyuri27 #5836 üzenetére
A nagyker és a kisker között nem érvényes (sajnos) a fogyasztóvédelmi törvény.
Jogszabályban előírt jótállási kötelezettség:
A jótállási kötelezettségről a 151/2003. Korm. rendelet szól. A rendelet a mellékletében felsorolt termékekre 1 év jótállási kötelzettséget ír elő. (A melléklet 2005 június 1-ei hatállyal megváltozott!! Az ez utáni vásárlásokra EZ a melléklet érvényes)
A rendelet által biztosított többletjogok a szavatossághoz viszonyítva:
•A jótállás időtartama legalább egy év.
•Jótállási jegyet kell kapni
•A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani, illetve ha nem megoldható, a szállítás a forgalamzó kötelessége.
•Három munkanapon belül bejelentett hiba esetén a fogyasztó kérésére cserélni köteles a terméket a forgalmazó, javítás vagy más rendezés nem választható.
Ha a vállalt idő 1 évnél hosszabb, és ennek ellenkezője nincs kikötve vásárláskor, a rendelet feltételeinek meg kell felelni a jótállás teljes időtartama alatt.Ha ki van kötve a garanciajegyen, akkor a gyártó által vállaltak az érvényesek.
Ha nincs ilyen, akkor a kisker buktája.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz
Gyuri27 #5839 üzenetére
Az lehet, csak nem tudsz mit csinálni a nagykerrel.
Én már kaptam olyan választ nagykertől garanciális 2. vinyócserénél:
"Nem cserélem. Ha nem tetszik perelj be!"
Szerinted mit lehet ilyenkor tenni, azon kívül, hogy nem vásárolok nála többet?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
stol
addikt
-
stol
addikt
válasz
Gyuri27 #5856 üzenetére
Nagyker küldi a gyártónak. Amúgy nem tök mindegy?
Felhasználónak nem az a lényeg, hogy anyagilag, se műszakilag ne legyen károsítva?
De, amíg a 15 nap nem telik el, felesleges erről beszélni."Másrészt ez a megélhetési misztralos-kékhalas mentalitás nem kóser."
Ezt kikérem magamnak, hogy azokhoz hasonlíts."Nem. Csak ahogy én sem játszom más pénzével"
Szóval, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG free szoftvereket használsz? Mert ha nem, akkor bizony, játszol más pénzével.
A Te pénzeddel pedig nonstop játszik az ÁLLAM. Akit te körömmel védesz.
Sőt,a nyugdíjaddal is.[ Szerkesztve ]
-
-
Biznisz Elek
aktív tag
-
waithEard
őstag
válasz
Gyuri27 #6080 üzenetére
Köszönöm!
Amúgy azért tettem fel a kérdést, mert javítani nem tudják, (Ram hiba) cserélni sem, mert már nincs 4850-es, de azt modják, hogy pénzt vissza nem adnak. Nem is kéne, de csere VGA sem, inkább ram, vagy ssd. De akkor mi képezi az értéket? Az eredeti ár, vagy a csere vga ára? (Egy sapphire 5750 512-est ajánlottak.)
"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
waithEard
őstag
válasz
Gyuri27 #6082 üzenetére
Ez a Pécsi Infolex. De nem 4870, hanem 4850-es.
Igaziból az a gond, hogy nekem már nem kéne a VGA, inkább más hardver. Vagy pénz.
Szóval ők kötelesek pénzt adni, ha nem akarom elfogadni a csere karit, és nem tudják javítani, vagy ugyanolyanra cserélni?
Megvan valahol ez a törvény? Nézegettem, de hülye vagyok én ezekhez..."The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
bullseye
addikt
válasz
Gyuri27 #6087 üzenetére
bírságolhat a fogyvéd? mert régebben volt olyan, hogy csak erélyes nemtetszését fejezhette ki...
@drakuf
nem tudom mennyire vagy velük jóban, és akarsz abban maradni, de a törvényben van valami, hogy törekedni kell rá, hogy a javítás ne okozzon indokolatlan kényelmetlenséget. Ha eddig nem volt szükséged a gépre, az egy dolog. de most már van, 4 hétig türelmes voltál, így húzzanak bele, vagy adjanak cserét, ha még mindig nem látható a folyamat vége...[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Chaser
titán
válasz
Gyuri27 #6199 üzenetére
Az érdekel jogilag van-e rá bármilyen kötelezettségük. Szimpátia alapján nem akarnak garizni, amit meg is értek mivel egy valag cucc nekik ki sincs fizetve. Én azt tanácsoltam az érintetteknek ajánljanak fel x összeget, még mindig jobban járnak a semminél. Sztem más bolt jelen esetben nem működik, mert a nagyker úgyis tudja az adott kiskernek mit adott el és azokkal a cuccokkal nem kíván foglalkozni. Ariadne már nem nyomul itt? Jó lenne ha egy profi is mondana valamit. Magam is hasonlókat javasoltam de egyesek már köpködnek lassan, ezért jó lenne egy jogász szava is.
Itt vannak az előzmények._tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz
Gyuri27 #6204 üzenetére
Belinkeltem a topikot, ott megtalálsz mindent. Nem zaklatok senkit pm-ben ha nem muszáj, hátha benéz, magamból kiindulva én se mindig díjazom a napi 10-20 free helpdesket ami topikban is bőven elférne. Majd csak benéz ide a jogász asszony, vagy kisasszony, nem tudom
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz
Gyuri27 #6212 üzenetére
Én is kb ezeket mondtam nekik, ezért lenne jó ha odaírná egy jogász is a véleményét. Nekem abszolúte nem lenne fontos a dolog, de már láttam lelki szemeim előtt ahogy baseball ütőkkel páran megindulnak r*****s felé
és ők járnának rosszul..
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz
Gyuri27 #6217 üzenetére
Azt nem tudom, hogy disztribútor-e, viszont ott a csavar is, hogy ugye tartozik neki a kisker egy rakat pénzzel. Bemegy az emberke egy vga-val amit nekik ki se fizettek és valszeg volt annyi eszük hogy azt kikötötték, hogy fizetésig az ő tulajdonuk..akkor ha jól sejtem már vissza se kell adni az emberkének? De ez már egy másik történet. Állambogári kötelességemet részemről letudtam hogy rákérdeztem a dolgokra, a többit a tapasztaltabbakra bízom.
sasa311: Ez is egy érdekes dolog, nem is tudom hol olvastam róla de van benne valami. Itt egy asus vga-ra adnak ugye 3 év gart. De kinn a legtöbb cuccnál úgy látom 1 év gar+ 2 ami már feltételes és csak gyártói. Viszont a magyar kereskedő nem ezt a felállást használja, innentől kezdve meg bármi van is, 3 évet vállalt a szerződésben. A másik amitől falra megyek, élettartam garral nem tudnak mit kezdeni a számlázó progik, látam már 99 hónap gart, de 99 évet is. Azért fájó pont lenne egy kiskernek ha én 10 év után visszaviszem az egykoron mondjuk 150k-ért vett ssd-met, amire már sehol nincs gari..csak náluk. Persze ha még 10 év után is él a kisker
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
válasz
Gyuri27 #6235 üzenetére
Ezt a szolgáltatást az amd előnyként reklámozza konkurenciáival szemben. Buga Józsi mondjuk azért vesz amd vga-t, és nem nv-t, mert biza ő környezettudatos, és úgy van vele, hogy ne fogyasszon játék nélkül az a vga ha nem muszáj. Szépen megnézi az amd honlapját, mondjuk HD5770-et akar venni, és lám boldog, mert ott a szolgáltatás. Szépen megveszi a GB 5770-et, még boldogabb, mert a dobozon ott virít a PP, de mondhatom az XFX 5770-et is. Egyik kártya se nyúl hozzá a ramhoz, ami nélkül pedig érdemi üresjárati fogyasztás nincs. Ez megtévesztés és hibás működésnek is minősül.
Nem a kiskerek és nagykerek copatása a cél, a 2 gyártóra ráhúzni a lepedőt, mert nem 1, nem 2, nem is 3 kártyájuk produkál hasonló jelenséget.
Azért vagyok kíváncsi arra, ki az a független szakértő aki ezt alá tudja támasztani olyan mértékben, hogy jogilag és akár nemzetközileg is megállja a helyét. Nem kívánok egyik gyártóval sem barterelni, nem is lenne értelme, "csupán" annyit akarok elérni, hogy minden érintett kártyát cseréljenek működőre vagy térítsék vissza az árát. Ezért kell mindenképp egy jogász, ide a fogyvéd kevés, ha találunk egy fogyvéden kívül egy nemzetközi független szakértőt és megállapítják a hibát, onnantól kezdve én azt gondolom idő kérdése, de mind2 gyártóra rá lehet húzni a lepedőt.Milka 78:
"Itt is meg volt pattintva a jogászos kérdés,fenyegetőzés a gyártó felé,de sokat nem ért.Aztán mivel kezdett kínossá válni szó nélkül visszavették,de ezt már-már isteni csodaként értékeltük."
Emlékszem a 6850-re, annak is volt visszhangja. Nos, a történelem ismételhetné önmagátMivel a PP nem csak kis hazánkat érinti, ezért globális szinten lehetne őket támadni. De ehhez mindenképp kell az, hogy szakértők tömkelege tanúsítsa a hibás működéseket. Sok kinti fórum is van, ha beindulna a dolog biztosan csatlakoznának ahhoz a táborhoz, ami innen kiindul. Ha minden ember csak egy másikat keres akinél hasonló probléma van, elgé szép tábor gyűlik össze ahhoz, hogy ne tudjanak terelni és akár sajtóban visszahnagja legyen a net mellett.
stol: Ez így van, a gyártó hanyagsága. Akár szándékos, akár a véletlenek műve...az AMD védve lenne, mert a többi gyártónál érdekes mód működik a dolog zömében, legalábbis olyanról még nem tudok ahol nem így van. Az igaz, hogy a GB a mi országunkat kilóra megvenné, ezért én aljas módon úgy gondoltam, hogy ahány fórumot csak ismerek felhívást fogok közzé tenni, akár megkeresem a médiákat, de csak ha vannak szakértői vélemények, addig nincs értelme.
Gondolkodtam azon is, mi lenne ha rivális gyártókat keresnék meg? Sztem örülnének ha 1-2 konkurensük időlegesen csak arra összpontosítana, hogy éppen új vga-t gyártson a hibásak helyett, vagy pedig a szükséges pénzt adja vissza. Abu mester szerint se az XFX se a GB nem áll vga eladásban a helyzet magaslatán, a GB viszont sok lábon áll, az XFX-szel ellentétben, őket már érzékenyebben érintené a dolog.
Szóval ehhez a tervhez kellene nekem minél több segítség. Nem a magam érdekében, én megoldom az ilyesmit jó ph-s lévén, de sokan nem, sokakat átvernek és hülyének néznek._tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
stol
addikt
válasz
Gyuri27 #6254 üzenetére
Most volt benn nemrég egy ..orás beszerző csóka.
USB-s DVD játékos, BRUTTÓ 1690HUF-ban van nekik mindennel
Gyártói garr nincs rá, polcon 5900-ért van. Ha behal, polcról cserélik, szar megy a szemétbe.
Ha 3-nál többször nem fosik be 1év alatt, nyereségben vannak / darab[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz
Gyuri27 #6252 üzenetére
Az a baj hogy egész héten vidéken vagyok anyámnál, így személyes ügyintézés kizárva, marad a telefon és az e-mail.
Egyelőre elküldtem nekik a garanciajegyről készített fényképet is (eddig arról nem csináltam, mert csak később vettem észre), és bízok abban hogy pár napon belül el tudjuk normálisan is intézni. Ha nem akkor jön a Mr X által is említett fogyasztóvédelem + a Philipsnek is 1-2 e-mail, majd mikor odajutok személyes látogatás + panaszkönyv.
Elméletileg még a 8 munkanapos elállásba is beleférek, de itt meg lerázhatnának azzal is hogy ugye nem hibátlan a termék. Illetve ha az ügylet résztvevői közül nem az én hibámból kapok egy nem 0km-es terméket, akkor nehogy már még én rohangáljak utána.
De egyelőre még megvárom a következő 1-2 nap mit hoz.stol: és még csodálkoznak hogy nyersanyaghiány van, mikor pazarolják a rengeteg hasonló eldobható szemét gyártására.
Mr X #6257: webshopból rendeltem, futár hozta, így elméletileg ez jár. Más kérdés hogy a termék állapota alapján meg nem járna, de eleve ők hoztak ilyen terméket.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Gyuri27 #6314 üzenetére
Lenne még egy problémám, vásároltam kb egy éve egy Chieftec 12000W-os tápegységet amit eláraztak és 7000 forintért kaptam meg. A tápegység egyik nap nem indult be ezért visszavittem garanciába. A szervizben azt mondták hogy nem javítják hanem visszaadják a tápegység vételárát. Ilyenkor mit lehet tenni, köteles vagyok ezt elfogadni? Ugyanis a tápegység értéke ennél jóval magasabb.
-
válasz
Gyuri27 #6349 üzenetére
Felhívtam délután a fogyasztóvédelmet és ott úgy tájékoztattak hogy jogomban áll visszakérni a hibás terméket ha nem tartok igényt a javításra/cserére vagy a vételár visszafizetésére. Na erre mit mondasz? Mert azzal hogy átadtam a szerviznek még nem került a tulajdonukba! Igy azt a belegyezésem nélkül meg sem semmisíthetik.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Gyuri27 #6358 üzenetére
"Amúgy meg törvény ide, törvény oda." Ez a fórum tudtommal nem személyeskedésről szól hanem: Garancia kérdés, fogyasztóvédelem. Kérném hogy ezek után kerüld a személyeskedést! Mint te is olvashattad jogom van visszakérni a hibás tápegységet és ennyi!
Mert szerinted jobb lenne ha hagynám az egészet és bukna szegény srác 28k-t? Mert az emberek nagy része ezt tenné. Én eladtam odaadtam a garipapírt és a számlát innentől kezdve nem az én felelősségem.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Gyuri27 #6360 üzenetére
A fogyasztóvédelemnél meg nyilván hülyeségeket beszélnek...
A tápegység egészen addig a tulajdonomat képezi amíg én arról másképp nem nyilatkozom, a garanciális ügyintézéssel nem mondok le a tulajdon jogomról. Bármikor jogomban áll visszakérni ha számomra nem megfelelő az általuk felkínált lehetőségek! És mivel nem fogadtam el az általuk felkínált 7000 ft-ot ezért a tápegység még most is a tulajdonomat képezi!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Vostro 1400 - i3-7G I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- PowerColor RX Vega 56 8GB HBM2
- Eladó Xbox Series S 512GB fehér konzol, ÚJ, 2 év Hivatalos Microsoft garanciával, MEGBÍZHATÓSÁG
- Apacer Giant II 2x2GB DDR3 RAM o.c. 2000 MHz memória
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I Radeon I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!