-
Fototrend
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz Goose-T #56493 üzenetére
Most vagy 15 percig gyakoroltam, A minor pentaton, 60 bpm, negyedek, próbálva minél közelebb tartani.
Megfájdult tőle a kézfejem.
Szerintem ez sok hónap, mire el lehet oda jutni. De minden nap gyakorolni fogom vagy egy félórát.
Marha érdekes, most megint elkezdtem ugyanazt, és már most sokkal fegyelmezettebbek az ujjaim a fél órás gyakorlat után, nem kapálóznak úgy, és egész közel tudom őket tartani. Persze rém lassan megy, meg közben remegnek az ujjak, meg bénán is hangzik, de itt most a technika a lényeg.
Kíváncsi leszek, mennyi változást érek el mondjuk Húsvétig (ez lesz a Húsvét-challengem), ha minden nap gyakorlom.
[ Szerkesztve ]
W | W | H | W | W | W | H
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56496 üzenetére
Persze, én se javasolnám, hogy Marty Friedman-től tanuljatok kéztartást .
Amire célozni akarok, hogy ezeket a szabályokat okkal találták ki. És ha tudod, mi az oka, akkor tudod azt is, mikor kell ragaszkodni hozzá és mikor nem.
Például a hüvelykujjat azért kell a nyak hátán tartani, mert így az ujjaiddal szélesebb tartományt tudsz lefogni. Egyszerű mechanika.
Ha szólózól meg skálázol, akkor fontos és hasznos dolog. Ha punk zenét játszol amiben 3 power chord van, akkor se nem fontos se nem hasznos.Ha az ujjaid nincsenek közel a fogólaphoz, akkor szar lesz a timing és a dinamika. De ha abban a részben épp nem használod a kisujjad, akkor tarthatod akár úgy is, ahogy Marty Friedman a képen, ha neked úgy kényelmesebb.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz Goose-T #56606 üzenetére
pedig felporszívózom a leszakadt szálakat mindenhonnan
Ez az, amit állítólag nem tudsz megtenni rendesen, akárhogy próbálod. Olyan mikrorészecskék is lejönnek, amit nem látsz, nem veszel észre, óhatatlanul a hangszedőben köt ki.
Több évtizedes tapasztalattal rendelkező hangszerész videójában magyarázta el.
W | W | H | W | W | W | H
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56650 üzenetére
Szerintem azért Arch Enemy-t nem annyira könnyű elgitározni, márhogy tecnikailag. Az, hogy milyen a zene, az más kérdés.
Hamár metál, én Vogg munkásságát ajánlom mindenkinek, például ezt a playthrough videót. Metál ritmusgitározásban most ez a top kategória, egyszerűen döbbenetes, ahogy játszik.
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56728 üzenetére
Ha tippelnem kellett volna, natúr barna ibanez-re tippeltem volna .
Ennyi pénzért ez ajándék volt. Főleg ilyen állapotban, ez a vékony natúr lakk tud ám csúnyán kopni, ha sokat játszanak rajta.Amúgy ez még az a korszak, amikor jól szóltak az ibanezek? (Úgy értem a jelenleg kapható tucat ibanezekhez képest, amikbe a szar kamu bartolini pickupokat meg a szar teszkó gazdaságos preampjukat pakolják)
3. Amikor játszom egy húron, nem kezd el rezonálni mellé a többi húr.
Ez nekem fura, ezek a rezonanciák nem általában véve a gitárnak a működéséből-felépítéséből eredendő adottságok?[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56735 üzenetére
Na ennek utánaolvastam, kiváncsi voltam. [link] itt elég jól le van írva.
Szóval ennek a jelenségnek semmi köze a nyak merevségéhez, pusztán az egymás mellett lévő, szabadon rezgő húrok képesek ezt előidézni.Gitáron is van, csak nem hallod - vagy azért mert több húrt pengetsz egyszerre, vagy azért, mert kicsi az amplitúdója a húrnak, nincs elég energia a rendszerben, hogy hallható legyen.
Meg hát eddig ahány basszusgitár leckét láttam, a közös tanulság ebben a témában:
1. az, hogy melyik húr szól legalább olyan fontos, mint az, hogy melyik húr nem szól
2. a sokhúros basszusgitárnál a fő nehézség nem a nyak mérete, hanem az, hogy normálisan tudj tompítani. (Szóval a nyak mérete a probléma, csak nem azért, amiért elsőre tűnhet)A Korn-ról meg - az egy baromi jó basszusgitár sound, meghatározta a zenekar, meg hát egy egész zenei stílus hangzását.
Külön vicces a sztoriban az, hogy ezt úgy sikerült elérni, hogy Fieldy lényegében nem is tud rendesen basszusgitározni .
(Bár a Korn-ban igazából a gitárosok se tudnak rendesen gitározni, az egyetlen kompetens zenész abban a zenekarban a dobos)[ Szerkesztve ]
-
Alexios
veterán
válasz Goose-T #56762 üzenetére
De nem erről beszél hogy könnyű lenne, hanem a skálán fel-le oda vissza hangzás nem tetszik neki, főleg dallam nélkül, erre mondta hogy lame. De amúgy nem értem a problémát, egy gitárosnak nem tetszik egy technika hangzása, felháborító Miközben a topik 99% leszólja a polyphiát nagyon hasonló okokból
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Goose-T #56762 üzenetére
Szerintem nem a sweep pickinget nevezi gagyinak, hanem azt, amikor valaki öncélú technikai tobzódásba ragad bele. Zene >> technika, tehát soha ne légy a technika rabja, hanem elsősorban jó zenére törekedj.
Nekem ez jött le a mondandójából.
De valóban kicsit megosztó, ahogy megfogalmazza...@Alexios:
guilty 99% here a hajam leteszem, olyan impresszív, amit Hensonék tolnak, de zeneileg nem fog meg, 3 perc után várom, mikor lesz már vége.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56762 üzenetére
Bár nem én vagyok Marty Friedman magyar hangja, de ha jól értem azt mondja, hogy a technika nem egyenlő a muzikalitással.
De mondott ő nemrég nagyon hasonlót, hogy a hagyományos gitárszólók gagyik és jó lenne továbblépni.
Én kb. egyetértek vele. Kiáll a gitáros, van neki 8-16 üteme, hogy alkosson, és akkor egy kis skála, egy kis sweep picking, egy kis tapping, szóval az biztos, hogy jó sok időt töltött gyakorlással, de ezen túl belőlem túl nagy érzelmet nem fog kiváltani.
Akkor se, ha amúgy - ahogy írod - nagyon sokat kell gyakorolni a sweep picking-hez. Attól, mert nehéz, még nem lesz jó. -
senior tag
válasz Goose-T #56767 üzenetére
OK, én itt Marty-val vagyok. Ha sok sweep pickinget tolsz, nagyon nehéz kitörni az arpeggio-ból. Márpedig a le-fel arpeggiók még akkor is többnyire unalmasak, ha egy jó akkordmenet mentén tolod őket le-fel. Szerintem leginkább úgy lehet valami érdekes ízt adni az arpeggiók-nak, ha nem triviális le-fel bontásokat nyomunk, hanem variáljuk a húrok sorrendjét - ettől a pillanattól már nem sweep picking amúgy.
Másik lehetőség, amit ő mond, hogy az arpeggio darabok csak rövid átvezetések az egyes kulcs hangok között, mert zeneileg a kulcs hangok sorrendje (=note choice) a lényeg. Arpeggiókban eleve nagyon limitált a note choice (gyakorlatilag a sorrendiségre redukálódik), sweep picking esetén pedig gyakorlatilag nulla (az akkord + a fel/le eleve meghatározza a hangokat). Ezért mondja Marty, hogy a sweep funkcionálisan (ami a zenei lényeg) eleve csak töltelék szerepre van kárhoztatva.
A magam részéről nagyjából egyet értek vele.Disclaimer: egyáltalán nem gyakoroltam még sweepet, de fogom...
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56792 üzenetére
Ez egy hobbi, mindenki annyit költ rá, amennyi jól esik. Szóval senkit sem akarok lebeszélni arról, hogy drága hangszert vegyen.
Nade az miben korlátoz, ha nincs drága hangszered? Mondjuk van egy Squiered, ami műszakilag rendben van, hangszerésszel megcsinálod faszára, akkor mi az a hűde nagy korlátozás, amit el tudsz hárítani azzal, hogy lecseréled mondjuk egy mexikói Fenderre?
És nyilván, ha van pénz Fenderre, akkor cseréld le a Squiert, mert szebb, jobban szól, stb. De hogy ezzel majd nemtudommilyen korlátokat fogsz feloldani, és hirtelen megtanulod, kigyakorlod azt, amit eddig nem tudnál, hát az bullshit és önámítás.
[ Szerkesztve ]
-
sza.sa
tag
válasz Goose-T #56792 üzenetére
Annyit még én is hozzátennék, hogy egy jól beállított és kényelmes gitár nagyságrendekkel megkönnyíti a tanulást. Anno a Squier Stratom nem járt hangszerésznél, én tekergettem csak, de nem állt rá a kezem igazán. Persze sokkal jobb volt mint előtte az nylon húrosom Cort M600-ra lecserélve már kényelmesebb volt nekem a nyaka, de igazán akkor lett jó, mikor a guitar.clinic-ben kapott egy teljes beállítást. A húrnyomás nagyon finom lett.
De miután kipróbáltam egy PRS, ott jött az érzés, hogy ez még egy fokkal jobb, kényelmesebb, nekem. Nem is nyugodtam addig, amíg le nem cseréltem. Azóta meg is van a PRS kattanásomDe szerintem a 300 alatti kategóriában is lehet találni gitárokat, amivel lehet napi szinten jókat gitározni, vagy akár koncertezni.
sza.sa
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56796 üzenetére
A "hobbi gitáros" az mindenki, aki nem profi gitáros.
Te a gitározásra tetted fel az életed? Ez a fő foglalkozásod? A zenélés a fő bevételi forrásod? Ha a válasz az, hogy nem, akkor hobbi gitáros vagy.
Mod: senki se vitatja, a drága hangszer szebb, jobb kézbe venni, jobban szól, stb.
De ha a célod, hogy faszán tudd mondjuk a sweep pickinget, akkor ehhez a célhoz egyetlen úton tudsz eljutni - gyakorlással.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Goose-T #56792 üzenetére
Általánosságban igaz lehet, amit írsz, de az én gitárjaimra nézve pont nem. Van több 300+ ezres gitárom, de csak a strat éri utol játékélményben a 200 eurós Samick tele/stratot. A gyakorlás szempontjából meg nekem mindegy, hogy egy jó hangú noname pickup van benne, vagy egy 182 ezres DiMarzio szett.
Na meg a drága gitárokat indokolatlanul féltem is, hiába nem viszem ki őket a szobából, még a szobában se nagyon veszem elő őket.Viszont egyszer próbáltam egy 3-400 ezres Charvelt, az kifejezetten rossz volt, még saját pártízezres koreai/indonéz superstratjaimhoz képest is.
-
rustysaw
csendes tag
válasz Goose-T #56792 üzenetére
"Szóval aki komolyan gondolja a gitározást, az szedje össze a pénzt, és vegyen magának egy rohadt drága gitárt"
10 teljesen kezdőből 9 komolyan is gondolja. 1 éven belül 10-ből 9 már nem gondolja annyira komolyan, esetleg fel is hagy vele, és 1 gondolja továbbra is komolyan. Tehát van 8, aki vesz egy rohadt drága gitárt, minimum 300 ezerért, ami aztán megy a használtpiacra nagy eséllyel buktával, vagy a falra dísznek. Egyébként mégis mi lenne a komolyan gondolás? Ebből továbbá az jön még le, hogy 300 ezer alatt olyan gitárok vannak, ami szenvedés lesz és elmehet a kedv, vagy "komolyan gondolás", ellenben a 300 ezer felettinél már nagy az eséllyel megmarad. Régen tényleg szinte csak szr gitárokat lehetett kapni itthon, ezt rengeteg ma ismert és neves gitáros is elmondja, de aki állhatatos és kitartó volt, annak ez sem tudta elvenni a kedvét, mert komolyan gondolta. Szóval szerintem a komolyan gondolás és a gitár értéke (ami ugye elvileg a minőségét és a játszhatóságát is tükrözi) között ebben a vonatkozásban az égvilágon semmi összefüggés nincs. Az megint más, ha valaki kezdőként vesz egy kedvezőbb árú (persze mindekinek más a kedvező ár), de az ilyen-olyan megosztókon általánosan is jóra értékelt gitárt, aztán egy idő után, ha továbbra is komolyan gondolja, akkor valóban vesz egy "drága" hangszert. Sőt akkor biztosan fog is venni egy drága hangszert.[ Szerkesztve ]
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz Goose-T #56792 üzenetére
Én ezzel alapvetően egyetértek, te tudod a legjobban, és a 300 ezres gitár nem is a drágák közé tartozik. Annak nem látom értelmét, hogy valaki (kanapé user) milliós összeget költsön egy gitárra, hacsak nem ez a kattanása és megengedheti magának. De eddigi tapasztalataim szerint azért 5-600 ezer forintos kategóriában már elég jó hangszereket lehet kapni.
Ugye most vettem két hete 50 pár ezerét egy HB stratot, ami amúgy meglepően jó (a pickup az hulladék), de az tartalék gitár lesz a csajomnál, ha épp ott vagyok és kedvem van kicsit játszani, elővegyem.
Tegnap voltam egy zeneboltban, ott lógott előttem, így megnéztem egy Ibanez Steve Vai valami "dzsemdzséjárt", 210-20 ezer forint körül volt, és valami végtelen gagyi érzete volt a gitárnak. Nem vettem kézbe, csak kicsit megfogdostam lógva.
W | W | H | W | W | W | H
-
FockeWulf
tag
válasz Goose-T #56823 üzenetére
Szerintem alapvetően ott a hiba a készülékbe, hogy azt gondolod csak és kizárólag a drága gitár lehet a jó gitár és hogy az olcsóbb gitárok meg mind sz@rok. És most itt nem a "Vorson, Harlibenton, Geryon" és társai szerű gitárokra gondolok. 200-250-300 ezer forintért már olyan gitárokhoz lehet hozzájutni, ami lényegében csak a logóban tér el a 3-4X annyiba kerülő daraboktól. Egy ilyen gitár jól beállítva ugyanazt hozza mint a drágább, semmivel sem rosszabb. A lényeg hogy beállítható legyen, ezáltal jól játszható. Az hogy kizárólag csak drága gitáron lehet jól megtanulni különböző teknikákat...szerintem megint csak félrevezető. Mondjuk én azt sem értem hogy a drága gitár/erősítő stb jobban motivál valakit...de persze elfogadom ha ez így van...de szerintem elsősorban a zene és a zenélés szeretete a fontos, az legyen a fő motiváció. Ne a drága gitár miatt ülj le gyakorolni, hanem mert élvezed a zenélést. Ha azért veszed kézbe a gitárt mert "az drága vót" akkor megette a fene az egészet. Igen, legyen egy kényelmes, jól játszható gitárod/erősítőd, (melyeknek nem feltétlen kell a legdrágabbaknak lennie a piacon) és gyakorolj és élvezd a dolgot. Ilyen egyszerű.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz Goose-T #56828 üzenetére
Nekem erről mindig is az volt a véleményem, egész a kezdetektől, hogy akinek nincs pénze jó hangszerre, az mindig is bizonygatja majd a kevesbé jó vagy olcsó gitár létjogosultságát, és önigazol. Nekik nincs különbség a noname kínai hangszedő meg egy Seymour Duncan között se.
W | W | H | W | W | W | H
-
FockeWulf
tag
válasz Goose-T #56826 üzenetére
Én nem vitatkozok senkivel, te mondtál egy orbitális nagy hülyeséget és most próbálod magyarázni hogy "nem is úgy gondoltam én azt".
"
Vagy elfogadjátok egy ember tanácsát, aki 25+ éve gitározik és rengeteg gitárja volt már, vagy nem"
Nyugi, itt néhányunkat leszámítva mindenki 25+ éve gitározik és rengeteg gitárja volt már....és nagyon ért hozzá. -
rustysaw
csendes tag
válasz Goose-T #56822 üzenetére
Így teljesen egyetértünk.
Úgy vélem egyébként, hogy 100 ezer alatt is lehet olyan gitárt kapni kellő körültekintéssel és alapos tájékozódás után, ami egy kezdőnek pont megfelel, elegendő és megfelelő a minősége, amin nem múlik a gitározáshoz való viszonya. Nyilván fontos a jó beállítás is. Akár bejön a dolog, akár nem, nagy bukta nem lesz belőle. Aztán úgyis eljön az idő, amikor szükségét érzi majd egy magasabb kategóriának, bár szerintem ott is érdemes körültekintőnek lenni, mert előfordulhat, hogy az ár nem tükrözi a minőséget és az értéket (és az értéken most nem a márkanevet értem).[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Goose-T #56826 üzenetére
De ne akard már nekünk megmagyarázni, hogy ha veszek egy gitárt 299ezerért akkor az szar'!!44!4!!4
"sajtreszelővel rejszolni" - "A dohányzás már nem menõ!"re: #56830 Ctrl+Alt~Del
Abszolúte így van. Én is így voltam vele, annyira dícsérték a Squier Classic Vibe-ot de mikor megvettem nem volt meg az a mit kerestem. Félreértés ne essék, éreztem, hogy mennyivel jobb mint egy Bullet, de nem volt meg az amit kerestem. Mikor meglett az USA Strat, kész, megérkeztem, ez az amit kerestem évek óta!re: #56831 FockeWulf
De te amúgy bekötött szemmel gitározol? Amúgy a tremoló kar még mindig horror volt CV-n az USA strat-hoz képest
re: #56835 FockeWulf
Te vitatkoztál rajta. És nem mondott orbitális hülyeségeket, maximum félre érthetőket. Amit egyszerűen lehetett volna tisztázni értelmes eszmecserével.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Goose-T
veterán
válasz Goose-T #56878 üzenetére
Annyi, hogy az ashtray bridge nagyon autentikus rajta, sajnos rossz értelemben is. Minden tervezési hiba megvan rajta, ami az eredetinek is volt. Acélból van és csak a babák alatt van rögzítve csavarokkal, amiből két dolog is következik:
1. Rezonál nagy hangerőnél, és mivel mágnesezhető anyag, ezért visítani is fog high gain mellett, mintha mikrofóniás lenne. A decemberi S8-as koncerten eléggé szívtam miatta. Kis gain mellett nyilván nem jön elő.
2. A hidat rögzítő csavarok kilógnak a lap síkjából, és a babák magasságállító csavarjai alá kerülhetnek. Emiatt a beállítás kicsit szopó lehet.Persze ezek csak a vintage telecaster híd miatt vannak, minden ilyennel szerelt gitár ugyanezekkel küzd. Nem véletlenül találták ki a modern telecaster hidat, ami orvosolja ezeket a problémákat.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
bigrob
őstag
válasz Goose-T #56904 üzenetére
Nézegettem, de nem tudja befogadni a szervezetem ezt a testformát...
Ez a JA-Baritone tetszik, csak félek, hogy a 30" már túl sok.
Van gsfanaticon egy 27"-os Squier, de nem volt szimpatikus az eladó sürgető tempója és stílusa...
Régen is megmonnták hogy az a jó, ha nehéz, mert abban van az anyag!
(ex-)Fotelgitárosként nem zavar ha nehéz, úgyis ülve játszogatnék.Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen