-
Fototrend
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz KillHates #61746 üzenetére
+ (#61747) cinemazealot:
Mosógépbe biztosan nem fér bele és a 180 literes betonkeverőm száján sem megy át. De egyébként nekem is betonkeverős ötletem van, csak éppen annyi, hogy a szájhoz rakok egy falemezt és erre fogatom fel a tankot megtöltve vagy anyákkal és fagolyókkal (ezt mások is tanácsolták már), vagy sóderrel (ezt az autószerelő ismerősöm tanácsolta, hogy neki az is bevált). Ecettel már kezeltem egyszer (2 napig) az rengeteget kihozott belőle.[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz KillHates #61754 üzenetére
két ventit kezeltem vele, teljesen szétszedtem, meg kitakarítottam őket
az egyiknél nem történt változás, az enyhe fura hang maradt
a másikhoz meg felesleges volt hozzányúlnom, utólag derült ki, hogy csak rögzítés nem jó, ezért berezonálegyébként az rpm nem csökkent, szóval jó jel, de szerintem valami "finomabbat" kellett volna használnom, ez ilyen elég ragadós és a ugye a ventinek a propeller része kicsit tud fel-lemozogni a keretben, na most az "cuppanósabb" lett, nem olyan rugalmas mint korábban
-
Inhouse
őstag
Elment a 2002-es 1.4-es 8V (klíma nincs) Thaliám fűtőventilátorának az első három fokozata, csak a negyedik ment, a teljes. Sejtettem, hogy a beépített ellenállások hőbiztije lesz a ludas, előtte pár nappal egy kollégám Transporterében javítottunk egy ilyet.
A szétszedés közbeni a francia mérnökök és felmenőik felemlegetésétől az utólagos leírásban eltekintek.
A ventilátor egy műanyag dobban van a szélvédő alatt, jobbára a jobb oldalon. Leszedtem az üveg alatti burkolatot, és kiderült, hogy az ellenállás egység a tűzfal felőli oldalon van. Ki kell venni a dobozt. Igen ám, de átnyúlik a bal oldalra is, kivenni csak úgy lehet, hogy ezen oldali burkolatot is le kell venni. Ehhez viszont le kell húzni az ablaktörlő karokat (meg kell előtte nézni, hogyan álltak, úgy kell visszarakni). Itt már jól jött (spec szerszám híján) a kis csapágylehúzóm. Maga a dob 3 csavar, aztán kicsit fogta a szétmorzsolódott, elszakadt tömítés. Ezt majd pótolni kell. Kiforgatni még így sem lehet, van egy kis esővíz elvezető műa. elem, ami az üveg sarkától le kell húzni. Dob az asztalon, egy csavar az ellenállás. Rámérve a hőkioldó elszállt. Mivel sem elszíneződés, sem motor hiba nincs (hja, nem egészen) csak elfáradt, előfordul 16 év alatt megbocsátható. 167C/10A-os, pont ugyanilyet vettem hozzá, töredék ár az egész ellenállás egységhez képest. Az eredeti lábait hosszan meghagyva vágtam le, az újat szorosan rátekertem és le is forrasztottam óvatosan (nehogy kiolvadjon). Közben szemügyre vettem a motort, kipucoltam és észrevettem, hogy elég nagyot mozdul a forgórész tengely irányban. Sima csúszócsapágy megoldás. Amikor kihúztam, a kommutátor kifutott a kefék sávjából és annak kopási válla belevágott a kefékbe. Sőt a műa. dobon is látszott némi sutulás, nem komoly, csak egy fényesebb csík. A forgórész rögzítése 2db zégergyűrűn múlik, egy a felső csúszócsapágy alatt, egy felette. A belső leesett, benne volt a dobban. Kicsit kitágult. Nem lehet hozzáférni, le kell húzni a radiális lapátot. Na, az szép, mert ez egy műanyag, vékony küllős cucc. Nem lehet csak úgy leverni, lehúzni sem, legalábbis házi eszközökkel. Dróttal próbálkoztam, hogy valamiben meg tudjon akadni a lehúzó körme, de ne a lapátokat feszítse, hanem a közepét. Satupadra feltámasztva pontozóval ütöttem egy kis mélyedést a tengelyre, hogy a lehúzó hegye ne ugorjon le. Az első próba nem volt túl sikeres, megindult, de nem tudtam szimmetrizálni, eldőlt. A második megoldás viszont bevált, szépen le tudtam húzni épségben. A felső zégert raktam alulra, a leesettet összébb nyomtam és az ment felülre. Kis kenés, kommutátor csiszolás, pucolás után egy megfelelő méretű csőkulccsal szépen visszaütögettem a helyére. Leszedés előtt bejelöltem a tengely és a lapát állását, és megmértem a tengely túllógását, hogy visszafelé ugyanoda kerüljön. Már csak a szigetelés volt hátra. Fekete szivacsnak nézett ki, de annál sűrűbb volt és iszonyúan ragadt, mint a szurok. Mivel vízzárónak kell lennie, kapott öntapadós D profilú nyílászáró tömítést, előtte alkoholos tisztítás.
Már csak össze kellett rakni és próba, szépen teszi a dolgát.
Egy kis dugókulcs betétet raktam a tengely és a lehúzó hegye közé, hogy ne ugorjon le, de ez nem vált be...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
cinemazealot
addikt
-
-
Samus
addikt
A hétvégén kicseréltem a régi bejárati ajtót, minden jó, és szép (végül vettem áthidalót), csak egy gond van, az alu küszöb egy kicsit púpos lett, ezt úgy kell érteni, hogy közepén kb. 3mm magasan púposodik, nem gond, csak ha véletlenül rálépek, érzem. Kérdés, hogy ezt mivel tudnám lerögzíteni? Fúrás nem opció, mert csúnya a csavar. Gondoltam a szerelőhabra (nem táguló PURhab). Alkalmas lenne erre?
Másik kérdés, hogy sima PURhabra lehet vakolni?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
#33253120
törölt tag
A habot előbb-utóbb kitaposod alóla.
Nem tudom lefelé esetleg mekkora a hézag, de ha nem sok akkor tennék egy próbát a vinil-észter gyantával, vagy a vinil-észter habarccsal.
Mi ilyennel ragasztunk betonba vasat. Szerintem ennek meg kellene fognia, ha kellőképpen tiszta a felület. 7 perc után tudtuk cipelni a horganyzott köracélnál fogva a betongúlákat.
Alányomod, befeszíted, vársz.Pur habra vakolni direktben szerintem nem illik. Inkább raknék rá hőszigetelésekhez használt hálót, a saját rendszerragasztójával.
-
imibogyo
veterán
válasz #33253120 #61762 üzenetére
+ (#61761) Samus
+1. A hab az "semmit sem ér" szerintem ilyen alkalmazásra. Én is valamilyen gyanta irányba indulnék el, amit rövid ideig akár injektálni is lehet házilagosan is. Én "recsegő" padlót oldottam meg 2 komponensű (egyébként hajók javításához használatos) gyantával, azóta is tökéletes. Egyébként ugyanezzel szoktam zuhanytálcát is javítani üvegszövettel használva. Valami 15.000 Ft-ért vettem az 1 litert, meg hozzá a 100 ml-es adalékanyagot. 1:100-hoz kell keverni. Nevét sajnos nem tudom, mert jelöletlen tubusban kaptam, de majd megpróbálom estére kideríteni. Sok munkánáél használtam, de még mindig több mint a fele megvan a kis adalékanyagból pedig csak pár ml hiányzik...
[ Szerkesztve ]
-
Samus
addikt
válasz imibogyo #61763 üzenetére
Szóval két komponensű epoxyval próbálkozzak. Végülis van itthon egy kevés.
A PURhabos kérdésre valami ötlet? Sajnos netszerte olvasok mindent, van, aki azt mondja, hogy simán vakolható, van, akinek nem állt meg rajta, más a Rigips vakológlettet ajánlotta (na ebből nincs annyi, amennyi kellene).
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
hegegabi80
addikt
válasz #33253120 #61762 üzenetére
Na ez az ötlet jól jött most nekem is. A bejárati ajtót nálunk is olyan fa... berakta a mester, hogy az alján a küszöb mozog rendesen. Bár én első körben úgy gondoltam, hogy teszek alá valami vékonyabb műanyagot vagy lemezt és csak az után teszek valami rugalmas ragasztó anyagot, mert itt azért nem 1-2 mm hézag van.
Én vakoltam közvetlen purhabra az ablak mellett, bár az is igaz ott hőszigetelő ragasztót használtam én is, meg hálós élvédőt. Majd utána gletteltem, és azóta sincs baja.
De volt ahol vakoltam is rá vakoló anyaggal pl beltéri ajtó, mert elvileg ezek vakolhatók és glettelhetők is. Persze szépen le volt vágva a fölösleg a fal síkjában, vagy még egy kicsit több is.[ Szerkesztve ]
-
juliensorel
senior tag
Hello,
vettem a kocsimba egy a képen látható hőmérőt. Az a kérdésem, hogy a szivargyújtós kábel helyett forraszthatnék e rá USB tápkábelt, hogy azzal világítson a benne lévő led?
Igazából rendkívül elavultnak tartom ezt a gyári megoldást egyrészt mert elfoglalja elöl a szivargyújtót, másrészt otromba és túl hosszú a kábele (szivargyújtó elosztót nem szeretnék csak emiatt, az még nagyobb és rondább)
Tudom, hogy van ebben egy biztosíték és egy ellenállás, amúgy sima két eres kábel (piros-fekete), ezek hiányában egy sima USB kábellel nem menne a világítás? Bevallom nem tudom, hogy néz ki egy USB kábel szétvágva, ezt még sose próbáltam[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Csemperagasztó,dryvit ragasztó,kps alapvakolat....gyakorlatilag majdnem mindegy,ha nincs beöregedve(nem mállik szét).Viszont hálót mindenképp érdemes ráhúzni ha felületbe van,mert kirepedhet.A festést meg szar javítgatni...Amúgy rigips 6-30-ast lehet kapni 5 kilós kiszerelésben is.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
macilaci78
nagyúr
válasz juliensorel #61767 üzenetére
A szivargyújtó 12 V DC, az USB 5 V DC, nem csak a csatlakozó formája a különbség.
Elképzelhető, hogy a szivargyújtó fejben van egy DC-DC konverter és a madzagon már csak 5 V megy, de ez a képről nem derül ki.
Vágd el a madzagot és nézd meg, hogy hány voltot ad a fej. Ha 12 V, akkor a műszerfal alá berakhatsz egy DC tápcsatit, ami a szivargyújtóval párhuzamosan van kötve. Persze, biztosítékkal a vezetéken.
Ha pedig 5 V, akkor meg helyben is vagy, már csak egy autós töltő kell a szivargyújtóba.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
juliensorel
senior tag
válasz macilaci78 #61769 üzenetére
Értem, köszi, meg fogom nézni. Autós dupla/tripla töltőm van több is, azért is találtam ki ezt, hogy maradjon hely a mobilnak, ipodnak is egy szivargyújtón belül.
Amúgy az usb-k hány eresek, kábelszínek egyértelműek ott is?[ Szerkesztve ]
-
Pete55555
Topikgazda
Apámnak lombszívót szeretnék venni szülinapjára. Van ezekkel valakinek tapasztalata?
Nézegettem ilyeneket:
Ha jól látom abban különböznek, hogy a szívás/fújás máshogy van megoldva. A B&D-nél szerelős, az Einhellnél meg egymás alatt megy a két cső. Melyik a jobb, tartósabb? Én az Einhellt mindenképpen kényelmesebbnek gondolnám.
...Szeretem leracsniztatni...
-
nagyúr
válasz Pete55555 #61771 üzenetére
Nekem pont olyan van mint az EINHELL, csak ócskányos noname, 6.990Ft volt.
Tökéletesen jól működik, ha felkapja a diót, azt is bedarálja a nyomorult. Meg van már 3-4 éves, gyalázatosan lelaktam már, de még semmi baja, bírja rendesen. Télen a havat is ezzel szoktam lefújni a járdáról!A blackandbecker csak lombfújó, annak semmi értelme, csak orbitális port csinál, hacsak nem valami steril betonfelületen kergetik vele a leveleket!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
-
Pete55555
Topikgazda
Akkor jól gondoltam, maradok az Einhellnél. Köszi mindkettőtöknek
...Szeretem leracsniztatni...
-
hegegabi80
addikt
válasz KillHates #61772 üzenetére
A havat is ezzel fújod le a járdáról?
Nem is rossz ötlet, nálunk van kb. 130 mm2 térkövezett udvar a garázsig, plusz járda a gáz előtt, így ha van hő azért van mit seperni/lapátolni. Lehet nekem is érdemes lenne beruházni egyre. A gyümölcsfa levelekről nem is beszélve. -
DJGABI
addikt
válasz hegegabi80 #61776 üzenetére
én is felkaptam arra a fejem, de gyanítom csak az ilyen porhó-ra jó, nem hinném h melegít
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
nagyúr
válasz hegegabi80 #61776 üzenetére
Igen! Amíg nem volt meg a fedett kocsibeálló, addig a kocsi pucolására is jó volt.
Természetesen csak a pár centis hóval boldogul, amikor pár éve esett 15cm éjjel, akkor az analóg eszközökkel boldogultam csak!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
macilaci78
nagyúr
válasz juliensorel #61770 üzenetére
5 ér: +5V, +5V, adat oda, adat vissza, védőföld. A szín kérdéses lehet, de szakadásvizsgálattal kiméred. Én legalábbis nem bíznék a színekben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz hegegabi80 #61776 üzenetére
Azért 130 mm2 nem a világ, egy komolyabb szerverproci ekkora.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
hegegabi80
addikt
válasz macilaci78 #61781 üzenetére
Végül is igazad van, oda még egy sima emberi lehelet is elég!
Jól elírtam, reggeli kapkodás! -
creation
senior tag
-
#92006144
törölt tag
Sziasztok!
Szerintetek van értelme kivágni a pcie 8x slot végét, hogy vga kompatibilis legyen?
Most ránézésre egy 4x slotban van a kártya, ami gyárilag ki van vágva, de csak pcie 1x módban kezeli a kártyát.
A felső slot kivágása esetén elvileg nincs semmi útban, az alsónál már az elemtartó útban lenne ránézésre.
Szóval van-e értelme ezzel szerencsétlenkedni, és ti mivel vágnátok ki?Előre is köszönöm a válaszokat
-
-
#92006144
törölt tag
válasz Pete55555 #61792 üzenetére
Közben megnéztem a lap leírását, és 1x-nek írja, hiába van ránézésre bekötve a többi is.
Viszont jobban megnézve a foglalattól balra az ovális ojj'ektum útban lehet, így a vga kártya csatlakozó kivágásával jobban járhatok. Ha lesz kedvem, akkor gyakorlok egy x300-as kártyán.
Köszönöm a választ[ Szerkesztve ]
-
Samus
addikt
MBCU vagy MCU kábel mehet a falban, cső nélkül? Vagy egy 45 centis szakasz, ami nem tudok átfúrni 16os fúróval (csak 200 hosszú van itthon), egyik oldala sarok, szóval a kétoldali dolog sem játszik, 10es fúróval átment, csak kapcsolónak lesz, 10 wattos reflektort fog kapcsolni, szóval minimális áram megy át rajta.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
TechN7ne
nagyúr
Sziasztok
Új gépházba költözök és szükségem lenne fehér alaplap és vga táp vezetékekre...
Melyik boltban tudok venni Budapesten és nem okoznak kárt az ilyen megoldások a tápegységben ha meghosszabbítom a kábeleit? -
juliensorel
senior tag
válasz TechN7ne #61796 üzenetére
Állítólag nem annyira ajánlott a hosszabbítás...de a pontos okát én se tudom, valaki biztos jobban ért hozzá.
Viszont a Bitfenix-et ajánlom több helyen is lehet kapni. Én csak egy fehér 6 pin-es VGA tápot használok, a többi kábelt eldugtam, de nagyon jó minőség. Szerintem csak olyat vegyél ami nagyon látszódni fog a többi felesleges, 24 pin + vga szerintem még belefér...
Pl:
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
TechN7ne
nagyúr
válasz juliensorel #61797 üzenetére
Köszöntem uram ,be is rendeltem őket.
Szép napot! -
macilaci78
nagyúr
válasz cintula187 #61798 üzenetére
Én vagy tömítéstechnikai szaküzletben néznék méret után, vagy gumicsövet vágnék fel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!