-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Pazolini #76953 üzenetére
A response mint szó választ jelent, ha jól láttam, akkor ez a frekvenciatartományt/átviteli tartomány jelentené, bármilyen divatos is a response szó; vagy legalábbis kellene, hogy azt jelentse -de majd a divathoz jobban értők megmondják.
AVR-em specs alapján 10Hz-100kHz, egy Oppo 205-ös 160-ig is felmegy, de high-endnek hirdetett sztereó erősítő/végfokjaim 5-45, ill. 5-50 érzékenységgel bírnak csak.
Az érzékenység és a frekvenciatartomány teljesen más dolgot jelent.
Az érzékenység, ami általában dB, egy viszonyszám, amely a kimeneti és a bemeneti jelszinteket hasonlítja össze. Teljesítmény esetlén 10lg(pki/pbe), feszültség estén 20lg(uki/ube).
A frekvenciatartomány pedig azt jelenti, hogy milyen frekvenciától meddig "visz át" az erősítő (és persze a széleket milyen csillapítással).Nem vagyok a specifikációk bolondja, de félő, nem mindegy, hogy a felharmonikusokat csak 50 kHz-ig ereszti át az analóg szekció, vagy ez a szám száz pluszos...
Az igaz, hogy az erősítő 5hHz-50kHz között mondjuk képes megjeleníteni a felharmonikus-tartalmakat, no de mondjuk az ehhez kapcsolódó hangsugárzó az erre képes? Ezt is érdemes figyelembe venni. Hiába a 100kHz-ig átvivő csodaerősítő, ha a sugárzó 20kHz-nél megáll. Alul meg nehéz 20Hz alatti hangsugárzót beszerezni asszem'.
A felharmonikus-tartalom az adott nem szinuszos periodikus jel visszaadásának jel-hűségéért felel. Minél magasabb a felharmonikus-tartalom, annál pontosabb a jel (ld. négyszögjel). De hogy ennek meddig (hány többszörösig) van értelme (hallhatólag), azt mondjuk nem'tom. De ez az elméleti háttere.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
blattida
nagyúr
válasz Pazolini #76990 üzenetére
Az érzékenység azért sem jó, mert az erősítőknek van egy olyan paramétere, hogy bemeneti érzékenység, de annak nem sok köze van a frekvenciához, éppen ezért az általad említett terminológia egyszerűen hibás.
Az a 40kHz-es felső töréspont ugyan jól hangzik, de nem a jó hangminőség záloga.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
python1
veterán
válasz Pazolini #76993 üzenetére
Na ennek örülök,hogy tetszik a hangja!
A DC-s (trigger)-t használd,nekem is kell szereznem párat a végfokaimhoz.És igen,hőt az A osztály miatt termel,az én végfokaim is AB osztályosak és van némi melegedés.Használd nyugodtan,az egy jó végfok,ráadásul még a centersugárzód is meghajtja rendesen.Gyuri : Igazán nincs mit,pont én is így hallom.
[ Szerkesztve ]
-
bta1
őstag
válasz Pazolini #77250 üzenetére
"Revox (orsós stúdiómagnetofon)"
A Willi Studer GmbH professzionális készülékei Studer névre hallgattak, 19cm/s-os Revox-szal jobb helyeken legfeljebb demófelvételeket csináltak Ha a lemezjátszó nálam rosszabbul vagy csak hasonló minőségben szólna, mint egy A77, rég eladtam volna, a lakásban rengeteg helyet elfoglaló hanglemezgyűjteménnyel együtt.. mostanában pedig verném a fejem a falba, hogy dupla pénzt kaphattam volna érte.
Elektrosztatikus panelsugárzókat -és ezalól a ML sem kivétel!- hihetetlenül nehéz korrekt módon kiszolgálni. A középtartomány egy átlagos hifi-erősítővel is szép lehet, de kábelek megítélésénél az efféle rendszerek csúnyán félrevihetnek. Pár órás zenehallgatással idegen környezetben egyébként is csak a felszínt lehetne karcolgatni (⇒tonálisan mennyire illik a rendszerbe). Vagy még azt sem, ha nem egyformán vannak bejáratva.
Azt pedig végképp nem értem, miért ezüstözött kontra ezüst vezetőjű kábelekről beszélsz, miért nem konkrét típusokról? Miután nem szigeteletlen egyeres drótokkal kísérleteztetek, ennek így nincs sok értelme...
[ Szerkesztve ]
-
blattida
nagyúr
válasz Pazolini #77291 üzenetére
Konkrét szállítási költséget Ő lát, neki kell tudnia eldöntenie, hogy annyiért is vállalja e. Senki sem kényszerített rá semmit.
Persze, esetleg említhette volna valaki a szállítási költséget is, de, ismétlem, Ő látta a fizetés előtt. Itt senki sem verte át, hazudott neki.
Szállítási költség mindig van, ilyen cuccokra nem is kevés, főleg, ha külföldről jön. Erre fölhívhattuk volna a figyelmét, ám ezt rajtunk számon kérni, finoman fogalmazva is, botor dolog.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Pazolini #77624 üzenetére
Én is 13 éves korom óta vagyok benne nyakig. Ez azt jelenti, hogy 43 év telt el azóta, mióta az első Grundig orsós magnómat megkaptam NSZK-ból. Tudom mit hallok, de (még mindig ) nem tudom pontosan kifejezni magam. Azt viszont semmiképpen sem szeretném, ha valaki "megmagyarázná", hogy mit hallok.
Tény, nem a High End világában nőttem fel.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
fehér_ember
addikt
válasz Pazolini #84151 üzenetére
Nem tudnád valahogy egy kicsit feljebb tornászni a keretet + alkudni egy keveset ebből: canton ergo 91 dc (115k); és akkor lenne egy rendes dobozod.
Vagy egy heco argon 50 (alkuképes 95k); atl hd 312 (63k); esetleg rákérdezni a 2db. finearts two-ra(#84172) 69pablotaxi
Magad is utána tudsz nézni pl. avx-en: erősítő; lejátszó; a tannoy-okat meg még kapni újonnan -
Pazolini
senior tag
válasz Pazolini #89153 üzenetére
KáCsát felhívtam: azt a tájékoztatást adták, hogy mivel az egész rendszeren váltakozóáram folyik, igenis is számít. A kristályszerkezet miatt lehet érdekes, a gyártó adja ezt meg; de már ne húzzam át a kismegszakítótól a konnektorig, mert ha csatornában és csőben megy is, többet rontok a kristályszerkezeten a huzigálással, mintha úgy hagynám. Meg majd úgyis bejáratódik, s a kristályszerkezet beáll az elektronok mozgásiránya szerint.
-
Degeczi
nagyúr
válasz Pazolini #89154 üzenetére
Ezek hülyék...
A tápellátás mp-enként 50x megváltoztatja az irányát: mégis, mi lenne már a "helyes irány" amikor az nincs is?!
(arról már ne is beszéljünk, h a kábel "kristályszerkezet változása" vajon milyen paramétert befolyásol egy erősítő tápellátásában, a kérdés most csak az, miféle irányt említenek egyátalán)[ Szerkesztve ]
-
-
Ear001
addikt
válasz Pazolini #89352 üzenetére
Hallottam. Akár.
Van viszont két gond. Az egyik, hogy a vezető anyaga önmagában nem perdöntő. Ott az AN Japan Ksl réz kábel. Az első és a második generáció között csak annyi a difi, hogy bekerült egy extra árnyékoló réteg, mégis bambább hangú lett a drót. A harmadik pedig egy új külső szigetelést kapott, az pedig megint más irányba tolta a hangzást.
A másik az, hogy a régi rézdrót az nem egy meghatározható kategória. Itthon Cables készít ilyenből drótokat, csak az a baj, hogy nincs két egyforma. Hol innen szerez valamit, hol onnan, barátomtól vett már vadi új Mogamit is, amikor nem volt más elérhető alapanyag. Egy időben pedig régi kerítésanyag volt a menő mint vasanyag trafóhoz. Itthon a Valhalla által gyártott kábelek olyanok, amik konzisztensen állandó minőségűek, tudni mi van bennük, igaz ott is villám sebes a fejlesztés tempója.
Amúgy ilyen kábel divatok jönnek mennek. A régi, öregített drótok megtalálása sem újdonság, a mai napig jó ára van mindenféle 30-as évekbeli bontott WE cuccokból származó madzagoknak, az AN JP is öregített, pihentetett rezet meg ezüstöt használ(t), de volt már itthon MiG-ből származó kábel divat, vékony egyeres is volt menő, mint a 47 Lab cucca, aztán a Van Damme, volt Lessloss mánia, vannak rajongói a hazai "gyártóknak", ahogy látom most az Oelbach jön föl, mint a talajvíz, amit én személy szerint ruhaszárító kötélnek sem használnék, de ha valakinek bejön, hajrá. Tökéletes, sőt mindenkinek optimális kábelezés nincs. Lehet kísérletezni, sarkos difik vannak közöttük, mindenki meg tudja találni az ideálisat pénztárcától függetlenül.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Pazolini #90021 üzenetére
Olcsón jót is lehet, csak nem ez a jellemző. Meg aztán, addig érzed így, amíg nem hallasz egy komolyabb dobozt (nem kifejezetten az árára gondolok). Nekem is volt jó pár dobozom, végigjártam a ranglétrát, szerencsétlen módon eléggé kis lépésekben, szóval azt tapasztaltam, hogy az ilyen kisméretű dobozok nem tudnak csodát tenni. Jól szólni persze tudhatnak, de ez azért még kevés ahhoz, hogy igazán figyelemreméltó legyen a produkciójuk.
Te is mondod, hogy néha remekel, meg hogy néha mehetne mélyebbre is, meg hogy a színpada sem kifogástalan. Nos, ezek a dolgok akkor kerülnek a helyükre, ha lecseréled egy sokkal komolyabbra, ami nem 120e-be került újonnan. Itt van mindjárt példának a Proac... A "Tablette" igen komolyan meg tud lendülni és igen szépen muzsikál, még a dinamikájával sincs semmi gond, de csak addig, amíg nem teszel mellé egy Studio 148-at, vagy egy Response-ot. Állványos dobozokban is vannak horror árú darabok, nem véletlenül, és állványos dobozt a "felsőházból" csak az választ, aki szerint eleve jobb szinte mindenben egy állványos.. nem azért, mert olcsóbb. A Te esetedben szerintem nem arról van szó, hogy meggyőződésből vettél "kisdobozt", hanem mert erre futotta a keretből.. vagy épp ez jött szembe. Tévedek?[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
rukh
aktív tag
-
kaktusz2
tag
válasz Pazolini #90648 üzenetére
köszi mind2 választ
a műszaki része ,honnan,meddig,tudjam mi micsoda vagy,hogy értelmezzem .
zenei, esztétikai és filozófia értelemben.mit hallgatok műfaj,vagy audioban miről
esetleg a formátum ,esztétikát mire érte mennyire szép amit hallgatok ,vagy
amin hallgatom,filozófilailag meg végképp nem értem,mire is akarsz utalni? -
#92251648
törölt tag
válasz Pazolini #90648 üzenetére
Talán az volt az eredeti felállás, amit írsz, de mára nagyon átalakultak a célok. Szerintem manapság az a hifista, aki szeret pénzt költeni otthoni audio eszközökre. Ennek nincs köze sem a filozófiához, sem a zeneművészethez, azok más ágak, más hobbik, más tudományok. Na jó, a fórumozásnak van némi köze a filozófiához.
-
#01758976
törölt tag
-
HUNNIA1920
őstag
válasz Pazolini #92212 üzenetére
Te vagy már a 2. aki nekem címezte az ajánlását. Nem én keresek kábelt, nekem nagyon megfelelnek Schmidt Ferenc kábelei, igen drága rendszereknél is használják őket (de koncert hangosításoknál is), dgyuri-nak válaszoltam a kérdésére, bár ő tudtommal nem vesz olyat, amit nem boltban árulnak (Anti DIY Fan).
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
robi-k
őstag
válasz Pazolini #92713 üzenetére
Mi az, ami nem tetszik az A-S1100 előfokában?
Én most A-S2000 használok, nincs rá panaszom. Most tervezek majd beszerezni egy full szimetrikus multibit DAC-ot is hozzá (az A-S2000 alapból teljesen szimmetrikus felépítésű, RCA bejövő jel esetén azt átalakítja szimmetrikussá, ami elkerülhető, ha a forrás alapból szimmetrikus).
-
krichd1
addikt
válasz Pazolini #92713 üzenetére
Olyan nagy különbség nincs hangban az 1000-es és 2000-es Yamahák között szerintem, nagyjából egy 10-15%-al kapsz jobb hangot a nagyobbal, persze rendszertől függően, valahol még ennyit sem. Egyébként azt már évekkel korábban is emlegettem, hogy érdemes kipróbálni az egybe DAC/előerősítő eszközöknél is az előerősítő részt is, van amiben már olyan jó van, ami kiválthat egy külön előfokot vagy az integrált előerősítő részét. A legújabbak talán még jobbak.
Szerintem az 1100 előerősítő része nem erősen kompromisszumos, csak egyszerűen van tőle jobb is, vagy csak jobban tetszik a Sabres Marantzal.[ Szerkesztve ]
Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql
-
nagyúr
válasz Pazolini #92801 üzenetére
Szép doboz. A portokkal tudnak játszani általában, hogy egyenesítsenek az alsó frekimeneten, és elég legyen 250-300 mm-es membránokat használni. Az 1 DC is elvileg 18 Hz-et tud, csak azt nem minden esetben teszik ki a prospektusba, hogy hány dB-n, mert már a 30Hz is csak -10-en van meg.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest