Új hozzászólás Aktív témák

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz DonThomasino #20754 üzenetére

    Most kezdem megérteni, hogy van ez a galvanikus leválasztás, a leválasztó trafón és hogy miért van ott a fázis az auto trafón.

    Gondolj az autótrafó rajzára. A tekercset reprezentáló vonal folytonos. Ugyanígy a trafó tekercse is az, egyik végétől a másikig. Akármelyik 2 pontja között mérve a műszer folytonosságot mutat. Tehát nincs leválasztva egy pontja sem. Ha valahol rákerül a fázis, akkor hozzá magával az összes kellemetlenséget, veszélyt.
    Egy leválasztó trafó esetében a 2 tekercs kapcsolata csak a mágneses tér közvetítésével jön létre. Gondolj itt is a rajzra: a 2 spirál nem találkozik, ellenben közéjük van rajzolva a vasmag, ami pont a mágneses kapcsolatot biztosítja.

    Viszont egy fi relé vel kb nem ugyanazt a védelmet lehet elérni mint egy leválasztó transzformátorral?

    Nem. Egy áramütés hatása már rég halálossá válhat, amennyi idő alatt a fi relé reagál. De van egy olyan szerepe, hogy ha jelen van a hálózatban, akkor hibás beendezést kötve a hálózatba (ami "szivárog" a test felé) lekapcsol MIELŐTT bajt okozhatna.

    Nyílván ha mind a két kimenetet fogod akkor nem de akkor a leválasztó trafó is ráz ha jól tudom...

    Kettő között ugyanúgy ráz, de kell mindkettő ehhez. Míg az autótrafónl egy is elég lehet.

    Már említettem: az ilyen autótrafó nem végleges megoldásokra lett kitalálva, hanem kísérletezéshez, próbákhoz. Aki pedig ilyenbe fog, az tudja mit és mivel dolgozik és minek teszi ki magát.

Új hozzászólás Aktív témák