Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz csabyka666 #47572 üzenetére

    Ez az a régifajta konstrukció, amire véletlenül múlt héten utaltam.

    Ismertetőjele a közös vezeték elől (piros) és hátul (fekete).

    A mai hídvégfokos készülékeknél a 4 db hangszóró 8 szál vezetékkel megy, teljesen különálló végerősítőkről. Gyakorlatilag kvadro végfok, sztereó jellel meghajtva.

    Itt csak 6 szál vezeték van, mert egy sztereó végfok lát el 4 db hangszórót, passzív fader szabályzóval (nem véletlenül van feltüntetve 2x 15W). Ez azt jelenti, hogy fémréteg potméter kapcsolódik a hangszórókkal sorosan, de ez úgy van megoldva, hogy középállásban 0 ohm iktatódik be mind a négy hangszóróval sorba.

    A hangszórók ilyenkor lényegében párhuzamosan kapcsolódnak, baloldalra is 2 db (első-hátsó), jobbra szintén.

    Ha a fadert egyik irányba tekerem, akkor például a hátsó hangszórókkal soros ellenállás növekszik, míg az elsőknél marad 0 ohm. Vagyis hátul gyengül a hang, elől változatlan. Vagy ugyanez fordítva.

    Ez egy elég szerencsétlen, elavult megoldás, hibaforrást, kontakthibát, teljesítményveszteséget is képez a kimeneten beiktatott potméter. Amikor nekem ilyen volt, inkább rövidre zártam a potmétert, mintha nem is lenne. Később meg beépítettem az autóba egy külön, inverteres végfokot, vagyis ami növelt tápfeszültséggel működik.

    A kivehető teljesítményt a tápfeszültség és a terhelőimpedancia ugyanúgy meghatározza, mint minden végfoknál. A passzív faderes végfok is lehet szimpla vagy hídkapcsolású, utóbbi esetben nyilván nagyobb a teljesítmény.

    Az 50 W csak marketingvicc.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák