Új hozzászólás Aktív témák
-
leeate
senior tag
válasz AMD Power #7500 üzenetére
De nem értem, hisz nem a biztosnak kell befizetni azt a 11 ezret! [én még 3600-ért vizsgáztam, de hogy volt pofájuk így megemelni??]
Vagy esetleg a háttérben működik valamilyen rendszer, hogy a bukások után prémiumot kapnak, esetleg eleve meg van nekik adva a szükséges arány, akár a torrentnél? Ha így van, akkor nagy sötétségbe van borulva az ország.Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
leeate
senior tag
1. A babát megrázod, megszólítod
2. Ha nincs válasz (ami itt valószínű ), kitörlöd a száját
3. Hátrahajtod a fejét, egyik kezed a homlokán, a másikkal a száját fogod be
4. Odahajolsz a füleddel az orrához, és figyeled a mellkasának emelkedését (ami szintén nincs)
5. Keringést nézel, a könyvben le van írva
6. Megint hátrahajtod a fejét, ráteszed a gézpólyadarabkát az orrára, és fújsz kettőt úgy, hogy az egész orrát bekapod (ez fontos) Minden befúvás után pár másodpercig ránézel úgy a mellkasra, mint a 4. pontban
7. Utána 100 BPM-en nyomatsz 30-at a mellkasára, közben hangosan számolod (ez is le van írva)
Aztán 2 befújás, 30 kompresszió, így tovább addig, ameddig le nem állítanak..Sok sikert!
Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
leeate
senior tag
Hát, én bementem az NKH-ba pénteken, és azt mondták, hogy szerdán menjek vissza. Úgy látszik, ha már csak az elsősegély hiányzott, és az lett meg most, akkor is várni kell 3 munkanapot (ha vkinek csak a forgalmija hiányzott, akkor is várnia kell)
Egybk. milyen kat.-ra vizsgáztál?
[ Szerkesztve ]
Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
Troy.
addikt
Sikerült! Kész vége! Bár egy kicsit elhúztam a dolgot, elkönyvelhetem, hogy mindent megcsináltam elsőre.üdv
.
-
Troy.
addikt
Újraélesztést kellett, stabil oldalfekvést nem! Húztam tételt, elsőként.
(Pontosan nem emlékszem rá.)
Aának ütközött személygépkocsival. A sofőr nem volt bekapcsolva, megfejelte a szélvédőt, duzzanat keletkezett a homlokán. szédül, hányingere van.
valami hasonló.
B:Erős vérzés tünetei vagy következménye.. Asszem[ Szerkesztve ]
.
-
őstag
Hihetetlen ami mostanság folyik az elsősegéllyel, baromira örülök, hogy nekem az már nem kell, mert 4 éve megvolt. Anno nem volt ilyen brutál díja sem, és nagy ívben leszarták az egészet, én is kezdtem a babánál a szájtörlést, stb erre rámszól, hogy hagyjam, csak füljak bele kettőt. (Ekkor azt nézte elég erősen fújom-e, emelkedik-e a mellkasa)
Aki valamit benézett annak mondta hogy gondolja át mégegyszer, minden szerencsétlent átengedtek. -
bzoley
veterán
Nah, sikerült túlélni Péntek 13-at. És a vizsgalapom 666-os sorszámára is mindig tettek megjegyzést, ahányszor meglátták.
Lényeg, hogy sikerült. A kedves autósok megpróbálták szabotálni a vizsgát. Volt egy szemből, balra nagy ívben kanyarodó, elém(jobbra kisív) tolakodni szándékozó, persze meggyőztem, hogy maradjon. Akadt, aki a garázsból simán kitolatott elém az útra, még csak nem is lassan. Egész az út túlsó széléig át kellett "ugranom", hogy kikerüljem. Az utasaim jól szórakoztak, hogy nem egyhangú a vizsga. Na meg ennyi biciklist már rég láttam, de velük is boldogultam.Egy dolog nem nagyon tetszett, de számítottam rá, és valamit azért mondania kellett a vb-nak. Korábban többször elvitázgattunk menet közben pl. a jobbkezes utcákról. Azon belül is az egyik a megközelítési sebesség. Soha nem voltam elég lassú az oktató szerint, hiába lehetett több száz méterre belátni már messziről(jellemzően 30-as övezetekről van szó, tehát száguldozás kizárva). Megnyugtattam azzal, hogy jó, majd a vizsgán akkor araszolok. Sőt még "segített" is(ez mindig idegesített), nyomta a féket, hogy el ne felejtsek kettes alapjárat alá lassítani. A végén a vb megjegyezte, hogy ez a "színészkedés" biztos csak a vizsga kedvéért volt. Később azért közlekedjek normális sebességgel, persze ésszel. Nem kell minden jobbkezes utcánál lépésben átmenni. Nem akartam fölöslegesen magyarázkodni, hogy ez szerintem is baromság volt(meg volt még jónéhány hasonló), azt mondtam, csak, hogy "így kellett csinálnom". A másikprobléma a jobbról érkező jármű távolsága lett volna, az oktató ezt is kicsit "túlméretezte", szerencsére a vizsga alatt jobbról érkezők mindig közel voltak.
Még van néhány eü vizsgám, és kész is. Szeptember közepére talán kézben lesz a jogosítvány. Ez Aprilis végétől számolva elég hosszadalmasra sikerült, pedig csak a már elhangzott állásidők, időpontra várakozások lassították a dolgot.
Sok sikert a következőknek is! -
tothm
őstag
Hi! Kérném a segítségeteket a következő kérdésben! Ha vezetéstechnikailag nézzük, akkor sok különbség van egy diesel és benzines autó között? Azt tudom, hogy az elindulás könnyebb a dieselesnél, de pl. egy lejtőn nehezebb elindulni ( -amit én úgy tanultam, hogy lejtőn megállok, kézifék, gáz fel 2ezerig, kuplung rándulásig be, kézifék ki- tehát ez a benzinesnél is ugyanez?) ? Köszi a segítséget!
-
bzoley
veterán
Köszi! Nem került szóba. De talán nem is baj. Annyiszor bejártam az útvonalat, szinte csak a váratlan eseményekre kellett figyelni(gyalogosok, autók, kerékpárosok, idióták). Mondjuk az útvonalválasztásom szerencsétlenül sikerült, mert a négyből pont azt húztam, amit kevésbé szerettem volna. Szerencsére ez volt a legmesszebb is, úgyhogy sok időt elvett az oda-, és visszajutás.
Igen, első vizsga volt.tothm:
Benzinesnél is ennyinek illene elégnek lennie, de majd a tapasztaltak jól megmondják. Nekem csak alapjáraton volt szabad elindulni, és menni az emelkedőn. Ha egy másfeles dízel szó nélkül megteszi, akkor egy "felpörgetett" benzinesnek sem jelenthet gondot. De elsősorban a teljesítménytől, nyomatéktól függ szerintem, hogy melyik mit tud.
Mod: köszi![ Szerkesztve ]
-
leeate
senior tag
Van vkinek tapasztalata, hány nap alatt készítik el mostanában a jogsit?
tothm: én úgy tudom, a dízel nem gyorsul annyira jól, ellenben olcsóbb
Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
tothm
őstag
válasz AMD Power #7525 üzenetére
Hát abból gondoltam, hogy a diesel-ben a kuplung sokkal jobban használható több mindenre, mint a benzinesben. Ha felmegyek a lejtőre, akkor ott a dieselben nagy szerepe van a kuplungnak... Ebből gondoltam... De miért, szerinted ugyanazzal a technikával kell megcsinálni mind a kettőnél?
-
VR6-Fan
veterán
"Semmi különbség nincsen, azt leszámítva, hogy a dízel kisebb fordulaton megy úgy, mint a benzines nagyobbon. "
még ezt se mondanám... gondj csak USA V8/kompresszoros motorok/1-2 turbos....
AMD Power: értelmes benzinessel is pont ugyan úgy eltudsz indulni kuplunggal mint ahogy dizelel
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
igazából gyakorlat kérdése az 1,4-es benzinessel is ellehet indulni csak kuplunggal, főleg ha modernebb (elektronikus folytó szelepe van), mert automatice adja a gázt hogy ne fulladjon le, persze leugrálni itt se lehet a kuplungról.
de egy régi nyomatékosabb 1,6-1,8-as benzinessel is ellehet indulni, gyakorlat kérdése.
persze villám rajtot se benzinnel se dizellel nem lehet így venni
viszont részemről nem is engednék dizel autót oktató autónak, meg e gázas benzinest se...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Polllen
nagyúr
Azért én azt tanácsolnám, hogy a jobb kezes utcákkal ésszel!
Hamar tapasztalni fogod, hogy sok ember nem tudja mi az, hogy működik...megy mint a barom, mert azt szokta meg.
VR6-FanÉn diesel autón tanultam vezetni, az első autóm is diesel volt...azon is ugyanúgy működik minden, csak nagyobb a nyomaték, így kisebb benzines autón jobban kell játszani a kuplunggal...butaság lenne, ha nem lehetne választani...
(én pl. autó alapján választottam oktatót)[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
VR6-Fan
veterán
válasz Polllen #7534 üzenetére
szerintem nem, mivel ha a "nehezebb" vezethető autón tanulsz meg vezetni, akkor később nem lesz gond ha mondjuk egy 1000-es mukukival kell közlekedni, mint ha tanulnál egy 1,9-es dizelen aztán átülnél az 1000-es mukukiba és nem értenéd miért fulladozik 1hónap vezetés után még mindig.
mert pl friss jogsisok jelentős része nem egy modern (max 10éves) agyon elektronikázott kocsit fog vezetni a jogsi megszerzése után.
az meg elég kellemetlen hogy ha várod hogy vissza kapd az irányíthatóságot az ABS lévén, de utána rájössz hogy nincs is ABS a kocsidban
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
tothm
őstag
Köszönöm mindenkinek!
-
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Hétfőn voltam okmányirodába jogsit intézni, kedd du már a kezemben volt a kártya Azóta folyamatosan vezetek. Egy Suzuki WagonR+ 1.3 93lovast meg egy BMW 750iA-t. Suzukival küzdök néha, a kuplung elég furán működik, darabos Clio sokkal jobb volt.
Ami tervbe van még: Pug 206,Rover 214,Laguna II 1.9DCi, Clio II 1.5DCi. Ezeket lesz talán lehetőségem hosszabb távon is vezetni.
Viszont iszonyat meglepődtem, hogy 1nap alatt kész is lett a jogsim, sokat sorba se kellett álni ahol kiadták a kész okmányokat.Smoke & Torque
-
Polllen
nagyúr
válasz VR6-Fan #7535 üzenetére
Van benne logika, de pl az én történetem:
2.0 diesel 6-7 éves seat cordoba-n kezdtem el vezetni tanulni, menetközben az oktató váltott 1,6 diesel picasso-ra... Fura volt, egyszer sikerült lefullasztani
Jogsi meglett, otthon várt a 22 éves 1,6 diesel jetta...1 év után váltani kényszerültem, 1,2 twingo lett...Nem mondom, hogy 1 év után nem fulladtam le soha a twingo-val, de ha meg is történt, nem dőlt össze a világ...motor indít, aztán go tovább. (főleg akkor esett meg, amikor nem figyeltem és az addigi "rutin" alapján akartam indulni )
Sztem ezzel nincs semmi gond, elég nagy ugrások voltak nálam a kategóriák és korok között Aki nem szereti a diesel-t vagy tudja, hogy 1.0-s benzin vakarékkal fog járni, tanuljon hasonlón.
Minden autó más, a sofőrnek kell mindig alkalmazkodnia és én nem fosztanám meg a mazsolákat a diesel lehetőségétől...(én pl. mindig imádtam)
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
bzoley
veterán
válasz Polllen #7534 üzenetére
Nem is állítottam, hogy nem ésszel kell
De ahogy tanították, azt erős túlzásnak tartottam, és ezt a vb is megerősítette.
Amikor majd' 5-7 másodpercet ácsorgok egy jobbkezes sarkon, vagy körforgalom előtt, és várom, hogy majd egyszer odaér az, akinek elsőbbséget adhatok, szerintem már igencsak a forgalom feltartásának számít. Ennyi idő alatt 2-3 autó áthaladhat anélkül, hogy a jobbról érkezőnek fékeznie kelljen. A sebességről csak annyi van meghatározva, hogy olyan sebességgel kell megközelíteni a kereszteződést, hogy ha kell, meg tudjak állni. Pl. nálunk számtalan olyan kereszteződés van, ahol szinte ki kell lopakodni, mert semmit sem látni, csak a sarokról. De ahol 50-100m-re belátni(30-as övezet), ott nem szükséges "állóra" fékezni az autót, főleg ha jobbról nem jön senki. Balról mondjuk jöhet egy A8-as, arra nem árthat figyelni, mert hajamra kenhetem az elsőbbségemet. Ennyit a bizalomról. Ha meg jön valami jobbról, azt azért nem túl nehéz felmérni, hogy milyen messze van, milyen gyorsan jön, és kb. mikor ér oda, ahol én vagyok. Ha jól emlékszem, zavarni, és megijeszteni nem lehet. Ha úgy látom, hogy háromszor-négyszer simán elmehetek, akkor egyszer biztos. Nagyobb kereszteződésekben azért többet szoktam időzni(ez már macisajtos, nem jobbkezes).
De hasonló a helyzet a zebrával is. Alapértelmezett beállítás szerint gyalogos vagyok, értékelem, ha megállnak, főleg, hogy kötelező is. Egy alkalommal utasként ültem az autóban, egy másik tanuló vezetett. Hirtelen majd' lefejeltem az első ülést, akkorát fékezett, mert meglátott egy potenciális átkelőt. Mire megálltunk kiderült, hogy az illető, csak elsétált a zebra mellett. Na de ez csak elmélkedés, ennél hajmeresztőbb dolgokat láttam, tapasztaltam, olyanokat, aminek nem hogy értelmét nem látom, de veszélyesnek tartom, mégis a szabályok szerint úgy jó, ahogy van. -
Polllen
nagyúr
Egyről beszélünk, ésszel
Ritmusosan, együttélve a forgalommal
De az én tapasztalatom az, hogy nagyon sok a hülye...
Nem rég kiabálta oda egy sértődött csaj, hogy jó-jó, bocs azt hittem kiengedsz... úgy fél méteren belül álltunk meg egymástól...védett úton voltam, kitolta az orrát és balra nem is nézett, csak kigurult...folyamatosan lassitottam, de a sok eszével még jött felém serényen, amikor már álltam...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
leeate
senior tag
Azok, akik több autóval vezetnek, hogy tudtátok megszokni "érezni" az autókat az első utakon?
Én közepes méretű autóval tanultam vezetni, de otthon egy hozzá képest egy kiszabott hosszú kocsink van. Nem akarok koccanniSoha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
VR6-Fan
veterán
válasz Polllen #7538 üzenetére
2lityis dizel cordoba nincs
1,6-os cordobán tanultam anno utána átültem 1,8 139le-be (picit azóta erősődőtt azért), meg amúgy napi szinten vezetek kb minden.
1,4 16V polo-t egy élmény vezetni, lehet neki nyomkodni városba, meg kihúzatni mert úgy se megy .
viszont abba azért megegyezhetünk hogy a többi közlekedő szempontjából jobb egy felkészültebb mazsola.
leeate:párhuzamos parkolásnál próbálj meg 2x-3x kiállni egyből érezni fogod a végét
viccet félre téve tényleg szűk helyre kibe parkolás valakivel aki segít, hogy pont ne csukd meg[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Sonec
tag
(#7523) leeate
A V12-es Biturbos dízelek szépen tudnak menniLC-Power Tápok Topikja: http://href.hu/x/d1cd
-
eddie17
addikt
Mennyire gáz, hogy már csak 2 alkalmam van vezetésből de még nem kaptam vizsgaidőpontot? Ennyire béna lennék, és nem bízik meg bennem az oktatóm...?
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban