-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #214698 üzenetére
Ha esetleg mégsem alist vennél, a HT Components pl. nagyon jó pedálokat gyárt, ők csinálják a Spyral, Nukeproof, Raceface, Deity pedálokat is többek között, gyakran ha kinézel más márkánál egy frankó pedált, náluk is megtalálod HT logóval, olcsóbban.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214732 üzenetére
Dolgozik a tej, tömíti a réseket...jó esetben nem jár sem számottevő levegő, sem tej veszteséggel.
Szerk: akkor csak ideje megmosni.#214730andrisbandi...abból, hogy ritkaságszámba mennek a konkáv pedálok arra következtetek, hogy nem egyszerű erős tengelyt és csapágyat olyan kis helyre tuszkolni, hogy az aztán mégis annyira vékony legyen egy szintén vékony pedálban amennyire még mindig nem dudorodik ki jobban mint a pedál szélei, vagyis konkáv pedálformát eredményezzen...én ezen nem sokat agyaltam, a Stamp3 tüskéit úgy rögzítettem, hogy konkáv legyen az amúgy teljesen egysíkú pedál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214809 üzenetére
Nekem biztos nem lenne elég a tapadása, azok a szegek nem ezek a szegek.
#214810Napfénysüti...most a 12 sebességesnél nekem sincs, a korábbi 8 és 10-esnél tapasztaltam számottevően rövidebb élettartamot mint a KMC-nél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214789 üzenetére
Az viszont jó, hogy ilyen módszeres vagy és rendszeresen kimondottan csak ezt gyakorlod.
Az esős meg téli időszak a legjobb az ilyen alapok gyakorlására (bunny, manual, egykerék, track stand, endo), amikor épp nem lehet terepre menni, aztán rátenni egy adag pumpa pályát és amikor eljön a terep ideje élesben hirtelen minden teljesen más lesz az új, vagy tovább csiszolt tudással.
Nekem is minden olyan közép szarul megy, de már így is sok magabiztosságot ad. A leghasznosabb az összes közül egyébként a pumpa pálya. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214809 üzenetére
Ez egy viszonylag kikönnyített vázó platform valóban nem túl aggresszív szögekkel. Tekerni megfelelő, rázósabb terepen lesz egy ilyen pedál kevés.
A linkelt boltóbl szerintem ez a legjobb pedál: [link] a szögek a tövénél menetesek, fent simák így nem marcangolnak annyira, közben a platform az konkáv.
Innen olcsóbb ez: [link] ez kevésbé konkáv, de jók a szögek és 360g mégis fém.
A másik boltból pedig a best buy: [link] konkáv, olcsóbb és a pin-ek a tövüknél menetesek nem a cipőnél. Meg persze van több színben. -
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #214845 üzenetére
Nem, ahhoz borzasztóan meg kéne gyalázni. Párszor sziklához már vertem hozzá ezt, semmi baja, meg rengeteg ember használ erdőben műanyag pedált, mégsincsenek tele a fórumok azzal, hogy törnének. A terhelés nagy részét amúgyis a tengely fölött veszi fel.
Ha tdi autómban műanyag szívósor lenne, attól jobban aggódnék'92 Honda VFR 750
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214845 üzenetére
E má' csoda műanyag= Body Material: Composite material
Nekem is van egy régi, 3 bicón is volt. Elpusztíthatatlan, szép állapotú most is.
Sixpack Racing Vegas Flat Pedals【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
A_ScHuLcZ
addikt
válasz MPowerPH #214874 üzenetére
Köszi, az elsőt megpróbálom majd úgy, de egyelőre még nem sikerült leszedni.
Kezdem azt érezni, hogy nem a legjobb leszedőt használom (ilyenem van), kínlódok vele, mert miután egyel kiékeltem, a második már nem akad bele a köpeny peremébe.
"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #214920 üzenetére
Kíváncsi lennék mennyit nyom bőröndmérleggel mérve a bringád, ha jól rémlik eléggé fullextrás és most karbon kerekek is sokat lefaragtak róla, meg a gumijaid sem kőnehéz enduro gumik. Tuti neked van minimum a topikban a legkönnyebb lefelé veretős bringád.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #214953 üzenetére
Ezen fölöslegesen húzod fel magad. Nem azért tekersz te sem, gondolom, hogy mindenkit megelőzz, hanem hogy te jobban érezd magad, meg fejlődj. Ők meg csak kirándulgattak. Nézd abból a szempontból, hogy felmehettek volna autóval is, piknikeznek egyet, aztán annyi. Ahhoz képest legalább mozogtak, meg nem pöfögték a dízelbűzt. Németeknél is ilyenkor az összes erdőszéli, meg hegy teteji patkoló fullra tele van, össze-vissza parkolnak a mezőn is, mert nehogy már 20 méterrel többet kelljen gyalogolni a természetbe. ¯\_(ツ)_/¯
Szerk.: Ja, meg az is lehet, hogy a motor 250 w-jához épp ők is hozzátettek 250-et, azért voltak olyan gyorsak.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #214953 üzenetére
Szíves figyelmedbe;
Így tekerhetsz az erdőben legálisan【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #214987 üzenetére
HT-vel vigyázz akkor, mert nem tudom melyiket vennéd, de az enyém annyira harapott, hogy az XT pedálod tök ártalmatlan hozzá képest . Cserébe mondjuk brutálisan tapadt és könnyű-lapos volt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #214990 üzenetére
Jól néz ki, de tuti nagyon harap, az enyémen is ugyanilyen szegecsek voltak. Sajnos ez ilyen, az igazán komoly platformpedálok harapósak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #214994 üzenetére
Ezeknél azt látom fő hátránynak, hogy a szegek nem, vagy csak 2 mélységben állít6ók, alátéttel vagy nélküle. A Crankbrothers menetes szárszerű, végig menetes szegjei akárhova állíthatóak, (majd ott rögzíthetőek menetrögzítővel.) így szinte olyan profilt csinálsz amilyent akarsz.
6030D...az, minden második kör után le kell csapassam, hogy a hajtást megkenhessem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #214987 üzenetére
Látom ezen felül az imbusz nyílása, az tényleg harapós lehet ilyen szempontból, de ez olyan ritka, hogy én annyira nem foglalkoznék vele. Utóbbi 3 évben egyszer csapódott a pedál a lábamnak, egy ugrást elnéztem eléggé, már fáradt voltam, pont a hátsó lábam maradt a pedálon érkezésnél, és az elsőbe beleverte a pedált.
A műanyag pedálokban sima imbusz csavar van, ilyen szempontból barátságosabbak jóval.Edit: amit rendeltél, az teljesen jó lesz szerintem, szintén csavar van benne.
Hasaggymeg: két pedálra kb 80 forint az új, rozsdamentes csavar bele. Eddig két pedálomban is 10 mm-es volt gyárilag, a fölött van 12, alatta meg 8 mm-es szabványos, ha más kell, akkor reszelsz egyet hosszabból.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214920 üzenetére
Másokkal fölösleges foglalkozni, a gyakorlás nem lehet ciki, aki hajlandó rá az inkább erény. Aki jobban tudja tőled az tudja mennyit kell gyakorolni ahhoz, hogy jól menjenek ezek, aki meg röhög annak meg annyira fingja sincs az egészről, hogy ha mondanád, akkor mutassa röhögés helyett, 3 másodperc alatt lelohadna a vigyora.
Amiket írsz a karbon felniről az teljesen egyezik azzal, amit általában mondani szoktak róla montin. A jobb gyorsíthatóaság és lassítás is egyértelmű, máshogy vált irányt (egyébként én a karbon vs alu váz esetén is érzem, hogy más a kezelési érzet), a plusz merevség miatt meg igen a komfort csökken, ami rázósabb úton már nem feltétlen előny, ahol az egyenetlenség épp kisebb, mint a felfüggesztés ingerküszöbe, így azt a guminak, vagy a felninek kéne megoldania.
Ha csökkented a gumi nyomást, akkor viszont legalább hátul megfontolandó egy insert behelyezése a csökkent nyomás miatt növekvő felütési kockázat kezelésére. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #214953 üzenetére
Szombatra egy kollégám aki Pécsen lakik lehívott Hosszúheténybe, így végre felfedeztem azokat a pályákat is. Eszembe is jutottál, hogy vajon te merre szelheted. Viszont mi csak a pályákon mentünk le - fel. Jó szórakozás volt, meg volt néhány vicces pillanatom. Ha így folytatom a szezont, akkor év végére csinálhatok egy 2022 bakiparádé videó vágást
Mondjuk a bénázásban segített az is, hogy a nyom mélyebb részeiről még mindig nem takarították el az avart, amibe látatlanba lesodródva értek meglepetések...
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #215093 üzenetére
Sok köcsög van, kb. sehogy, alapos verés kell az ilyeneknek, az se baj ha egyszerre öten rugdossátok a ráhúzásos-büntetőfékezős majmokat.
Hétvégén, 6 hónap "pihi" után kivittem az országútit is meglevegőztetni a szlovák autómentes/ ill. bringásokat tisztelő utakra.
Szombat-Vasárnap 106-106km, hibátlan minőségű utakon.Háttérben az imádott Börzsöny
-
addikt
válasz MPowerPH #215093 üzenetére
Nem viselem túl jól, legszívesebben kirángattam volna a kocsijából, és megrugdostam volna. De mivel ketten voltak, valószínűleg csak még meg is veretem magam. Csak nem értem, igyekszem mindig úgy menni, hogy ne legyek útban. Ha a busz meg tud előzni, akkor más is. Arról nem én tehetek, hogy nincs kerékpárút.
Amúgy meg csak örülhetne a barom, mivel eggyel kevesebb kocsi van az utakon, tud menni. De nem, az ilyenek ezt nem tudják felfogni a csekély intelligenciájukkal.
S én nem tettem szóvá semmit, már inkább kussolok. Annyi a bűnöm, hogy ki kell kerülniük, de igazából szinte sávon belül.
Többek közt egyébként ezért is hallgatok zenét tekerés közben, akkor legalább a nagy részét nem hallom.
A ráhúzás, büntetőfékezés már konkrét veszélyeztetés, szerencsére azért azzal szökőévenként találkozom (de most lekopogom).
Hasaggymeg: nem, ez szinte biztos, hogy nekem ordított.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #215133 üzenetére
Az itt olvasottak miatt én is nekiálltam egy hete a Maxxisok kapirgálásának, aztán 5 percig bírtam, hagytam a francba . Nem igazán látom értelmét, amire vastagon rászáradna a tej, arra már úgyis szétkopott a gumi és cserélni kell.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #215133 üzenetére
Azért érdekes ez a takarítós prodzsekt, mert rá/újratölteni mindenképp kell... ha kevéssel van használva, akkor nem is érezni, h van e még benne-mikor lenne jó ...
Eddig úgy gondoltam, majd egy éjszakai állás után leengedem-egy-kis-részen-belenézek a belsőbe.... ezek után inkább látatlanban a szelepmagot kivéve kicsit ráöntök... fölöslegesen nem fogom szétszedi
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsocy
őstag
válasz MPowerPH #215207 üzenetére
Egyetértek, az ilyenek csak a puszta erőszakból értenek.
Még hívhattál volna rendőrt is, azzal hogy elütött és cserbenhagyott miután elment. Mivel leszorított, neked volt egy vérző kezed, neki egy törött tükre, abból nem keveredett volna ki utána.6030D, aki ilyet csinál mert ki kell kerülnie egy bringást, ne adj isten lassítania kell, az eddig is utálta őket, nem befolyásolja őt ez már sehova.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #215197 üzenetére
önbíráskodás, de én is örömmel olvastam a tükröt, bevallom
Mellesleg el nem tudom képzelni, mi vitte rá a nőt arra, hogy így viselkedjen.
Hacsak nem úgy járt, mint én egyszer, hogy le akartam dudálni egy biciklist, amiért nem állt meg a pirosnál, de kiderült, hogy nem is arra dudáltam rá, aki a bűnös volt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #215276 üzenetére
Azért ehhez kellett finomodnia a technikának. 20 éve nem hiszem, hogy ment volna egy ilyen váltó összerakása, aminek ekkora átfogása van hátul. Gagyibb vackoknál még a 3x7 sem tolerálja a keresztbe váltást.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215276 üzenetére
Én is, nem hittem első váltásának nagy ugrásai kompenzálhatóak, de már a 8100 XT is négyet vált fel és kettőt le egyszerre.
parandroid... ez is igaz, kell a 11-12 sebesség és a 10-es lánckerék a kompromisszummentes 1x váltáshoz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #215289 üzenetére
& Zoliwrc: szerintem ha odajutok, hogy én is bringát cseréljet, 90% az esélye, hogy nem Sram szett lesz rajta, hanem Shimano 1x12 és olvasottak alapján csak az Sram ilyen tartós, abból is a felső kategória, a 12 sebességes belépő-középkategóriás Shimano messze nem. Lehet nálam nem futna 1000km-t egy lánc és a legalja Deore-re ha tényleg így van, 2500 kilóméterenként 5-6x annyit kéne költeni, 3x9-re 10 euro egy alap lánc. És akkor s sorról, lánctányérról nem is szóltam... Egyedül az nyugtat meg, hogy egy új bringát úgyis csak terepen használnék majd, így lassabban kopik, aszfaltozni meghagynám a jelenlegit, vagy lecserélném valami virsli gumisra. Kár, hogy olcsó vázakat nem igazán lehet kapni, mert akkor lehet inkább építenék szép lassan egy montit, amire valszeg 1x11-et tennék, mert ha jól rémlik olcsóbb a fenntartása, kevésbé kényes a beállításra és nagyobb a lánc választék is. Terepen meg szerintem bőven elég a Zolkow féle áttétel (28T + 42T). De vázat nagyon nem lehet kapni, legalábbis olyant nem, ami olcsó, tapered, boost és a geo sem elcseszett. Kínai vázak között mondjuk nem néztem szét, de amit láttam, az EU raktáron nincs és a geo sosem az igazi .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #215306 üzenetére
Én a tízesnél nem is nagyon használtam Shimit a Shimi rendszeren mert kevesebbet tartott mint a KMC, vagy Sram...sőt, gyárilag a Cube XT/SLX vegyesvágottat KMC lánccal szállította, tökéletesen működött.
#215309
MPowerPH...úgy már nem, én rendre nagyobb különbségeket véltem látni.#215310 bugizozi...a Bryton 15 újan bő 20 ropi.
#215313
jjeahh...akkor valami xar, vagy a láncnyúlás mérő, vagy a vaKSZ.#215312 balintbaba...én egyenesben sem nagyon tudom kihajtani a 32(!) 10-et sem, nemhogy 34/10-et...ami 80 körüli csapásszámmal már ~38km/h...amit montival tartani több mint tiszteletreméltó. Megindulások lehetnek nagyon erősek, ugyanakkor a kerékpározás inkább az átlagokról szól mitsem a pillanatnyi sebesség, watt stb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #215337 üzenetére
2500-nál sor és lánc csere
A mennydörgősömön gyári nx-gx 11 kutyulék van, állati jó használni.Megelőző karbantartásra vittem vissza a boltba, panaszmentes állapotban.
Telók/fékek teljes karbantartása, stb... hívtak, h a láncot cserélni muszáj, és a sort is, mert az új lánccal már nem az igazi a gyakran használt fokozatokban...Pedig nem is tudtam izomból használni, csak szerényen (nagy rásegítéssel) a gyógyuló félben lévő térdemmel.... aki rendesen még pluszban tekeri is... +sár, annak gondolom nem megy el 2500 kilométert.
A időbeli lánc csere ezeknél gondolom nem kívánság műsor, mert szakadásnál komoly (és drága) baj is lehet.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #215343 üzenetére
Azt tippelem, h az egyszeres rendszer miatti brutál láncvonal miatt kopik ennyire, a plusz egy embernyi nyomaték meg rátesz egy lapáttal.
Egyszeresnél már elkerülhetetlen egy jó láncnyúlásmérő beszerzése, és nem szabad engedni bele esni, h a sor kibírjon még egy láncot.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen