-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz sebgutkopf #241349 üzenetére
néhol ellentmondásba kerülsz önmagaddal
eleve van egy ötödik, az URT (unified rear triangle) ami ugyan egy forgáspontos, de nem úgy, mint a sima single pivot
aztán a Horst Link az azért Horst Link, mert Horst Leitner találta fel, és a láncvillán van a forgáspont. minden más (a Trek féle tengelyközéppontban lévő forgáspont, vagy a Merida féle támvillán lévő hátsó forgáspont) NEM Horst Link, hanem az általad leírt "linkage driven single pivot"“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #241442 üzenetére
Ez a beszéd kérem szépen! ...ha minden hozzáértő 1etért akkor hamarosan ez a hsz. lesz a hivatkozás az összefoglaló idevágó részénél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz sebgutkopf #241442 üzenetére
már korábban is szóltam, hogy amit írsz, az abban a formában fél igazságokat tartalmaz:
- egy forgáspontosból kétféle van, amit te leírtál és az URT ahol a középcsapágy és a váz hátsó része (a tengellyel) egy egységet képez. kihalt design, mert amikor rajta ülsz csak akkor rugózik, ha kiállsz a nyeregből, akkor érdemben nem. ami az előnye: nincs hajtási befolyás, mert a forgáspont és a tengely között nincs mozgó alkatrész, ebből a szempontból egy merev váz.
Aztán: a Horst Link CSAK EGYFÉLE lehet. Mégpedig olyan, ahol a kettő/négy forgáspont közül egy a vázon (fő forgáspont) és még 1 forgáspont a láncvillán (!!)
Az eredeti Horst Leitner féle design amúgy nem tartalmazott linkplate-t, amin keresztül tolta a tagot, hanem direkt volt, lásd bármelyik korai AMP váz (B1/B2 és minden licence)
minden további 4 forgáspontot tartalmazó váz NEM HORST LINK. főleg azért jöttek létre, mert a Horst Link a Specialized birtokában van, és fizetni kell érte (még pár évig, aztán lejár a licenc)tehát a DW link:
valamint a Trek-féle ABP (Active Brake Pivot)
és a sokak által használt, támvillán forgáspontot tartalmazó assisted single pivot
nem Horst Link.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sebgutkopf #241785 üzenetére
"A támvilla, trek és a többi egyéb helyre berakott 4. forgáspont, vagy rúd darabolás már mindegy, ugyanazt a célt szolgálják és azonos paraméterezhetőséget hoznak, akármennyire is trükkösnek tűnnek, nincs új a nap alatt."
kivéve, hogy nem igaz, amit leírsz
a bármilyen assisted 4-bar az ahogy leírtam, a tengelyt a fő forgásponttól nézve egy félköríven forgatja el. tehát az assist maga az csak a rugóstagra hat, a kerék mozgási ívére nem.
ezzel ellentétben a Horst Link rendszernél a kerék egy egyébként hátrafelé mutató ferde, vagy a körnél egyenesebb vonalon mozog, vagy a DW-link ami meg egy S alakon.
és mindkettő nagy előnye a sima (Orange) és assisted (Kona, Merida, stb) egyforgáspontosokhoz képest, hogy a Horst Linken a VPP-n és a DW-Linken nincs fékezési befolyás. ha egy Meridán behúzom a hátsó féket, a rugózás megszűnik. pont. Orange ugyan ez.tehát annyira nagyon nem ugyanazok, hogy se karakterisztikában, se alapvető tulajdonságokban nem azonosak!
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sebgutkopf #241786 üzenetére
szerintem értesz eléggé angolul ehhez a cikkhez: [link]
sok mindent megmagyaráz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #242849 üzenetére
PULZUSPÁNT HRM-DUAL
garmin.hu
... segítségével pontos szívritmusértéket jelezhet Garmin készüléke, vagy az online ezdőalkalmazások...A garminos leírásból nekem nem jött át, a magyarázatodból viszont tökéletesen érthető lett pontosan mire való
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
szuszinho
őstag
válasz sebgutkopf #243186 üzenetére
Köszi! Biztos nem fogok venni innen semmit
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #243186 üzenetére
ILB factory
Ebből lett az 575. A miértet nem tudom. Nem félnék tőlük rendelni, viszont olyan áron mennek már ezek is, hogy annyiért rendes bringásruhát is lehet venni. Kérdés, hogy kinek mennyire kell a különleges.
575 mezem nincs, most az új mezünk Gesu lesz, arról majd tudok reflektálni (de a tapasztalatok alapján az is olyan, hogy ami "olcsó", az 1-2 év múlva már nem olyan lesz, mint új korában).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz sebgutkopf #243186 üzenetére
Van bemutató terem én voltam már ott átvenni.
A magyar cégek nagy % így működik, amit te leírtál. -
őstag
válasz sebgutkopf #243186 üzenetére
Azért ennyire nem rossz cég, nyugodtan lehet tőlük rendelni , bár nem a leggyorsabbak az biztos.....
Sok csapatnak gyártanak mezeket, Feleségemnél is a céges bicó csapatuknak évek óta ők gyártják a ruhákat...
nekem van gatyám + hobby mezem is tőlük....
A gatya betétje nekem kicsit vastag most már, de amúgy jó anyagúak a cuccaik.Valaki írta, tényleg leárazáskor érdemes náluk cuccokat venni...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #243303 üzenetére
Reba, de tudtommal gyárilag nincs benne token. ...utána néztem, gyárilag a 100mm-esben nincs token.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #243313 üzenetére
Majd lesz nagy szerviz is az év végén, hisz még új a villa és (szerintem) jól is teszi dolgát, csak hát én tényleg szeretem ha vajpuhán indul és pl. itt a Kevélyen is elboldogul a sziklás részeken is, még ha nem is úgy mint egy össztelós Trail, vagy éppen Enduro kerékpár, mert itt helyenként már tényleg amolyan sziklakert jellegű, nem mindenhol XC-nek való a rázós terep.
[kép] [kép]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #243352 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #243702 üzenetére
Ahhoz képest, hogy Threaded Pressfit középcsapággyal is megoldható, túl bonyolultnak tűnik az adapterezés.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #243702 üzenetére
Valószínűleg a szabvány BSA menetesre alakítja, onnantól fogva meg azt rak be az ember, amit akar, úgyis manapság már külső csapágyak vannak az integrált tengelyeknél. Gondolom egyedül az a nem mindegy, hogy milyen széles a középcsapágy háza (mennyire szabványos), főleg, hogy manapság ott a boost. Bár boostos monoblokkot is kapni, ha nem valami egyedi szabvány. A SRAM DUB meg azért jó, mert az összes létező szabványhoz van megfelelő monoblokk.
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #243702 üzenetére
ha esetleg meg tudod kérdezni, pontosan mit és hogy csinált, abból lehet többen tanulnánk itt. Nekem sincs most bajom a középcsapággyal (kopp-kopp-kopp), de biztos lesz...
Közben azt mutatja Calvin, hogy hiába van ilyen adapter, először kiüti a helyéről és aztán tekeri ki a másik bb-t, nehogy sérüljön az adapter... így meg semmi értelme, marad a préselgetés ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #243754 üzenetére
Amúgy belegondolva tényleg nem éri meg 2 középcsapágyat venni, pláne ha amúgy is préselgetni kell. Majd ha beszarik, akkor cserélve lesz, szerszám van hozzá már. Augusztus óta van meg a Jeffsy, azóta nincs baja, pedig kapott pár nagy sarat, meg télen havat is.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #243824 üzenetére
Csak jelenleg meg bicajokrol beszelunk, nem pedelecekrol. A tobbseg meg rendes biciklin ul, a versenyeken is azzal indulnak a sportolok, es ez nem fog valtozni. Az, hogy a koca riderek hetvegente villognak az ebike -al, nem azt jelenti, hogy ez a jovo.
A Shimano ezzel a huzasaval el is kapalna magat a fold ala. Az egyetlen remenyuk, hogy a Shimano groupset joval olcsobban kijon, mint az az uj AXS. Ezeket nem fogjuk latni, csak olyan bringan, amit egy szuk reteg es a sportolok engedhetnek meg maguknak.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Nordik
őstag
válasz sebgutkopf #244432 üzenetére
Mindenképp teszek közéjük valamit. Esetleg régi szőnyegre vagy pokrócra gondoltam. A potkereket még ki tudom venni, azzal is nyerek egy kis helyet a pedaloknak mélységbe. Ránézésre beférnek csak kiváncsi voltam van e tapasztalat.
Viszont akkor segítsetek. 150ezer kornyeken a topikot olvasva nem nagyon van jobb választás mint egy Riverside 500as? 174cm magas vagyok, jó lehet az M-es váz méret? Az L már nagyon nagynak tűnik, azt 178-189ig ajánlja. Bár jó lehet de gondolom már kényelmetlen. M-es az 166-177.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #248502 üzenetére
Beszélgettem egy osztrák sráccal a felvonón, hogy május közepén nyit csak a hozzá közel lévő park, így inkább átugrott ide. Illetve a túlszabályozott osztrák parkokat említette, de ezt már ismerjük a síszezonokból is. Mariborban sok a "secret line", imádják.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #252439 üzenetére
Igazad van, nevetségesek a magyar webshopok. Ahol van választék az mindössze a BikePro és az eBike. Mellette van millió kisebb áruház, ahol szinte semmi sincs. Sok kiegészítő, alkatrész márkát nem is forgalmaznak itthon, így csak külföldről lehet rendelni. Példát vehetnének a szlovák Muziker vagy az mtbiker boltoktól. Ugyanannyi idő alatt megjön az áru, mint itthonról, ugyanúgy a 27% Áfát fizetik be, mégis olcsóbb. Minimális befektetéssel lehetnének EU szerte ismert webshopok. Csak a nem akarás. Pedig a DPD, GLS, Packeta korában nem lenne nagy fáradtság kiszolgálni a környező országokat. Csak ahhoz nem szabad ekkora vastag hasznot rátenni a dolgokra.
Alf65: Igen felteheted. Egyedül az "L" határoló csavart kell beljebb csavarni a váltón, hogy ne akarjon túlváltani a váltó. Mondjuk nem tudna, mert összevissza váltaná a fokozatok között. De én a Tourney váltókar helyett vennék egy 7s Altus M315 kart, az sokkal jobb minőségű.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #252436 üzenetére
Conti gumikat nem próbáltál még? Azokat is dícsérik mostanában. Én nem ismerem őket, nálam bevált a DHRII/Assegai kombó, de gyors ránézve ez a Xynotal Downhill 29 x 2.4" SuperSoft nem tűnik rossznak 45€-ért, hátulra felrakva.
-
deny330
aktív tag
válasz sebgutkopf #252436 üzenetére
Igen, nagyon elszállt a Maxxis gumik ára, pedig eleinte Assegai 3C MaxxGrip-et akartam, aztán látva az árat úgy voltam vele, hogy akkor ideje elkezdeni más irányba is nézelődni. Amúgy amikor építettem a kerékszettet és rendeltem hozzá a cuccokat, jó áron ki tudtam fogni egy GoodYears Newton MTR gumit is Downhill verzióban. Ha jól rémlik kb 30 euró környékén volt akcióban, sajnos az MTF-ről lecsúsztam, így most még nincsen párban, de ha elkopik a Michelin szett, ez lesz a következő, amit ki akarok próbálni. Bal oldalon az MTR, jobb oldalon az MTF. Az MTR amúgy eléggé hasonlít a Maxxis DHR II -re mintázatban, az első gumi nekem egy kicsit Shorty beütésű. A gyakorlatban nem tudom mit mutathatnak, olvastam pár tesztet, de vegyesek a tapasztalatok. Az biztos mondjuk, hogy a hátsó gumi a puha gumi keveréke miatt nem lehet túl hosszú életű. Már becsomagolva ahogy megtapiztam a bütyköket is érezni, hogy ez a cucc bizony nagyon puha.
Illetve 2 hónappal ezelőtt sikerült jó áron meglőnöm egy Magic Mary + Hans Dampf szettet is Addix soft verzióban, szóval lesz bőven gumi tesztelés a jövőben, csak győzzem a tubeless miatt cserélgetni őket.A racing line mennyire tapad és kopik? Főleg azért kérdezem, mert én pont az élettartam és a tekerhetőség miatt nem mertem azt venni. Bár hozzáteszem, hogy 27.5-ben nem is láttam Wild Enduro hátsó gumit racing line kivitelben.
Amúgy érdekes, mert én pont hogy azt érzem, hogy igen jó a fékezhetősége a hátsó guminak - de persze lehet, hogy én nem voltam még olyan helyzetben, hogy kevés legyen a fékezhetősége a guminak és a tapadása. Bár te a DHR II -t említetted, hogy az volt hátul, én DHF-et használtam, a kettő között azért van bőven mintáztatbeli különbség, lehet ebből adódik az eltérő tapasztalat. Ha lehet egy jó tanácsom: a DHF-et felejtsd el hátra, akármilyen olcsón is találsz. Ha zavar a Michelinnek a fékezhetősége, akkor a DHF-től fogod csak igazán eldobni az agyad!
EWS-en láttam pár rider-t akik Wild Enduro Front-tal mászkáltak elől-hátul saras pályán, szóval úgy gondolom egy próbát megérhet még esetleg, de ha a rear neked ennyire kevésnek tűnik akkor lehet, hogy a mintázat milyensége lesz neked a probléma, nem a profil magassága.Jah DH22-t és DH34-et néztem én is. Utóbbit szintén nem találtam 27.5-ben, de mint kiderült a gyári oldalon nincs is ilyen méretben ha minden igaz - ami szerintem egy picit vicc kategória. Értem amit mondasz, nekem DH22 volt amúgy tervben eleinte, mivel kicsit féltem a Wild Enduro kevésbé agresszív mintázatától, de végül a súly döntött. Valami könnyebb verziót én is támogatnék, akár kicsit keményebb komponensű gumival is. Nem hiszem, hogy mindenki aki ilyet vesz, szüksége van a MagiX DH keverékre. By the way ha jól tudom Brage Vestavik is Michelin gumikon gördül, ha jól rémlik az intára feltöltött kép, akkor pont az említett DH34 van neki elől hátul. Tudom-tudom, ne keverjük ide a profikat a hobbi felhasználáshoz, de azért amit ebben a videóban leművel, az nekem arra ad okot, hogy azok a gumik bizony tapadnak!
Hát amennyire én tudom ezek a gumik nem mostaniak, a Wild Enduro valamikor 2018-ban "debütált" , a DH gumik sem mostaniak lehetnek. Ha fejlesztenek, valszeg kanyarban lehet az utód, mindenestre kíváncsian várom.
Egyelőre nálam nagy a megelégedés, egyedül a kanyarodás ami picit furcsa volt eleinte. Ha esetleg lesz valami még úgyis írok ide pár sort. Te pedig remélem azért megbarátkozol a gumival és össze tudtok szokni kellően. De ha mégsem válna be és idő előtt cserélnéd, szívesen átveszem tőled.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz sebgutkopf #255570 üzenetére
Hát igen, általában mindig ez jön ki a végére, de a ZASSZONY "Már megint mennyit költesz kerékpárra, bla-bla-bla..."
Ilyen SKS pumpám van, elvileg 8 bárig jó. Csak a feje szar, ha nincs nyomás a külsőben, nem mindig kapcsol át Prestára.ZolkoW: a töltőtömeg van ráírva, kilóban, hogy mennyi port tartalmaz. Egy 2 kg töltőtömegű palack 5-6 literes lehet. A 6 kilós, amit chubby2o6 használ, lehet 15 literes is, persze, hogy örökkévalóság felpumpálni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
chubby2o6
senior tag
válasz sebgutkopf #255570 üzenetére
Ááá, nem érted . Ez nem feltétlenül spórolás. Venni minden @§&?# tud, de megcsinálni magadnak. . . az az igazi.
Tudod, mikor a bringán épp nincs mit szerelni, az pont jó arra, hogy boostert csinálj -
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #255570 üzenetére
Most néztem én is, r2-bike-on 42,69 EUR a Schwalbe booster, ennyiért tényleg nem éri meg diy szórakozni. A tetején lévő szelep amúgy cserélhető? Csak mert az viszont az ilyen tűzoltókészülékekben robosztusabbnak tűnik.
-
chubby2o6
senior tag
válasz sebgutkopf #255726 üzenetére
Ááá, még mindig nem érted
Vannak az átlagemberek, akik beállnak szépen a sorba, és megveszik a kész boostert. Meg vannak a pionírok, akik szeretnek járatlan utakat felfedezni, ők vesznek egy tűzoltópalackot, és a saját két kezükkel, vérrel és verejtékkel, időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve megcsinálják maguknak. Ha az utóbbiak nem lennének, az előbbiek sem tudnának kész boostert venni Tudod, pengék és halak...
Egyébként, mikor TL-re váltottam, és felmerült ez a booster dolog, én is nézegettem a Schwalbe-ét, talán a Rose-on. Egyrészt az csak prestához jó, nekem meg autószelepem van, másrészt asszem valami 20 hét lett volna akkor a szállítás. Közben a másik fülembe jjeahh kolléga duruzsolta, hogy "csinálj tűzoltópalackból boostert, csinálj tűzoltópalackból boostert" , és nekem is izgatta a fantáziámat a saját gyártmány. Persze - mivel élesben még nem próbáltam - lehet, hogy végül vennem kell egy gyárit, ha esetleg ez mégsem működne rendesen. Hozzátartozik, hogy jó esetben max. gumicserekor kell, nekem meg azért egy évet simán kihúz egy szett gumi. -
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #258077 üzenetére
A buborékok egyeztetése igen ódivatú, már a valósággal sem kell párhuzamban lennie.
Az ember környezetében lévő legokosabbnak tartott emberek, akár műszaki végzettségűek, akik elvileg tisztában vannak az erőhatásokkal, nos ezek is a leghülyébbek szintjére tudnak süllyedni.Nem az agymosás hatására leadott voksukra gondolok. Az is belejátszat gondolom, egyre felelőtlenebbül, frusztráltabban állunk egymáshoz, de ez csak a felszín.
- Felkapaszkodott főnököm; zseniális ötletei voltak, a cég tanult mérnökei is tátott szájjal lesték milyen egyszerű, frappáns megoldásokkal iskolázott le akárkit műszaki kérdésekben. Megoldásait azonnal, mindenki elfogadta. Emelett a legjóindulatúbb embernek ismertem, munkával kapcsolatban érdekelte mások véleménye.Nem így motorozáskor, és bringán.
Szerinte a bukó még motorra is legtöbbször fölösleges. Bringára röhelyes.
Kerszeteződésekbe teljes sebességgel érkezett tekerve, mindíg a neki előnyösebb zöldet használva. Átszálguldott a zebrán a gyalogosokkal, vagy az autók között cikázva. Jobbkezeseknél balara nézés nélkül, hisz neki onnan elsőbbsége van. Ha valaki meséli mit művel, nem hittem volna el. Melóba menet többször elszörnyedve láttam.Pici gyerekei voltak, meg csak fúrdalt a kíváncsiság mi ez az öngyilkos tempó, így próbáltam óvatosan rákérdezni, majd meggyőzni, h ez nem egy hosszú távú stratégia. De hajthatatlan volt, szerinte ebben a kérdésben csak ő a helikopter.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #258077 üzenetére
-
parandroid
nagyúr
válasz sebgutkopf #258077 üzenetére
Én ma egy masszvan álló kocsisor mellett gurultam el az út szélén kialaktott kb félméteres bringasávban, és már ettől szarul éreztem magam. Amúgy is gyűlölöm ezt a fajta megoldást, amikor a padkából csinálnak bringautat, mert az autósok úgy gondolják, hogy ha saját sávja van a marhának, akkor nem kell oldaltávolságot tartani. Ráadásul mivel kicsi rajtuk a forgalom, meg nem i stakarítják, ezért folyton tele van mocsokkal, szeméttel, teherautókról leszóródott sittel, lécekkel, kaviccsal, üvegcserepekkel, összetört alkatrészekkel, letört faágakkal, meg sokszor szarrá van töredezve. Ha meg behúzódok az autósáv felé, akkor dudál, meg mutogat, hogy takarodjak vissza a saját helyemre. Meg persze 60-as tábla van kint, de azt kb én tartom be egyedül, amikor autóval arra járok - meg lassítok, ha bicikli mellé érek, és a szembejövők miatt nem tudok oldaltávolságot tartani.
A másik gondolatmenetedre: nagyon kevesen állatkodnak hegyről lefelé, mert mindenki pontosan tudja, hogy veszélyes. Ezzel szemben százezrek mennek át kijelölt gyalogátkaelőhelyen, ahol aztán a nagy számok törvénye kapcsán jó sokat elütnek közülük. Jóval többet, mint ahányat lejtőn lefelé ledob a ló. Ettől még downhillezni veszélyesebb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Toobee
veterán
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #260254 üzenetére
Köszönöm, várom az első éles bevetésről születő véleményedet is Sok balesetmentes km-t vele, kopás nélkül persze
https://barbieripnk.hu/
-
RexpecT
addikt
válasz sebgutkopf #260254 üzenetére
A komplett GX T-type groupsetet vetted?
Egészséggel használd, elég jó cuccnak néz ki, kíváncsi vagyok hosszútávon hogy fog beválni. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #260269 üzenetére
Igen, tényleg nagyon jó ami itt van
Legutóbb Pécsről jött ismerősök azt csinálták, hogy péntek Kőszeg, szombat Wexl és vasárnap még egy Kőszeg. De amúgy itt tényleg el lehet tölteni egy teljes hétvégét is, nem fogod megunni, ebben biztos vagyok, pláne pedeleccel. -
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #260272 üzenetére
ez megvan, csak eddig volt bennem egy olyan, hogy a sima is tud contactot, csak nem "tool free" az állítás hanem kell hozzá szerszám, de akkor ezek szerint nem.
Eplénybe amúgy tervezel menni aug 25-27?
-
RexpecT
addikt
válasz sebgutkopf #260271 üzenetére
-
Toobee
veterán
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #261506 üzenetére
Grat neked is hozzá!
Ennek az elektromosnak ennyivel erősebb a rugója mint mondjuk egy sima GX-nek, hogy csendesebb?
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #262796 üzenetére
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
rétisün
veterán
válasz sebgutkopf #262796 üzenetére
ide, Magyarországra, sztem nem adták át a postának, gondolom végig DHL Express futárral jött. nem tudom, melóhelyre jött, én meg akkor még nem voltam bent.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Sleek
senior tag
válasz sebgutkopf #280686 üzenetére
Köszönöm a választ . Igazából szeretnék venni egy fully radon bringát amiben pike select van . Csak tapasztalatra voltam kíváncsi ,hogy érdemes e cserélni úgymond az alap csillapítást. Tudom egyéni kérdés a hangolás kinek mi tetszik . Nekem az volna a cél ,hogy ne rázza szét a kezem a katonai járművek által okozott nyomokban . Azért néztem a 130mm fullyt mert az xc fullyk nekem nagyon drágák . Ugratásokra nem használnám meg durva gyors lejtőzésekre . Köszönöm a segítséget
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Sleek
senior tag
válasz sebgutkopf #280832 üzenetére
Köszönöm szépen a jó tanácsokat 😁
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Ringman
nagyúr
válasz sebgutkopf #286437 üzenetére
vagy mennek motorral is ugyanott, azt meg nem könnyű átemelni. (most már villanyosak is vannak ezekből azt hiszem)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #286437 üzenetére
Ez itt éppen a csak gyalogosan engedélyezett természetvédelmi területet védi mindennemű járműbehajtástól, olyannyira, hogy engem egyszer már el is tanácsoltak az éppen táblákat cserélő erdészetiek az őszi szürkületben. Lexarom, leszállok és szépen "átfűzöm" a kerékpárt, kifújom magam, iszok, nem érdekel az átlag és természetesen lassítok minden gyalogosnál, türelmesen várok míg kerülhetek és megköszönöm mindig mert szerintem elférünk egymás mellett és úgy, ahogy zöme póráz nélkül beviszi kutyáját xaratni a természetvédelmi területre engem is megtűrhetnek ott átgurulni néhányszor.
Ugyanakkor azért tapasztalom, hogy időnként már itt- ott újra áthajthatok, mert ripityára törik a kapukat, amit gondolom nem annyira gyalogosok mint a déházni vágyó suhancok teszik inkább, ami ugye eléggé kontraproduktív, rontja megítélésünket.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz sebgutkopf #286437 üzenetére
Az számomra mind máig érthetetlen
Mert MINDEN gyalogút, világos?
A hétvégén itt mentünk felfelé a családdal autóval, és egy nagyobb csapat diffúz gyalogos az alagút jobb szélén jött lefelé. Ez mondjuk még szabályos is lehetne, mert máshol nem is tudnak menni, mivel nincs járda, ami megkerülné az alagutat ( illetve de, csak akkor le kell menni Felsőhámorba, és akkor az néhány méter kerülő ).
De b*szki mentek egymás mellett a sárga vonallal lehatárolt részen, és komoly arccal integettek minden autósnak, hogy maradjon a sárga vonalak közt!
Ami egyébként azért van felfestve, hogy lássa az MVK buszvezető, hol nem fogja leütni a tetőről a gáztartályt / akkupakkot az alagút. -
addikt
válasz sebgutkopf #286543 üzenetére
Vész esetére van nála (is) patentszem, hogy ne kelljen adott esetben 30 km-t tolni hazáig a kerékpárt. Emiatt kár is volt felhozni a kenést, mert rohadtul mindegy, a cél szentesíti az eszközt, és számottevően nem fog kopni. Meg aztán ott van a táskában az abált szalonna és kolbász, azzal meg lehet kenni a szemet
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #286543 üzenetére
"ui: egyébként tök jófejség tőled, hogy azért hordasz magaddal patentszemet, hogy másoknak segíts."
Általában mindennel ami nálam van, másoknak segítek . Szerencsére haveroknak gyakrabban van szüksége ilyesmire, mint nekem, gondolom ez annak köszönhető, hogy rendszeresen karbantartom a bringám, a haverok meg általában akkor nyúlnak hozzá, vagy akkor viszik szervizbe, ha már gond van vele. Ha belegondolsz, egy bandázós tekerésen ha másnak segítesz, tulajdonképpen magadon is segítesz, mert ha a haverod problémáját gyorsan meg tudod oldani, nem kell a semmi közepén rá várni, nem kell hazakisérni, nem fullad kudarcba miatta az egész tekerés. Sajnos felénk az nem játszik, hogy a hegyről egyedül elengedjük, hogy hazatolja a bringát, mert a medvék-pásztorkutyák megölik.
Amúgy mindenkinek igaza van, igen, rozsdázik a patentszem, igen, van esély rá, hogy dzsuvás lesz, igen, hót száraz, nincs kenés rajta. De amikor szakad a lánc és gyorsan javítani kell, mert a többiek rád várnak, vagy éppen rádsötétedik (Hassagymeg), vagy akár versenyen vagy, akkor most komolyan érdekelni fog valakit, hogy a patentszemen van egy kis por, felületi rozsda és nincs waxolva? Szvsz olyankor mindenki örül, hogy egy bármilyen patentszemmel megmentheti a helyzetet és tekerhet tovább. Amúgy meg simán elkerülhető az összes említett "probléma", ha a bovdenre forró viaszba mártott láncot raksz fel gorilla tape-vel. Következő lánc főzéskor meg is csinálom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
nagyúr
válasz sebgutkopf #287027 üzenetére
Ha mindenképpen erre fanyalodnék, én valami szállítódobozzal, vagy egy jól rögzített ponyvával (vízhatlan zsák?) tenném fel. Pedig az én biciklim egy kommersz szar, azokhoz némelyikéhez képest, amiket láttam útközben abban az íteletidőben. Aztán ugye ez is olyan, hogy csak azt látjuk, amit kitesznek, azt nem, aki bent viszi a csonagtérben, szóval biztosan olyan is van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
XenHai
senior tag
válasz sebgutkopf #288112 üzenetére
Squirt talátam itthon .
Squirt jobb alternatíva mint a Soudal ?
Gravelra kéne . -
nagyúr
válasz sebgutkopf #287964 üzenetére
Én is kíváncsi vagyok. Vásárlás előtt olvastam pár negatív véleményt, de azért többségben voltak a jók. Egyik ismerősöm a szelep miatt panaszkodott rá, de elvileg az a hiba már javítva lett. Ha egy évet elmegy hiba nélkül, én már boldog leszek!
Roland861010: Gratula!
[ Szerkesztve ]