-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #238072 üzenetére
Hatul MaxxTerra volt, elol MaxxGrip.
A bringak fejlodesorol meg annyit, hogy a 2011 -es Scott Spark -al felallitott helyi maszos idoimet nem kicsit elhagytam ezzel a tankkal. Ami epp 10kg volt, teljesen lockolhato, 2,25 -os XC gumival, igaz 26". De azzal nem tudtam lejonni nagyon sok helyen(vegig fek, lepesben), ahol ezzel atmegyek mindenen.
jjeahh:
Ez igy igaz, irtam is, hogy Jeffsyre nem valo. De csak 150 az a rugout. AM, mashol trail, ki hogy hivja. Szerintem ez a kategoria mar nagyon ugyan azt fedi le, 20mm rugout a kulonbseg, geo joforman megegyik mindenhol.
DHR II -vel jon gyarilag, de mindenhol megemlitik, hogy ezekre jobban illene egy elhetobb gumi. Tan a Spectral teszten is megirtak ugyan ezt.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #238290 üzenetére
Alltricks
(alt. innen vasarolok, a Neatt termekek nagyon jok)Nekem meg 36EUR volt, de honap elejen rendeltem, nem volt keszletes. Most, hogy kaptak belole raktarra, felhuztak az arat.
mod: 2,4" -es most is 36EUR... Ez a 2.4" -es olyan szeles, mint a Maxxis fele 2.6" -os. Es magasabb.
Remelem olyan lesz, mint amilyennek leirtak.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zsocy
őstag
válasz bardi #238355 üzenetére
Én elég sokszor (mindig) le szoktam zuhizni előtte is, cicanaci alatt nincs alsógatyó, aztán könnyen barna kódú riasztás történhet ha egy egész napos párolás után csak úgy felkapjuk a bringás cuccot.
Az asszony is röhög rajtam hogy nem így kellene ezt, és tovább tart a készülődés mint a tekerés, de nekem hozzá tartozik ez is. Addig is fejben hangolódok -
szimpláncsak
tag
válasz bardi #238449 üzenetére
Ennyi csapadék után nem is merek nagyon terepre menni, csak oda ahová tudom, hogy köves az altalaj és nem kell dagonyàzni.
Tubeless-el kapcsolatban lenne olyan kérdésem még, hogy a 21mm belső szélességű felnibe mehet-e a 25mm gorilla tape. Én nem találtam ennél keskenyebbet és ha ennél a drágábbak sem jobbak, akkor nem szívesen költenék többet rá
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #238845 üzenetére
Race face arc felnin a szervíz mucoff rim tape-el csinálta a tl-t.
Én dt-vel, egy ugyan olyan felnin.A mucoffoson vagy tízszer szereltem külsőt, tök könnyen rárobbant.
A détésen vértizzadva, alig sikerült...Aztán láttam egy yt sztárszerelőt, ahogy a szalagozás után, belsővel csinált egy szűztelenítést... neb4sz, tényleg, ez volt a különbség nálam is.
A mucoffost először belsővel használtam....Azóta először mindíg belsővel fújom föl, beavatódik a szalag és a külső is. Utána gyerekjáték a tl szerelés, magától ugrik a helyére a külső, sima lidl műhelypumpával
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #238954 üzenetére
SZELEPÁTALAKÍTÓ ADAPTER DUNLOP VAGY PRESTA SZELEPRŐL AUTÓSRA
Aszongyák ez a jófajta!
Azonos külméretű, nem tartja el a pumpa fejét, mélyen rá lehet dugni.A fejes kinézetű NEM ajánlott, nem tudja befogadni minden pumpafej.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #239288 üzenetére
Sajnos nem mindenkinek van rá lehetősége, hogy átélje az új autó vásárlás élményét, ezért megnyugtatásként az "első fing" öröméről:
A gyárban az üléseket úgy szerelik be, hogy teljes egészében nylon burkolatban van, ahogy az autó szinte egész belseje (kijelzők, fényes és díszítő felületek, kormány), a munkások kesztűben érhetnek hozzá és a teszt 2-8 km-t is ezek meglétével hajtják végre a futópadon. Amikor kihozza a kereskedő átadásra az autót, akkor a szállítási sérülésektől védőket már levették (kívül és belül), de amikor kiszáll belőle akkor szedi le az ülésekről, kormányról, és a vevő karakterétől függen akár fenthagyja (vagy leszedi) a központi, a vezető előtti és egyéb kijelzőkről a fóliát. Fiatalosabb vevőnek néhányat direkt bent hagynak, hogy mint az új telefonról ő tépheti le a kijelző védő fóliákat, miközben elmagyarázza az átadás sorána legfontosabb tudnivalókat az új autóról. Szóval garantált az első belefingás élménye, sőt az "új autó szag" intenzitása és időtartama is nagyon pontosan meg van tervezve. -
MPowerPH
félisten
válasz bardi #239646 üzenetére
Most ki fogsz nevetni, de az 1.8-asat vettem. Nem vartam vele, lattam forumon, hogy amig nem volt a 22x meret, DH gepekre is feltettek, es nem volt baj azzal, hogy elmelegszik. Egyebkent pont a Magura miatt lett az 1.8-as. Elfer, de jatszani kell vele, sokat. Most jo egyebkent, nem er bele egyik oldalt sem, DE!
Egyre erosodo tarcsahangom van elol, ami foleg aszfalton, nagyobb sebessegnel jon elo. Mintha a rezonancia okozna. Az biztos, hogy allvanyon porgetve nem er bele, es terepen nem jon ez a hang.
Egyebkent sem egyenesek, valszeg egy b.p. utan megint szabalyoznom kellene oket, szoval eleg volt.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #239648 üzenetére
Magura MDR-P
https://youtu.be/9gFhoTh42FE?t=74
Fulton ellenes , a szegecselés elhagyhatja magát.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #239648 üzenetére
Maguranal tenyleg szivas, mert nincs sok hely. Ez Maguras dolog, legtobben szivnak vele, csak koran feladjak. 2 dugattyusnal nincs gond, azt egyszeru meg igy is beallitani. Tarcsa egyenes kell legyen. A 4 dugattyus az szivas. Ha nincsenek szinkronban a dugattyuk, akkor hozza fog erni, foleg hogy MT7 -nel 4db betet van a 2db paros helyett. 2 feknel ez 1 ora munka, amig szinkronba kerulnek. Utana mar csak a tarcsat kell szabalyozni.
De a mostani dolog ujkeletu, zavar a hangja, es az, hogy tudom, nem erhetne hozza. Mar arra gondoltam, a tengely nincs rendesen meghuzva, de megvan. Es kormanyt nem mozgatva is jon a femes hang, ahogy elkezd rezonalni, aszfalton.
Galfert valaki itt is dicserte, most adok neki egy eselyt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #240780 üzenetére
Ez nekem fizikailag magas, vagyis hogyan lehet ugyanabban a gumiban, ugyanolyan nyomáson több levegő. ...az, hogy felnimélyedés+gumi együtt=nagyobb térfogat értem, de maga a gumiba érthetetlen hogyan mehet több levegő csak azért mert messzebb állnak egymástól szélei.
Fall-N...optislicket nem ajánlanék senkinek, nekem volt XTR is de azon van egy bevonat mely idővel megszakad, felgyűrődik és végül éppen az lesz a normális váltás akadálya...nálam legalábbis ez történt.
chubby206...ez annyira jó, hogy nekem már...ööö...túl jó volt. Hülyeségnek hangzik, de az SLX váltóval hátul és Alivio pöcögtetővel ez utóbbi már néha nem tudta kezelni az egyenkénti lefelé váltást, az erősebb váltórugó és egy a szupercsúszós bowdenszett miatt nekem már a korábbi 8x1 váltásomnál megvolt a 2, sőt 3 egyszerre lefelé váltás is mert ha óvatosan a pöcögtető karhoz értem képes volt tak-tak-tak, vagyis gyors hármat leváltani. Másik bowdennel, váltóval nem csinálta a szinte új 8× Alivio pöcögtető.
andrisbandi...megelőztél az optislickel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #240817 üzenetére
...de akkor ugyanezt éred el egy keskeny, de mély felnivel, ami ugye ellentmond a "széles felni jó, mert több a levegő a gumiban" állításnak. Itt valami gumi szétterülési dolog lehet ami más, hisz egy széles, de sekély felnivel sem lesz több levegő térfogat mint egy keskenyebb de mélyebbel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #240860 üzenetére
A kotyogás amúgy mennyire gyakori probléma? Amit én próbáltam Scott Ransom bringán, alig 1000km után már enyhén kotyogott és marhára idegesítő volt emiatt, kb. elviselhetetlen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #240866 üzenetére
Ennek nem néztem utána, csak úgy hallásból írtam. ...így marad a karbantartás meg egy új, időközben érkezett tényező, a kotyogás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #240993 üzenetére
Persze, ez is jó dolog, az emberi az agynak meg kell ideológizálni, hogy "megérte" a kiadott pénzt. Bár én a realitás talaján fejlesztek csak. Az ember hajlamos túlfejleszteni valamit, ha érdekli és ez a hobbija. Én ezért is időben leálltam az otthon okosítással, mert egy idő után felesleges dolgokat is fejleszt az ember.
Például biciki terén megnéztem pár kalkulátort kerékcsere előtt és jelentéktelen előny lett volna egy 27.5"-os kerékcsere. Talán hozott volna 2-3 km/h-t. 29"-osra váltás hozott volna egy keveset, e semmi kedvem még új bringát venni (vagy vázat, villát + kerék, külső stb.). Főleg sz új szabványok miatt lehet új komplett bicikli lett volna (tapered villa, boost stb.,).
-
fulton
addikt
válasz bardi #241232 üzenetére
Lehet, pas. Most ennek is örülök hogy ilyen kényelmesen tudok haladni magasabb tempón ha akarok anélkül hogy "összeesnék" pár perc után. . ez tök jó
Megnéztem, ez is ott van sacra mint én, annyi hogy én csepelen
Majd erre a körre elmegyek a mostani idális tempómban is, meglesem miyen lesz, kíváncsi vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #241536 üzenetére
Leginkább akkor érzem jónak mikor alig vánszorgok és közben ha odapillantok azt látom, hogy a pulzus szerint oda lehet csapni a lovak közé, mert csak műbalhé, vagy éppen azt, hogy nincs miért tovább feszegetni és az a 22 km/h már tulajdonképp üveghang és nyélen menés nekem, vagy mikor éppen úgy tűnik jól megy és odapillantva kapok egy újabb löketet mert azt látom, hogy faxán bírom 150-160 között is folyamatosan...életem ártatlan (pulzusöves) örömei.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #241565 üzenetére
Na itt a másik!...egyik törölgeti a tárcsát mert ellenkező esetben odalessz a fékerő, másiknak méretre kell reszelnie a betétet ahhoz, hogy beférjen....ez egyre jobb.
szjoci...itt láthatod a kompatibilitást. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #242027 üzenetére
Logika lenne benne.
Nekem nem volt ilyenem.
shigura modulation-ra guglizva általában elégedettek az adagolhatósággal.Lehet csak azért, mert a barkácsolók tapasztaltabbak a fékkezelésben, és jól boldogulnak a shimissel is, így a kutyulékos kezelése sem kihívás.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #242027 üzenetére
Nem, nem valtozik az adagolhatosaga. A miertjet nem tudom... Majd egy szaki elmondja. De regota van Maguram, estem is sokat, meg nem volt ra pelda, hogy fekkart tortem. Ertelemszeruen ha fanak mesz, es a kar kontakt lesz, akkor torni fog. De pont 1 hete volt itt kep torott Shimano fekkarrol.
Van alu fekkar a konnyitett helyett.En azt mondom, a Shimano adagolhatosaga addig tunik jonak, amig nem probalsz ki akarmi mast. A Sram sem kulonb, bar azzal nekem nincs tapasztalatom, ugyan ugy dicserik.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #242284 üzenetére
Ekkora (túl)kopásnál az új lánc ugrani fog a sor gyakran használt fokozatain.
Emiatt célszerű az ajánlott elhasználódásnál cserélni a láncot, úgy a sor valószínűleg elbír mégegyet.Meg lehet próbálni összekoptatni az új láncot a sorral, ha csak a legkisebbeken szalajt, nagyon nagy terhelésre, pl kiállva tekerés.
De kopott fogaskereknél sokkal gyorsabban kopik a lánc. Lehet még a felét sem tudja majd, pl egy olcsónál.Ha ugrik új láccal, én inkább cserélném a sort is.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #242325 üzenetére
Ja
Így még nem láttam írva.. ha bele esik, akkor eddig azt jelentette már nem tudja mérni a nyúlásmérő.1x11
Nekem NX sor volt, nem tudom milyen lánccal, 2.500-at tudott a mennydörgősön.
Nem tudták bemérni, beesett a mérő.Szervízbe cserélték a láncot és a sort is. Az 2.000-et ment el, valami NX-től drágábbak voltak, nem néztem pontosan meg.
Azt már én cseréltem 0.6-nál (meg pár helyen beesett), szereztem mérőt, h ne kelljen a sort is cserélni.Csak legolcsóbb sramos láncot tudtam szerzni... röhelyes 400 km-t futott 0.6-ig (mindenhol).
Most szereztem direkt ebike láncot (Yaban S11e), meg cseréltem az első lánctányért (Praxis Works eRing Steel Wave) + váltógörgőket, mert kezdett zajongani.
Eddig sem volt bajom a működéssel, de most mintha jobb lenne.
Kíváncsi vagyok mennyit megy majd el.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #242385 üzenetére
Ne ez az, tényleg mindenki úgy tesz ahogy jónak látja, és tanácsot sem adok (általában) senkinek, főleg olyasmiben amihez nem értek, ugyanakkor nem nehéz látni, hogy sokan többet olvasnak mint amennyit sportolnak és látszólag enni és inni mennek nem futni, vagy kerékpározni...ez leginkább akkor látszik mikor megnézed idejét, vagy tekersz egyet vele.
MPowerPH ...+1, és ez nálam annyira igaz, hogy soxor már csak otthon jut eszembe meginni a végét az ajtóban.( ) Újabban hideg időben kitaláltam, hogy kínomban sovány tejet (!) viszek magammal, mert az jobban elfogy mint akármilyen cukros víz. Még annyi,hogy a nemivásos írás utáni sírós fej is csak a sok olvasás miatt van, mert én tényleg semmi hátrányát nem érzem ...legfeljebb kissé sötétebbet pisilek és több folyadékot igénylek a tekerés utáni néhány órában.
Természetesen azt azért tudom, hogy versenyszerű bringázásnál, vagy mindennap lenyomni a 3 órát nyélen így valszeg. kiszáradáshoz vezetne, de az másik fasor.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #242497 üzenetére
Most utánanéztem, a BBB, Icetoolz, PRO tud mindkét irányba. Sajnos a legtöbb leírásban ezt "elfelejtik" megemlíteni. Igaz ezek alapból drágábbak is, mint egy alap XLC, Alcor készletek. Pedig adná magát, ahogy írtátok, hajtás és pedálnál van mindkét fajta menet. A kisebb csavaroknál mindegy, mert mind bal menetes. Így kicsi nyomatékkkulcsnál mindegy is, a 20-x Nm-es tartománynál meg akkor érdemes a "double torque". Még jó hogy nem vettem meg a nagyobbat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #242515 üzenetére
Persze, otthoni használatra elég egy olcsóbb. A Beta sem az. Park Tool megéri aki rengeteget szerel, műhelyt vezet. Nekünk nyilván nem éri meg. A BBB meg ennyi pénzért kihagyhatatlan volt, majdnem a BSG-t vettem meg 9000 Ft-ért webshopos akcióban. Valószínűleg analóg Park Tool lesz viszont a nagy kulcs, az 20 körül nem sok, oda-vissza működik, és itt nem kilincsmű van, hanem ahogy hajtasz vele, úgy mutatja a skála a nyomatékot. Külföldi műhelyes videókban láttam sokan ezt használják. [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Windows Insider Program
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- EAFC 24
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest