-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215378 üzenetére
A váltókarban a gombelem 2 év az még ok, a kapcsolat maradhat wireless, akkor letisztult a kormány. Viszont a motort is tartalmazó egység (váltó) az egy ebike esetén igazán kaphatna egy tápellátás előkészítést a fő akksiból, amire csak rá kell dugni a váltót a láncvilla portjába.
Grammosoknak meg pluszban a váltón lévő akksival csökken a rugózatlan tömeg is.Tartósság kapcsán arra gondolsz, hogy a motor hogyan viseli hosszabb távon a komolyabb rázkódásokat, mivel még a rugózatlan részen van és telibe kapja a büntit?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #215380 üzenetére
Az akksin csak 1 fő csatlakozó van, amivel az azt vezérlő elektronikához kapcsolódik, abból mennek a kábelek össze vissza a motor, kijelző (kijelzőből a vezérlő) felé. A kijelzőn egyébként még van 2 plusz port, amiből az egyik valami lámpa vezérlő/tápellátó, a másik meg a di2 (ez a shimano rendszer). Nyilván nem onnan érdemes tápot leszedni, hanem közvetlen az akksi vezérlő elektronikáról, viszont az látszik, hogy már gondoltak további fogyasztók tápellátására.
Azt jól látod, hogy ehhez közös akarat is kell a hajtást, bringát gyártók között. Mostanában viszont több helyen feljött a pletyka, hogy lehet a sram is készít már egy saját motort. Akkor meg a saját rendszerrel megvan az a szabadsága, ami az általam feszegetett témára elegánsabb megoldást adjon ebike esetén.
Eléggé az elején vagyunk még ezeknek a sztoriknak, sokat fognak fejlődni az elkövetkezendő években. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215381 üzenetére
Bizony egy x01 lánc meg 60€ (xx1-et meg hagyjuk), ami jóval olcsóbb mint itthon megvenni, de így is fájdalmas.
Tudom hazai ár külföldi ár örök téma, és ezért rendelünk kintről mindannyian. Egyszerűen brutális az árkülönbség, hogy itthon egy GX sort is 90k-ért adnak, kintről meg kb 20k-val olcsóbb. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215403 üzenetére
Mi van, ha lemerul az akksi utkozben, de Neked meg haza kell tekerned?
Ez igaz, ebben pedig a bovdenes váltás verhetetlen, max analóg módban hazamegy az ember, meglepő módon jobban tekerhetőek kikapcsolt motorral is mint vártam volna.
Egy ilyen lemerülés helyzet meglehetősen valószerűtlen az én felhasználási szokásaimmal, mivel én nem túrázom (meg hamarabb el is lehet fáradni lejtőzésben mint az akksi feladná), vízszintesen se nagyon megyek. Nálam úgy néz ki a bringázás, hogy ha távolabbi a cél pálya, akkor a pálya aljáig elmegyek kocsival, ott bringát elővesz és mászok fel a pályákra. A lényeg, hogy mindig úgy állok meg, hogy az autó lejjebb, vagy ott legyen, ahol a pályák alja.
Persze van olyan helyszín ahova itthonról egyenesen elmegyek, értelem szerűen ez esetben is hazafelé már lejtő van, max sík, de a "hazai pályán" tudja már az ember mennyit bír a gép.
Összességében az látszi, hogy az AXS egyértelműen analóg gépekre lett kifejlesztve, arra talán nem is lehet jobb megoldás.
Ebike vonalon viszont van benne bőven tér. A sram még nem rendelkezik elektromos hajtás rendszerrel, meglátjuk mit hoz a jövő. A shimanonak viszont van elektromos hajtás és váltó rendszere is, ők fektethetnének nagyobb hangsúlyt a rendszerek jobb integrálásán, de náluk azt látom, hogy az elektromos váltás valahogy inkább országúti huncutság, mtb-n mintha nem is létezne, annyira nem elterjedt. Fognak itt még újat gurítani. -
sebgutkopf
őstag
válasz jano_77 #215408 üzenetére
Társaságban 2 srácnak is van. Működnek. Kocsi elbírja és elfér. Hátiban én biztosan nem cipelném a súlyát, hogy ott verje a hátam. Álló műhelypumpa kiváltására kis helyen jó és kényelmes megoldás. Bringázás közben defekt/vész megoldására szerintem nehéz és valójában ritkán kell (talán soha), arra érdemes kicsi és könnyű minipumpát vinni, na meg defekt ellen tubeless.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #215702 üzenetére
Nyalogatjuk itt körbe minden irányból az XC bringát. Gravel, downcountry, xc kerekű koskormány stb... csak azért, hogy át lehessen csábítani még több roadie-t az mtb világába.
A vége meg úgy is az, hogy az XC az egy baromi jól és sokoldalúan használható, könnyű , hatékonyan tekerhető bringa, amivel szinte bárhova lehet menni az épp feltett gumitól függően.
-
sebgutkopf
őstag
válasz ::Trunks:: #215805 üzenetére
Ha már fotó. Teljesen egyetértek a legnagyobb varázslat a kompozívióban van, a bringa elehelyezése a háttér megválasztása, a fény iránya stb... manapság a technika már csak a végső interfész, amivel rögzítjük a képeket.
Ez a cube kép azzal lehetne igazán jó, ha a háttérben a fák nem "darabonák fel" a bringát függőlegesen, amiket a vízfelület és az ég még láthatóbbá tesz. Ez nagyon jól rávilágít a háttér szerepére, a te képeid kellemes hatásában az erre odafigyelés, a kellemes meleg fehéregyensúly mind benne van. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215915 üzenetére
A pedelec motorokkal ez nem valószínű, hogy bekövetkezne. Az ok pedig rendkívül egyszerű, ha a sebesség limitet ki is ütik belőle a motor akkor se elég erős ahhoz, hogy 10% emelkedőn 45kmh-t el tudjon érni.
Ismerek olyat, akinek a sebesség limit box-al ki van iktatva és az erős bosch motorral tekeréssel együtt síkon tudott 45-ig gyorsítani, de ahhoz tekernie kellett saját erőből is bőven 100W fölött. Amikor meg ugye jönnek a 15-20%-os emelkedők, akkor pedig hamar kiderül, hogy az 5-600W-ok ellenére is a 25 kmh valójában már rég nem korlátozó tényező, mert annyi ereje nincs a motornak, ezért vissza kell váltani és máris lassabban mész felfelé mint a sebesség limit. Ettől még ugyanúgy hatalmas előny, hogy ahol analóggal fölfelé 5-7 kmh-val égeti a combját az ebike-al 12-vel aerob pulzus tarományban vígan megyek felfelé. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #215937 üzenetére
Bevallom eddig tényleg nem számoltam a conti gumikkal az én felhasználásomban (kaiser nem győzött meg), ezek viszont kimondottan érdekesek tőleg, hogy a DH casing súlya sokkal könnyebb mint más gyártóknál, így jóval erősebb gumit lehet venni súlynövekedés nélkül. Mondjuk michelin, schwalbe, maxxis vonalon azt sosem értettem, hogy attól, hogy dh casing-et kap egy gumi, miért hozza magával automatikusan a tömeget brutálisan növelő drótperemet, annyira azért nem kéne félni attól, hogy lefordul a felniről.
Köszi az infót, felírtam, hogy már van ilyen is
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #215939 üzenetére
kis bicaj
Jaaa! Így már világos, hogy miért van rajta majdnem bmx kormány
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215948 üzenetére
Nekem teljesen meglepő volt, hogy az ebike óta jobban megy a futás, ezzel teljesen egybecseng mindkettőnk tapasztalata, hogy a bringázás segít. A meglepőbb nálam az, hogy az ebike kimondottan sokat segít (nem volt ilyen várakozásom tőle).
Gratulálok a futásodhoz, főleg a beletett szinttel ez kimondottan jó tempó!
Minden mindennel összefügg. Valóban nem az erőlétért bringázom, viszont ahhoz, hogy tudjak így bringázni, ahhoz szükségem van erőlétre és izomerőre is. Ezért lényegében az összes más típusú edzésem mind annak van alárendelve, hogy amikor bringára pattanok, akkor ott a lehető legjobban tudjak teljesíteni, tudjam tartani magam a gépen, tudjam húzni, dolgozni rajta és persze ez az időhorizonton is értelmezhető távon bírjam.
Ezért a hét folyamán futás és súlyzózás is van izomtömeg megtartás és célzott fejlesztése.Érdekes ez az erő beosztás, ahogy változtattam ahogyan bringázok az villanyossal. A lefelében ugye impulzus jelleggel kemény izommunka van és nagyon nem a pihenésről szól, a pulzus nem esik le, sőt. Ehhez képest az ebike lehetővé teszi, hogy a végén nem kell megállnom külön pihenni, hanem az izmaima fölfelé pihentetem, igaz a puzusom nem fog tudni lecsökkenni, de az egyenletes izomterhelés intenzitását tudom úgy csökkenteni, hogy az már szinte pihenés. És igen itt ahhoz kell az állóképesség, hogy már egy kevésbé erős terhelés pihenésnek tudjon számítani a csúcs terheléshez képest. Olyan ez mint az intervall edzés, amikor a gyors futás után nem megállsz sétálni, hanem csak visszalassítasz és létezik az a futási tempó, amivel képes vagy újra összeszedni magad.
Ebike-nál ezért égetek több kalóriát mint analóggal, mert egyszerűen nem állok meg, nincs szünet, amikor nem dolgozik valamim és ez megy 3 órán keresztül és ami zseniális, hogy ugyanezt másnap is meg bírom csinálni. Ennyi idősen már érezzük, hogy hiába van erőlét a regeneráci nem megy olyan gyorsan, az izmoknak szükséges hiányzó tápanyagok bevitele és beépítése se annyira evidens és gyors. Így könnyebben előállhat a túledzés, és azzal együtt akár az izmokat is el lehet égetni és beindul egy gyengülési spirál.A végén meg persze teljesen jól látod, nekem ez örömbringázás nem edzési céllal csinálom, az egy pozitív mellékhatás, hogy erősít, viszont ehhez is komoly fizikai felkészülés szükséges, a szenvedést meg direkt elválasztom az öröm eszközétől más mozgásformák felé.
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #215958 üzenetére
Ha rövid a bicó, tehát szándékosan kisebb/rövidebbet vettél, akkor teljesen érhető, hogy a gyári kormánymagasság és az ahhoz a magassághoz tervezett Stack a te magasságodhoz túl alacsony, meg ha jól értem a bringát külön speciális célra vetted, az ilyen dirt felhasználásba bőven beleférnek az ilyen egyedi megoldások.
A visszarakásnál simán lehet, hogy köztes megoldás is szóba jöhet az eredeti stucni ezzel az nagyobb emelésű kormánnyal. Az eredeti stucnival kicsit legalább nő a reach jobban tudod majd az elejét terhelni, a magasabb kormánnyal meg pótolod a hiányzó stack-et pótolod. Majd érzed ezt.Idén már vágta ki a felnim a double down casing-es gumit (exo-t már nem nagyon merek használni) köves talajon szintén 1,8-bar-on pedig csak 68kg vagyok, de mint kiderült egyre aggresszívebb
Idővel ahogy erősödsz a bringát is egyre erősebben fogod tudni terhelni így az erődhöz és tudásodhoz érdemes igazítani a guminyomást.
Mondjuk, ha dirt a cél, abban a szakágban 3 bar is simán játszik, az bírja a padkákat. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #215955 üzenetére
Felcsaptál szerelőnek?
Majd megyünk hozzád pf középcsapágyat cserélni
Árban ez volt annyira kedvező, hogy megtérül a szerviz díjakhoz képest, vagy műszaki érdeklődésed ment erre tovább az önellátásban?Már gondolkoztam ezen a témán többször, de mindig elengedtem a témát, bizonytalan, hogy mennyire tudnám otthon kihasználni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215961 üzenetére
Ötletem van egy csomó
A súlyzós napok utáni napon vagy ne tekerj, vagy rövidebbet és alacsonyabb intenzitással és persze izomláz nélkül menj súlyzózni. Mivel nehezen megy az izom építés, ezért valószín a regenerációd és valamely tápanyag bevitele, ami kell az izomépítéshez hiányos. Első körben javasolnám hogy sulyzózás után kezdj el táplálékkiegészítővel proteint (biotech, scitec stb...) bevinni. Ha nem elég gyors az izom regeneráció, akkor szóba jöhet azt gyorsítani a kreatin is módjával, ettől biztosan megidul az izomtömeg. Ezek mind táplálák kiegészítők nem ördögtől való dolgok. Fehérjét egyébként a legtöbb ember nem visz be kellő mennyiséget, túl sok zsírt és szénhidrátot esznek a nyugati világban. Ez nem azt jelenti, hogy nincs rájuk szükség, az arányok a lényegesek.
Plusz amíg megindul az izomfejlődés, addig a bringázásra inkább élvezeti jelleggel tekints mint edzésre. Ez nem jelenti azt hogy az állóképességedet teljesen el kéne dobni, de lehet hogy a heti 5-ből elég 4 nap bringázni.
Aki elég aktív és sokat terheli magát azoknál már a regeneráció a kulcs mind pihenés, mind tápanyag bevitel oldalon. Az izom tömeg vesztése egyértelműen az elégtelen regenerációból adódik, a rossz hír pedig, hogy a kor előrehaladtával a regeneráció egyre jobban lassul és egyre komolyabb korlátokat képez. Ettől függetlenül jó hír, hogy egy férfi még 50-60 évesen is tud izmot építeni, ha nem is annyit mint egy 20 éves. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #215968 üzenetére
Ha nem vagy versenyző, akkor a teljesítményt önmagunkhoz képest érdemes mérni, a fejlődést meg pláne. Legyél csak büszke arra, amit elértél, az ad erőt és motivációt a folytatáshoz.
A 84kg önmagában csak egy szám, kérdés milyen magassághoz társul, illetve zsír vagy izomból van fölöslegesen sok, ha hátráltat. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #215971 üzenetére
Kíváncsi vagyok a tapasztalatodra. Több bringa és sok felhasználás mellett az azonnali szerelhetőség rugalmassága (nem kell szervizre várni) komoly előny, ez az a faktor, ami miatt többször agyaltam az ilyen szerszámok beszerzésén.
Közben kezdem kicsit kellemetlenü érezni magam, nekem még sose volt csapágy cserélve egy bringámban se. Mindig a gyáva utat választottam és hamarabb vettem egy új bringát, és adtam el az előzőt, minthogy cserélni kellett volna
Valamiért nekem a váz forgáspont cserék tűnnek nagyobb parának (jó más a felhasználás), ahhoz meg spécibb kisebb, vékonyabb, rövidebb benyomó és kiszedő szettek kellenek. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #216296 üzenetére
Jelen!
Nem vagy egyedül. Karomon a garmin fenix. Kormányra nem teszek semmit csak azért, hogy letörjön, amikor épp elesek.
Valahogy kezdem úgy érezni, hogy a rendszeresebb esés rajtam kívül keveseknek képzi részét az üzemszerű bringázásnak.
Na jó nem esek mindig, meg olyan sűrűn sem, és vannak határesetek, amikor én már azért nem esek, mert időben eldobom a bringát, vagy leugrom róla (na ezért se használok spd-t), viszont a gépnek ez is esés. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #216277 üzenetére
Észrevették az igényt a kevésbé durva fékhasználók körében a ritkább karbantartásra, meg a híre miatt sokan félnek a dot folyadékokról. Ugyan nem olyan vészes a dot kezelése mint sokan gondolják, de aláírom, hogy babaolajjal valóban kevesebb odefigyelés kell, mehet kézre is, ha épp bénázás van.
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy meddig tart ki az a véleményük, hogy a csúcskategóriában a code-oknál marad a dot. Gyűjtik a tapasztalatot, jön néhány javított revizió aztán .... hopp -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #216380 üzenetére
Na egy ilyenre egy egyensúly vesztésből spd-vel csak eldőlni.... se a csípő, se más testrész nem kívánja.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #216454 üzenetére
Akinek jó és drága bringája van (7 számjegyű ára van) azokat már eleve szabadtérben tárolni szentségtörés. Túl sok drága dolog van rajtuk, ami károsodhat. Ezeken már a gumi is nagyon drága, de ott vannak a tömítések, szimmeringek, olajok, amik alapjaiban határozzák meg a működés minőségét. Ha ezek lemerevednek, változik a rugalmasságuk, kenés bármi, már közel se hozzák azt a szintet, amit újonnan. Ezek cseréje egy egy napon, párás helyen vagy hidegben tárolás miatt évente nagyon komoly költséget tud generálni, hogy visszanyerjék a valós teljesítményüket.
A vicc az, hogy a legdrágább brutál gépek használatok kívül valójában szobabiciklik -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #216456 üzenetére
Nekem az volt az utolsó spd-s tekerésem, amikor még ugyan másik géppel ősszel lefelében az avartól nem láttam mi van alatta, megcsúsztam és mivel nem akartam elesni reflexből úgy kitéptem a lábam az spd-ből, hogy a jobb térdem tiszta erővel bevertem a felső vázcsőbe. Nem estem el így le tudtam tenni a lábam, viszont a büntetés se maradt el a mutatványért. Utána orvoshoz kellett mennem 4 hónap múlva, mert nem javult és 6 hónapig egy métert nem tudtam futni. Kapott a porc rendesen.
Pedig az spd képességeit lefelében is lehet élvezni, stabilabb érzetet ad. Mondhatni olyan magától értetődő, hogy akár azt is lehetne kérdezni: ha nem spd-vel tekersz, az olyan mint kötés nélkül síelni.
Mondjuk akkor még ilyen cipőket és pedálokat még nem láttam, amik ennyire tapadnak, de ez már megint egy másik műfaj. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #216474 üzenetére
Igen EWS-en is mindenki be van csatolva már.
Ez így van, sőt a DH wold cup-on is mindenki (kivéve Greg Minnaar).Ha csak ezt az arányt vesszük alapul, akkor már nem is kéne léteznie flat pedáloknak. Viszont abba a hibába nem szabad beleesni, hogy simán húzunk egy egyenlőségjelet a szakágakban a világ legjobbjai és saját makunk között.
Ők tényleg profik, brutálisan sok időt töltenek bringán, minden edzésük célzott a hét minden napján, hozzánk képest olyan technikai tudással rendelkeznek, mindent centire begyakorolnak, hogy teljesítményük alapján inkább UFO-k mint emberek. Itt nem csak arra gondolok, hogy bárhol ki tudnak csatolni, hanem arra is, hogy erre reálisan egyáltalán nincs is szükségük, olyan a tempójuk, hogy a megállás nem opicó, de mindemellett szinte triál képességeik is vannak.Ezek között egyensúlyozunk mindnyájan, hogy a saját bringázásunk során mekkora a reális igény lábletételre, esésre, váratlan dologra, esésre. A nyugodtabb terepeket járóknál ez nem igazán kérdés, ha ünnepnapokon vannak nehéz váratlan dolgok, akkor irány az spd. Teljesítmény orientált tekeréseknél ahol elején becsatol és legközelebb otthon a kapuban kicsatol, ott szintén semmi értelme flat pedálnak.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #216597 üzenetére
Gratulálok hozzá, tök ügyes vagy!
Ebből sokat tudsz majd profitálni, jobban mennek majd a dropok, az ugrás, magasabb lesz a bunny-d, meg stílusosabban mehetsz a haverok közöttHatásodra most itt agyalok rajta, hogy lehet nekem is jól jönne. Analóggal úgy ahogy megy, de pár másodpercnél tovább nekem se megy és mindig bennem a para az egyensúly pont környékén és csak kicsit mögé megy máris rárántok a fékre.
A digitális gépet meg vagy nem bírom annyira megrántani hátra, vagy nem merem annyira megrántani, amennyi a súlyhoz kellene, ezt is jó lenne finomítanom. Meg ugye a minél magasabb bunny is csöppet menőbb. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #217036 üzenetére
A válasz az attól függ (mint mindig). Mennyire lesznek koszosak a bringák?
Ha a 2 bringa nyakig ragadós retek annyira, hogy a festék se látszik ki a sár alól, akkor 2 bringához a 7l se lesz elég. Viszont enyhébb esetben, amikor alapvetően poros és csak egy két kritikus helyen van némi sár, akkor elég a két bringára a 7l.Nem tudom élőben láttad-e a két méretet mekkora a különbség, az alapterület ugye ugyan akkora, kb 5-6 cm-el magasabb a nagyobb tartály. Meg persze kérdés kell-e és ha akkora sarazásra készülsz mekkora pót kanna, mert azt is el kell rakni és cipelni a kocsiba ki/be.
Szóval mint mindig minden attól függ milyen felhasználásra és helyzetre készülsz, neked kell tudnod. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #217076 üzenetére
Egyik bringás csapattársnak pár hete jött meg a vacsa új speci enduro-ja és most jutott oda, hogy tubeless, viszont egy ponton elakadtunk mégpedig a karbon felninél.
Vajon ezzel csak a speci szopatja rohadt drágán a vásárlóit, hogy a karbon felni beleseje nincs rendesen simára eldoglozva mint kívül, mert nem tapad rá fel rendesen a tubeless szalag, így nem zár. Speci Roval karbon felni, agyam eldobom, ekkora lehúzást! Nagyot csalódtam a speciben, mondjuk eddig se voltam nagy rajongójuk és nem is vettem tőlük semmit, de ez után biztosan nem is fogok. Ja árulnak aranyáron utólagosra gumigyűrűs dugókat a küllőanyák lyukjaira, pofám leszakadNeked mi a tapasztalatod amikor vetted a karbon kerékszetted? Milyen szalaggal adták, illetve milyen belül a felület eldolgozása?
Ez vajon ilyen speci szopatósdi, vagy minden karbon felni ilyen macerás?
(én előbbire gyanakodnék). -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #217116 üzenetére
Raktak rá egy saját márkás speci gumi szalagot, amire azt hinnéd, hogy sima felniszalag, de szerintük tubeless. Persze, hogy elmozdul és nem tömít.
Nagyon örülök, hogy nem nekem kell ezzel küszködnöm, egyúttal vérlázító a speci igénytelensége a karbon megmunkálásban ennyi pénzért (egy enduro expert azért nem egy olcsó történet). Közben szar látni a srácot, hogy keresi a megoldást és tiszta ideg miatta. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #217121 üzenetére
Pontosan. A Roval a speci belső OEM saját márkás terméke. Minél több a saját gyártású alkatrész annál többet keresnek a bringán, nem kell más hozzáértő alkatrész beszállítónak adnia a hasznoból és még a minőséggel, vagy itt épp a megmunkálási minőséggel is játszanak. Ez esetben egyenesen gusztustalan módon.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #217124 üzenetére
Nekem ez elég szívásnak tűnik. Sram-nál tök egyszerű, minden váltójuk direct mount és ahogy egyre jobban terjednek az UDH váltófület használó vázak, így a váltófül pótlás se téma, nem kell extrát beszerezni a gyártótól bárhol van.
Most akkor shimi-nél mi van? Mivel kezd egyre általánosabbá válni az új vázaknál, minden gyártó szépen sorban áll át az UDH-ra. Itt a Shimano nem tud diktálni, ez a trend. Fel lehet valahogy tenni, egy 12-es shimi váltót az udh-ra vagy kell még rá kell előbb rakni valamit pluszba amit a shimi szállít vagy tőle megvehető? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #217126 üzenetére
Közben megtalálta a kolléga a gyári megoldást a problémára. A gyártó szerint se ragad rá a felnire belül semmi, Besz@rás: [link] ez a megoldás és persze csak tőlük lehet ilyet venni.
Innentől azt mondom a speci a MTB világ apple-je. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #217127 üzenetére
Hát én a shimano tárcsát venném, igaz azzal a fejjel gondolkozom, hogy fékerőt is elvárok.
A KCNC-nek nincs érdemi felülete, így ugyan biztosan nagyon könnyű, cserébe a fékerő is "könnyű" lesz.
A fékhatás és hőelvezetés szempontjából a kivágás nélküli full teli tárcsak a leghatékonyabb. Ahol anyag és érintkezési felület csökken ott romlik a hőelvezetés és csökken a fékerő is. Itt jöhetnek akkor a jogos kérdések, hogy akkor minek vágják ki egyáltalán a tárcsákat.
Ennek is megvan az oka (ne a fékporral gyertek), de nem mindegy a kivágást designer vagy mérnök rakta rá.
Az egyik ok a súly csökkentése, hogy a tárcsa könnyebb legyen.
A második pedig bizonyítja, hogy nem véletlenek a gyártói tárcsa ajánlások az egyes fékekehez, mert a kivágás mennyiségével az elérhető fékerőt lehet finomhangolni az adott féktest/betét fékkar mint rendszert teljessé téve. Ne legyen fölöslegesen erős (akkor nem modulálható), se túl gyenge, milyen fékerő a cél.
A harmadik ok pedig a fékbetét sérült rétegeinek a borotva szerűen történő lemetszése és annak biztosítása, hogy mindig a lehető legtökéletesebb állapotban legyen a betét. Itt pedig azt érdemes lesni, hogy a tárcsa kivágásai olyanok legyenek, hogy a betét minden részén ez a hatás meg tudjon történni, ne maradjon ki sáv. A linkelt shimano tárcsánál nagyon jól meg lehet figyelni a pontos tervezést, hogy a kivágások pozíciója és mérete folyton változik és a belső és külső perem szélessége valamint formálya szintén, hogy a betét a szélektől középig mindenhol egyformán tudjon kopni.
Nekem a shimano tárcsa komolyabb és átgondoltabb mérnöki munkának tűnik. -
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #217145 üzenetére
Így vili.
Meg ezek a nevek valóban elég zavaróak, mi mitől direkt.Ez a b link tavaly egy másik kollégát is megviccelt, amikor shimi váltóról átállt sram-ra. Én meg nem értettem mit bénázik a telefonos távsegítségben az összerakással hogy lóg neki a lánc. De ez már egy másik történet. (megsúgom fenthagyta a b linket...)
-
sebgutkopf
őstag
Komplett bringát vett, a mai hiányban csoda, hogy tudott és jót. Gyárilag benne van egy speci saját gumi szallag, ami a gyártó szerint tubeless ready. Aztán a hazai forgalmazóval beszélt és kiderült, hogy igen a gyártó azt mondja rá, hogy tubeless, de egyik se működik azokon a felniken és valahogy azon se lepődtek meg, hogy a DT szalag nem tapadt fel rá, jól ismerik a roval felniket, mind ilyen. A lyuktömő izé a megoldás.
Itt kb az a választási lehetőség, hogy kell a bringa vagy nem (főleg méretben is jó), utóbbi esetben meg persze akkor kuka az egész 2022-es szezon.
Régi szép idők, amikor a vevő kegyeiért még versengtek…Mindenesetre tanulságos eset megtapasztalni egy ilyen magát prémium márkának tartó és árazó gyártó hozzáállását látni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #217170 üzenetére
Ezt is leírtam. Ha sérült a betét, akkor az nem tud rendesen felfeküdni a tárcsára teljes felülettel, vagy a nagy hő hatására felkeményedik a betét felső rétege, akkor megint nem képes optimális hatást biztosítani a fék. Tehát nem a bevágás fékez, hanem a miatta optimális felülettel és felületi minőséggel rendelkező betét tud fékezni.
Autókon nem véletlenül teli tárcsák vannak, fognak rendesen. A verseny fékeken vannak bevágások az autóiparban is, és pont azonos céllal, súlycsökkentés és a nagyon durva használat miatt a betét felületének a tisztára koptatása (vágása).
Aki hajtott már meg polgári autót keményen pályán vagy szerpentinen az érezhette már, hogy az intenzív hőterhelés után amikor visszahűlt a rendszer az nem úgy fog mint előtte. Ez a csökkent fékhatás egészen addig fennmarad, amíg a felső nagy hőhatást elszenvedett réteg le nem kopik. Nyilván egy verseny tárcsa a bevágásokkal ezt a folyamatot azonnalivá teszi, cserébe ezért fogy gyorsabban a verseny technika.
Nincs új a nap alatt. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #217176 üzenetére
Egyébként tényleg úgy van ahogy mondod, nem extrém könnyű, mondjuk egy enduro kerék nem is lehet az, inkább erős legyen. Meg mondjuk a spórolás (haszon maximalizálás) a gyártó részéről ott is érezhető, hogy dt 370-es agyakkal fűzte a karbon felnit, ami tartós, de súlyban a kínálatban a legnehezebb.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #217264 üzenetére
Ezért van benne potenciál és lehet érdekes a Kellys kb 1 hónapja bemutatott új vázának, amely "thermo plastic hybrid steel carbon composite" mint felhasznált anyag és azon túl hogy erős és könnyű mint a karbon a lényeg: robotokkal gyártják, vége a kézimunkának.
Viszont mivel egyelőre csak ők készítenek ilyen anyagból vázat nincs verseny és nincs okuk a karbonnál olcsóbban adni, belefér a K+F árának és az első gépsorok kényelmes rövidebb idő alatti megtérülése, mire a piac oda jut, hogy esetleg versenyhelyzet akaluljon ki. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #217267 üzenetére
A fact 12m és 11m másra van optimalizálva erőhatások tekintetében és nem biztos, hogy felsőbb rendűnek tekinthető egyik a másiktól
Házon belül az Enduro S-works (ami 5+ milla) 11m karbonból van, így az egészen biztos, hogy abba a zúzó gépbe nem raknak "gyenge" anyagot mint egy CC gépbe. Sőt mivel HT gépet mutattál ezért inkább azt valószínűsíteném, hogy a 12m az egy könnyebb, rugalmasabb jobban csillapító konstrukció, amitől a HT Epic elviselhetőbb lesz, míg a csónak felfüggesztéses mini downhill gépnek is nevezett enduron az erős és merevebb erősebb felépítés lehet a cél.
Szóval ha a két vázat összehasonlítanád a valószínű, hogy a 12m-e epic-et könnyebbnek és kényelmesebbnek (kevésbé ráz) éreznéd, töréstesztre meg úgyse XC bringát visz az ember.Egy alu és karbon gépet oda vissza tesztelgetve érezni lehet a különbséget. Még azt se mondanám, hogy jobb ez vagy az, egyszerűen más a kettő. Máshol van a súlypont, ezért máshogy dönthető a két váz, mindkettő merev lehet, de máshogy adják elő, nehéz megfogalmazni hobbistaként.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #217280 üzenetére
Valójában nem ismerjük, hogy milyen anyaghasználatot (általad említett T1000 - T300 skálán), esetleg milyen vegyes használatot jelentenek ezek a saját jelölések mint a specinál az 11m és 12m. Annyira viszont biztosan van profi a cég, hogy tudatosan alkalmazzák, ahogy a többi gyártó is.
Azt a saját bringám okán mondjuk tudom, hogy a Santa Cruz transzparens módon jelöli a karbon szintjét. Van a C és van a CC szint. Nyilván a CC a magasabb szint viszont úgy készítik a vázaikat, hogy a CC váz azonos erősségű mint a C (tehát a C se gyengébb) viszont a jobb anyag lehetővé teszi, hogy még könnyebb legyen a váz azonos szilárdság mellett. Ezért akármelyiket is veszi valaki nem kell félni, hogy összecsuklik alatta a gép, ellenben a pénztárcához mérten lehet súlyt választani. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #217369 üzenetére
Judy az motion controll ugye (nem a charger)?
Ha nincs beszorult levegő, akkor valószínű valami a csillapítás olajjal nincs rendben. Túl sok van benne, esetleg sérült tömítés miatt összefolytak az olajok és felmerevedik a villa.
Alapvetően egy jó szerviz a Dr Bike, de pont felfüggesztés kapcsán sajnos nem te vagy az első akinek náluk végzett karbantartás után nem mozog teljes tartományban a telója (rockshox és fox tulajok is érintettek).
A szírvízre Dr Bike vállal 6 hónap garit, javaslom vidd vissza hozzájuk, csinálják meg újra. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #217392 üzenetére
Ebben az a kemény, hogy a gyártó oldalán minden gyártónak évjáratonként meg van adva ml-ben pontosan mely villába oldalanként mennyi és milyen minőségű olaj való. Persze a gyakoribb típusok szükségletét fejből is tudhatják, de ha épp nem ismerős a típus, vajon miért olyan nehéz azt megnézni?
Tényleg egy banális szerelői hiba, de ezek után már az is felmerül mint kérdés, hogy akkor a megfelelő helyre a megfelelő olajat tették, ha ilyen random szippantanak fel random mennyiséget? -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #217967 üzenetére
Annyival tudlak nyugtatni, hogy ez nem egyedi eset. Főleg a kashimás Fox-oknál (köztük a legújabb és legmenőbb fél millás factory 38) előfordul, hogy belül kidurran a cucc. Nem tart a tömítés meg valamely erőhatásnál és megindul a levegő, olaj másfelé mint kéne.
A jó hír meg, hogy ezt rutin szerviz a hivatalos műhelyben. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #218035 üzenetére
A hideg sose tesz jót a guminak, így a tömítések jobban fáradhattak, nem feltétlen csak a sár tud ellenség lenni. Hogy a tag vagy teló igényli hamarabb a szervizt én sose tudtam dűlőre jutni. Persze pornak és kosznak a teló jobban ki van téve. Viszont a tagban jóval nagyobb nyomás értékek vannak, sokkal kisebb légkamra, használat közben meg amikor lekoppan a nyomás a terheletlenül beállítotthoz képest sokkal sokkal magasabb, amit a tömítéseknek ki kellene bírnia, hát a szerviz periódus végefelé ez már nem biztos, hogy mindig megy.
Pedál: itt az érdemes eldöntened milyen cipővel akarod használni, annak mennyire merev a talpa, mert annak függvényében dől el, hogy egy XC orientált pedált veszel ami lényegében a patent a tengely körül, vagy olyat, amit egy platform is körbevesz és nagyobb felületen támasztja alá a talpad és a cipőd.
Érzetre elég jelentős különbségek vannak. A keret nélküli nyivlán könnyebb súlyra, kemény talpú cipővel hajtásra optimalizált. Aki viszont lejtőn is megy lefelé és az optimális pedálozós helyre állítj a cipőn a stoplit és ha nincs keret, akkor annyira elől lesz a lábán a súlypont, hogy amikor állva lejtőn mész lefelé, akkor a vádlid egy idő után szét savasodik hogy vízszintesen tartsd magad. Ebben segít a keret, hogy egyenletesebb lesz a súlyelosztás és akár hátrébb is lehet tenni a stoplit és a cipő is jobban használható gyalog. Ezért cserébe persze súlybüntetés jár mind a cipőn, mind a pedálon. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #218122 üzenetére
Most megújította a shimi a pedálok típusjelzését is, úgy rémlik, hogy a 2022-es utódmodellek új kóddal illetik. Az 530 utód neve talán az me-700, árban legalábbis az felel meg neki, elvileg az slx széria része míg 520 nem tudom létezik-e még, de van m540, ami kb ugyan az, míg följebb meg jönnek a 4 számjegyű jelöléssel a pedálok (8100 xc-re és 8120 trail felhasználásra).
Az esztétikai sérülések miatt viszont ne aggódj. Ezt a gépet arra vetted, hogy használd, nem a vitrinbe. Minden fog sérülni és ha már választani lehet, akkor inkább a rendeltetés szerinti használat során menjen valami tönkre, mint szállítás, tárolás, vagy más által. Úgy vagyok vele, ha már kifizettem, akkor a tönkretétel élménye is az enyém legyen. Ettől még én is vigyázok a bringáimra szép mind a kettő, de ha épp van valami, ami egy eséstől történik, nem dőlök a kardomba, ez benne van és a fentiek miatt ezerszer inkább haszálat közben mint máshogy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Focus Raven Rookie 24-es gyermek kerékpár
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Dji mini 4 pro FMC RC-2 tàv garanciás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs