Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz ZolkoW #217170 üzenetére

    Ezt is leírtam. Ha sérült a betét, akkor az nem tud rendesen felfeküdni a tárcsára teljes felülettel, vagy a nagy hő hatására felkeményedik a betét felső rétege, akkor megint nem képes optimális hatást biztosítani a fék. Tehát nem a bevágás fékez, hanem a miatta optimális felülettel és felületi minőséggel rendelkező betét tud fékezni.
    Autókon nem véletlenül teli tárcsák vannak, fognak rendesen. A verseny fékeken vannak bevágások az autóiparban is, és pont azonos céllal, súlycsökkentés és a nagyon durva használat miatt a betét felületének a tisztára koptatása (vágása).
    Aki hajtott már meg polgári autót keményen pályán vagy szerpentinen az érezhette már, hogy az intenzív hőterhelés után amikor visszahűlt a rendszer az nem úgy fog mint előtte. Ez a csökkent fékhatás egészen addig fennmarad, amíg a felső nagy hőhatást elszenvedett réteg le nem kopik. Nyilván egy verseny tárcsa a bevágásokkal ezt a folyamatot azonnalivá teszi, cserébe ezért fogy gyorsabban a verseny technika.
    Nincs új a nap alatt. :)

Új hozzászólás Aktív témák