-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Nihed555 #217349 üzenetére
Nem az egyik 584mm átmérővel rendelkezik, a másik pedig 622mm. Vagy a felnid pontatlan, vagy a külsőd, vagy mindkettő Első körben én cserélnék valami értelmes defektvédelemmel rendelkező külsőre. Ha könnyen leszedhetőt akarsz akkor pedig hajtogatósra. Bár mindkettő együtt elég borsos.
(#217350) f4lcon Hagyjuk már. Egy városi gépre, trekkingre meg hasonlókra tök felesleges a szokásos minimál CST-nél jobb gumi. Se nagy sebességgel, se rendes terepen nem mész ilyenekkel.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Narxis #217345 üzenetére
láncnyúlás mérő
Park Tool CC-3.2
- Ez a legjobb, ha kapni.BBB BTL-125
- Csak ilyet lehetett szerezni, próba képpen vettem.
Az új láncba nem lehet belenyomni, ahogy használódik a lánc, apránként úgy megy bele, mutatja a kopást. Szerintem jó.Ha hasznos infó; a dekást kerülni kell, nagy a szórás minőségben. Érdekes mert a legtöbb szerszámuk jó.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Nihed555
lelkes újonc
válasz ivana #217351 üzenetére
igen értelmes defektvédelemel 5500ft/db+szálitási dij aminek 7mm védelme van hát annyi pénzt nem szeretnék költeni,de egy dolgot legalább tudok hogy a 3mm az gyakorlatilag paraszt vakitás(jah és köszönöm szépen az út felujitó brigádnak hogy pár évvel ezelött nem söpörték el a vágott betont az útrol és azóta ugy járok hogy a külső gumi totál kivan lukadva ujnyi vastagságba és az utobbi pár honapban már érzem hogy minden egyes fordulatnál üt a kerék mert kivan dudorodva a luknál
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz ivana #217351 üzenetére
félreértesz, nem a kifejezetten CST ellenében írtam, hanem úgy általánosságban
biztos te is találkoztál már gyémánt keményre öregedett Innovával, vagy egyéb indiai szutyokkal.
a CST erős középkategória a teljes palettán.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zsocy
őstag
válasz Nihed555 #217353 üzenetére
A világ legjobb külsőjével is defekted lesz ha "kivan lukadva ujnyi vastagságba" és te úgy jársz vele évekig.
Ilyen ridegtartás mellett tényleg vedd meg a legolcsóbbat amit találsz, az a helyben adott 3000-es jó lesz, max valami CST ahogy a többiek írták. Jobbat ne vegyél. És 28/=27.5 -
Lacerta
aktív tag
válasz Gaben92 #217337 üzenetére
Nem, tényleg.
De amit nem látok, azt nem tudom.
Toobee mester azt írta, "a másikat akár otthon is megtermelheted", erre gondoltam eredetileg.
Társasházban ennek nem sok realitása van, és az emberek nagyobb része azokban él.A te villanyod oké, nem atom ( bár az is karbonsemleges ), és nem hagyományos hőerőmű, hanem szél, víz vagy bio üzemanyagú hőerőműből jön. Dícséretes, irígylésre méltó.
De nem otthon állítod elő, és ez az európai lakosság legalább 80%-ának nem tud opció lenni.
Sőt, egyáltalán társasházban a töltés sem, mert a) nincs teremgarázs, és az utcára nem dobhatod ki a kábelt b) át kellene kábelezni mindent az utolsó alállomás után, ha nem új építésű az egész környék. -
MPowerPH
félisten
válasz Lacerta #217358 üzenetére
UK -ban pl. lehetetlen az otthoni toltes meg a kozep retegnek is, akik siman egy Teslat is megengedhetnenek maguknak. A hazak az utcara neznek, legyen az detached, semi detached, vagy terraced house. Elokert ha el is van keritve, akkor sem tudsz autot tolteni, mert elviszik. Ritka, ha van garazsod, akkor tan megoldhato, de az uj epitesu hazak garazsaiba nem fer be egy Tesla meretu auto. Meg nagyon mas sem, mindenki tarolonak hasznalja, mert mashol nincs hely. Az olyan hazak, elkeritve, mint Magyarorszagon megszoktuk faluban, csak a szuper gazdagoknak jut. Szoval egy atlag ember nem fog otthon autot tolteni.
A flat ekben meg a legkonnyebb, ha van alul zarhato parkolo garazs, es alakitottak ki toltohelyeket. En meg nem lattam... Londonban a luxus apartmanok parkoloiban van, de sima flat -eknek nem csinalnak ilyet.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ivana
Ármester
válasz Nihed555 #217357 üzenetére
Ez fura, normál használat mellett hátul sokkal több defektnek kéne lennie, mint elöl.
(#217359) MPowerPH Az UK-t szerintem nem kéne alapnak venni, pl. az elektromos hálózat szabványa egy rossz vicc ott. Meg úgy alapvetően az épületek műszaki követelményei is eléggé le vannak maradva arrafelé.
-
Jester01
veterán
merretekerjek.hu megjavult, szuper, köszönjük az illetékesnek
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Nihed555
lelkes újonc
válasz andrisbandi #217363 üzenetére
-
nagyúr
válasz andrisbandi #217352 üzenetére
Kösz, ez a Park Tool jó lesz.
Többieknek is kösz.
Thanos was right.
-
Nihed555
lelkes újonc
a képen látható hogy a hajtokar tengelyének a pirosan bekarikázot része nekem müanyagbol van és körbe van karistolva és nem lehet szerszámal leszedni,ilyenkor mivan? [link]
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz ivana #217360 üzenetére
Szelsoseges, de ott lenne az embereknek penze erre... Akkor jarsz jol, ha a munkahelyed is ezzel a felfogassal el, es telepit ingyenes toltoket a parkoloba. Nalunk mindig volt, ahol dolgoztam, de csak 2-4. Sokan nem jartak akkor elektromos autoval, szoval nem volt tolongas. De ha mindenki bevasarolt volna, mar veszekedes lett volna a toltokert.
Na mindegy, ezt csak kiegeszitesnek szantam. Itthonsem tudnam tolteni az automat, mert az alberlet az lakas, nem megoldhato. A csaladi hazban meg az 1 toltes/hetvege edes keves. Es az emberek tobbsege nem hazban el.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Nihed555 #217367 üzenetére
Melegítés és kibarmolás lehetőleg a csapágyház (váz) menetének megrongálása nélkül...elég macerás is lehet.
Más...Dr. Bike szerviz óta arra lettem figyelmes, hogy bár vajpuhán mozog a Judy, a jelzőgumi sosincs olyan magasan mint szokott, próbálgatásra is valahol 7-7,5 cm-nél nem tudom sehogy sem jobban bemozgatni...már engedtem a nyomásból is, de hiába, jobban beül de az a 2-3 cm nem mozog ki. Ma már gondoltam végére járok a dolognak és kiderült, hogy teljesen elegedett nyomással is csak addig tudom benyomni, miközben újan, még szerviz előtt (szintén kíváncsiságból kipróbálva) elegedett levegővel kábé koppant a híd úgy összeesett. Valaki tudja-e mit ronthattak el, esetleg mi történhetett utána? 🤨 Most felfújtam, szépen, vajpuhán mozog, faxa a visszaút csillapítás és a kizárás is, de elveszítettem néhány centit a rugóútból.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz MPowerPH #217368 üzenetére
Utcai töltők is használhatók, nem muszáj otthon tölteni. Egy bevásárlás alatt a legtöbb autó legalább 100-150km-nyi hatótávot magába tud szipkázni egy szimpla 22kW-os AC töltőről. Egyelőre nem megoldhatatlan probléma annak, akit érdekel a dolog. Azzal kapcsolatban viszont én is szkeptikus vagyok, hogy mi lesz ha jobban elterjed..
-
zsocy
őstag
válasz MPowerPH #217368 üzenetére
Londont nem ismerem, de öcsém kint él Bristol közelében egy kisvárosban. Eleinte társasházban lakott ahol kiépített töltő nem volt, de belső parkoló igen, ott lehetett volna tölteni, volt aki meg is tette. Most egy olyan házban lakik amit leírtál, és ott bőven elférne a garázsában egy Tesla meg egy töltő. Persze ő is lomraktárnak használja :)
Viszont mutatott nekem olyan házakat ami teljesen átlagos kívülről, de a garázs előtt állt a villanyautó a töltőn, és a garázsban meg a v12 E-type veterán Jaguar. És ez egy kisváros széle, nem valami menő negyed Londonban.
Szóval aki akarja, vidéken már megoldja a töltést UK-ben is.
És ott is terjed a villanyautó, hobbinak meg megtartják az öreg benzinest. -
Ringman
nagyúr
válasz Lacerta #217323 üzenetére
elég komoly problémák lesznek az elektromos autókkal: [link]
A single Tesla battery weighing 1,000 pounds requires extracting and processing some 500,000 pounds of materials. At this rate, over the next thirty years we will need to mine more mineral ores than humans have extracted over the last 70,000 years.
és ahogy a treadben írják, a cat 994 se elektromos hajtással megy.+ [link]
Rivian’s CEO says the electric vehicle business faces a looming battery shortage. “All the world’s cell production combined represents well under 10% of what we will need in 10 years. Meaning, 90% to 95% of the supply chain does not exist.” -
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #217373 üzenetére
A magyarok kilencven százaléka akkor is tuningolni akar... podcast
35-perctől beszélnek a bringa aksikról.Az EU-ban ezévtől aki aksis bicót ad el, annak az akkuk súlyának 45%-ányit vissza kell gyűjtenie újrahasznosításra. Bármilyen gépből, a típus meghatározott. A rátát évente növelni fogják.
Szóval érzik a problémát ezzel a "telif0ssuk a világot aksival" biznisszel.
Elképzelések vannak a nagy arányú újrahasznosításra...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #217374 üzenetére
csak a podcast címét olvasva: de meglepődtem!
hallottam én is pár embertől, hogy jó lenne az az ebike, csak lassú, így nem is éri meg, de meg lehet okosítani 45 km/h-s sebességre...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Meggyőződésem, hogy puszta jelenlétünk a föld nevű bolygó felső, életet adó kérgének teljes kizsigerelését jelenti. Egyszerűen olyan rohamosan használjuk véges erőforrásait, hogy kimerülése elkerülhetetlen és csak idő kérdése. Ha meg is állna populációnk növekedése, igényeink és energiaéhségünk tovább nő és akár tizede is a mostani ~7,7 milliárd embernek el tudná/tudja majd fogyasztani a mostani többszörösét. A környezetvédelem, az állat és növényfajok mentése is csak ideig-óráig odázza el a teljes kimerülést és halovány próbálkozás a megállíthatatlan rombolásban amit véghezviszünk. Szerintem csak az idő függvénye tudunk-e ehhez alkalmazkodni (itt a földön mesterséges környezeteket kialakítva, más égitesteken stb.) vagy felemésztjük erőforrásainkat és az lesz a végünk, hogy összeomlik társadalmunk. Erre jó példa ez az elektromobilitás is, úgy gondoljuk egy megoldás valamire, de közben 3 újabb kihívást hoz magával, melyre aztán újra megoldások kellenek....a nap végén végül mindig többet fogyasztunk, erősebben szennyezünk, jobban pazarolunk. Szerintem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #217369 üzenetére
Óvatosan dugj egy gyorskötözőt a becsúszó és a szimering közé, lehet beszorult a levegő oda és ki kell engedni. Más tippem nincs, lehet eddig volt rossz és most javult meg, a haverom Judyja is ilyen .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szuszinho
őstag
Nem tudja valaki, hogy az új hídon Helembánál már át lehet tekerni?
-
bekecs76
tag
Sziasztok!
Úgy vettm észre, az van a köztudatban, hogy ár-érték arányban, talán a CUBE márkával jár legjobban az ember. Ez nem tudom mennyire igaz, de a CUBE háza tájékán kezdtem a keresgélést, mountainbike vásárlás előtt. Ezt néztem ki: [CUBE Attention SL 400ezer Ft] . Most egy cross trekinget használok, aszfalton is meg terepen is, de a durvább terepektől meg akarom kímélni. Az megmaradna aszfaltra, lájtosabb útakra. Ez a mounti meg nagyrészt, terepen lenne használva. Semmi durvulás, nem is versenyzek, csak szeretek jókat biciklizni. Sramban nem szeretem a hüvelykújjas váltást mindkét irányban, úgyhogy az kilőve. Szóval ebben a katágóriában, ti tudtok a konkurens gyártóktól ajánlani másik tipust? Vagy ennyi pénzért, ez adja a legtöbbet?[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #217369 üzenetére
Judy az motion controll ugye (nem a charger)?
Ha nincs beszorult levegő, akkor valószínű valami a csillapítás olajjal nincs rendben. Túl sok van benne, esetleg sérült tömítés miatt összefolytak az olajok és felmerevedik a villa.
Alapvetően egy jó szerviz a Dr Bike, de pont felfüggesztés kapcsán sajnos nem te vagy az első akinek náluk végzett karbantartás után nem mozog teljes tartományban a telója (rockshox és fox tulajok is érintettek).
A szírvízre Dr Bike vállal 6 hónap garit, javaslom vidd vissza hozzájuk, csinálják meg újra. -
RexpecT
addikt
Tegnap az outin is átálltam a waxolásra, olajozva hiába takarítom a láncot egy tekerés után is tiszta olajsaras az egész hajtás.
-
RexpecT
addikt
-
Ringman
nagyúr
ha véletlenül túl keskeny lenne a nyereg, akkor annak mik a tünetei?
(vagy csak meg kell szokni, eddig viszonylag széles nyergeim voltak, mint wtb koda (145mm) és a nuroadhoz adott venec ws (148 mm))---
vettem állítható magasságú harántboltozat emelő talpbetétet, érzésre az is megváltoztatja azt, hogy adott ülésmagasságnál milyen izom dolgozik jobban. -
RexpecT
addikt
válasz andrisbandi #217389 üzenetére
Én gyári Sram Eagle patentszemet használok, azt csak egyszer lehet felrakni papíron.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #217377 üzenetére
Írom, hogy végünk mint faj mire te azt válaszolod dugjak óvatosan?!
...viccet félretéve (és sebgutkopfot is idecsatolva) ma már nem hagyott békén a tudat és felhívtam őket, majd elvittem úgy beszerelve a villát...túl volt töltve. Próbálkozott a srác, hogy lám van egy újabb cm alul is amit csak kihúzva látsz és ami a jobb úttartás végett van, ne a koppon legyen kint a villa és így majdnem meg is lesz a 10 cm, de én kötöttem az ebet a karóhoz, hogy újan kíváncsiságból ellenőriztem és levegő nélkül koppant a hídnál...aztán hamar szétszedte, elcsodálkozott, hogyan tehettek kjúbék Mercibe Trabant telót, és láss csodát, most kimozogja az egészet. Kicsit mentegetőzött, hogy kivéve a bringából nem látják pontosan mennyit mozog ki (bullshit ) aztán arra a kérdésemre milyen telót ajánl végül azt mondta ez sem rossz ( ) és ha tönkremegy ő valami 34 mm-es becsúszójú, de főleg könnyebbet venne...ja meg, hogy előző Manitou Marvel Expertem más ligában játszott.🤔🤭[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #217392 üzenetére
Van egy manitou Machetem ami lassan 1 éve áll, ha esetleg érdekel.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #217392 üzenetére
Mostanában én is hallottam róluk cifrát.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #217393 üzenetére
Markhor hallottam, hogy alap, de a Macheten még mindig csodálkozom.
#2173946030D...ott voltam végig amíg csinálta, kábé 10 perc volt az egész, látszott, hogy profi, nem először csinálja, talán éppen ezért is kicsit pitiánernek érzem előtte a műsort, hogy erről beszélt telefonon, meg, hogy ez kijön még egy centit, meg ilyenek...kár érte, nem sok értelme volt, hisz csak túltöltötték, megtörténik. Persze utána már nem vett el semmit annak ellenére, hogy ennek a szervize Novemberben volt és felajánlottam, csak, hogy tisztességes legyek én is...ugyanakkor odautazni a Csepel művekhez az egész városon át nem egy leányálom soha.😫
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
padzso
tag
Népek! Használ itt valaki DT Swiss 350 kerékagyat? Mennyi idő után esedékes a karbantartás? Outin van használva, elvétve látott csak esős időt. Ha nem kell, nem nyúlnék hozzá egyelőre. Bár min. 4-5e km biztos belekerült már.
Nem akarok úgy járni, mint előtte, hogy nagy nehezen letekertem az műanyag anyát az M530-as pedálomról, aztán kiderült, köszöni, jól van. -
RexpecT
addikt
Az amúgy mitől lehet, hogy 2×9 sebességes országutimon a SORA R3000 első váltójának nem 2 fokozata van, hanem 3
A kis lánctányéron mindig egy állásban van az első váltó, de a nagyon két állás is van.
Ha koppra felnyomom a váltókart, majd utána kb félig nyomom meg a váltókart a lefelé váltáshoz, akkor nem vált le a kisebb lánctányérra, hanem csak egy pár mm-t közelít az első váltó a kisebb lánctányérhoz.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz padzso #217396 üzenetére
Pedig valószínűleg úgy járnál. Én kb 15.000 (?) után kiszedtem a kalapácsokat és újrakentem, de látszólag fölöslegesen . A csapágyakhoz is csak akkor kell hozzányúlni, ha úgy érzed darálnak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz RexpecT #217397 üzenetére
4 állása van nem 3.
Felül kettő és alul kettő.Bringa boltba nekem az elején beállították és direkt szóltak is, hogy ez 4 állású nem 2
Hasaggymeg: belsőre a Markhor meg a Machete ugyan az.
Annyi, hogy a Machete 32-es becsúszi, Kwik-Togle zárás van a jobb lábában. azt lehet upgradelni ABS+-ra.
Kb egy Reba szintű villa, asszem 200g-al nehezebb nála. -
őstag
válasz RexpecT #217397 üzenetére
trimmelő funkció, azért van, hogy nagy lánctányéron végig tudd váltani a sort és ne érjen bele a lánc az első váltó lemezébe. standard dolog, minden országúti Shimano első váltókar tudja úgy '95 óta
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
- Gitáros topic
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Facebook és Messenger
- Építő/felújító topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest