-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz jano_77 #215057 üzenetére
Hervist hanyagold. Bicajt a bicajboltból. Esetleg még Decathlon.
Amúgy ez a 3x-os váltás csak nekem csípi a szemem? Tudom, hogy 20 évig mindenki elvolt vele, de annyival olcsóbb egy 3x10-es Deore, mint egy 1x11-es, hogy ennyire nyomatják? Vagy csak hegyekben áll mindenhol raktáron? Az 1x-es váltás kb a legjobb dolog ami az útobbi időben a kerékpársporttal történt. Egyedül pont az országút lehet kivétel, ott sokkal jobban tervezhető előre a váltás, nincsenek olyan hirtelen terhelésváltások, mint terepen mászásnál, ahol szerintem kínszenvedés elöl-hátul gépészkedni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
válasz jano_77 #215046 üzenetére
Szia!
Ha crosst keresel, én a Cube Nature EXC-t ajánlom, nekem is olyan van. Az megér 400k-t, ez a Hervises nem igazán. Ezt aztán lehet finomítani tényleges felhasználás függvényében Travelre (teló nélkül), illetve "könnyebb" felszereltségi árkategóriára: jelöletlen / PRO / EXC / SL, ahol a jelöletlen a belépő szint, az SL a csúcs.
Túrázásra még a Cube Nature Allroad is remek, ha kell a csomagtartó / sárvédő. De szvsz tényleg ez a minimum árszint, ameddig muszáj elmenni, hogy kerékpárt kapjon az ember.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz jano_77 #215082 üzenetére
Ennyiért ezt én nem venném. De ahogy írtam, a Hervisben főleg semmit. Decathlont nem véletlenül ajánlja mindenki, tényleg jobban jársz azokkal a bicajokkal, ha belépő szint kell.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz jano_77 #215046 üzenetére
A KTM-et nem tudnám beárazni, de érzésem szerint ha alulról közelítené a 200-at, reálisabb lenne, igaz, pár XT alkatrész van rajta vevőcsalogatónak. Viszont V-fékes, abból mondjuk tényleg jó van rajta. Csak ha nagyon tetszik, és tényleg a méreted is, akkor foglalkoznék vele.
A Hervises nekem felejtősnek tűnik, és sosem volt 400K, a Meridák legalább tárcsafékesek (nem biztos hogy szempont), csak náluk meg úgy látom, magasabb árszinten kezdődik, hogy tetszetősek is legyenek..
Genesisből van az angol, ami menő, de van valami alsóbb kategóriás is, ami inkább noname, és utóbbival szoktunk találkozni itthon, a tudósabbak majd kijavítanak, ha tévedek.szerk.: tudom, aljas vagyok, de a KTM-nek nincs fordítva a hátsó gumija?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jano_77 #215098 üzenetére
Az XT az majdnem top szett, volt valamikor.. mármint ez a 9-es verziója, persze attól még baba. Kicsit olyan beragadt készlet érzést kelt az egész, persze sokkal inkább nyugatról behozott alighasznált, jó állapotú bicikli. Az, hogy nem mai a technika, az nem muszáj, hogy zavarjon. Nagyságrendileg 10-12 éves a 9 sebesség alapján. Ha minden oké ezzel, akkor a méret a kérdés, meg a pénztárca, de nekem akkor is jobban esne egy 199-es árcédula (sőt..), mint egy 239-es, de tökre lehet hogy mellélövök, annyira nem vagyok ám képben.
A V-féknek is megvan az előnye, picit könnyebb, nem kel legyengetned a tárcsád, ha nekitolod a biciklitárolónak, és nem kell sem légteleníteni, sem drágáért betétet cserélni benne.
Ha keveset lesz használva, akkor mondjuk elkopni sem fog sem a tárcsafék, sem a V-fék betétje, néha gumit kell majd venned rá, de azt se most.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jano_77 #215103 üzenetére
hú, mondom, vagy én vagyok elkalibrálva, vagy ez eléggé túlárazott akkor. Én -ha magamnak kéne, és minden klappol, V-fék, méret, szín, minden, akkor a 189 ezres árra mondanám, hogy na, üsse kő.. de 279 egy 3x9-es, 10-15 éves (nem tudom, csak a szettből tippelem) trekkingért? Oké, a vázon látszik, hogy valaha felső kategóriás lehetett, és az XT is jó szett, a 9-es is.
a 450 meg... simán vennék az eladótól, de az azért nem titok, hogy minden egyes bringához az van írva, hogy "csak ma.." Na az ilyen hirdetéseket szoktam átlapozni, annál is inkább, mert folyton az övével van tele az egész BM apró, és át kell görgetnem minden nap a milliós országútikat, hogy eljussak azokhoz a hirdetésekhez, amik talán érdekelnek is. Szóval teleszpemeli az egész hirdetőoldalt a csakmacsakmost szövegű cuccaival, ne azt nézd, hogy mi van odaírva, hanem hogy neked mennyit ér. Valaki tényleg megármesterkedhetné (6030D?) a KTM-et, én nem értek hozzá.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zsocy
őstag
válasz jano_77 #215103 üzenetére
Nem rossz az a KTM, elég jó alkatrészekkel van szerelve. Az ára az sajnos ennyi, minden bringának elszállt, a használt sem kivétel.
Leírtad hogy hétvégi kirándulásokra, túrákra használnád a bringát családdal, semmi komolyabb terved nincs, erre szerintem ez a gép tökéletes lesz.
Plusz írtad azt is hogy nagyon tetszik, ez is fontos, mert hiába jó valami ha utálsz ránézni nem fogod használni sem.Szerintem vedd meg, jó a bringa, az árát meg hagyjuk, megőrült a világ.
-
válasz jano_77 #215323 üzenetére
Éppen lehet, csak nagyon nem praktikus (gyorsan merül, kinyírja a direkt napfény/hideg, megázik, napsütésben/sötétben nem látszik a kijelző, ha igen, az leszívja az akkut, nagy, nehéz jól rögzíteni, és könnyen sérül, ha történik valami, stb), illetve a telefonok nagy részében konkrétan szar a gps modul ehhez.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
flash-
veterán
válasz jano_77 #215323 üzenetére
én pár évig az androidos telefont használtam a távolság rögzítésére-stravára.
Vannak telefonok amiken hiába állítasz bármit, elküldik "aludni" azt az appot is amivel rögzítesz(pl strava,vagy bármi) így tehát a rögzítés nem lesz folyamatos (huawei p10 light csinálta nálam ezt anno, később már úgy kellett használnom hogy folyamatosan menjen a kijelző ha nem akartam azt hogy bezáródjon a rögzités).
Használhatsz egy más sport alkalmazást, pl wahoo, ami szépen kezeli a pulzus,cad,spd szenzorokat,rendesen látod az adataid folyamatosan, és még a végén fel is szinkronizálja stravára,azt is használtam(már xiaomin) és nem volt gondom vele.Ami probléma ugye az üzemidő, nagyobb tekerésen túrán kellemetlen ha lemerül a telefon, hiába power bank, jó ha minél jobban takarékoskodunk az energiával. ezek az eszközök céleszközök, több müholdat is képesek használni(talán egyszerre is),erősebb is a mühold vevőjük, kisebb valószinűséggel megy el gyenge árnyékolt helyen,na és üzemidejük is jobb, brytonnak 16 óra például. egynapos balatonkört megállásokkal akkor is kibir ha nem sietitek el[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Alf65
csendes tag
válasz jano_77 #215323 üzenetére
Ahogy Flash is írja: fura dolgokat művelnek a droidos telefonok néha.
Nekem pl volt, hogy pár száz méter után abbahagyta a naplózást, aztán pár km után megint beindult. Vagy pl a X.-ből a XIII-ba menet átugrott a XII-be (nem fővárosiaknak: Pest - [Buda -] Pest)
Ezért egy külön eszköz, ami kimondottan csak ezzel foglalkozik célravezetőbb.
Szerintem nem muszáj erre órát használni, megfelel egy droidos telefonféle is, amiről minden felesleges dolgot letiltasz. Nekem egy S6 dolgozott így tavaly.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jano_77 #215408 üzenetére
Társaságban 2 srácnak is van. Működnek. Kocsi elbírja és elfér. Hátiban én biztosan nem cipelném a súlyát, hogy ott verje a hátam. Álló műhelypumpa kiváltására kis helyen jó és kényelmes megoldás. Bringázás közben defekt/vész megoldására szerintem nehéz és valójában ritkán kell (talán soha), arra érdemes kicsi és könnyű minipumpát vinni, na meg defekt ellen tubeless.
-
arcitec
addikt
válasz jano_77 #215745 üzenetére
Továbbra sem ajánlott a nagynyomású mosás. De elolvastad mit írnak a Muc-Off 100 bar-os mosóról? Mert a gyártó szerint az pont bringára jó. Az nem nagynyomású autómosó.
Nem szerencsés a neve ezek szerint.
U.I: Szerintem az a mosó csak nagyon retkes bringára "nagybani" alkalmazásra célszerű, vagy nagyon gazdagéknak..[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz jano_77 #215745 üzenetére
Én meg egy másikon azt, hogy lehet, de ésszel Sosem próbáltam amúgy, nekem felesleges, nem dagonyázok. De egyébként versenyek után sem mosnak mással.
Én leszámoltam az olaj alapú kenőanyagokkal. Vagyis még folyamatban van a tesztelés, mert a zöld Muc-Offot használom 2 hete, ami viasz alapú, de azért fekete lesz ez is. Persze nem esküszöm meg, hogy 100%-ban sikerült zsírtalanítanom a teljes hajtásláncot. Egyébként a Decathlonos olaj is biztos megfelelő a célra, de mint írtam, nekem rohadtul elegem volt az olajos-sáros-nedves dzsuvából.
Minden más tisztítóeszköz ugyanaz a Decathlonban is, csak olcsóbban, szóval érdemes ott vásárolni. Nekem is van jó pár. Tisztítószerből is felesleges a márkás. Zsíroldóból viszont a Motorex Degreaser nekem nagyon bevált, mást használva rosszabb eredményt kaptam.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
::Trunks::
senior tag
válasz jano_77 #215785 üzenetére
Kitámasztó az baszna be ha lenne rajta Belenyomtam a kerekeit a sárba és a másik oldalt van egy ág ami támasztja, persze úgy fotózva, hogy ne látszon.
Többieknek köszi a dicséretet
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
jjeahh
nagyúr
válasz jano_77 #215807 üzenetére
Mindíg van amivel, ahová kitámasztani egy mtb-t, a kitámasztó inkább városi bicajokra való szerintem, de én arra sem tennék. Zörög, plusz súly, megszokásból úgyis másképp támasztom ki. Montin szerintem esélyes, hogy pár technikásabb lejtőn le is szakadna
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz jano_77 #215807 üzenetére
Akkor lefektetik. Nekem is fura, főleg csomagos túrán vagy gyerekszállításkor. De MTB-re tényleg felesleges.
jano_77: s az a legjobb, mikor eldőlnek, és lenyalják egymás festését
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Gaben92
őstag
válasz jano_77 #215812 üzenetére
Ez csak akkor lenne megoldás ha egyszerre használnánk mindig a bringákat, de ez általában nem így van.
jjeahh: Gondolkodtam azon is de egyrészt jelenleg tubeless repair kit van bennük, másrészt hó végén költözünk és az új helyen nem tudom még milyen lesz a helyzet. Nálunk itt most a mi épületünknek van egy bringatároló külön ahol van lent ~20 bicikli és mindenki ugyanoda rakja vissza kb. Az új helyen viszont két közö,s rohadt nagy tároló van 6 épületnek (100-200 bicikli lent) és sajnos kölykök is vannak akik ugyebár a rollert oda b.sszák be ahol épp van hely. Majd még kitalálom hogy legyen...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
andrisbandi
őstag
válasz jano_77 #215964 üzenetére
Igen, ott
Jófajta.Érdekes hallgati való.
KONTRA Podcast
#56 - Bringaparkok【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jano_77 #215973 üzenetére
Mennyi regenerálódási időt írt utána a sportalkalmazás, 6 év?
#2159756030D+Toobee...én naiv azt hittem a gyerekek miatt mennek az apukák a strandra, közben meg ők csak csajozási kellékek...Toobee meg nem tudom min aggódik, verekedésen kívül sehol sem akadály ha kicsi és könnyű vagy, főleg most, hogy a fenntartási költségek (élelmiszer ára) egyre nőnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
senior tag
válasz jano_77 #215973 üzenetére
Ha meg van a PB akkor lehet pihenni...
nekem valami 28 körüli a legjobb 5k, meg volt 56 perc körüli 10K
de ami durva, 2020 végén 24k dombos 6:45-s átlaggal, 2021végén 10 k dombos, a 24-nek az eleje 7:40 körüli átlaggal... ... de legalább van 2 db szputnyikom................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
zsola32
őstag
válasz jano_77 #216635 üzenetére
aliexpress-ről rendeltem, és fogok is még rendelni.
Az anyaga vékonyabb - nyáron ez + pont - mint az itthoni márkás mezeké, a varrással nincs gond.
mivel ötöd áron lehet megvenni a hazai árakhoz képest, ha nem jó rád, 2-3 nap alatt eladható.
a mérettel vigyázni kell, nem minden boltban mérethelyes a portéka.
nekem jelenleg két helyről is precíz méretben jött a mez, de volt ahol 6 cm volt a difi mellbőségben. (itt vissza is jött a lóvé, lett egy bónusz mezem) próba cseresznye alapon próbálkozni kell...
kedden hozza a futár a hosszúszárú mezemet, pont ki tudom még próbálni, mivel nem lesz valami gatyarohasztó meleg.
(van olyan szállítási forma az aliról, amivel 10-14 nap alatt itt a portéka, a mezek többsége ezzel a szállítással jön, és futár hozza ki a címedre) -
RexpecT
addikt
válasz jano_77 #216837 üzenetére
A pedálfordulat mérő egy extra adatot ad, amit fel lehet használni az edzések kiértékelésénél. A sebesség mérő szenzornak én nem látom értelmét, ha már van GPS az adott eszközben.
Pulzusmérő mellkaspántot érdemes beszerezni, ha nem csak úgy biciklizni akarsz, hanem edzeni is. Vagy ha nagyon tele vagy, akkor egy power metert .[ Szerkesztve ]
-
válasz jano_77 #217236 üzenetére
Ez a Merida szerintem a szokásos, átcímkézett Elite [link]… Gyakotlatilag az összes gyártónak ők csinálják a saját márkás cuccait. Nekem az összes bicajomon ilyen van, de ahogy nézem, amúgy is borzasztó népszerű. Van carbonból is, ha fontos a súly.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz jano_77 #217325 üzenetére
@jano_77: Nem jártam még Norvégiában, csak olvastam én is, hogy ez van.
Igazából nincs ellentmondás a te megfigyelésedhez képest, akinek van villanyautója, a városban azt használja, a többieknek pedig ott a jól működő közösségi közlekedés.@Gaben92: Carbon free a vízenergia és az atomerőmű is. Mindazonáltal fenntartom, hogy 1 db 8A-es aljzatról tölteni egy teremgarázsnyi villanyautót, az nem életszerű. Akár zöld energia, akár nem.
@andrisbandi: Ez valahol igaz, de vegyük figyelembe, hogy a kapitalizmus olyan fokú rugalmasságot vár el mind időbeosztás, mind utazási hajlandóság vonatkozásában már egy kétkezi melóstól is, amit közösségi közlekedéssel még ott is nagy sz*pás kivitelezni, ahol amúgy van, és jó.
Itt nálunk K-európában pedig az elsők között verték szét, tehát innen nézve nem az autózás lett túl olcsó, hanem végre olyan olcsó lett nekünk is, hogy ne azért kelljen dolgozni, hogy vegyünk egy autót, amivel el tudunk járni dolgozni.
Ha most ezeket az embereket elkezdik büntetni azzal, hogy rommá drágítják az autózást ( és nagyon úgy tűnik, hogy mind a villany, mind a belsőégésű ide fut ki - és nem, a villanyautózás nem lesz relevánsan olcsóbb 15-20 éven belül, és akkor még csak az új autókról beszélünk, a használt piacról, ahonnan az átlag user vásárolni képes, nem ), és ezzel párhuzamosan nem kínálnak olcsó, rugalmas alternatívát ( ami lehet közösségi közlekedés, autóbérlet, home office, vagy bármi más ), akkor nagyon szomorú időknek nézünk elébe, ráadásul igen nagy tömegek lesznek zöldítésellenesek rövid idő alatt. Nem, mert nem értik, hanem mert nekik csak a sz*pás része jut, mind anyagilag, mind időbeosztás tekintetében. -
Alg
veterán
válasz jano_77 #217334 üzenetére
Egyrészt bruttó, másrészt benne van a választási pénzosztás. Harmadrészt csak teljes munkaidős alkalmazásban állók Jó lenne tudni ez összesen hány főt jelent.
Nekem is soknak tűnt, de így már hihetőbb.Főleg ha a "valós" inflációval együtt nézzük...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jano_77 #217434 üzenetére
Én csak bele-bele olvastam, de ott vannak a szeren. A GCN, Park Tool stb. videók még szemléletesebbek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz jano_77 #217431 üzenetére
Sokmindentől lehet (eddig nem hallott) zörejeket kagylózni.
- csendesebb külső/más nyomáson használt
- más olaj a láncon/ kevesebb, több, koszosabb
- nincs már sapekRégebbi xt rendszeren volt eddig a legcsendesebb nálam a monti. (2x11, 1x11)
RD-M8000-SGS váltóval, CN-HG701-11 lánccal, CS-M8000 sorral.
- Ahogy cseréltem láncot Sunrace CN11A-ra (csak ilyet lehetett kapni) kb dupla hangos lett. A feszítő görgöktől hallani a láncfutás hangját. Még nem zavaró, csak észre venni.Az új gépen új xt van M8100-es rendszer (1x12). Álom csöndes, szépen működik. Remélem használtan is ilyen marad.
- Pár óra tekerés után úgy kezd hangja lenni a láncnak, h a hajtóműtől, a lánctányéron hallani a láncfutást. Nem rossz hang, még simán szoktam vele menni ugyan annyit.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz jano_77 #217455 üzenetére
Remélni lehet, de rendszerint amit a szerviz megcsinál, én utána szét kell szedjem, és megcsinálni normálisan. Vagy nem ismertek fel egy hibás első váltót. Bizonyára én járok / jártam rossz helyen, mert ezek után biztos kihagyom. De a BikeShoppal jó tapasztalataim vannak.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
balintbaba
tag
válasz jano_77 #217747 üzenetére
Alap vitaminok minden nap, esetleg sótabi hosszabb tekeréseknél.
Bármi más szerintem pénzkidobás, az izótól konkrétan behányok. Lehet majd próbál itt valaki meggyőzni az ellenkezőjéről, de ne higgy neki.
Amúgy meg clenbuterol és EPO kell, ezek tényleg érnek is valamit.
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- ANNO 1800
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest