-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
R.Ildi
újonc
válasz Fall-N #146736 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Igazából a Trek tetszik ránézésre legjobban, a Cube csak a második. Egyelőre. De ez közel sem jelenti azt, hogy biztosan ez lesz a végleges döntésem. Általában túlbonyolítom a választást, ezért is kértem tőletek szakértőktől segítséget, hogy tovább lássak a szép színnél, vagy a kinézetnél. A Decathlonos kerékpároktól kissé tartok, viszont több tesztben is jókat írtak róluk. Ennek ellenére valószínűleg nem onnan választok majd.
Az Altus és a Deore váltók között mi a különbség? Egyiket sem ismerem, agyváltós trekkingem van. Gyengébb anyagfelhasználás, pontatlan váltás? -
Somatom
veterán
válasz Fall-N #146938 üzenetére
Ritkán szoktak megelőzni, de ma egy outis nagyon durván állva hagyott. Később összefutottunk egy lámpánál. Gyönyörű állapotú retro bringája volt. Olyan, aminek a két váltókarja az alsó vázcső két oldalán van. Totál nosztalgia feelingem volt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146976 üzenetére
Nem véletlen a volt főnököm (és valószínű nem véletlen hogy bezárt a bolt).
Csak félig poénból írtam amúgy. De hidd el, jó sok 30-40 éves bicikli átment a kezemen ami új korában is ocsmányabb volt mint a legtöbb modern áruházas bicikli. Lehet hogy nem volt ennyi, de ne felejtsük el hogy régen összesen nem volt ennyi bicikli, mint ma. Hogyha nem nosztalgiázol, hanem objektíven nézed a dolgokat, látni fogod hogy régen is létezett a gagyi, épphogy használható szint (meg mondjuk csodás dolgok mint az ékes hajtókar).
De mindegy, maradjunk inkább abban hogy csak szvsz az egész. Annyi biztos hogy miután minden nap szereltem őket, én egy életre megutáltam a régi bringákat. És nem csak azt utálom hogy sokszor mennyire sz*r szerelni őket, hanem azt hogy milyen megoldásokat használtak, hogy működtek az alkatrészek, mennyire voltak használhatóak a bringák stb.A szép, igényes muffolt vázakat viszont továbbra is csípem, és elviselnék egyet full modern alkatrészekkel. (Volt tervben egy ilyen építés, csak aztán mégis modern váz lett belőle)
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #147071 üzenetére
Oké, csak mondom hogy 30-40 éve, meg 20 éve is léteztek ugyanolyan hulladék bringák mint ma az áruházas cuccok. Nem azért hulladékok mert régiek, hanem mert már akkor is tudtak sokkal jobbat csinálni.
Ékes hajtókar lehet múzeumi, de garantálom ha elkezded nézegetni hogy mik vannak mondjuk a boltok mellett a bringatárolóknál, jó párat fogsz látni. Én nagyon sokkal találkoztam városi rohangálós bringákon BP-en. (Általában női vázas, lemezpapucsos, ékes hajtókar, 1x5-ös frikciós váltás)[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #147090 üzenetére
Azt én is elismerem, hogy a szabad súlyok a legjobbak, legalább is az alapgyakorlatok esetében mindenképpen. Viszont ha valahol gond van, valamilyen mozgásszervi panaszod van, akkor egy géppel sokkal kíméletesebben tudsz edzeni, az izom megkapja a terhelést, de az ízület sokkal kevésbé. Aztán fokozatosan lehet áttérni a szabad súlyokra. Emlékszem anno a 90-es években szinte minden bodys köpködött a gépekre, mondjuk volt is alapja, mert ezek kevésbé voltak fejlettek. Aztán teltek múltak az évek, és olyan brutál jó gépek lettek, hogy még a profik is előszeretettel használják. Persze guggolás, fekve nyomás, felhúzás, evezés mindig is alap lesz szabad súllyal, ennél jobb nincs.
A keretben guggolást mindig utáltam, valahogy nem találtam a jó pozíciót, a térdemnek sokkal rosszabb érzés volt mint a sima guggolás. A lábtolót mindig szerettem, de az dupla súly a guggoláshoz képest, hogy érjen is valamit. Amikor a síbalesetem után rossz volt a térdem, rengeteget guggoltam simán saját testsúllyal, aztán csak a 20kg-os rúddal, aztán egy-egy 5kg-os súly ment csak rá és így tovább. Nem szégyelltem minden súlyt levenni, de a guggolást nem akartam kihagyni. Pedig a sérülés előtt 140kg-ba is bele tudtam guggolni. Fontos, hogy egy tapasztalt gyúrós megmutassa egy kezdőnek a szabályos gyakorlatokat, főleg guggolás esetében, és kis lépésekben kell haladni, akkor nem lesz gond, meg bizonytalanság. Comb izomtömegre, ízületi stabilizálásra a szabad súlyos guggolásnál egyszerűen nincsen jobb.
Ezzel mondjuk nem értek egyet, hogy naturál csak egész testes 3 napos edzést végezzen. Simán mehet a kettébontott 4 napos is egy idő után, csak legyenek rajta az alapok, mind tudásban mind izomban.
A 3 részes 6 napost már én is csak fanatikus naturáloknak ajánlanám, az már tényleg a szteroidot használóknak való.[ Szerkesztve ]
-
benfolds
őstag
válasz Fall-N #147090 üzenetére
mindenképpen szeretnék legalább 75 kg-ig felmenni, most a 178 centimhez 68 kg vagyok, 65-ről indultam két hónapja (de 2-3 éve még 60 is voltam). nem tudom, hogy a környékemen van-e ilyen guggológép, de megnézem. asszem, először nekem is csak rúddal kéne guggolnom, ahogy runner is csinálta, amikor sérült volt. most tényleg feleslegesen ruháztam be 80-at ebbe a kettlerre? tudok vele fekve nyomni, lehúzni, a kézi súlyzókkal meg majdnem mindent. oké, hogy haladó szinten kevés lenne...
te kondizol még a biciklizés mellett? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #147300 üzenetére
Le is írtad a végére a lényeget,mivel a könnyű,egyszerű és viszonylag olcsó sebességváltást nem kezeli,így a szíjhajtás is,mint a lánc alternatívája,kilőve. Legalábbis 1előre...
(#147302)...szerintem meg kényszer szülöttje,mint a press fit,meg még annyi minden,amit a vékony,országúti felnik szelepfurat méretminimalizálása,és a tyúkbelesítés igényelte,minél kisebb szelepméret/felnilyukméret tett szükségessé.Nem véletlenül csak a kerékpárokon van,sehol máshol.Amúgy pumpám állít6ó feje menetes presta/menetes schrader. Ott azon a kék menetes fej alatti fekete csatlakozón tekersz egy negyedet erre,vagy arra,így mind2t tudja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Fall-N #147299 üzenetére
Nekem 450E van, és hibátlanul működik a Magene szenzorokkal. ANT+ és BLE egyaránt jó, bár az előbbi megbízhatóbb, ez tény.
Van több példányom is, egynek sem volt még baja (remélem nem ez az utolsó poszt így ), pedig kaptak esőt, sarat is rendesen. Lehet hozzájuk venni külön "vízálló" burkolatot, na ilyet még rendeltem melléjük a biztonság kedvéért.
-
Somatom
veterán
válasz Fall-N #147416 üzenetére
Én húsz évvel ezelőtt sem értettem, hogy a bringákon miért nem használnak tárcsaféket. Kár, hogy akkor nem érdekelt annyira a dolog. Most sem értem, hogy miért rakosgatják arrébb a láncot különböző átmérőjű fogaskerekeken ahelyett, hogy változtatnák a fogaskerék átmérőjét. Ha tizenpár fog elég a nyomaték átviteléhez a kis lánckeréken, akkor a hajtó lánckeréken minek az a sok fog? Elég lenne ott is tizen fog, amiket azon az oldalon, ahol épp nincs a lánc, símán lehetne radiálisan mozgatni, ezzel változtatva az átmérőt, vagyis az áttételt. Ezt szíjra is lehetne alkalmazni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #147463 üzenetére
Biztos katbantartás,lánccsere periódus,stb.függő,de még elment volna.Kíváncsi vagyok arra aki azt hegyesre koptatja párezer alatt. ...talán valami sz@rrányúlt lánccal.
HEAHEA...én egész évben megyek,így elég sok időt töltök az öltözet milyenségének kiválasztásával,és soxor mellé is lövök.Azt szoktam mondani,hogy hideg időben a fűtés ott van a segged alatt,csak be kell kapcsolni. Nyáron egyszerűbb,mert meztelenül nem illik kerékpározni...meg hátsód sem bírná a nyerget.
jjeahh...gyárit neki,ami jó azt nem kell elrontani,lesz elég ami elromlik amúgy is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
-
Salex1
senior tag
válasz Fall-N #147734 üzenetére
Igen, az első vezeték nélküli volt, de a második már vezetékes. Dechatlonos. 7 éves kisfiam kerójára kell, így nem igazán szeretnék komolyabbat egyelőre.
Jobb oldalt van, hátul az érzékelő (egyébként ez miért is zavarna be, hiszen egy reed cső van benne, ami vagy kapcsol vagy nem) -
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #147816 üzenetére
Nehéz vagyok, és jobbára ülök.
A fullyt akkor tudom igazából értékelni, mikor előveszem a merev vázast. Van olyan útszakasz, ami még a rugós nyeregcső ellenére is végigveri a valagamat. Ugyanott a fully csak egy kicsit ráz.
Sebességre alig vagyok lassabb a fullyval, igaz, azon jobban tapadó gumi is van.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Somatom
veterán
válasz Fall-N #147854 üzenetére
Nem is értem. Rakjam fel az autóra, vigyem ki a Hungaroringre kőrözgetni, nehogy vmi baja legyen? Otthonról sztem nincs olyan irány, amin elindulva egy ilyen 10 kiló alatti szerkezet ne törne alattam ripityára, mire leérnék a Moszkva térig. Végre lendületbe jövök és fékezzek, mert járda, fekvő rendőr, kátyú, stb.?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
tag
válasz Fall-N #147882 üzenetére
Nagyjából a mtb elterjedésével kikopott a "versenykerékpár" használata, lett helyette országúti. Előtte meg jogos volt (látszólag), meet volt a "tanyabike", amit ma némi szépítgetéssel városi biciklinek, a jobban felszerelteket trekkingnek neveznek, meg volt a "verseny", amik részben tényleg sport- és versenycélokat szolgáltak, illetve voltak azok, amik úgy néztek ki, mint a valódi versenygépek, csak 15 kilósak és sokkal gyengébb felszerelésűek voltak.
Utóbbiakat már a nyolcvanas években is idézőjelesen hívták versenybiciklinek.Azt nem tudom, hogy az akkorról megmaradt acélvázas, de nagyon könnyű oldtimerek (Peugeot, Bianchi, Campa(?) stb.) ma is működő példányai vajon versenyre készültek anno vagy városi, országúti túragépnek...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #147882 üzenetére
Ugyanakkor...autóknál is fennáll nyelvünkben (és nem csak nyelvünkben) ez a szóhasználat,mert ha versenyautót mondasz (pl. románul is) ,emberek zöme inkább gondol valami áramvonalas,lapos sportautóra mint egy kamionra,vagy éppen terepjáróra,noha utóbbiakkal is versenyeznek.
Gugli Race Bicycle illetve bicicleta de curse találatai is ezt az anakronisztikus nyelvhasználatot mutatják mindenhol.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
G@ben
addikt
válasz Fall-N #147982 üzenetére
Az egész sztori a következő: július 31-én megvettem a boltban a bringát, de előtte megegyeztem velük, hogy kis plusz pénzért kicserélik az első hajtóművet és a váltót egy olyanra, ami az én felhasználásomhoz jobban passzol. Ekkor át kellett vinnem a szervizbe, amit furcsállottam, hogy miért én, a bolté a szerviz, vagy ő van vele szerződésben, de átvittem (8,5km tök ismeretlen terepen, igen sokszor álltam meg gps-t nézni). A sérülések még nem voltak rajta, mert elég feltűnőek, tuti nem vettem volna meg úgy! Ott leadtam, kifizettem az átszerelést, majd mondták, hogy 1 héten belül jön az alkatrész, átszerelik, küldik. Másfél hét múlva megcsörgettem őket, hogy mi a helyzet, mire mondták, hogy átszerelték, várják, hogy a bolt küldje a futárt. Augusztus 13-án meg is kaptam, nem a gyári dobozában, valami női bicajéban, de nem különösebben érdekelt. A kormány le volt véve, az is külön becsomagolva, de nem teljesen végig és valószínű az verte le a festéket, mert pont ott volt a hiba, ahol a kormány volt a pakkban. Azonnal jeleztem is nekik, illetve találtam a felnin is jó nagy karcolást, ami valószínűleg a szerelésnél került oda, nagyon szerszámnyomnak látszik, illetve a teleszkópon is van egy sekély nyom, az nem ment le a fémig. Mondták, hogy ha visszaküldöm, lefestik, de abban egyeztünk meg, hogy megpróbálok helyben egy festőt keresni, aztán kifizetik a munkadíjat. Sajnos erre nem került sor, nem volt időm festőt keresni, mert folyamatosan túlóráznom kellett, de hétvégén kipróbáltam a bicajt és felfedeztem a beállítási hiányosságokat is, mint váltó, fék, emiatt nem is mentem vele tovább. Ezeknek a beállítási gondoknak egy része nem volt meg, amikor átvittem a bicajt a szervizbe.
Ez volt a 20-ai hosszú hétvégén, természetesen utána rögtön hívtam őket, hogy a festéken kívül más gond is van, úgyhogy visszaküldeném, javítsák ki az összes hibát, aztán küldjék vissza. Ezt ugye 21-én jeleztem, de csak szeptember 2-án jött érte a futár, azóta annyit tudok, hogy pénteken a fényezőnél volt.
Jeleztem azt is, hogy mivel teljes árat fizettem és kapásból javított bicajom lesz, illetve az évek folyamán jól látszódott a trend, hogy szeptember elején-közepén nem kicsit esik az ár, mivel megjelenik a 2020-as modell, ezért jókora kompenzációra számítok, amire bólogattak is, hogy persze. Én azért vettem meg teljes áron, mert még nagyon sokat akartam tekerni az áresésig is, de ebből nem lett semmi.
Most várok...[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz Fall-N #147987 üzenetére
A boltot is hívtam az elején, de ők a szervizhez irányítottak mondván, hogy ők hibátlan állapotban adták oda. Esztétikailag igaz, viszont a váltón éreztem, hogy az nincs tökéletesen beállítva, de ugye a szervizben tuti megcsinálják átadás előtt, hiszen ez a dolguk, benne is van a kis füzetében.
Arról nem kaptam tájékoztatást, hogy ez két külön egység és nem csak fizikailag, mert a bolt oldalán fellelhető a szerviz címe is. Várom, mi lesz.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #147997 üzenetére
Azt meg végképp nem hiszem,hogy fele,kizárt dolog! ...mindig felkapom a fejem ezekre a szomszéd fűje mindig zöldebb városi legendákra,mert az ott élő rokonok másról számolnak be,de mind1 is,legyen ez az én bajom,nem idevaló téma.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #148053 üzenetére
A Megallan mint márka és a BikePositive mint márka mögött ugyan az a cég állt. Amikor a Cseke Rt. csődbe ment, akkor ezek a márkák is mentek vele együtt.
f4lcon:A magyar cégek azért vannak iszonyatosan hátrányba a multik mellett, mert nincsenek rendesen felépítve. Nincsen rendes vezető és középvezető réteg. Még az új politikai giga holdingok is úgy vannak felépítve mint egy KKV. Egy kulcsszereplő kiesik vége az egésznek.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #148118 üzenetére
Azért az gondolom megvan, hogy a több sebességű fogaskoszorú még így is szélesebb. Nem véletlenül kell 9 sebességen felül más és más freehub.
10 és 11 sebesség, 1,8mm különbség.Abban nem vagyok persze biztos, hogy egy 1x12-nél, vagy 1x13-nál a lánc kitérése eléri a 3x9-es-nél (maradi vagyok, nekem ez az etalon ) keresztbe váltáskori kitérést, de szerintem minimum megközelíti.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
Sped
aktív tag
válasz Fall-N #148238 üzenetére
Szerintem eltaláltad... van már fenn néhány beárazott 2020-as modell, majdnem 800 ezer...
(#148237) Napfénysüti Értem, ez még talán indokolhatóvá is teszi az árkülönbséget.. talán. Mondjuk árulnak karbon kulacstartót is 12 ezerért, ezek után semmin nem lepődök meg.
(#148239) Hasaggymeg Hehe, jó megfigyelés. (Sok-sok évvel ezelőtt volt egy könyv, amit számtalanszor megfogdostam könyvesboltban, hogy hú de kellene, meg baromira érdekelt is, de mindig csak halogattam... csóró egyetemistaként mindig volt fontosabb dolog aztán szépen eltűnt a polcokról és azóta sem lehet beszerezni... néha felbukkan egy-egy példány 20-25 ezer forintért (200 oldalas könyvről beszélünk...)... ilyenkor mindig beugrik, mekkora barom voltam, mert ennyiért viszont nem kell. )
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #148310 üzenetére
Ez nem sárvédő, ez a teleszkóp becsúszóját védi, és a sárvédővel ellentétben, ez nagyon is praktikus terepen, és kb mindegyik mai Trail/Enduro montin van ilyen! Sokhoz már gyárilag adják!
Tehát ez nem a pilótát védi, hanem a villa becsúszóját a kosztól és a felcsapódó kövektől.
Eredetileg Marsh Guard-nak hívták, de ma már sokféle van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #148470 üzenetére
Az biztos, hogy ízlés kérdése is, de az én véleményem az, hogy MTB váltásban egyértelmű a Sram fölénye a Shimano-val szemben. A különbségeket egy koca bringás is megérzi azonnal, puhább fokozat kapcsoló, e mellett jóval határozottabb váltás. Elektromos váltásban is előrébb van a Sram az AXS szettel. Amiben nem egyértelműbb a Sram fölénye azok az Outi szettek. Ott valószínűleg én is inkább Shimano-t választanék, vagy Campagnolo-t. Fékekben pedig megint csak egyértelmű a Shimano fölénye.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #148610 üzenetére
Valamivel több, mint fél kiló. Cserébe mindig "kéznél van", és nem lassítja érezhetően a bringát, ha rádobod a világítást, nem berreg használat közben. Gondolom, cserébe mindig lassít, de ezt nem fogom tudni összehasonlítani, mert nincs dinamó mentes kerekem
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #148626 üzenetére
A ledes axa bőven elég mindenhova. Én sokat használtam dinamós lámpát izzóval, az teljesen megbízhatatlan dolog, néha működik, néha nem. A hátsó állandóan kiég. Jóval nagyobb áramot vesz fel egy izzó mint a ledes, leddel tolva is bőven van fény, izzóval nulla.
Arról nem is beszélve, hogy a ledes axa kb. még 5 percig maxon világít hátul és az első sem alszik el ha megállsz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Futás, futópályák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest