-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #134591 üzenetére
Teljesen más szempontok vannak az XC-ben és az Enduro-ban. Egy XC gumi mindig tartósabb lesz mint egy Enduro. Más a keverék, más a felhasználás. Enduro-ban sokszor úgy veszed be a szűk kanyarokat, hogy kifarol a gép, szinte beúsztatod a kanyarokba, meredek, terepen ereszkedsz, ott is csúszik a hátsó gumi. XC bicóval ilyeneket nem nagyon szoktak csinálni. És a puhább keverékű gumi is jobban kopik. Felesleges a két kategóriát hasonlítani. Enduro bicón kb minden gyorsabban amortizálódik.
Sokszor nem cserélek gumit így se, mert nincs sok időm bringázni, de amikor elmegyek, akkor legkevésbé sem az érdekel, hogy mi kopik és mennyi idő alatt, csak élvezni akarom a bringázást. Illetve az utóbbi pár évben, nagyjából minden szezonra cseréltem is a bringát, amin meg új gumi is volt.
Nyár vége felé elkezdenek szállingózni a forgalmazóhoz a 2020-as Meridák. Nagyon úgy fest, hogy jön az új eOne-Sixty karbon vázzal. Ha jól sikerül a gép és tetszeni fog, nagy valószínűség szerint le is cserélem a mostanit.bulikavagyok: Simán benne van, hogy ezzel jobban meghajtod magad, mivel sokkal élvezetesebb a használata, többet is fogsz vele menni. Illetve a max teljesítményhez bele kell taposni rendesen.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134644 üzenetére
Igen, ez volt a gond, közben szétszedtem, feltettem a hézagolót és már jó, csak a váltót kellett újra beállítani. Nem DT amúgy, hanem Mavic, a DT-ket is nézegettem, de nem tetszett, hogy ebben az árkategóriában emlékeim szerint 19mm felnivel árulták a kerékszetteket (21mm-ről nem akartam visszalépni) és egy külföldi fórumon az agyról is írtak pár ijesztő dolgot, így maradt a Mavic. Elméletileg nem TL ready, de 3 helyen kommentben a felhasználók azt írták, hogy működik tubeless-el, sőt, jobban mint a DT Swiss TL ready felnije... aztán meglátjuk . Kiengedtem a telóból is egy kis levegőt, egy nagyon picivel most puhább, remélem nem ütöm fel majd.
És ha már teló és nyomás, valakinek van tapasztalata a rockshox vagy bármelyik digitális nyomásmérős telópumpával? T*k*m tele van már ezzel az analóggal, sosem tudom pontosan ugyanúgy belőni, napokig kisérletezni kell mindíg... főleg, hogy ereszt is valahol, engedi el lassan a levegőt a pumpa.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #134656 üzenetére
Nem is értem, hogy ez eddig miért nem jutott eszükbe, hiszen adja magát ez a fantasztikus megoldás.
zoli03: Biztos így van, őszintén szólva fogalmam sincs, hogy melyik terület jelenti számukra a legnagyobb bevételt, az biztos, hogy a kerékpáriparban a Shimano-t nem lesz könnyű behozni az elektromos hajtások terén, de ne legyen igaza és durrantsanak valami nagyot 2020-ra.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134708 üzenetére
Sajnos nehéz leolvasni is, mert minél tovább van rajta, annál több levegőt ereszt el, szal amint felpumpáltam, azonnal le kell csavarni róla. Pumpálás közben lehet nézni az órát, de már abban sem vagyok biztos, hogy így pontos-e, mert folyton esik vissza. Videókban néha látom, hogy rajta hagyják és úgy próbálgatják a SAG-et belőni stb, nálam ez is esélytelen, ha nem jó újra fel kell csavarjam rá, megint levegőt veszít, amíg sikerül lecsavarni addig is elereszt valamennyit, ez a pumpa egy sz*r . Ma megnéztem pár videót és holnap megpróbálom újra belőni, aztán meglátjuk, de idegesít, hogy mindíg órákig-napokig kisérletezni kell érzésre, mert a pumpában nem bízhatok.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134749 üzenetére
Már nem mutatja az elsőt, a jelenlegi KOM 29.6km/h, amit flaggelt az meg asszem valami 60+ km/h volt.
bulikavagyok: Be lehet írni, hogy milyen géped van, de tudtommal ha ebike, akkor is egy listára rak a többiekkel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz trialboj #134749 üzenetére
Akkor ez inkább az alkalmazás hibája, és nem azoké akik feltöltik oda az eredményeiket. Külön kéne kezelni az alkalmazáson belül az ebike-osokat, és akkor ők versenyezhetnének egymással. Bár valószínűleg ott is lennének "csalók" akik tuninggal mennének. Meg persze azt sem lenne hülyeség megjelölni, h ki milyen motorral ment. De mindentől függetlenül mindenképp külön kéne választani a két kategóriát. Amúgy szerintem sanszos, h ez előbb vagy utóbb meg fog történni. Én az Endomondo-ban várok egy hasonló frissítésre, mert így nem tudom mérni az elégetett kalóriákat. Csodálkozom azon, h még nem tettek bele eMTB opciót.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz trialboj #134826 üzenetére
Szuper üzlet, mondhatom! Ha féláron nem is, de most majdnem 30% kedvezménnyel meg tudod venni a Bike-Discounton is! Haverom kb egy hete bepróbálkozott náluk egy EU adószámos céggel, nettóban akarta megvenni, de nem adták. Na az már közel fél ár lett volna (kb 750k HUF) - csak sajnos nem jött össze.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134850 üzenetére
Ű, ezen az ösvényen már outival is lehet menni
Más: valaki emlékszik még, miért vettem anno montit? (válasz a link alatt)
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
válasz trialboj #134922 üzenetére
Sziasztok!
[link] Ilyen pedált keresek(vagy ehhez hasonlót) használtan, lehet kopott is, reális áron. Privátban írjatok, ha esetleg van valakinek.Más: Megjött a 600mm-es Speci XC kormányom, eddig jók a tapasztalatok. Ha kisebb termetű vagy, érdemes kipróbálni. 100 mm-es kormányszárral nem is lesz szélfogó vele az ember.
Az RST telómat meg megcsinálták, kifúrták a belerohadt csavart, le lett szervizelve, de akkor is 50mm-t mozog. Ezek szerint gyárilag ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #134962 üzenetére
Ha arra nem is elterjedt a sok szeder inda, ami megszáradva legalább olyan mocsok mint a királydinnye
A Naszályban meg a Börzsönyben konkrétan szerintem csak ilyenekkel vannak tele az utak, nem dinnyével.StLui: ilyen füvezős belsőről én is hallottam, mondjuk ott nem vigyorogtak ennyire a srácok. 2 belsőből egy sem volt jó a kerékbe (egyik lyukas, másik más szelepes), tömködték fűvel, levéllel, de állítólag 2 km-ként újra kellett tömni, mert összeállt csomókban.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #135170 üzenetére
Szerintem amit használnak mindent szponzorok biztosítanak. Most én úgy érzem a Canyonnál épp a Strive-on meg a Lux-on van a hangsúly, ezeknél nyomják a legjobban a marketinget, Neil-nek meg most valszeg épp xc-re van szüksége. Meg annak is lehet egy kevés köze a dologhoz, hogy újabban úgy látom ezeknél a sztár vloggereknél valami xc divathullám tombol, pl. a bkxc-s srác is BMC xc-t hajt mostanság. Ettől még tuti nem rossz bringák ezek, elfoganék egy Lux-ot.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #135181 üzenetére
Jó gép, a low light verzió A7s-t sokat használtam melóra
stumpjumper: Ilyen Crossride-ot Maxxis Rekon-al nemrég alakítottam át tubelessre, teljesen elégedett vagyok, egyelőre tökéletesen működik. Kell tubeless felniszalag, szelepek és tej, én mindenből Stan's-t használtam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135249 üzenetére
Hát lefelé egyértelműen előnyben voltam, ahogy láttam másokat. Megy, mint a nyíl, mert a kisebb árkokba nem fér be, a tehetetlenségi nyomaték is segítség, a lendület meg a nagyobb keréknyomokból simán kivisz, ha elfordítod a kormányt . És amíg nem nagyon ragad tele sárral, felfelé is tovább jutsz, mert hát tapadásból van bőven, viszont neki kell feküdni, mert ez a bringa szárazon 15 kg (nem grammvadászkodtam vele sosem), így sárral lehetett vagy 30 .
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #135321 üzenetére
Ha piros, akkor szerintem megnézetheted . Engem már nem tudnám megszámolni hányszor csípett meg kullancs, egyik ősszel 5x, szal van tapasztalatom benne sajnos . Szerintem ha megcsípnek fölösleges bemenned kiszedetni, főleg ha olajazzák meg csavargatják , tudom, hogy van ilyen urban legend, hogy az óramutatóval mittoménmilyen irányban kell csavarni, de szvsz ez hülyeség, ha csipesszel, kullancskiszedővel vagy akár egy cérnára kötött hurokkal óvatosan, lassan húzod, mindíg elengedi végül a bőröd és kijön. Akkor érdemes megnézetni, ha a kullancs körül piros folt lesz, az már jelenthet bajt is. Persze mivel nálad a kiszedése után pirult el a bőr, valszeg nincs gond, de azért megnézetném... Kullancs ellen használj jó minőségű illóolajakat. Ha nem sajnálod a pénzt rá, akkor Doterra Terrashield, ha olcsóbban meg szeretnéd úszni, akkor elementalról rendelj olyan olajakat, amiket nem szeretnek a kullancsok, pl menta, levendula és citrom, összekevered, sőt akár fel is higíthatod egy picit és hosszú évekig elég lesz. Egy ilyen 10-15ml üveg bárhol elfér, nálam is mindíg van egy, én 15ml-t már 3 éve használok, még nem fogyott ki. Amúgy én annyira nem hiszek az ilyen illóolajas izékben, de ez tényleg bevált, amióta használom egy kullancs csípett meg és az is olyan helyen, ahol nem volt bekenve... ami még segíthet: fűbe ne ülj le, csak ha zacsit teszel a segged alá, hosszú zokni, ha szereted, ha olyan helyen jártál és hazaértél, a ruhát jól rázd ki és ne rakd a többi ruhád közé, pl a szekrénybe.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ákkk
addikt
válasz trialboj #135321 üzenetére
Hát a kullancsot kenni nem szabad minnél előbb ki kell tépni ha beszakad a feje pár nap után ki fog jönni. Ha nyomkodod és kenegeted azzal csak azt éred el ha van benne valami azt beléd űriti.
Ezután figyelni ahol volt,ha pár hét után megjelenik egy piros folt akkor orvos és jelezni neki.Atos23
Oda ne akarj kitámasztót tenni ha a láncvillán nincs helye akkor csak univerzális bilincses megoldás lehet...[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #135357 üzenetére
Gó tubelessz. Ha eljössz felénk egyet, adok tejet és felniszalagot hozzá, 2 szelepet kivágsz a lyukas belsőidből és kész is van, a Csíki havasokban megejtünk végre egy közös tekerést és leteszteljük . Nekem a Maxxis előtt nem sok defektem volt, ezért halasztgattam, de ha annyi defektem lenne mint neked, már rég kidobtam volna a belsőt... Persze ha a felnid támogatja, de ha jól értem a Trek-en működne. A Bergát használod még? Vagy a tag miatt szabadságra küldted?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz trialboj #135548 üzenetére
Én is imádom az enyémet, de csak boltba járok vele......ezért inkább átadnám olyannak aki használná is....úgy mint én az outis korszakom előtt. A tied komolyabb felszereltségű bringa....elárulod mennyiért váltál meg tőle?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagyúr
válasz trialboj #135548 üzenetére
Nekem tavaly egy ismerős (feleségem volt kollégája) vette meg a Focust, neki szívesebben is adtam el mint egy ismeretlennek plusz meg se Kellett hirdetnem mert amint tudta hogy megválnék tőle már be is jelentkezett érte.
De azért egy könnycseppet elmorzsoltam a sok szép közös emlékünkre gondolva.Mod: közben beugrott hogy az az előtti RockMachine MTB-omat meg egy volt csapattársamnak adtam tovább. Úgy látszik én baráti körben szeretek csak értékesíteni.
Amúgy ezt egy kicsit bánom is mert tökéletes melóba járós bringa lehetne.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #135627 üzenetére
ez nem az a sár, ami csak fröcsköl, hanem ami feltorlódik mindenütt, és így oda is eljut, ahová egy sima saracska nem jut el. meg az se mindegy gondolom, hogy 3 órán keresztül (nálam 3,5) megy a dagasztás
ja, amúgy esett is, igen.most inkább megrendeltem bicóboltból a csapágyakat, úgyis kellett más is, a csapágybolt ajánlata árban másfélszeres lett volna... lehet, hogy jobb csapágyak lettek volna, de tudtommal az Enduro sem gagyi, legalábbis ki szokták emelni, ha ez van valamiben.
(majd ha már nem lesz ilyen "sürgős" - nem sietek sehova, csak most nincs mit tekernem-, akkor keresgélek, akár gyengébb minőségűt is, de mindenképpen olcsóbbat, hogy legyen valami tartalék)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135627 üzenetére
Ha nincs verseny, azért a legtöbben hajlamosak vagyunk kikerülni a legdurvább, beletapadós részeket, vagy ha már nem forog rendesen a kerék, inkább visszafordulni. Itt viszont - már ha nem akarod feladni - a legnagyobb dagonyában is végig kell menned, és én például féltávtól már direkt kerestem a mély pocsolyákat, hogy legalább a kerékről lemosódjon a feltorlódott sár.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #135668 üzenetére
Én valóban halláskárosult vagyok . De amúgy előre hallottam, éreztem, hogy nem olyan smooth, mint olajjal, aztán megszoktam és ma már nem zavar, igaz engem egy enduro gumi hangja sem zavar, nem hogy egy gyors xc gumié, a Maxxis Rekon-on (ami agresszívebb, mint az Ikon-od) konkrétan lehidaltam milyen csendes és simán gurul, szal számít, hogy mit szoktál meg és mihez viszonyítod a dolgokat... Mindenki döntse el maga ennyi kompromisszumot megér-e neki a squirt, nekem simán meg, mert cserébe nem ken össze, nem gyűjti a port, nem tömi tele a fogaskoszorút trutyival annyira, hogy ki sem tudod takarítani rendesen, sőt, nálam a fogaskoszorú a squirt óta olyan, mintha most raktam volna fel patyolat tisztán. Ráadásul nálam azért a száraz olajakkal is csörgött a lánc és nem 30-40km után, hanem már 5-10km után. Nedves olajakkal sokkal jobb volt a helyzet, de azok még jobban gyűjtik a koszt, az olajas időkben konkrétan minimum hetente levettem a láncot és kimostam benzinben, a fogaskoszorút meg félórákat piszkáltam keféltem sikertelenül minden mosáskor. Amióta megvan a squirt, a láncot sosem mostam ki, a fogaskoszorúnak meg csak annyi takarítás kell, mint a váznak, lenyomatom vízzel oszt csók. Szal az, hogy van hangja a láncnak, guminak vagy éppen a hátsó agynak részemről csak hozzáállás kérdése, hogy zavar-e, a Mavic kerekemet is úgy rendeltem meg, hogy kockáztattam, mert nem tudtam mennyire lesz hangos. De gondoltam úgyis max az elején fog zavarni, amíg a "kapcsoló" át nem billen az agyamban és megszokom. Persze végül kiderült, hogy nem olyan hangos
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #135668 üzenetére
ja,nyilván a mindenki más a hülye, ez úgy szokott lenni ;)
én egyszer hallottam nyikorogni,mikor még az elején elmulasztottam újrakenni előző túra után,és mentem egy sarasat. ott hazafelé már mindenféle hangja volt szegénynek.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #135668 üzenetére
Bár squirtet 1előre csak a pornóból ismerem,azt tudom,hogy hangos nem egyenlő kopikkal,halk meg nem egyenlő nem kopikkal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #135668 üzenetére
"ja,nyilván a mindenki más a hülye"
Nem írtam olyat hogy aki squirtöt használ mentálisan instabil lenne , csak azt nem tudom elképzelni, hogy nektek, ez még a belefér kategória. A videó a szélzaj miatt nem túl hasznos, de ez 30 km ASZFALT után cserreg így.
Ma saraztam, ezért lemostam, megszárítottam, újra kentem az ujjammal bizgerálva, úgy bántam vele ahogy az igazi squirtel szokás . Holnapig szárad, megint megyek egy 40et aszfalton, és kiderül.
"hangos nem egyenlő kopikkal,halk meg nem egyenlő nem kopikkal."
Szerintem meg azért csak ki lehet ebből indulni, egyébként honnan tudod mikor kend újra a lácnot? Autónál sem egészséges ha fura hangok jönnek a motorból, ami zajol az általában okkal teszi."van nekem is olajom,[link],de azt csak extrém esetekben használom,már teljesen elszoktam a lepotyogó,majd mindehol szétkent zsírsártól"
Azt írtad nem használod a squirtöt, illetve nem is olajozol, még a gyári zsírt is gyűlölöd de akkor mivel kened a láncodat?
(#135671) xy.zsolt
Erről van szó?
Ezt próbáltad már?Mert nekem ez is tisztán tartotta a láncot csak épp lekopott 30 km után 20 ha poros terepről volt szó.
Mondjuk ez pont annyiba kerül mint a squirt, lehet nem véletlen? ha elfogy mindenem, kipróbálom.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #135714 üzenetére
Ezt használom [link],és nemcsak a hangja változik mikor kéri a kenést,hanem hallom/érzem a váltásnál is,és időnként (majd minden tekerés után) megnézem,megérintem a láncot,úgy ellenőrizve kenését,a kenőanyag megrakódottságát.Van mikor csak törlöm száraz ronggyal és nem kenem,de terepen 100km alatt,inkább olyan 50-70km után mosom vízzel,kenem,száraz,homokos terepezés után pedig azonnal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #135714 üzenetére
de most is úgy fogalmazol, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne,hogy csakis úgy lehet felkenni a Squirtöt,ahogy te tetted, és mivel neked hangos, ezért mindenki, aki mégis ezt használ, az emberileg ügyetlen,és műszakilag süket.
nem tudom a videóból megállapítani,hogy hangosabb vagy halkabb,mint nekem, csak azt tudom,hogy nálam nem zavar. pedig azt hittem,fog, miután ijesztgettetek vele.
ja, onnan tudom,hogy kenni kell,hogy hazaértem :D[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz trialboj #135714 üzenetére
Igen, ezt használom most....a második képen lévőt nem. De mint írtam én országútin használom és száraz időben tekerek....így kitart simán 400-500km-et egy kenés, olajsár nélkül. Lehet kapni rosebike-on 50 ml-est is 9.95Euróért....ha elsőre csak próbának vennéd.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #135818 üzenetére
Több éve használom,sem mellé nem megy,sem a tárcsát nem szennyeztem soha,pedig már ráfújhattam a láncra,váltókra,telóbecsúszókra olyan...20 flakonnal összesen.Kis gyakorlat kell hozzá és annyi,a nyomás szépen ki is fújja a szennyeződéseket a láncból,bele egyenesen az alatta levő rongyba.Féktárcsatisztítót pedig nem használok,hanem szpirt szánitárt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #135913 üzenetére
+jjeahh...ez amolyan 6-8 órás túra zasszonnyal,pihenéssel,evéssel,ezért nem mértem.Amúgy van map my ride,de nem kapcsoltam be,hisz nem teljesítménytúra volt.
Ami Katit illeti,szerintem szerelmes vagy. ...amin persze nem csodálkozom,ugyebár.
kaxsyx...ez elég durva,és szerintem 2 dolog lehet,Vagy a tengely csapágyazása,mely akkorákat csattog,hogy akkor a reteszelés sem hallatszik rendesen,vagy a kazettatest reteszelése,ami azért fura,mert nem rángatja a sort.Hátrafelé hajtva,álló kerékkel is csinálja? Mert ha nem akkor csak a tengely (kerékagy) lehet.Tárcsa biztos nem csapkodja a félrement betétet,rugóját stb.,igaz?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #135973 üzenetére
van egy négyszöges monoblokkom, amit a csészén belül "adaptereztem" a szélesebb csapágyházhoz, csak ideiglenesen kellett valami megoldás ingyen, hogy 3 hete részt tudjak venni azon a túrán. Ez kicist megsínylette az ügyködésemet, amikor kinyomtam a csapágyat a csészéjéből, azóta kézzel forgatva érezhetően darál, de a helyén szinte fel sem tűnt, ha a hajtókart is rátettem.. ennyit számítanak az erőkarok, meg a körülmények.
A benyát hagyd kiszáradni alaposan, akkor nem hiszem, hogy bármi gondot okoz.más: mindig meglepődöm, miket nem gyártanak... Pl. ezzel -csak elvetemülteknek- akár egy V-fékes 26-os vázba is mehet az országúti kerék, de mondom, elvetemülteknek! Akiket az sem zavar meg, hogy a 22,5 mm, amennyit ez módosít, nem pont annyi, mint a (622-559)/2, de az eltérést a pofa állíthatósága valószínűleg már kimozogja. Hogy a fékhatás milyen lesz, meg egyáltalán jó irányba áll-e az a stabilizáló pöcök, és hogy a megemelkedett középcsapággyal milyen tekerni (a nagyobb kerék miatt), nos ezekért még véletlenül sem vállalok felelősséget, de érdekesnek találtam
ui.: már két magyar is vett, remélem, még élnek!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135973 üzenetére
Milyen méretű, márkájú csapágyak ezek, hogy ennyibe kerülnek?
A pár száz forintos kínait én sem venném, fene tudja, miféle tűréssel és pontossággal készülnek, a Koyo vagy Ezo nekem bevált, a magasabb árért lényegében jobb tömítést nem, maximum pontosabb futást kapsz, az meg forgáspontnál érdektelen, de megkockáztatom, hogy a bringával elérhető sebességeknél a kerékagyak fordulatszáma sem olyan magas, hogy befolyásoljon bármit.
A csak kiszáradt csapággyal megcsinálhatod, hogy miután levetted a kétoldali tömítést, teljesen átmosod benzinnel, kiszárítod és ha tényleg szépen forog, akkor telepakolod zsírral és megy vissza a két tömítés. A darálós csapágyat azért érdemes cserélned, mert ha véletlenül hirtelen beáll teljesen, akkor a fészek vagy a tengely bánhatja, amikor el akar fordulni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #135973 üzenetére
Forgáspontot 2 esetben kell megbontani, az egyik amikor már kotyog, ezt érzed a nyeregnél megemelve. Illetve ha kattog, recseg. Ha nem kotyog és semmi hangja nincs, nem érdemes bántani.
Külön külön sem szoktam a forgáspont csapágyakat vizsgálni, ha gond van, ki az összes és mindegyiket újra cserélem. Ennek így van értelme.
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135913 üzenetére
A videóban elhangzik, hogy államilag támogatják és hogy a környéket az MTB-s turizmus lendített fel, gondolom cserébe van erre valami pénzügyi támogatás... De most januárban CES után elmentem bringázni Vegas meg aztán SF környékén (a munka előnyei, hehe), és ott csomó mindenkivel beszéltem, akik tényleg önkéntes alapon tartják karban az ösvényeket, meg van hirdetve, hogy na emberek, jövő szombaton trail maintenance day, és akkor mennek ki, viszik a szerszámokat, és építenek, söprögetnek, ásnak, pakolnak egész nap, este meg sörözés, sztorizás. Le a kalappal előttük, és mindenki előtt, aki ezt vállalja. Én addig jutottam, hogy viszek összecsukható fűrészt, és a bedőlt fákat elpucolom a megszokott ösvényekről, ha látok ilyet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136000 üzenetére
Rosszabbat mindig találsz amihez hasonlítva végül te leszel a jó fiú,de engem valamilyen szinten mindig ugyanúgy lehangol az emberi tevékenység nyoma a természetben,még ha az egy farakás is.Ami a tétlen kezeket illeti,tudom én is milyen,2-3 nap kényszerpihenő után már babrálni a kerékpárral is megnyugtat,és ilyenkor megtörténhet,hogy éppen hozzábabrálunk ahhoz ami amúgy jó,és amin csak rontani lehet.(Itt nem feltétlen a te esetedre gondolok.) Ugyanakkor az "örök harmóniád" most éppen néhány csapágyadba került...bár az is lehet ez nem is nagy ár érte.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #135973 üzenetére
Nem hiszem el, hogy ilyen drága lenne az a csapágy. Teljesen felesleges oda a japán, ahogy más is írta, nem kap semmilyen terhelést, ami indokolná azt a minőséget. Holnap ha nem felejtem el, megnézem mennyibe kerülne 1-2 csapágy az össztelósomba, de nem nagyon tudom elképzelni, hogy 1000 Ft-nál drágább legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs