-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz trialboj #147057 üzenetére
A tekerés abbahagyásánál lehet chain suck, vagy ha van első váltód akkor első váltásnál. Ha csak tényleg gurulás volt akkor valószínű bekapott valamit, de akkor meg szerintem ott kellett volna maradnia annak a valaminek.
Ha rákerestél a chain suck kifejezésre, akkor láthatod hogy ez bárhol előfordulhat, nem csak Shimano-nál. Ha teljesen meg akarsz minden ilyesmitől szabadulni akkor nem a SRAM a megoldás, hanem inkább egy agyváltó vagy gearbox, lehetőleg szíjhajtással.
Nem fog menni Shimano 10-es karral az X9 hátsó váltó sajna.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #147087 üzenetére
Akkor csak egy új hátsó váltót vegyél, aztán ennyi, majd a következő bringán legyen Sram.
Utána nézek ennek a fülnek.
sebgutkopf: Egyébként az Enduro témakörhöz még annyit hozzátennék, hogy szerintem ma már analóg Enduro-t venni egyre kevésbé éri meg. Nyilván ezzel még sokan nem értenek egyet, főleg idehaza, de ha megnézed a külföldi trendeket, az Enduro bicajosok 80-90%-a E-Enduro-t használ. Ugyan annyi idő alatt kétszer annyi szintet mész, kétszer annyit jössz lefelé. Hegytetőre sem feltétlen 180-as pulzussal érkezel meg, több energiád van lefelé is koncentrálni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #147133 üzenetére
Első sorban váz,vagy váltófülként tevődik fel a kérdés,mert a vázon kialakított váltófület helyettesíti,melyet csak 1szerűbb cserélni mint az egész vázat hegeszteni/kukázni.Valahol csak van ahhoz is fül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
maximilian4
addikt
válasz trialboj #147133 üzenetére
Nem tudom milyen bicajod van. Írj a forgalmazónak, biztos akad valahol, valamelyik raktárban. Vagy itt kikeresed a viszonteladókat, aztán vagy körbejárod, vagy felhívod, vagy írsz nekik emailt. Szépen elmondod mi a probléma, aztán valahol csak segítenek tényleg.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #147159 üzenetére
Vagy visszagörbítés után fotózd le és kérdezd meg a BikePro, ebike.hu vagy a KerékpárGuru boltokat, biztos valamelyik tud szerezni. Főleg az első kettő ami minden vackot be tud szerezni. Vagy ha nem akkor lehet CNC-vel és egy jó szakival újat vágattatni.
Sok bolt van és mindegyik más nagykertől szerzi be az árut. Van aki BikeFun, Koliken, Mali stb. cuccokat árul vagy vegyesen.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #147273 üzenetére
Hááááááááát.... Nem mondanám, hogy feltétlen, de ez nem hangyafasznyit rövidebb.
Mindkét nagy lánckerékre fel kell tudnod váltani, és még maradnia is kell asszem egy szemnek (két csapszeg), ha jól van beállítva.
Nálam két szem marad, szóval a kicsi-kicsin meg lötyög, mint tehénen a gatyaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #147279 üzenetére
Nekem tetszik,bár az a rugós tag nagyon el van ott rejtve,kis,sárral-porral megtölthető résekkel.Jó reklám!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #147279 üzenetére
Pont akartam linkelni, de aztán letettem róla. Nekem is furcsa amúgy és nem is értem... az egy dolog, hogy vékony, más bringáknál is láttunk vékonyat, de hajlik is vazze
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #148305 üzenetére
Ízlés kérdése. Engem a hideg kiráz a látványától. Hiányozni sem hiányzik nekem.
Ahogy látod nem praktikus terepen, mert csak beleakadnak az ágak, a sár is el tudja tömíteni. Nem véletlenül nem rak senki általában MTB-re sárvédőt, ha terepre megy. Az a városba való a tanyabikera, hogy a szöszi ruháját ne sarazza össze ha esik az eső. Egyébként itt a környékemen kb. 10 méter után eltömítené az agyag és tépnéd is le. Velem előfordult már, amikor a Gemencben dolgoztam. Letéptem és dobtam is el a francba. Akkor fordult elő másodszorra és akkor kapott el minket egy komoly felhőszakadás. Első alkalommal is annyira tele lett a sárvédő alatt, hogy alig bírtam kimosni a benzinkúton a magasnyomású mosóval. Másodszorra az ideg megoldotta.
Wombath: Furcsa egy állatfaj a fatbike, nekem nem kéne. Tetszeni így távolról tetszik, de sosem kellene magamnak. Maximum ha fent laknék északon a havas tájakon.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Somatom
veterán
válasz trialboj #148305 üzenetére
Azt nem értem, hogy ha olyan helyekre jársz, ahol meggörbül a váltófül, meg eltörik a sárvédő, akkor minek teszel fel váltófület, meg sárvédőt? Vagy, akkor olyat kell felszerelni, aminek az eltörésétől nem dőlsz a kardodba. Én is kértem a Meridára két sárvédőt, de nem volt komoly tétel. Ha törik, hát törik. Még mindíg jobb, mint ha a sárvédő hiánya miatt, mondjuk állati ürülék csapna a pofámba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #148305 üzenetére
+1, én is megszoktam, szerencsére a fenyvesekben kevés az ág, ami letörje az ilyesmit.
Fall-N: agyagban alapból nem lehet egy pozitív élmény tekerni, valszeg sárvédő nélkül is sz*r, mert amikor a sárvédőt eltömíti, akkor már nélküle is gondok lennének, pl a hátsó kereket blokkolja, megpakolja a láncot és darálni kezd, a becsúszókra felgyúrja stb. Felénk amúgy a montisok kb 50%-a használ ilyen mini sárvédőt és akik nem, azok is kérdezgetik, hogy honnan rendeltem, mert nekük is kéne. Városba meg pont nem való, mert nem az arcodat védi, hanem a becsúszókat a sártól, így nem kell féltened a drága kashima vagy fast black bevonatot és nem kell minden sarazás után telót szervizelni. És ha 4-5 évente letörik? Hát ennyi baj legyen, ez nem egy drága kiegészítő...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #148366 üzenetére
Ha nem tévedek lehet szervizelni, még tengelyt is lehet kapni hozzá, csak mintha speckó szerszám is kell hozzá. Enyém ütött-kopott már, de egyáltalán nem kotyog, ha a közelben laknál neked adnám. Nálam nagyon tartósnak bizonyult, szerintem végül azért dobtam volna ki mert már rongyosra használtam, de valszeg sosem ment volna tönkre... csak hát időközben váltottam SPD-re és nem hiszem, hogy valaha visszarakom a platformot.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nmate91
tag
válasz trialboj #148456 üzenetére
Nekem sima volt, pedig gyenge egyensúlyérzékem van. 10 perc alatt megszoktam, pár tekerés után ösztönössé vált az egész. Ráadásul eddig minden vészhelyzetben kioldott. Ha nagyot fékezek vagy ha kocsik között megyek, készítem a lábamat, hogy lehet oldani kell.
De amúgy nem árt ha gyakorlod a trackstandet, az is segít, hogy ha lefékezel, nem dőlsz egyből, nem akarod lerakni a lábadat, hanem egyensúlyozol és úgy csatolsz ki - majd rakod le a lábadat.
Egyszerűbb, mint látszik, fosni nem szabad csak. 1-2 dőlés benne van, na bumm. -
szkink
aktív tag
válasz trialboj #148456 üzenetére
Én pont ma mentem egy 20+-os karikát először SPD-vel már így az első úton nagyon bejött,tetszett hogy nem ugrál a lábam a pedálon,valamivel gyorsabban tudtam kigyorsítani a kanyarok után és a tempómat is könnyebb volt tartani.Igaz még kell némi finom hangolás a stoplin,de engem egyenlőre meggyőzött.Amit itt néhányan írtak anno,hogy nehéz megszokni és mennyit estek miatta,hát én is gondolkoztam a használatán,azt bánom hogy nem előbb váltottam (a véleményem a későbbiekben változhat ) Nem tudom hogy az m520-nak mennyire kell hogy kemény legyen a rugója,mert nekem nagyon könnyen kiold (teljesen lazítva+olajozva)
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #148469 üzenetére
Egy videót néztünk? Pont azt mondja, hogy a legjobb szettek, de az SLX olcsóbban majdnem olyan jó, mint az XT. Fékben meg az XT sokkal jobb lett. Semmiféle SRAM nem jött le, hogy jobb.
Ez is ízlés kérdése, maradjunk annyiban hogy mindkettő jó, de az XT jobb a fékben, ahogy ez várható volt.
Lassan amúgy sem nagyon van értelme hasonlítgatni, mert annyira jók ezek a szettek már alsóbb kategóriákban is, hogy mindegyik jó. Egyedül az elektronikus váltás ami még nem egál, abban tényleg jobb a SRAM. Fékben meg a Shimano jobb.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz trialboj #148469 üzenetére
a videó azzal kezdődik, hogy a Para megkérdezi, hogy "ha választhatnál, hogy a) életed végéig Sram szettet használsz, vagy ..." és a Thommey közbevágja, hogy "Bébébébé" utalva a klasszikus poénra [link]
ebből neked hogy jött le a Shimanot sose?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #148584 üzenetére
Mavic felniket dicsérni szokták, de én ezt az UST dolgot máig nem értem. UST felni csak UST gumival kompatibilis és ez a Mavic csak Mavic UST szeleppel műkszik, vagy hogy? Vagy minden működik mindennel?
A bike-discounton én semmi ilyesmit nem látok, hogy drágább lenne a szállítás vagy valami, de a "Shipping" résznél leírja a dolgokat... ha jól látom, akkor a nagyon nagy méretű cuccokból nem tudnak kettőt egyben küldeni, ezért a szállítási költség magasabb, de szerintem a felni még belefér. Nekem mondjuk egyik kerekem a rosebikes-ről külön jött meg DHL-el, pedig egyszerre rendeltem pár aprósággal, de ők nem számoltak fel érte semmilyen extra kültséget.
Az összeválogatott tubeless szetted szerintem rendben van, csak ne felejts el két szelepet is rendelni. A felniszalag mondjuk picit gyengén ragad, de ha alaposan megtörölgeted a felnit, akkor nem lesz gond vele, leszámítva, hogy be fog szivárogni a tej a küllőkhöz.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #148584 üzenetére
Ahogy a Mavic általában,ez sem szegecselt,bár ez nem tudom ma már számít-e valamit,így kérdem is Runner-t,kell-e ma még feltétlenül a szegecs a terepező felnibe?
maximilian...jó,hogy látszólag megúszta!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #148584 üzenetére
Én csak azt tudom, hogy Racing Rayből először Performance szintűt vettem véletlenül, és az sárnehéz, cserébe valószínűleg nem szúrja ki az oldalát egy morcos darázs
(910g-nak mértem, gyári adat nem tudom, mennyi.) Aztán korrigáltam, az Evo az normálisabb súlyú, talán 625 g? nem emlékszem, de nagyjából a gyári adatot hozta, kevesebb anyag van benne. Mindkettő hajtogatós. Az olcsóbbikat csak belsővel használtam egyszer, a másik tubelessként van fent, igaz, nem régóta, olyan 200+ km lehet benne. Hátul olyan mintájú Ralph van, mint amit linkeltél, csak az is EVO. (2,25, ~630g, egyszerre tettem fel őket, nulla ismert defekt)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #148620 üzenetére
Olvasni olvastam,de nem tanulni,csak úgy érdekességből,hisz most is valaki helyett mentem,véletlenül történt,nem tudatos felkészülés eredményeképp.Sőt annyira nem,hogy a tanácsokkal ellentétben előtte levő napon is (igaz kényszerből,de) mentem egy 60-70km-es Dobogókőt,erdőben fel és le.Igaz igyekeztem spórolni energiámmal,zasszony mögött maradtam valahányszor csak eszembe jutott másnapi műsorom. Sorban: 1.nem,vagyok már elég öreg róka ahhoz,hogy ne menjek komfortzónámon kívül,vigyáztam tartalékaimra és talán csak rövid másodpercekig kapott el itt-ott a hév.2.igen,elején mikor még egyben volt a tömeg,kellett nekem is leszállni mások miatt,lefele meg volt kis stressz bennem,hogy ne akadályozzam a nálam gyorsabban lejtőzőket (a mezőny ~80%-a ),volt,hogy hallottam "jobbról",én meg kresz-reflexből pont arra húzódtam,és én is mindenkit szigorúan bal oldalon előztem. Ugyanakkor akit felfele megelőztem az egy kivételével (a sz@rházi bekeményített mikor meglátta a vénember megelőzi ) csak lefele előzött vissza mindenki,hisz ha tempója enyémhez hasonló volt,vagy úgy éreztem túlzás elébe menni,jól voltam mögötte is,brahiból nem előztem senkit,főleg úgy nem,hogy tudtam lefele el kell majd engednem újra.3.Volt úgy,hogy utána nyakamba lihegett,az nem is tetszett,mert éreztem kikényszerít tempómból. 4. nem,nem éreztem megbántam volna a táv felénél,sőt,mivel nem (vagy rosszul?) emlékeztem a kör hosszára kellemes meglepetés volt korábban befejezni.Olyan 10 km-nél arra gondolva mennyi van még hátra,kissé visszafogtam magam,de felénél mikor órámra pillantottam és 68 percet mutatott a talán 105 perc szintidőhöz képest,új erőre kaptam.Amúgy ennek is megvolt a böjtje,kissé gyorsan mentem magamhoz képest amit aztán meg is éreztem.Még annyi,hogy a végén még maradt bennem mert az utolsó (számomra akkor még ismeretlen nehézségű) emelkedőtől félve,túl sokat tartalékoltam rá.
Ami a hookless rim-et illeti,az a perem belső szélének kiképzésére vonatkozik.Az eyelets,vagy single,illetve double eyeleted rim,a szegecselést jelenti.Azt nem tudom miért lenne "erény" a hooklessness,talán könnyebb.(#148627) ZolkoW...ahhoz képest,hogy nem akartam,végén annyit számolok befelé,hogy több lesz időben mint a verseny maga.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #149541 üzenetére
Jobbat talàn, de szebbet biztos nem találsz.
Gabro0... csalj egy kicsit, mondjuk 200-assal,élére állítva. Én ha leteszem szerintem talán már nem is látok megtalálni többet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz trialboj #149541 üzenetére
Bocs, de ezt nem nehéz überelni. Körülnéznék otthon a fedők között. Műanyag lapra ráhelyezve körberajzolnék egy kisebb átmérőjűt távtartónak, egy nagyobbat meg védőnek. Aztán kivágnám, a megfelelő helyeken kilyukasztanám, majd
rüpcévelkábelkötegelővel rögzíteném a lánctányéron. Persze, ha gondolod, akkor tudok elérhetőséget adni víz, vagy lézervágáshoz. CAD -del elkészíted a formát, és azt kell .dwg kiterjesztésben elküldeni a cégnek. Féktárcsát, betétet, kereket is vágattam így.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #149711 üzenetére
Akartam írni, ebike-on is láttam (sőt, kollégának rendeltem már, de nem tudom, hogy vált be) olyan univerzális burkolatot, ami a középső menetbe rögzül, így nem kell neki más furat. Nem mondom, hogy szép... és nekem is pozitív az ilyen irányú tapasztalatom a Squirt waxszal, nem kente össze a farmerem, pedig kinézetre abból is szép kis szürke gyurma áll össze.
Hasaggymeg: írják a QR adaptert, általában ez a végkupakok cseréjét jelenti, nem kell izgulni (max reklamálni, ha mégsem tartalmazza a csomag, de abból baj nem lehet, ha előre megkérdezed)
Fejlámpások: nem csak egyik felére kell a bújtató? Mondjuk én a gyorskötözőben hiszek, a gumikacsát is hogy megfogta!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #149723 üzenetére
Az én Mavic-om az utóbbi 2-3 hétben olyan ütéseket kapott, amit a régi Shimano kerékszettem tuti nem bírt volna ki, a haverom Syncros felnije el is hajlott és a múltkor nyolcas is lett bele . Pedig a Crossride, amit én vettem, a legolcsóbb Mavic, amit találtam és eddig nagyon jól bírja a kiképzést... ráadásul annak ellenére, hogy "hivatalosan" nem tl ready, tökéletesen műkszik tubeless-el, szerintem csak azért nem írták rá, mert így próbálják a drágább kerékszettek felé terelni a tubelesses usereket. Egyedül a csapágyakról olvastam, hogy nem a legigényesebbek, de talán az cserélhető rajta a legkönnyebben. Szerintem ezek a legolcsóbb iparis kerekek is fényévekkel jobbak, mint amit általában a bringákba szerelnek gyárilag a felső középkategória alatt, szal...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen notebookot vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- 3D nyomtatás
- Mini-ITX
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest