-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #243578 üzenetére
Nekem van olyan csapágyprés szerszámkészletem, bár még nem használtam, mert kormányszapágy csészéhez nincs hozzá adapter, de amúgy jó cuccnak tűnik. Pár csapággyal összemértem tolómérővel, jók a méretei, éppenhogy kisebb a külső átmérő mint a csapágyé és szépen felfekszik rá mindenhol. Runnernek is van ilyen, ő is megelégedéssel használja, azért is mertem megvenni én is. [link]
Kiütőnek én ezt vettem, szintén kormánycsapágyhoz, ezt már használtam és jó, elvileg középcsapágyra is ez való.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243587 üzenetére
Elvileg lehet a pressfithez kapni speciális ragasztót, hasonló a menetrögzítőhöz. Egyetlen hátránya, hogy a BB kiszerelésekor a műanyag adapter tönkremegy. Mondjuk általában amúgy is cserés az. Ez a ragasztó is kitölti a teret és megszilárdult, így nem fog nyekeregni többet.
Nincs mese, ha szervíz nem tudja megcsinálni, neked kell akkor.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #243583 üzenetére
Ilyenekre gondolsz? [link] [link] [link] [link] [link]
#243585 Fall-N
Igen, 5 éve még "elavult" volt, most meg térnek rá vissza a gyártók és marketingelik hogy mekkora királyság, megjavítottuk azt amit x éve elb@asztunk, mert annyi panasz van erre a hülye pressfitre... Hidd el, ha választhatnék én is csak menetest vennék... Biztos nehéz beragasztani a karbon vázba egy fém perselyt egy menettel a közepén...[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243583 üzenetére
Presfit kiütőnek én nem szeretem a kormánycsapágy csésze kiütőt, főleg nem karbon vázhoz. Könnyen lehet vele kárt okozni.
Én ezeket használom:
[link]
[link]Sajnos a hajtómű csapágy egy MTB esetében nem mindig hosszú életű, ezért is tartom baromságnak a pressfit-et. Én a karbon vázakhoz a motorex féle carbon pasztát használom, alu vázakhoz meg a motorex anti seize-t. Nincs velük baj.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243699 üzenetére
Elég sok pressfit-et beraktam már, karbon vázba, sima karbon pasztával, és panasz még nem volt. Ragasztani akkor kell ha ki van tágulva, vagy esetleg gyárilag nem pontos a fészek. Ez ugyan így működik forgáspontoknál, kerékagyaknál is. Erre a célra a Loctite 648-ast használom. Akkor is tud recsegni a csapágy ha valahogy bejut a belsejébe egy kis szennyeződés, esetleg a préselendő felület nem volt alaposan megtisztítva. Egy passzentos fészekbe még ragasztót is tenni, nem biztos, hogy a legjobb ötlet, véleményem szerint, de ha már sokat szívtál recsegés miatt, akkor próbáld meg.
Ja még valami, az alis prés, amiről beszéltetek, jó cucc, de az inkább forgáspontokhoz és kerékagyakhoz passzol. Ott se mindenhol, de a legtöbb helyen. Pressfit hez ennél masszívabb cucc ajánlott, például: [link]
-
fulton
addikt
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #243733 üzenetére
Én megszenvedek a fogaskoszorú hézagjaival. Ha csak simán sikálom akármivel nem jó, van olyan oldom ami most már hogy nincs Nagy Hideg sikeresen feloldja ezt lerakódott wax anyagot de az a zsírt is oldja és nem használom ott hátul mert attól tartok hogy bekerül a csapágyakhoz(ez a t610 nem épp a tomítéséről híres tapasztalat) így amennyire tudom kívülről megpucolgatom rongyal, és kaparókefével kikaparom a lerakódott waxot. Nekem megfelel így az eredmény. Ha ránézek a kerékpárra nem tűnik koszosnak a sor. De egyedül akkor patyolat amikor nagytakarítást csinálok a hajtáson
Hova máshova tennék waxot? Az a láncról ra rá rakódott wax. Én a láncot se szoktam minden kenés előtt makulátlanra tisztítani, ronggyal szépen át törlöm többször minden irányból és utána csaponként waxolom egyszer...jopár tekerés..ellenörzés hogy megfelelő lett e, és bejutott ahova kell.. és ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #243752 üzenetére
Jah a soudal rol mentem át smoove. Elöbbi jó ha 90 km kibirt. Utóbbival 1 kenéssel 400 felett megyek míg "enni kér". Nagyon nem lenne lelkierőm minden tekerés után kenegetni nekem beállt egy rendszer, kiismertem tökéletes. Ami azt jelenti dúrván 10 - 15 út után kenek csak mostanában.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #243789 üzenetére
Még nem biztos
Más, segítsetek már dönteni s reggel rendelem is meg . Akarok olyan hátsó gumit xc-re, ami olcsó, mégis van oldalfal védelme. 27-30 eur körül ezeket találtam: Kenda Booster Pro 120 TPI és Chaoyang Phantom Dry 60 TPI. A Kenda mintázata és a 120 TPI szövetsűrűség jobban tetszik, de nem hagy nyugodni, hogy milyen lehet a Chaoyang
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243829 üzenetére
Igen. A Cues is csak hozza a kötelezőt, már rég piacon kellene lenni az olcsó 1x-es hatásoknak. A SRAM DUB középrésze is jó ötlet volt a cégtől, Shimano még a Cuesnél erőlteti a négyszögletes hajtást az olcsóbb modelleknél. Az GX AXS ellen is kellene alternatíva. Vicces de még a SunRacenek is van olcsó clutch-csos 1x-es kitje.
szimpláncsak: Jövő héten lesz április elseje.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #243829 üzenetére
De miért gondolod azt, ha te máshogy látod, mint a Shimano, akkor ők a hülyék és te egyedül jobban ismered a piacot, mint ők, akik ezt nem kevés pénzzel kutatják és alakítják is?
Egyértelmű, hogy az ebike a jövő, ha a számokat figyeled. Csak annak nézz utána, hogy mit mutatnak az eladások. A többség? Hol, melyik többség? Ne a magyar piacot vegyük figyelembe, mikor fejlesztéseket meghatározzák a cégek.
https://barbieripnk.hu/
-
Maximum1
őstag
válasz MPowerPH #243833 üzenetére
Járom az erdőt villannyal és gravelal is, outival sem kerülöm ki a hegyet, én szeretem hallani amikor szenved a motor.
1000+ méter szintet összeszedsz a villannyal azért azt érezni fogod, és ugyan úgy le is kell hozni az ösvényeken, úgyhogy netto hülyeség hogy nincs sportértéke.
Egészségi okokból csak ebikal tudok terepre menni, nem tudhatod ki miért van villannyal, de ezt már leírta más is. -
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #243833 üzenetére
De kik tartják el a kerékpáripart, kik mozdítják előre azt, kik azok, akik miatt létrejöhetnek az új rendszerek, például az AXS? Nem a sportolók, akik szponzori cuccokkal mennek, nem is a magyarok, akik 250 ezres biciklire azt hiszik, hogy megvették a legjobbat. Azok tartják el, akik képesek kifizetni a legújabb fejlesztéseket.
Ez miért csípődött be nálad, hogy sportolni nem jó a pedelec? Csak nézd meg, hogy akik itthon edzenek gravity vonalon, azok mivel járnak ki a felvonó nélküli pályákra? Én is szívesebben mennék 10 kört a pályán, de most csak 2-3 fér bele ugyanannyi idő alatt.
Ugyan párszor már felmerült, le is írtam szerintem, hogy a demagóg, szűk látókörő hozzáállás soha, semmit nem lendített előre a világ fejlődésén. Most is pont így van. Ha pár évvel korábban születtél volna, valószínűleg még mindig a lovaskocsit preferálnád
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Csokicsibesz
tag
válasz MPowerPH #243833 üzenetére
Németországban (ami Európa legfontosabb piaca) az eladott montik 90% az elektromos.
Nyilván nincsen rá igény...Anyagilag szerintem egy gyártónak kevésbé éri meg high end cuccokat gyártani, mert azt kevésbé tudja eladni. Tök jó az új Sram AXS tetszik nekem is, de 1500€ egy váltás nem ér az tuti. World Cup versenyekre biztos teljesen jó, de a sima mindennapi embernek szerintem feleslegs.
Mindenesetre, ha a kiakciózzák a korábbi GX AXS-t, akkor beszerzek egyet.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #243829 üzenetére
Shimano groupset joval olcsobban kijon,
Ez igaz is és ezért nem kapálják magukat és az is igaz, hogy amíg nem jön ismét GX az új axs-ből addig max bemutató bringán fogunk ilyet élőben látni és az általad írt szűk rétegben. Ez a piac felosztása. Shimi lejjebb pozícionálta a hajtását, így több gépre fog kerülni linkglide és cues, mint ez az új T-link-es axs.Arról te is megfeledkezel: A tobbseg meg rendes biciklin ul, = ez a jelen a korábban eladott bringák. A jövőben eladandó volumen nem egyenlő a múlt interpolációjával. Kérdezd meg a boltokat miből mekkora értékben adnak el bringát. Nem is a darabszám, hanem az érték.
-
Toobee
veterán
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #243838 üzenetére
Érdemes lenne kicsit távolabbról és több nyitottsággal nézdni a nagyobb témát. Próbáld megérteni a trendet, ahelyett hogy vehemensen küzdesz ellene.
Azt írod "a kerékpár egy sporteszköz", én meg azt mondom, hogy nem mindenki így látja. Szerintem a bringa egy remek szabadidős szórakozási eszköz, ami ráadásul szabályozható intenzitással megmozgat. Élvezetből csinálom, szeretem és brutálisan tolja az adrenalint. Ugyan a szemedben nem sport, de valamiért mégis jobb az állóképességem mióta elektromos is van az analóg mellett és valamiért bringás társam lefogyott 10+ kg-ot azalatt a 6 hónap alatt mióta megvan a villany gépe. Miért? Legfőképpen azért, mert sokkal gyakrabban és sokkal többet megy vele, ráadásul élvezi és még egészségesebb és erősebb is lett tőle.
Kik ülnek rajta? Nagyon meglepődnél, ha azt mondom hogy a dh world cup versenyzők, amikor a technikájukat csiszolják, vagy valami újat akarnak megtanulni és elsajátítani pont ebike-okkal veretik (Greg Minnaar-al az élen). Közben olyan erejük van, hogy csúcsra 1800W okat tudnak kitekerni és bőven van állóképesség.
Tényleg csak annyi, hogy ne utáld, értsd meg. Ha a fiatalok értékrendjével van generációs konfliktusod azt ne vetítsd ki egy eszközre.
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #243838 üzenetére
Akinek heti 1 hosszabb tekerésre van ideje, az mégis hogy a faszomba szedje össze az erőnlétet egy 2000 szintes tekeréshez? Max outival aszfalton , de még azzal is necces. Lehet neked sporteszköz, de te vagy az 1 a 10ből, a többi kilencnek a kerékpár szórakozás. Kicsikét tágítsd már ki a látóköröd, lehet meglepő, de nem mindenki pont olyan helyzetben él, mint te.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #243860 üzenetére
Ja, látom straván milyen rengetegen megoldják az általad leírt szintet pl. az itteni csoportban, de még xc vb-re járó személyek se nyomnak olyan köröket.
Dobogókőn is azt látom, hogy mennyien megoldják, amikor az én rásegítés nélküli bringámra jut 10 e-monti hétvégén'92 Honda VFR 750
-
Sleek
senior tag
válasz MPowerPH #243920 üzenetére
Mennyire tartós nem tudom mert nem teszteltem még porban . Igen minden takarítás után meleg parafinban áztatás . Nem sok idő ám a waxolás .Takarítás hamarabb megvan mint az olajnál. Ott mindig mindent kellett takarítani. Láncot kimosni ,fogaskoszorút első tányért vàltógörgőket . Itt meg ecsettel letakarítod az mehet a waxba . Max ha olyan
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243907 üzenetére
De olyan is előfordul, hogy valaki nem egész nap 3 monitor előtt tesped, hanem mondjuk kemény fizikai munkát végez. Nem biztos, hogy utána analóggal akar menni 1500-2000m szintet.
Abban egyetértek veled, hogy van sok gyökér pedelec felhasználó. Bevonzott egy csomó olyan embert is, akinek előtte tesco szintű bringája volt maximum, most meg megvette akár több millióért a pedelec gépet. Mondhatni első normális bringája. Tényleg megmosolyogtató ezen felhasználók szerencsétlenkedése, meg akár unszimpatikus is lehet a nagyképűségük adott esetben, de ez nem az eszköz hibája. Erről nem a pedelec tehet, mert ez egy csodás találmány, ami rendkívül széleskörűen felhasználható. És igen, lehet vele sportolni is! Minden azon múlik ki hogyan használja. Teljesen értelmetlen ellene küzdeni, előbb utóbb Te is ilyenen ülsz majd.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #243920 üzenetére
Poros tekerés után nem, ha saras lesz a lánc, igen. Ha van 3-4 láncod és mind kifőzöd egyszerre, akkor nem annyira macera, sőt, egy ideig egyáltalán nem kell foglalkoznod a lánckenéssel. Az enyém ilyen takarítás, mosás nélkül 3 terepezés után:
Amikor felrakom is így néz ki, kb. nem változik semmit. Látszik, hogy a láncszemek, görgők közé beül a viasz és nagyon lassan idővel kinyomja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz MPowerPH #243907 üzenetére
no így leírtad részletesen, így ezzel most hogy kifejtetted 100%ban egyetértek
de ha van valakinek a budai hegyekre valami 2000m szintes outi edzése (gpx-strava) (vagy Pilisi hegyek ha más nincs) azt szivesen veszem idén jó lenne megütni végre azért egyszer a 2000et egy edzésen
Akit pedig érdekel hogy pontosan mely utakat újitották fel a Pilisben ime a térkép:
[link][ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Friczy
senior tag
válasz MPowerPH #243838 üzenetére
A kerékpár neked sporteszköz, másnak közlekedési eszköz, megint másnak (pl. nekem) mindkettő. Az, hogy kik vannak többen, jó kérdés. Viszont akik elsősorban közlekedésre használják, és pénzük is van hozzá, előbb-utóbb beszereznek e-bike-ot is, nem véletlenül látni egyre többet.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243978 üzenetére
Nekem a legfőbb ellenérv az ebike ellen, hogy ez nagyon nem az a kategória, amit itthon könnyen és viszonylag olcsón meg lehet szerelni. Egy analóg gépen bármit meg lehet itthoni körülmények között csinálni, ilyen bonyolultabb elektromos motoros dolgokon már nem. Persze ez az XC gépre vonatkozik, ha fully lenne bonyolult forgáspontokkal az más megintcsak.
[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #244350 üzenetére
Én évek óta ezt a kettőt használom. Felvitelnél inkább arra gondolok, hogy mikor a Souldalt pörgeted, könnyebb a lánc oldalára is felkenni, mert nagyon híg, aztán lehet leszedni onnan, jobban felveszi a sor is stb. Squirt meg gyorsan átpörget, még a sor se lesz túlzottan olyan, mert nem olyan folyós, én emiatt szeretem jobban + tovább tart. Most a Q-Bike-ot fogom még kipróbálni, de ez is nagyon drága a Soudalhoz képest.
Gyanús, hogy van valami köze a Squirthöz, mivel afrikai cucc ez is.
Másik, ami még be van tárazva, a Velox Pro Wax
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #244371 üzenetére
Azt vettem észre tegnap hogy tekerés közben a bal térdem közelebb hozom a vázhoz mint a jobbat. és picit bicsaklik oldal irányba a térd ahogy tekerek. Este kapásból a bal stoplit kicsit kintebb tettem, hogy a lábam bentebb kerüljön...illetve majd a nyerget is lecsekkolom, nem e picit jobbra tart.
Nálam a térdkalácsom alja van egyvonalban kb a pedáltengellyel. Bal lábnál lehet kicsit előrébb van mint a tengely. De olyan vidiket is láttam ahol a térd küldő felétől mérik ezt...majd próbálgatom. Bár most nagyon jónak érzem a nyereg távolságát, kormányhoz képest is. -
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #244327 üzenetére
Nekem is van most mindkettő, a tegnapi tekerésemhez hosszú kihagyás után újra a Squirtet használtam, érezhetően-hallhatóan tovább tart mint a Soudal.
Viszont a Squirt jóval lassabban szárad meg a láncon, és ha nem szárad meg rendesen akkor "koszolja" a sort, én előző nap este szoktam megkenni másnapi tekeréshez.
De egyébként valóban a Soudal-al egy fokkal tisztább marad a hajtás -
.LnB
titán
válasz MPowerPH #244323 üzenetére
Valaki tudná linkelni ezeket a Soudal, Squirt, Smoove cuccokat? Megnézném őket, nekem is kellene valami. De ha ezekből is van még 20 fajta, akkor nem akarok elveszni közöttük.
És nem tudom, hogy számít e, de én országútira keresek valamit. Pont tegnap tisztítottam én is a láncot meg a hátsó sort. De elég híján voltam oldószereknek és kenőanyagoknak. Úgyhogy szeretnék betárazni. Olvastam tegnap délelőtt az egész beszélgetést, és ezt el is mentettem magamnak WD-40 PTFE. Viszont érdekelne más cucc is.Néztem tegnap a GCN videót, a csávó zsenília dróttal tisztította a hátsó sort. Vettem én is tegnap és megpróbáltam. Vettem azért egy nyeles cipőkefét is, az többet ért.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI FPV DRONE, GOGGLES V2, MOTIONCONTROLLER, DJI BESZÁMITÁSA Ára:289.900Ft Újszerű, hibátlan állap
- DJI FPV controller 2
- 18" Merida One Twenty Pro ( M ) eladó
- Új/bontatlan KuKirin S3 Pro (Kugoo Kirin) elektromos roller. 30km hatótáv. 25km/h.Gyorstöltés! 12kg
- Fujimi Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 1/24 makett
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen