- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #126341 üzenetére
Nagyobb taposófelület,hosszabb tengely/nagyobb erőkar miatti feszülések,meg az odaütögetés lehet az amiben más,vagyis nagyobb terhelést kap mint egy habverő.
(#126336) trialboj ...szerk.közben megtaláltam,pont ilyen.Nekem persze nem fut bovden az alsó vázcső alján,de ez úgy szorít rá,hogy amúgy sem bántaná.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
őstag
válasz ivana #126685 üzenetére
Bár most ugyan nem látszik a honlapjukon, de többféle fittneszbringájuk van . Ez a legdrágább, Sora cuccokkal van. Van egy kb 20 ezerrel olcsóbb verzió, azon van Prowheel hajtás és olcsóbb váltás.. Aztán van egy még olcsóbb, azon nem tudom mik vannak, mert az kívül esik az érdeklődésemen.
-
nagyúr
válasz ivana #126690 üzenetére
Valahogy én is úgy vagyok vele hogy ha hosszabb távra terveznék egy fitness bringával akkor kb a Sora lenne a minimum amit bevállalnék (váltószett terén).
Kolléganőm pasija tavaly rendelt egy Canyon fitnesst Sorával szerelve, kipróbáltam és nekem kifejezetten tetszett az a gép.
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #126810 üzenetére
Amíg nem volt vágóm egy éles hidegvágóval,üllővel és kalapáccsal vágtam a bovdent,bovdenházat.Ha elég éles a falvéső és jó nagyot ütsz,majd utána valami hegyessel szépen visszakaliberezed a bovdenház végén vágott lyukat,a bovden sima ügy,de a ház is egész jó lesz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #126858 üzenetére
Az a RideBike valahol a világ végén van,nem? Régebb volt az Árkádban is,ki nem hagytam volna feleségem shoppingolása elviselésének enyhítésére,aztán...megszűnt. Most már csak a kisállat bolt és a brutálisválasztékhülyenemvagyokban vigasztalódok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HollyBoni
veterán
válasz ivana #126858 üzenetére
Régi bringa alkatrészeket én sem rendelek külföldről (vagyis igazából már egy jó ideje sehonnan), meg ha kell egy 250ft-os bowden azt sem, de minden mást igen. Ha mégis kéne valami olcsó cucc ami nem sürgős azért szét szoktam nézni eBay-en. Most a wiggle-t említettem de a "kintről rendelés" nálam magába foglalja az összes európai nagy webshopot, meg filléres dolgoknál kínát. Nem hiszem hogy ezzel az ebike tudna versenyezni.
Fizikailag bicóboltban már nem nagyon szoktam vásárolni, nem BP-i vagyok, ha összeadom az útiköltséget meg azt hogy mennyi időm megy el a beutazásra jobban járok egy 7-10 eurós külföldi postaköltséggel...
Néha nevetséges különbségek vannak árban. Gumikból láttam már olyat hogy ugyanabból a típusból kint 2db külső ÉS 2db belső került annyiba mint ebike-on 1db külső... És nem, semmi akció nem volt.
Mondjuk egy komplett groupset árat meg sem mernék nézni (ha egyáltalán van). Persze azt nem sűrűn vásárol az ember (legalábbis én nem) de mikor tavaly vettem egy komplett SRAM szettet eszemben sem volt itthon szétnézni.És akkor még ott van az hogy nekem általában az a tapasztalatom a legtöbb itthoni webshoppal hogy rendelek valamit aztán két nap múlva jön az email hogy "ja bocs, ez mégsincs raktáron, tudunk hozni jövőre, vagy van még helyette ilyen és ilyen".
Sajnálom, és nem szidni akarom a saját kis hazánkat, de nekem annyi rossz tapasztalatom volt mindenféle webshoppal hogy szinte teljesen leszoktam az itthoni rendelésről. Meg igazából a szervizekkel is borzasztó tapasztalataim voltak, azért tanultam meg bütykölni.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz ivana #126867 üzenetére
Gondolom nem az ebike gyártja itt helyben a felsorolt alkatrészeket szóval fura lenne ha egész európában és kínából nem lehetne beszerezni, csak ebike-on.
Conti városi gumikat én sokat látok a szokásos helyeken (bike-discont, bike24, stb). CST és társai helyett pedig ott van valami nagyobb márka ugyanolyan áron.
Sunrace cuccokkal tele van az eBay és Ali. Jobb kazettáik kb. minden normális külföldi webshopban megtalálhatóak, vagy mondjuk az 1x12-es szettjük.
AXA lámpákat nem ismerem és inkább minőségi de olcsó kínai zseblámpa fan vagyok, de egy gyors google keresés és bike-discount-on van pár AXA.Satöbbi satöbbi, nem válaszoltam minden kérdésedre, ez csak egy 2 perces google keresés volt.
Ha jobban szétnézel biztos megtalálnál mindent amit keresel, nem hiszem hogy MO a világ Sunrace központja, de ahogy írtam kisebb olcsó dolgoknál nem biztos hogy megéri a külföldi rendelés.
Igen, mindenképp más réteget nézünk. Csak kíváncsiságból rákerestem és a SRAM Rival 1 szettemet sehol nem látom itthon amit bike24-ról rendeltem. Külföldön orrba szájjba nyomatják. A hozzá való kazetta meg MINIMUM 15 ezerrel drágább mint külföldről. Csak egy random példa.
Ha a mostani bringámat külföldi rendelések helyett itthoni rendelésekből próbáltam volna megépíteni szerintem 2x annyira jött volna ki és az alkatrészek felét be sem tudtam volna szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
G@ben
addikt
válasz ivana #127823 üzenetére
Nem gyógyítani akarom, mert az a bicajom kb 25-26 éve nincs meg, csak most felmerült bennem, hogy hogyan is működhetett.
Tuti van egy fordító, kb mint a kuplung működésénél, hogy a külső felét húzza, akkor a belső felét meg nyomja, vagy valami ilyesmi.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ivana #127844 üzenetére
Értem, köszi, hát akkor nem cserélgetem, hanem használom így. Úgy voltam vele, hogy beszerzek egy 40/42-es gumit, de ha kenterbe vágja a kormányzást, akkor nem ér annyit az egész.
#127845:
Egyetértek. Én is be tudtam állítani a magasságomhoz a kicsi vázat csutkázott nyeregcsővel, de a mostanihoz képest baromi instabil volt nagyobb sebességnél.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ivana #127886 üzenetére
A pozíció és az edzettség tényleg a top kettő legfontosabb dolog, de azért egy új bringán, a sok kis apróság miatt, érezhető a különbség bizonyosan.
cdl: Ezekre az utakra egy CX kéne, csak az meg baromi drága... Ezért jobb egy régi outi, azokba belemegy a 33-as gumi is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #127900 üzenetére
Igen,de a fickó nem hívő,hanem tudós,így a placebó sz@rt sem segített neki.
triálboj...hasonlóan jártam a tegnap,és bár nem lettem ennyire sáros,a 30 fölötti lefeléken még szemüvegben is hunyorogva vártam mikor répül pont arcomba valami a kerékről.Ma már okosabb voltam,elkerültem a tegnapi sáros szakaszt és utána le is csutakoltam a lovat...ellenben kaptam egy lassú defektet a dzsumbujban mikor a sarat kerültem.😫 Egy hideg,egy meleg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
parandroid
nagyúr
válasz ivana #127984 üzenetére
80-20, vagy még inkább 85-15% lenne a felület aránya az aszfalt javára, szóval inkább az utcai kategória felé hajlanék, de a szarv nélkül. Trekkingeket néztem, de azokat a németek eleve csomagtartóval, fém sárhányókkal, agydinamóval, lámpákkal, meg sokszor teleszkóppal adják, ezek nekem mind feleslegesek. Másrészt ezek inkább tűnnek kirándulgatós nyuggerbringáknak, mint sporteszköznek, aztán lehet, hogy csak rossz kategorizálást, vagy téves konkrét modelleket néztem. Monty eleve kizárva, hegyi biciklizés eleve nem lesz. Kimondottan kardióra kellenének a gépek, nem kirándulgatni járnánk velük, ha igen, akkor max annyi cuccal, ami egy futós/bicajos hátizsákban elfér.
A műszaki tartalomból értelemszerűen hajlandó vagyok alábbadni, főleg a minőség, megbízhatóság javára. Mechanikai részhez abszolút nem értek, totális antitálentum vagyok (szervizdíjak meg a németeknél horribilisek), szóval lehetőleg minél kevésbé karbantartás-, illetve beállításigényes komponenseket szeretnék, ezért gondolkoztam az agyváltón is.
Elsőre innét nézegettem (bike24.de), nyilván az árkategória aljáról, de nekem ezek elsőre megfelelőnek tűntek, nyilván jó lenne kifogni valami akciót valamelyik szimpatikus példányra.
parkr: Aha, valami ilyesmiket néztem én is.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
StLui
veterán
válasz ivana #128047 üzenetére
Én használtam spd-t, de terepen be vagyok tojva, hogy váratlan helyzetben nem tudok kilépni, ezért marad a taposó. Ráadásul ez néha fölfelé is gond lehetne, hogy visszaessek egy embereset, ha nem jön össze egy mászási kísérlet.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #128067 üzenetére
nehéz!
Köszi, tudom, hogy vannak ezek is, csak már így is kezdem túlzásnak érezni, hogy majdnem mindent kicserélek Remélem koptatni fogja a komponenseket rendesen, és akkor ha újat kell venni, már elgondolkodom megint.
Ez-az van is itthon, pl. alapméretes egyenes kormány, stb..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
válasz ivana #128090 üzenetére
Azért vedd figyelembe hogy TT kerékpáron előrébb ülnek a bringások és nagyobb nyomatékot tudnak leadni lassabb pedálfordulat mellett. Plusz (időfutamon nem tudom hogy triatlonon is igaz-e) nagyobb áttételt szoktak hajtani. Egyszer nézd meg például Tony Martint hogy megy. Asszem ő használ ilyen irdatlan 58-as lánctányért.
ZolkoW: ahogy a kolléga írja én se hekkelném fel oda aváltókarokat, nem lehet valami kényelmes mindig oda nyúlkálni. Sramnál nem tudom mennyivel jobb a Rival mint az Apex de ha csak 10 euró a diffi akkor tuti a Rivalt venném. Az elvileg a Shimano 105 szettel van egy kategóriában.
Ez milyen bringa, mutatsz róla egészalakos képet?[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #128090 üzenetére
most 9-es Shimano van, ideig-óráig ez átkerülne majd, bár múltkor mondtátok, hogy mennyire lóg az a hátsó váltó, és tényleg - nem is váltja végig rendesen a fogsort. Az cserés, de 5e körül jönne egy Alivio, azzal szerintem elleszek, ha tavasszal kikerül a görgőből a bringa. Ezekhez mást nem nagyon kéne vennem, hajtókarra amúgy is szükség volt, de az már úton. A 11-es rendszerre váltás lenne vagy egy százas, szóval azt majd később.. a 9-es váltót meg majd elhasználom valamelyik csaj bringájára.
Napfénysüti: még csak agyalás van, mert kitaláltam magamnak, hogy kéne egy London Road vázszett, és arra majd 1x11-es váltást szeretnék. (elöl 42 körül, hátul 11-42 vagy 10-42) Ez meg, amiről kérdezek, egy átmeneti változat, kormányom, fékkarok vannak, a tartomány egy sima 11-34-es sorral kevesebb, de volt ez már így
Jelenleg az egész -félig működő- rendszer a görgőn álló acél MTB-men van, csak amint jön a rendes tavasz, akarok menni aszfalton is, valamivel át kell majd hidalni ezt az egészet. Az sajnos kiderült, hogy a koskormányhoz már tényleg túl hosszú a váz, még ha egyenessel el is megy nekem. De akkor addig használom megint egyenessel, ahhoz nem kell semmit hekkelni, csak egy új váltó.Ahogy próbálgatom az új MTB-met, kijött hamar, hogy egy bringával nem annyira jó megoldani a terep és aszfaltos felhasználást. Még ha lehetne is, akarok én kereket cserélgetni minden rájd előtt? nem hát.
Én kormányszarv-hívő voltam, de az nekem csak keskenyebb kormányon működik. Most is csak akkor hiányzik, ha felérek a domb tetejére, és vízszintesen tekerek De az aszfalt az egy csomó ilyen szakaszt tartalmaz, gondolom máshol is, nem csak felénk, szóval ZolkoWnak kell egy koskormányos gép, mert ki akarja próbálni. Azt érzem, hogy a két irányzat egymásnak ellentmondó követelményeket támaszt, ami az irányítópultot illeti, és biztos nem véletlenül alakult ki az országútik kormánya olyanra.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz ivana #128148 üzenetére
De itt nincs vámos, csak postás, akin ha fennakad a cucc, kéri a számlát. Nem tudja kideríteni mi van benne, itt nem nyitogatják a csomagjaidat, legalább is nekem még az életben nem nyúltak hozzá.
itt amúgy úgy próbálnak leszoktatni már 1 éve erről a kínai rendelgetésről, hogy rohadtul nem küldenek értesítőt hogy megérkezett, ha nem lenne tracking tavaly 2 csomagot kaptam volna meg, és azokhoz is már a 2. körben kiküldött papírka érkezett csak.
És szerintem ez egy zseniális húzás, mert minél nagyobb a fejetlenség, annál többet kell sorban állni, nehezebb hozzájutni, és ha kicsit kényelmesebb vagy azt mondod hogy nincs is akkora szükségem rá, vagy úgyis megvan ugyan ez a cucc itthon csak drágábban, megveszem azt, és nem szívatom magam a postán.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ivana #128179 üzenetére
a Decáson lévő microshift az abszolút belépő szintje a márkának, amit ebayről már 15e/pár áron megkapsz, ami azért valljuk be teljesen vállalható, nem mellesleg olcsóbb mint egy Claris/Sora, pedig minőségben ott van. 2x11 teljes groupsetet kapsz 60e alatt (brifter, első hátsó váltó), ami kb 105 szint.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
StLui
veterán
válasz ivana #128218 üzenetére
Nem értem, azért ne vegyen meg valaki egy trekkinget, mert jobb a felszereltsége, mint amennyi fontos lenne?
(ez tulajdonképpen kacsyx-nek szól) és vegyen inkább trekking felhasználásra egy sportcélú bringát, mert azokra jó az XT.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #128228 üzenetére
Rázkódás nulla?! Akkor [link]ez már lebeg mint a Zeppelin.
Mivel mostanában itt minden második háeszben illik egy súly mértékegységet beilleszteni,megkérdem ennek mennyi a súlya?"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #128279 üzenetére
Azért ebben érzek némi túlzást. Azt nem várhatjuk el egy szerencsétlen alap trekking telós villától, hogy úgy dolgozzon mint egy minőségi mtb villa. Ezek a nagyon negatív vélemény úgy tudnak megszületni, hogy vagy a felhasználási terület nincs jól kiválasztva, tehát mondjuk olyan úton, pl terepen használjuk a cross gépet, ahova egyáltalán nem való, vagy maga a villa van már katasztrofális állapotban, pl törött perselyek miatt össze vissza kolbászol, illetve be van rohadva és alig mozog befelé. De ha maga a villa megfelelően működik, tehát nem lóg túlzottan, mozog is rendesen, akkor az a 63mm bőven elég arra, hogy komfortosabbá tegyen pl egy városi bicajozást. Nyilván a karbonnak vannak jó tulajdonságai és ha kerékpár technológiai szempontból vizsgálódunk akkor egy karbon merev villa minőségibb termék mint egy alap suntour rugós villa. Rezgést is csillapít a karbon, de ha konkrétan belemész egy kátyúba, vagy nagyon fos az útminőség, akkor kizárt, hogy egy karbon merev villa nagyobb komfortot adjon mint az alap, de megfelelően működő alap suntour trekking villa.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ivana #128408 üzenetére
Abban én nem vagyok már biztos, tavaly átépítettük a haverom 26-os specijét és pl. kereket alig kaptunk hozzá itthon, végül a hátsót sikerült kicserélni úgy, hogy egy használt ronda aranyszínű felnit újrafűzettünk. A fék felfogatásával is voltak gondok, a fékcsövekkel szintén, mert a vázon a szemek úgy vannak kialakítva, hogy csak a dródos bovden fér bele... gumit sem kaptunk hozzá olyant már amilyent szerettünk volna, ezért enduro külsőket kapott. Az eladó mondta is, hogy már rendelni is egyre nehezebben tud 26-os alkatrészeket, mert a raktárukból kifogytak és inkább az új szabványokat nyomják. Szal felénk már ez van, aki itt lakik, annak nem igazán éri meg 26-ost venni ha hosszú távra tervez. Persze lehet külföldről rendelgetni és ebayen turkálni, de ez csak annak opcionális, aki maga szereli a bringáját.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda