-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #150592 üzenetére
Van olyan hosszméretű merev villa, mint amilyen a teló mérete.
Az agyváltó pont, hogy igénytelenebb, mert zárt helyen van maga a váltómű. Van több százezer kilométert hajtott agyváltó, ha rendszeresen karban volt tartva. Láncváltó már eleve az időjárásra érzékeny meg ha nincs kenve a lánc. Porra és sárra is érzékenyebb. Az agyváltó lánca amúgy is szélesebb és erősebb, így annyira nem kényes. Meg lehet venni rá láncvédő burkolatot, így nem éri annyira a sár és a kosz. Persze ott is elhasználódik, ahogy kopik a hátsó lánckerék is, de nem drága cserélni (500 Ft/db).
A félnél tényleg ideálisabb a tárcsafék.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz ivana #150837 üzenetére
Elhiszem, és habár sosem volt karbon vázas biciklim, az egyedül álló komfort és tekerési élmény mellett mindig az jön elő, hogy esésnél vagy a tervezettől eltérő erőhatásnál széttörik. Míg az aluvázas biciklimnek tolattak neki kis sebességgel úgy is hogy rajta ültem meg úgy is hogy kivolt kötve. Látszólag semmi baja nincs, egy nyomon futnak a kerekek és nincs elgörbülve vagy törve. Ha elis törött volna, még mindig kisebb anyagi vonzata lenne, akkoris ha az alu sem javítható esetleg gazdaságosan. Amilyen drága egy rendes karbon vázas bicikli, már az ára miatt sem támasztanám le sehova az biztos.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #151433 üzenetére
Én is valahogy így gondolom,csak hát ha lehet "tökéletesre" akartam hozni.Ugyanakkor arra is gondoltam,hogy bár tényleg a hajtómű által hozott láncvonal az optimális,ez hátul erősen felhasználófüggő,mert ha én tudom,hogy középen alig,de kissé feljebb,vagy éppen lentebb levő sebességeket gyakrabban használom,akkor nekem akár ahhoz kellene igazítani a láncvonalat,hisz az nekem a "virtuális"közepe,sőt ha elől alig használod a háromból a nagyot,akkor még a középső sem igazán az igazi közép,hanem valahol a kicsi és a középső között.Mindez persze ha minden sebességet simán vesznek a váltók,meg a kicsi elől/kicsi hátul keresztbeváltásnál sem súrol a lánc a középső és nagy tányérokba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
válasz ivana #151874 üzenetére
Egy karbon outinak tűnő váz és rajta egy finoman szólva gagyi V fék, amin keresztben még a bowden is látszik, a porvédő sincs rajta. Kosár biztosan nem volt, annyira nem jó a szemem, akkor észre sem vettem volna, hogy nem olyan, mint amit megszoktam.
Azon már csak akkor kezdtem el mélázni, hogy ezt mégis hogyan, amikor írtam a fenti kommentet. Akkor esett le, hogy a patkófék egy ponton van rögzítve, a V fék meg a villák szárán van, amihez így mindenképpen kell az előre elkészített hely a villán ismereteim szerint.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
senior tag
válasz ivana #151916 üzenetére
Ha nincs benne elektronikus védelem, hogy védik meg a túltöltés okozta tűztől/robbanástól és a nullára merítés okozta tönkremeneteltől?
A ciklust illetően rosszul fogalmaztam talán: csak arra akartam célozni, hogy a töltés/lemerítés hatására előbb-utóbb tönkremegy, elhasználódik.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
senior tag
válasz ivana #151994 üzenetére
Amint azt korábban többször írtam, én az outit is sokat tolom. Ha ez vigasztal.
Réteges öltözködés... Decás esőkabát (100% vízálló, emiatt 100% szélálló is, igaz, 0 hőszigetelés). Alatta húszéves bringás kabát, valami polárszerű, de vastag anyagból. Alatta a hosszú mez, azalatt az aláöltözet, legalul meg egy trikó, amit magamon felejtettem...
Summa summarum, megkíméltem magam 25000Ft költéstől.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
benfolds
őstag
válasz ivana #151994 üzenetére
nem tudom, mitől lenne borzalmas. nem érzek semmilyen különbséget. amit én utálok, az az enyhe, hosszú emelkedő. ínyenceknek szembeszéllel kombinálva. ilyen van a nagyvázsony előtti elágazótól a kab-hegy lábáig. ínyenceknek szembeszéllel kombinálva. na, az borzalmas. enyhén, alattomosan emelkedik, de úgy látod, mintha sík lenne, és nem tudod miért szenvedsz annyira. akkor inkább megyek felfelé a 10%-oson, aztán akkor "tudom", hogy miért lihegek.
-
benfolds
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #152224 üzenetére
Úgy hogy tényleg ócska volt sok minden az alkatrészek meg nem olcsók. Használtam nem veszek semmilyen alkatrészt, mert jobban szeretem ha új és alattam kopnak. Mondjuk másban sem veszek soha használat. (Egyedül autóból vennék, érthető okokból, nem éri meg újan venni.)
- A kerekek ócska szimpla falú vackok voltak, a gumik meg szövethibás Kenda K80-ak, amik újonnan is szarok, és fölöslegesen széles és ballonos a városba. Az új gumik a defektmentes CST Salvo (26" 1,75" széles).
- Villa az rugós lett (Zoom) városba elég a kátyúkra.
- Váltókat azért is cseréltem mert őskövület volt mindkettő, főleg a fokozat nélküli első váltó. Amúgy sem működött rendesen és akkor már cseréltem a jól müködő hátsó SIS váltót is a fogaskoszorúval együtt. A régi jó hangos volt ez legalább halk. HG Shimano lánc lett hozzá
- Fékek is újak lettek és a fékkarok is, az eredeti kanti fék helyett lett V-fék.
- Acél kormány és stucni is kuka lett, ha már villa cserélve lett. Kapott alu kormányt (XLC Riser bar) és Kalin stucnit. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #152235 üzenetére
Ízlések és pofonok.Nekem herótom van az idegen szavaktól ma,mikor már tényleg csak a nyelvünk maradt mint egyetlen örökségünk,jellegzetességünk.Olyan divat lett feladni nyelved és majmolni a divatos angolt mindenben,mondom ezt úgy,hogy Origó féle C típusú felső fokú angolom van. Nem lenne jó pl. az oxigén helyett is az éleny? Szerintem a mi nyelvünk van is annyira egyedülálló,hogy büszkék legyünk rá és ne engedjük elkorcsosodni!
(#152239) 6030D...a baj a barkácsáruházakban,hogy sok esetben még mást használni sem látott soha egy-egy szerszámot,nemhogy ő maga fogta volna kézbe.(Kivétek a csajok,akik már fogtak kézbe szerszámot. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
őstag
válasz ivana #152626 üzenetére
én jártam a 13. kerületből Csepelre bringával, ott a belvárosban annyiszor kell megállni menet közben, hogy nemhogy 30-as átlagot nem tudsz sima bringával menni, de 20-asat is csak neccesen. ilyenkor akkora előny az akku, hogy el se tudod képzelni. utanként 30-50 kigyorsítás a nulláról sok erőt kivesz ám, ha 30 felett akarsz menni mindig.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Somatom
veterán
válasz ivana #152626 üzenetére
Igen, úgy volt. De, én motorról ültem át bringára, úgyhogy a 25 -től nem érne fülig a szám.
Ebben az a jó, hogy neccesebb útvonalakat is bevállalhatok. Pl. amikor a Clarkon kerülgetem az autókat, akkor látom, hogy nem tetszik nekik, mert majd az alagútban feltartom őket. De, aztán 40 körül megnyugodnak és szépen jönnek mögöttem. Utána a lámpánál van nézés.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #152644 üzenetére
a hozzáértők szerint úgysem a patentpedállal kell felhúzni, szóval ugyanúgy kell vele,mint taposóval, de mivel nincs még meg a technikám, így inkább a vastag gumival gyakorlom :) ha már megy, lehet hogy én sem féltem annyira, de azért egy oúti/gravel nem véletlenül készül sokkal kevesebb anyagból, az nem erre van kitalálva. egy szépen végrehajtott felugrás az más, mert nem ad túl nagy extra terhelést, de ha becsúsznak a bakik, akkor az már nem rendeltetésszerű használat.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
senior tag
válasz ivana #152698 üzenetére
Én le szoktam törölni, de a srác, aki centrirozta, azt mondta, túl sok rajta így is. Kértem, hogy akkor a centrír mellé vàllaljon be egy takarítást is, főleg, mert nem a megszokott olaj volt rajta, hanem valami tf2 trutymó.
Hát az eddig fekete lánc és lánckerekek visszanyerték eredeti színüket, viszont a köv. takarítás, olajozás után papírtörlővel töröltem le a láncot, az meg szerintem mindent leszedett, csak azt nem, ami a szemek belsejében maradt.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
SOAD19
addikt
válasz ivana #152965 üzenetére
Köszi a véleményt! Azt mire érted, hogy "erre"? Úgy érted, hogy cross felhasználásra, bőven elegendő lenne az acera szint is? Hajtás csere alatt azt értettem, hogy elől a középső és nagytányért (a kicsit itt a pusztában, Debrecenben nem igazán kell használni, mondjuk a nagyot se sűrűn használom városi közlekedésnél) a fogaskoszorút kell cserélnem plusz két lánc. Fekete küllőkkel van szerelve gyárilag a kerék, gondoltam legyen az új is fekete.
(#152967) Hasaggymeg
Köszi a szavazatot!(#152968) Hínár929
És, ha a fűzést nem számoljuk bele az ebike-osnál, akkor is a Rose verzió a nyerő? Kösz a táblázatot, és a tanácsot! A Rose-osnál nem vagyok benne biztos, hogy prestas-e a felni (a prestat preferálom, mert jobban tetszik kinézetre, és van két belsőm, így nem kellene még belsőt is vennem pluszban). Ez alapján igen, igaz a ref. szám eltér két 00-val, ez alapján meg autószelepes a felni. Rákérdeztem Rose-éknál, remélem holnap válaszolnak.Van egy 19 mm-es változat is. Ennél, ez azt jelentené, hogy az említett speckó kulcs kell a küllőanyákhoz?
" Nipples: DT Swiss Pro lock Double Square, black: square mount on both nipple ends (to tighten the nipple from the side of the rim base, you'll need the Park Tool SW-16, item no.: 2010296, as the nipple doesn't have a slotted head)"
Bár, kerékpárszervizben, csak rendelkeznek, ehhez hasonló szerszámmal. De, most nézem, hogy autószelepes.Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
őstag
válasz ivana #152965 üzenetére
a fekete küllő nem festve van (legalábbis a jobbak) hanem horganyozva vagy barnítva (olajban) esetleg szinterezve
a festék rugalmatlan, és a kerékben a küllő meg rugalmas, így pillanatok alatt rugja le magáról“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ivana #152983 üzenetére
nem kell, hogy rozsdamentes legyen a fekete küllő, sok olyan van ami nem az
a barnításból többféle verzió létezik (tűzi és vegyi barnítás abból is hideg meg meleg), főleg fegyverek kezelésére szolgál, gátolja a rozsdásodást is [link] a hideg vegyi barnítás egy nagyon olcsó eljárás, és majdnem fekete lesz tőle a küllő (ráadásul olcsó nem rozsdamentes alapanyag is gyakorlatilag "rozsdamentessé" válik)
sok olcsó fekete küllő nem szinterezve van, hanem barnítva, látszik is rajtuk (nem DT kategória)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen