-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
MPowerPH #285089 üzenetére
folyáshatáruk tényleg nincs, mert vagy visszaállnak eredeti alakjukba, vagy eltörnek. de a fáradásuk méretezési kérdés. ha a jelenlegi technológiákkal, gyártási hiba mentesen készíthető szénszálas kompozitokat nézzük, akkor a terhelésük kb. 60%án innen maradva az életkoruk kb. végtelen. viszont emiatt jobban túl is vannak méretezve, mint a fémek ugyanolyan felhasználás esetén. ha jobban ismernénk őket, nem kellene ennyire túlméretezni, és olcsóbban is lehetne gyártani.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #285093 üzenetére
#285093 MPowerPH: oké, reped az NRC másolat szemüveged, sajnálom, hogy így jártál. Belinkelnéd, vagy raknál be egy képet a topik kedvéért, amin látszik, hogy melyik modell? Csak hogy más ne vegye meg, plusz kíváncsi vagyok az a szemüveg-e amit legutóbb én is vettem. Ugyanakkor így most eszembe jutott, hogy a kínai szemüvegek előtt közvetlenül két Uvex bringás szemüveget használtam el és mindkettőnek az volt a hibája, ami az NRC-dnek, középen repedt, majd később törött is. Nem másolat volt, legalábbis bike24 nem hiszem másolat Uvexeket árulna.
Montis kesztyűim nekem majdnem mind túlságosan hamar tönkrementek, a Scott, Alpinestars, BBB, Roekl is, meg franc tudja miket használtam még a kínaiak előtt. Kínaiból két noname szintén hamar tönkrement. Csak három kesztyű vált be eddig nagyon nálam, egy téli kellys frosty, egy alis coolchange és egy szintén alis boodun. Így a saját tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy szokás szerint ez sem attól függ, hogy kínai-e vagy sem, mert a "márkás" is hamar tönkremehet, el kell találni és ami bevált, ahhoz ha lehet ragaszkodni. Alis ruházatokat meg többen használnak már itt is, van már bőven tapasztalat, vélemény, abból is van vacak (lásd a múltkori x-tiger véleményt) és vannak közepesen jók, meg akár nagyon jók is.
#285094 mauimagic: Teljesen félreértetted az egészet és nincs már kedvem magyarázkodni, újra és újra leírni ugyanazt, ha tényleg érdekel és nem csak kötekedsz, olvasd, értelmezd újra. Nem értem miért nyomom szerinted a sértődöttséget, ha pont egyel visszább írtam le egyértelműen, magyarul azt is, hogy nem vagyok sértődött. Mindegy, ez már nevetséges szvsz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #285109 üzenetére
A Fox ha bevált, azt elméletileg a Burtono gyártja, aminek a saját márkája a Boodun, így ha aliról vennél kesztyűt, én talán azzal kezdeném. Persze nincs garancia arra, hogy a saját márkájuk is olyan jó, meg a modellek is eltérhetnek egymástól, lásd., Toobee asszem pont Fox kesztyűvel szívta meg, de nekem eddig a Boodun bevált, van tőlük egy kesztyűm és egy téli cipőm. Igaz nekem eddig az NRC is bevált, de lehet, hogy én nem azt a modellt vettem, ami neked van. Azért érdekelne melyik szemüveget vetted, mert van még egy NRC ami tetszik és ha pont az a repedős verzió, akkor inkább kihagyom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #285106 üzenetére
Jézus isten, még, hogy akciós!
...volt valaha valaki aki ezért 60+ ezer forintot kicsengetett?!
#285107jjeahh...ha már kesztyű akkor én ebből már többet is "elhasználtam" és ajánlom mint eddigi legjobb (olcsó, pofás, elég tartós és minimálisan párnázott tenyerű) ujjatlan kesztyűmet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
peetie1
aktív tag
-
Fall-N
veterán
válasz
MPowerPH #285080 üzenetére
Ne vegyük már egy kalap alá, hogy alu váz, mert ilyen nincs. Vannak különböző ötvözetek. Ott a 6061-es (T6) 7005 stb. Nagyon nem egyforma a tulajdonságuk, mégis mindkettőből készítenek vázat. Az sem mindegy, hogy hogyan hőkezelik/edzik, hányszorosan húzott a csőanyag (double butted, triple butted), milyen technikával gyártják (hidroforming, simán csak össze vannak forrasztva a csövek stb.)
Másrészt ugyanúgy ahogy a karbonnál, maga a tervezés a kulcs, hogy tartós lesz vagy eltörik, reped stb. Ahogyan a karbon-kompozit fejlődött, ugyanúgy az alu vázak gyártása és tervezése is. Általában valamennyire túlméretezik a vázakat (például 2+ kg egy sima XC váz, lásd RockRider ST520/530/540 2,7 kilós tömege! ami rengeteg egy mai csúcsvázhoz képest), így nem törnek, repkednek olyan könnyen, mint régen. Manapság is két okból törik és reped a váz. Az egyik, hogy nem jól tervezik meg az adott terhelésre (vékony falvastagság, csőkeresztmetszet, lásd Magellan Polar X és a fejcső törések az első két generációnál) és emiatt megy tönkre. A másik, hogy a tulajdonosa nem arra használja amire tervezve van és túlterheli. Na ezeket a Google-s képen nem fogod tudni, mi miatt ment tönkre. Nem véletlenül vannak 10-20 éves vázak, amik átlagos használattal vígan elvannak. Sokat elárul, hogy nagy szerkezetek is készülnek alumíniumból (például repülőgépek, jachtok, tetőszerkezetek, komplett motorblokkok stb.), így csak nem annyira "rossz" anyag. Például ha a szélsőséges hőmérséklet- és nyomás változásokat kibír egy Audi motor, akkor ahhoz képest nem nagy terhelés amit a bicikli váza kap. De az is látszik, hogy minél extrémebb a szakág, annál robosztusabb a váz maga is (pl. DH váz). De azt se felejtsük el, hogy maga a felni is alumínium ötvözet és mennyi mindent kap az út felől. Mégsincs tömeges felni amortizáció. Olyat látni, hogy felüti valaki a peremét, de azt a karbon sem bírja ki.
-
lsebestyen
addikt
válasz
MPowerPH #285419 üzenetére
Egyébként maga a bringa jó, elmondása szerint alkualap volt a villa állapota, be kell rendelni a szükséges alkatrészt, vagy irány a helyi szerviz. Szerintem azzal nincs gond, ha külföldről kell berendelni, bringás dolgoknál ez kb alap. Az már valóban nagyobb gond, ha nem kapni hozzá.
szerk.: karbon villa mennyi ilyen trekking gépekbe? Szerintem az karcolná a GTK-t.[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz
MPowerPH #285567 üzenetére
Nekem amúgy tetszene, na nem a 200, mert ahhoz most puding vagyok, de a 100-at bevállalnám és még rá is érek pont, csak az nem tetszik, hogy a 77-es főúton megy elég sokat.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #285581 üzenetére
Fulton, nem jossz?...csak ha megy Dark Archon is.
(akkor lehet mennék én is, azt nem hagynám ki
)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz
MPowerPH #285753 üzenetére
Nagyon év eleje van, nem sokat tekertél. Bőven fogsz még erősödni. Ma is jót mentél.
Első országútimon 34-50 volt 28-as sorral, aztán rendeltem egy másik biciklit ami már 52-36-al volt, fostam tőle hogy milyen lesz, de abszolút nem bántam meg, biztos hogy nem váltanék vissza már kisebbre -
Ringman
nagyúr
-
-
parandroid
nagyúr
válasz
MPowerPH #286027 üzenetére
Van ilyen lehetőség, ha 30 alatt mész, elvileg leállítja az activity trackinget. Azért csak elvileg, mert van egy pár másodperces reakcióideje, azaz ha 30 alá kerülsz, nem azonnal áll le, illetve ha fölé kerülsz, nem azonnal indul. Valaki ezt poénból bedobta a minap, fulton meg komolyan vette, és elkezdte próbálgatni. Amúgy pontosan az történik, mint a manuális leállítás-újraindítással: a két pont között sem távot, sem sebességet, semmit nem mér, a két pontot a végén egy egyenes vonallal köti össze. Azaz az történik, mint amikor leállítod az órát, és elfelejted visszakapcsolni.
Ez egyébként egy hasznos funkció, civilizált kerékpáros épp erre használja, hogy elkerülje az elfelejtettem fagyizásnál megállítani, vagy elindítani problémát, nálam azért van valami 1-2 kmph-ra állítva, mert így ha sétálsz, vagy tolod a biciklit a sétálóutcán miközben nyalod a napi jutalmadat, azt nem méri akkor sem, ha elfeljtetted leállítani az órát.
Átlaghuszárok meg azt játszák vele, hogy azokat a 30 másodperceket, amíg állnak a pirosnál, vagy azokat az egy perceket, amíg pisilnek, azt nem mérik, és így a strava a végén nem 4 órát, hanem 3:45-öt fog kiírni a gran fondóra. Csak ott bukik meg a mutatvány, és ezt nem értette fulton sem, hogy egy kattintás, és úgyis mindenki látja, hogy a teljes elapsed time 5 óra körül van, szóval jó lesz az 20-as átlagnak is…
Túrázasnál, vagy social ride-on ezzel semmi gond nincs, csak amikor jön a delikvens, hogy 5 óra alatt ment 33-as átlagot száz km-en (thanks to autopause), az olyan… na, milyen is… ?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
-
fulton
addikt
válasz
MPowerPH #286388 üzenetére
Ezert vettem én erc nem arc. Pedig egy árban volt. Meg a cube is egy endu aeros beütéses vaz inkább, én is egy inkább kirandulgatós endu fazon(év minden hónapjaban tekeris), akkor legyen a dt endu aero 45mm kereke
. Nekem jó szélben(kopkopkop), összesen 2 szer volt a 600km alatt pillanat amire azt mondom "na most belekapott", pedig mentem vele 20km/h feletti szélben is. Egyik egy total szélcsendes nap, másik egy szelesebb nap. Sokkal jobb mint a fulcrum 34mm ei. Én szeretem. Egy dolog böki kicsit a csöröm, h "csak" 28.7mm outside width.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
MPowerPH #286392 üzenetére
Előre am se tennék 50 től mélyebbet. Hatra 60 ast is simán. De ezt is amolyan nyári keréknek. Szerintem kezelhetò lenne egy modern felniprofil mellett szelesebb napon is. minél mélyebbre mész (főleg első keréknel) annál idegesebb odafigyelősebb az iranyítas , az plussz koncenteácio stb stb...nem pont nyugalmas vezetés. Nekem ez szempont volt választasnál szintén.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
MPowerPH #286395 üzenetére
gravelben (még) nincsen a boost elterjedve, de az új bringáknál az 50-es gumik elférnek, vagy nagyobb is, gravel felniből láttam már 26-ast is.
az 50-eshez vagy 1,9"-oshoz szerintem már elmegy a 30-as hookless belső szélesség (az hookedben kb 26-27-es lenne), a monstercrossra ezt mondjuk bevállalnám én is (azon 2,2-es conti race kingek vannak)
ahhoz érdemes összevetni, hogy outiban is 23 v 24-es belső felniszélességű kerékszettekkel mennek, pl zipp 404. de az enve ses 4.5 25-ös. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
MPowerPH #286399 üzenetére
focus atlasok azok boostosak, meg talán pár e-gravel is az.
mondjuk ha könnyű a szett, akkor mindegy is
-
válasz
MPowerPH #286392 üzenetére
és képzeld el ezt egy rendes időfutam bicajjal, amin ha rajta ül a rider, oldalról nem lehet átlátni se a csövek között.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
parandroid
nagyúr
válasz
MPowerPH #286651 üzenetére
Én ma csak futni mentem, de ez a viharos szél nem vicces. Pedig akartam egyet tekerni a zalai dombok között végre, de esélytelen… Remélem, holnapra alábbhagy.
Amúgy a legfontosabbat nem említtted, de remélem, hogy a géppel minden rendben.
*
p
* Tegye fel a kezét, akinek esésután (közben) nem ez az első gondolata.I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nemeth989
senior tag
válasz
MPowerPH #287233 üzenetére
Ha esetleg beruházól egy ilyenbe, egy véleményt írhatnál róla. Én most AGU cuccokat veszegettem az elmúlt időszakban, teljesen válalható egész jó minőségű termékeik vannak. A red120as betétjük teljesen okés. Roglic style szet volt még tavaly évvégén ilyen 40euro, a mez + nadrág na az giga vétel volt. Jumbos cuccokat szórták ki még, abból is van sapi meg mez.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
chubby2o6
senior tag
válasz
MPowerPH #287691 üzenetére
Köszi
, a tekerés még odébb van, majd ha már minden meglesz hozzá. Ma szétszedtem a hátsó agyat ( szétszedtem= a sorral együtt levettem a szabadonfutót ), kitakarítottam, újrakentem. Valamelyi b.zi 18t-re cserélte a star ratchet-et, de ezt már a vásárláskor sejtettem a hangjából
. Volt itthon 36t-s, beletettem, aztán majd veszek ehhez is 54t-t, vagy átteszem a 350-ből. Megvárom az AXS-t, majd akkor állok neki váltót/féket csereberélni, meg a gumik is megjöhetnének addigra ( de nem fognak ).
Miután levettem az állványról, megpróbáltam lemérni, de az alis poggyászmérleggel nem sikerült ( nem lepett meg, egyszer már a másik bringát is megpróbáltam lemérni, akkor se sikerült), szóval súlyadatok nemigen lesznek. Igazából mindegy is, úgyis telepakolom minden sz@rral ( két kulacs víz, nyeregtáska szerszámokkal, lámpák, computer, pumpa ), most hiába örülnék, hogy milyen könnyű, menetkészen már úgysem annyi lesz.
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz
MPowerPH #287776 üzenetére
Sziasztok,
kicsi segítséget kérnék szépen hátsó váltó állítással kapcsolatban.
Nemrég lecseréltem a hátsó kazettát (ugyanúgy 9-es, kicsit más fogkiosztással) és a láncomat.
A váltót szerettem volna újra beállítani (1x9) és a 8.-ról a 9.-re nagyon lassan akar felváltani. A határoló csavar jó, és ha a bowden állítót elkezdem visszafele tekerni, akkor szinte már azonnal beleütközöm abba, hogy akkor nem akar a nagyobb fogaskerekek fele leváltani. (Előtte megcsináltam a park-tool -szos beállító videót)
Mit tudok még leellenőrizni?
Amit csináltam:
- legnagyobb fokozatból kiindulva a bowden állító csavart visszatekertem, hogy laza legyen a bowden,
- legkisebb fogaskerékhez tartozó "H" határolócsavart beállítottam. (először elhangoltam, hogy beleérjen a 8.-as fogaskerékbe, aztán onnan beállítottam jóra. Utána kipróbáltam, hogy a 2.-es fokozatig jól tudjon váltani fel és le,
- majd beállítottam az "L" határolócsavart is.
Amikor próbakörre mentem, akkor vettem észre, hogy terhelés alatt már nagyon lassan akar 8.-ból 9.-be leváltani. Innen elkezdtem ismét a bowden állítót betekerni (= lazább bowden) de nem segített, viszont nagyon kevés csavarás után már nem is akar visszaváltani, így ezzel nem tudom megoldani ezt a problémát.
(bowden és az első lánctányér még a régi, de azon kívül, hogy kicsit megnyúlt a bowden a lánctányért még jó[-nak ítéltem]. Az egész bicajban 3800 km van még csak)Köszi a tippeket előre is.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
MPowerPH #287896 üzenetére
Rezsó. Annak lehet állítani a hőmérsékletét, és nem égeti meg a tűz a wax egy részét.
Gondolom ha van indukciós melegítő, az még jobb.
Ha meg csak gáz van, akkor vízzel telt edénybe teszed a waxos edényt, úgy 100 foknál nem kellene, hogy melegebb legyen, ha nem forr el a víz.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
lsebestyen
addikt
-
-
parandroid
nagyúr
válasz
MPowerPH #288541 üzenetére
Ma nekem is úgy jött ki, hogy este mentem, Orbie először merészkedett ki a garázsból idén. Mondjuk a szél nem volt finom, mászásnál meg rá kellett jönnöm, hogy gyenge szar lettem. Váltót meg szétverem baszki, egyre jobban idegesít. Nagytányéron pont az alja recseg (a nagy fogaskerekek), kistányeron meg a teteje (a kicsik). Pont a mai dombgerincen szembeszeles, meg lazább mászásoknál kellenének ezek, persze… Durva, hogy menniyre nem lehet ezzel a 105-tel keresztbeváltani. Trimmelés is csak pofon a szarnak.
Az öreg Tiagra meg mind a 11 fogaskereket recsegés nélkül viszi mindket tányérral.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
MPowerPH #288553 üzenetére
Ha nem tudnám, hogy megoldható, elfogadnám, hogy keresztbeváltás, ez ilyen. Hajlok arra, hogy a fiúknak itt igaza lesz, és ez a rejtett kábelezés átka. Vagy marad a régi, külső kábeles technológia (sok sikert, ilyet találni), vagy az elektromos váltás. De idén nincs biciklicsere, most volt pc upgrade, asszony meg is nyúzna.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MPowerPH #288553 üzenetére
Lehet jobb a keresztbeváltás mellőzésére rászokni már az elején, én is odafigyelek amióta megvan a bringa, mert fórumon olvastam róla. Van egy haverom, aki régebb bringázik mint én és sosem figyelt erre, mostmár hiába magyarázom neki, nem tud átszokni, még mindíg rendszeresen keresztbe vált. Tavaly meg is lett az eredménye, a semmi közepén 1500 méteren elszakadt a lánca.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz
MPowerPH #288553 üzenetére
elég ködös ez a mi ami már hátrányos keresztbeváltás szempontból, én lent a 13 ig, fent szintén az uccsó 3.ik engedem, onnan a rendszer már vált elől és hozzá hátul a következő sorban jövő áttétel fokozatra(amit beállítottam neki).
Viszont elég hangos ez a 8100 lánc (mind a kettő szóval ez ilyen), még kenve is, a csepelen a connex sokkal halkabb. Valszeg ha lefutnak ezek a láncok, bepróbálok egy connex 12 sebist. Ha az is olyan csendes lesz átállok rá..nem hiszem hogy váltásban lesz különbség vele. csak q drága 30rugó 1 lánc... -
Zoliwrc
aktív tag
válasz
MPowerPH #288553 üzenetére
Semmi baja nem lesz, én rendszeresen mászok úgy hogy elöl 52T tányér, hátul meg legfelül 28-on.
Az Ultegra R8000 sor és tányérjai nagyon tartósak, 2018-ban vettem a bringát és azóta a gyári cuccok vannak rajta (sor-tányérok), láncra kell figyelni, még 0.5 nyúlásig sem engedem el és megy rá az új. (évente 1, és a levett felkerül a montira)
Montinál ugyanígy, azon is már az 5. szezonját tapossa a hajtáslánc 5-6 lánc forgatásával, de az inkább az elejét "eszi" , még az idei szezont kihúzza[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új akkumulátortechnológiát hoz a OnePlus
- Mobil flották
- Doom Eternal
- Építő/felújító topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OneSport OT05 - finomhangolás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- DJI Air 3 Fly more Combo FMC drón +Garancia +Care Refresh biztosítás 2025.09.03-ig
- Superior XC 859 29" M MTB kerékpár, új eladó
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- DJI Air 3 FMC RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek +USB töltő