-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #183118 üzenetére
Gratulálok az új vashoz!
Nekem tetszik ez a szín, a kétszínű gumi kimondottan feldobják. (csak halkan engem a markolat színe se zavar)
Jó könnyű, jó konig, ebben biztosan sok örömöd lesz. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #183116 üzenetére
Ha már a motorexet bármelyik ásványoshoz írják, akkor vajon a shimi is elmegy a royal blood-al és a magura is a rózsaszín shimi olajjal?
Elvi síkon nem látom akadályát, hacsak nincs olyan viszkozitási különbség, amit a másik tömítése nem szeret, de a motorex ha mindegyikbe jó, akkor olyan nagy különbségnek nem kéne lennie. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #184128 üzenetére
Látom járatod már az új gépet. Tetszik?
Illetve megerősíteném a korábbi oldalak hsz-ait: csak is tubeless.
Ha egy szett gumi elmegy 6-12 hónapot, akkor nincs értelme belsővel küszködni egy évben meg egyszer szerelni annyira nem nagy szám, az évi 1 szerelésen kívül meg soha semmi macera nincsen vele. Ha 1 év alatt kopik el a külső, akkor 6 hónap után célszerű egy kis tejet rátölteni, hogy ne száradjon ki, de ahhoz elég a szelepmagot kiszedni nem kell szétszedni, se úra rárobbantani. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #184150 üzenetére
A kerámia dugattyúvég elsősorban egy hőpajzsként működik, tehát arra van, hogy a fékfolyadék felé kevesebb hő jusson el és ne forrjon fel. Nagyon jó fícsör, régebben SLX és feljebb szerelték.
Az jó, ha a villád aktívan mozog az az 1 cm tartalék meg elég azokra az esetekre, amikor valami gebasz van. Ha úgy érzed tekerésnél túl sokat mozog, akkor lehet adni neki egy kis kompresszió csillapítást (2 klikk aztán próba, ha nem elég még 2, ha sok akkor meg lehet visszább lépni) azzal lassítani a lassú frekvenciás befelé rugózást, amit tipikusan a tekerés okoz. De ebből is csak a lehető legkevesebbet (amennyi nagyon muszály) használj, mert csökkenti a villa érzékenységét a kisebb egyenetlenségekre.Ez a jó, amikor az ember be van sózva, hogy mikor ülhet újra a gépre.
-
sebgutkopf
őstag
Ez nagyon szomorú és sajnálatos.
Régen nekem is lopták el bringámat, de az jóval olcsóbb volt mit a tiéd. Nagyon rossz érzése lehet.
Egyik kolléganőm ugyanígy járt: szülőkhöz hazament az ünnepekre és a pincáben lévő vasajtós tárolót feltörték. Csak a bringát vitték el, minden máshoz hozzá se nyúltak.
Száradna le a keze.... -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #184495 üzenetére
Abban teljesen egyetértek, hogy olyan lehet, aki a házba bejáratos. Egyrészt ajtókon átjut, tudja mi hol van stb. Vajon közvetlenül az egyik ott lakó, a takerító, karbantartó, esetleg egy lakó beengedi szándékosan (pénzért cserébe?) a tényleges tessest, hogy végezze el a piszkos munkát?
Belső infó nélkül ezek tuti nem működnek, egyébként meg elég sok a közös elem ezekben az esetekben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #184559 üzenetére
Természetes élőhelyén.
A december végi nyirkosság után végre lehet olyan helyre menni bringázni, ahol nincsen sár, így már végre én is jártam terepen, amihez már a belsőt is érdemes volt kivenni.
Más:
Múltkor kérdezte tőlem egyik bringás társ, hogy a hideget hogyan bírja a karbon vázam. Nem tudok ilyen anomáliáról, hogy kattogna, vagy bármit csinálna a karbon a hidegben (mínuszban). Meg tudja ezt valaki erősíteni, vagy cáfolni? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #184593 üzenetére
A Rythm az csak OEM gyártóknak adják, boltban egyáltalán nincs, ott a sima performance az alap (nem elite), ami egyébént nagyjából ua mint a rythm, hogy ne érezze magát szarul, aki drágábban veszi meg mint az új gépben lévő kedvezményes rythm.
1/12 kapcsán egyetértek, szerintem is elég lenne legnagyobb tányérnak hátul 46-48 fog, erre a sram is kihozta az 52-t úgy, hogy a többi kerék változatlan így a végén a 42-52 lépcső elég megtorpanós.Akkor ez a hidegben féljünk is valami urban legend lehet, én se tapasztaltam semmit.
Hétvégén voltam Ezüst Kevélyen, meglátogattam azt a híres Kanada trail-t, mentem rajta pár kört. Csak a hőmérő szerint volt hideg, nekem nagyon melegem volt
Vittem magammal telópumpát is, mert gondoltam a szobában beállított nyomás a -2-ben nem ugyanaz lesz, így a helyszíni beállításra készültem. Addig tudott hűlni a bringa a kocsi mellett, amíg átöltöztem és nem keveset kellett bele fújni a hidegben, hogy meglegyen a megfelelő nyomás és sag a szobában beállítotthoz képest.
Eddig is sejtettem, hogy jóban leszek ezzel a géppel, de a természetes élőhelyén próbálva nagyon összeszedett volt. Hiába 29-es a kerék, nincs panaszom a fordulékonyságra, a geója és felfüggesztése a legmeredekebb részeken is olyan önbizalmat ad. Az az érzés, amikor nem kell túlagyalni a dolgokat, csak teljesen természetesen megcsinálod. Jó pesze az is benne van, hogy azért az lemúlt 2 évben mint rider is nagyon sokat fejlődtem (persze még mindig van hova) és sokkal jobban ülöm a gépet, bár az alap tartásom is sokkal jobb (a régi kiváncsi zsiráf pózomhoz képest meg főleg), ami kritikus.Féretéve a viccelődéseket. Lásd milyen bátor vagyok, képet is mutatok.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #184610 üzenetére
ahogy haladsz a korban egyre több megvásárlandó tárggyal kapcsolatban pszichológiai tűréshatárod alakul ki, amely fölött nehezen vagy hajlandó költeni akkor is ha már mondjuk volna miből.
Ez annyira igaz! -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #184604 üzenetére
Az is nagyon felhasználás függő, hogy milyen hamar nyúlik, aki durvább terepen adja neki az ívet, mocsokban, és erős is a felhasználó, ott akár 1500km után mehet a kukába a lánc.
Tehát egy pici, könnyű és "gyenge" bringás, aki nem szeret sarazni (feltéve ha keni rendesen), annak a hajtása sokat elmegy. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #184630 üzenetére
Olyat nézzél, amilyenekben a dh versenyzők is nyakig sárosak és igazi dh nyúzásra való, nem úri vízállóság. Oneil element freeride gatyái (Greg Minnaar közös fejlesztés), vagy 100% DH nadrágok (nem a dh-x az nyári vékonyabb), vagy fox defend water pro, de ott vannak a Leatt, Troy Lee stb... akik ezekkel foglalkoznak.
A trail shortok sose lesznek olyan kemény anyagból. -
sebgutkopf
őstag
válasz belsodavid #184684 üzenetére
Ha jó harapósat akarsz, akkor arra is figyelj oda, hogy a platform koknáv legyen. Shimano nagyjából itt esik ki.
Jjeahh-hoz csatlakozva, ne vesd el a kompozit pedálokat, mert jó fajta fémben egész biztosan nem férsz bele a 20k értékhatárba, de még a 30-ba is neccesen. -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #184707 üzenetére
Vajon miért van az, hogy a legtöbb magyar webshop ilyen ismeretlen márkákból tart készletet, ellenben a nagy márkák hazai forgalmazása nem csak hiányos, hanem egyenesen szinte nem létezik. Itt pedig visszatérünk a régi nyűghöz, hogy csodálkoznak a boltok, hogy mindenki külföldről rendel.
-
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #184717 üzenetére
Nem csak cipőben a teljesség igénye nélkül: five 10, fox, leatt, troy lee, poc, ixs, ion, o'neal, crankbrothers, fizik, ergon... soroljam még?
Legutóbb sima adidas futócipőt is csehektől kellett rendelnem (magamnak és a fiamnak is), mert itthon teljesen beszerezhetetlen a pronációs alátámasztásos verzió, nemhogy még méretben is legyen. Csekehnél érdekes van Prágában (náluk sincs €). Ja és még kb 30% akcióval is meg lehet venni szállítással együtt a hazai árakhoz képest, és igen van nekik magyar adószámuk és regisztráció 27%-os áfa-s számlát adnak, mert tudják, hogy ők ki tudnak szolgálni míg a balfasz magyaroknak nem kell a pénzem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz #15453440 #184962 üzenetére
Nulla, max sok hónap alatt ereszhet, de inkább azt lehet elfogadni, ha melegben felfújtad és legközelebb hidegben méred, ezért jóval alacsonyabb lesz a nyomás.
A másik pedig az, hogy amikor a pumpát rátekered, akkor a pumpa tömlőjének a nyomása a tagból megy át tehát alacsonyabb nyomást fog mutatni mindenképpen, mint amire utoljára beállítottad. Ez a különbség kb 7-10psi szokott lenni. Ettől nagyobb nyomás vesztás már gyanús, ha hőmérséklettel nem indokolható. -
sebgutkopf
őstag
válasz #15453440 #184970 üzenetére
Első felfújás más. Először is elsőre teszel bele 100psi-t, majd jól megmozgatod, hogy menjen át levegő a negatív kamrába is. Utána újra rá a pumpa (jóval kevesebbet mutat) felfújod rendesen, megint átmozgatod, majd beállítod a neked való sag-et, átmozgatás (ismét kamra kiegyenlítés) és utána nyomás ellenőrzés. Ezek alatt végig a kamre kiegenlítések piszkálnak bele a nyomásba, nem ereszt.
Ez után már nem kéne hogy eresszen, míg akármikor rárakod újra a pumpát kevesebbet fog mutatni mindig egy fix értékkel, aminek az okát előzőleg már írtam, ezért azt vissza kell bele mindig pumpálni. -
sebgutkopf
őstag
válasz cettlee #185026 üzenetére
Itt se vagy rossz helyen, befogad ez a topic minden bringást.
A bringa kapcsán: boltban 150mm-es fox 34 nem létezik (max 140mm), az ilyen verziókat csak a bringa gyártóknak szállítják budget megoldásnak. A mostani felállás szerint a fox 36 létezik 150 és 160mm rugóúttal (gyártók bugdetben szintén kapnak 170-est, de külön ilyet már nem árulnak a 170 már a fox 38 terepe).
A súlyodat figyelembe véve egy túlnyújtott villa nem egy ideális megoldás, hajlonghat alattad. A te súlyod az, akiknek igazából kitalálták a fox38 és rs zeb modelleket.
A fox 34-től erősebb és neked ajánlottabb a fox36 vagy a másik oldalon akár az RS lyrik.A dpx2 már rendelkezik piggyback-el. Mivel a csillapító rendszer a mozgási energiát hővé alakítja, ezért a plusz tartály ezen hő elvezetésében segít, nem vagy később melegszik túl a csillapítás rendszer. Nagyobb súly esetén erősebb csillapítás kell és persze nagyobb hőterhelést kell tudni kezelni. Ha túlmelegszik a hátsó tag, akkor az felkeményedik és nem mogzog rendesen, amíg vissza nem hűl, ami azt is okozhatja, hogy adott terepen a viselkedése nem konzisztens, néha kellően aktív, néha beáll, újra puhul, újra keményedik.
Ezekre a hűtésrekre akkor van szükség, ha nem vízszintes terepen közlekedsz, hanem érdemi nem 1 perces lejtőkön és nem erdészeti sima utakon mész le, hanem van dolga a felfüggesztésnek. Tehát nincs mindenkinek szüksége erre.Nálad a saját súlyod és persze az e-bike eleve nagyobb súlya is a komolyabb felfüggesztés mellett szól (elől hátul)
A végső konklúziót meg majd neked kell az alapján levonnod, hogy valójában hol és mire akarod hasznáni a bringát.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #185189 üzenetére
A túlhúzott fox34 alatt ugyanazt értem, amit te, hogy a belső pálcák hossza más csak ezért ugyanabból a becsószóból látszik ki több, és persze a villa teljes hossza azonos lábbal és becsúszóval hosszabb. Adott anyagszilárdság esetén azonos erő, de eltérő hosszúságú erőkar alkalmazásával (a hosszabb villa fizikálisan is hosszabb hiába azonos a becsúszó), a hosszabb erőkar nagyobb hajlást, torziót eredményez. Ezen nagyon nincs mit vitatkozni, sima fizika.
Azon lehet agyalni, hogy vajon mennyi tartalék lehet az alkalmazott rendszerben, illetve a használó hogyan és hol kívánja használni a bringát (erdészeti úton gurulgatáshoz tényleg nem kellt erősebb cucc). Gyakran látjuk itt a fórumon, hogy maga a kérdező sincs tisztában vele, hogy mire is akarja valójában használni a gépet, sokszor olyan helyzetekre akarják magukat bebiztosítani, ami szökőévben 1x fordul elő. Ezt neki kell eldöntenie.Azzal teljesen egyetértek, hogy elsősorban jó vázat választ az ember, igen jobb lehet a focus. Kérdés, hogy csak azzal a felszereltséggel létezik?
A felfüggesztés mint alkatrészek elég drága komponensek ahhoz, hogy a komplett cseréjük már nem feltétlenül éri meg, tehát jobb olyan bringát venni, amin a váz és a felfüggesztés is megfelel az igényeinknek, különben lehet később több ezer EUR-t belelocsolni utólag a gépbe egy jó telóra vagy hátsó tagra, ami nem elhanyagolható érték a bringa árához képest még e-bike esetén sem.Na most már ne mi vitatkozzunk, mondjon valamit a kérdező is
-
sebgutkopf
őstag
válasz beleriand72 #185304 üzenetére
Szerinted?
[link] -
sebgutkopf
őstag
válasz RexpecT #185354 üzenetére
Erősen gyártó függő. Ha már direct sales, akkor a canyon most valamit nagyon jól csinál, mert ők most kimagaslóan jól tudnak teljesíteni. Egy csomó bringájuk azonnali szállítással készeten van (mtb vonalon legalábbis) és ami későbbi vállalás az se vészes.
Ezzel szemben ott van a YT akinél most minden a sold out kategória, rendelni se lehet, még időpontot se ígérnek a legtöbb gépre. A 6000€ értékű gépből még van pár darab.A hagyományos disztribútori csatornákon értékesítőket meg itt halljuk, hogy elég korlátozott a választék, a méret. Nemrég mesélte egy bringás társ, hogy a bringa partnere úgy szerzett még év végén gépet, hogy kapcsolatok révén levettek neki egy másik bolt rendeléséből, így valaki más hoppon maradt.
Arra egyébként nagyon kíváncsi lennék, hogy konkrétan mely alkatérszek képzik a szűk keresztmetszetet?
Váz gyártás, fék, hajtás, kerék? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #185410 üzenetére
Akkor nálad is volt egy kis körömrágás, azért neked csak jól alakult.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #185499 üzenetére
Volt az az időszak, amikor akinek jobb bringája volt itthon, az mindig a Merida-t jelentette. Talán túl domináns és tömegtermék lett abban az időszakban, aminek most az a következménye, hogy nagyjából már mindenki valami mást akar és már eleve nem számolnak a Merida-val annak teljesítményétől függetlenül (hiába jó). Ez jó példa arra, hogy oda kell figyelni a márka image-re és nem szabad elkoptatni, sőt rész piaconként is eltérő lehet a márka megítélése.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #185818 üzenetére
Tényleg nem könnyű döntés.
Amit mérlegelj, hogy amikor a szívedre teszed a kezed mi az a felhasználás, ami valóban dominálni fog?
A neuron az egy ízig vérig trail bike, azzal az egész napos túrák is mennek, 12x hajtás, ráadásul az up to date geo miatt jó játékszer lefelé is, de nem bikeparkba való, és enduro versenyre se (ettől még le lehet vele menni, ha az idő a fő cél).
A stumpi rugóútjai jóval aggresszívabb lejtőzést támogatnak. Ami még fura, hogy a linkelt speckók szerint csak 11x hajtása van, ráadásul az elől 28-as gyári fogaskereket meg nem is értem, ezek szerint lejtőn vagy síkon ezzel már nem nagyon soktak tekerni (szerintem a hajtást és váltást cserélni érdemes 1x12-re 32-es tányérral elől). Megjegyzem a stumpi se rendszeres bikepark használatra való, de az endurot valószínűleg jobban csinálja.A hossz az egy jó kérdés. Meg tényleg azon agyalni, hogy akkor a túrák és ahhoz kapcsolódó lejtők, vagy az enduro a domináns.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #185821 üzenetére
A leírtak alapján a neuron valóban jó választás lehet és hozzányúlás nélkül használható.
Ha mégis a speci felé hajlanál, akkor pedig egy új hajtás árát engedje le az árból az eladó, neki is tudomásul kell vennie, hogy ami a bringán van hajtás az mára elavult és ne akarja az árban teljes értékűként figyelembe venni főleg kopottan. Viszont még mindig költened kell rá, ha 12-es rendszert akarsz az új váltó és váltókar miatt, de legalább a hátsó agyon az xd hub az már jó, arra mehet fel az eagle sor (gx, x01, xx1).
-
sebgutkopf
őstag
Izgalmasak leszenk az elkövetkezendő hónapok és évek az ebike fronton. Tegnap jött szembe a videó yt-on, hogy a canyon újabb bringák ON verzióját állítja hadrendben 2021-ben és már az oldalukon is fent van az új Torque ON
Frissített vázgeó, ep8 motor, 180 rugóút elől, 175 hátul... az első 5-ös (bike park certified) eMTB-jük. Ha ilyen gépek fognak máshol is jönni... egyértelmű milyen lesz a majd a következő bringám. Ja és az ára is olyan, amilyennek egy direct to consumer-nél illik.
(néhány pontatlanságot az adatokban még látok, de csak javítják) -
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #185901 üzenetére
A futócipő annak minősége, számodra megfelelő anatómiai kialakítása rendkívül fontos. Egyrészt a láb állás, a keménység/puhaság, stb...
Első futócipőm nekem is dekás volt. Amikor elkezdtem sokat futni és megvettem az első "igazi" futócipőmet leesett az állam, hogy mennyi múlik rajta. Az elmúlt évek sok ezer lefutott km-e során már 5 pár márkás rendes futócipőt selejteztem a sok km miatt, futottam már rengeteg félmaraton és maratont is. Ilyen ipők nélkül a térdem már szétesett volna.
Előtte pont térdfájás miatt nem tudtam futni, de egy jó cipővel nem csak elmúlt, hanem egyre több kedvet kaptam a hosszabb futásokhoz.
Menj el egy olyan boltba ahol rendesen megmérnek és a lábtartásodnak megfelelő cipőt adnak. Ha ezen túlvagy utána később már rendelhetsz online is, de az első az legyen szakember által ajánlott kialakítású.Ennyi idő után már tudom mely márkát érdemes teljesen kerülnöm, merrefelé kísérletezhetek, ha kíváncsi vagyok valami újra és mi a biztos választás, amiben sose csalódok. Ez persze megint egyéni lesz.
Ja és amelyik futócipő felsőrésze az 1000 km végére is jól néz ki annak utána lehet még második élete, ezért érdemes olyan színűt és kinézetűt választani, amit egy ilyen second life vonalon jól lehet használni. Akár konditerem, séta, utca, bringa stb... felhasználás.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #185911 üzenetére
Csak óvatosan az új pegasussal! Az utóbbi 2 hónapban, amikor a szigeten csámpásan vagy durván befelé dőlő bokával futókat látok hátulról, amikor utólérem őket szinten mindegyiken pegasus van. Annak a cipőnek a talp és sarok alátámasztása vagy el van... vagy eleve egy szupináló lábra való cipőről van szó, amit ha neugrális, vagy pronáló lábú ember felvesz, akkor abból az sűl ki amit látok.
Pedig nagyon jól néznek ki. -
sebgutkopf
őstag
válasz bajnokpityu #185943 üzenetére
Igen a legújabb 37-es. Nekem is nagyon tetszett és gondolkoztam, hogy kipróbálok egyet a kövi futócipőnek, amikor kerestem. De eddig mindössze 2 embert láttam, akiknek normálisan állt benne a lába, mindkettő fiatal vékony egyesületi sportoló volt, rajtuk kívül a látvány ilyesztő volt. Egy neutrális / szupináló cipő lett az új pegazus utánaolvasva.
A kondi hiánya nem kifogás arra, hogy befelé dőlve állhat a boka, annak nem szabad bedőlnie, olyan cipőt kell venni, amiben normális bokatartással tud az illető futni. Ha lúdtalpas hordjon betétet, ha meg pronál (mint én is enyhén), akkor pronációs alátámasztásos stabil cipő kell.
Hát ez van nekem ezért kiesett. -
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #185944 üzenetére
Normál esetben mindenki kicsit kívül fog talajt. A kérdés utána mi történik. Akinek szupinál a lába annak talaj fogás után kifelé áll a bokája egy neutrális cipőben, vagy mezitláb és azt látni, hogy a cipő külső széle a súlyáthelyezés során erősen kifelé megrogyaszkodik.
Nagyon ritka a valóban szupináló láb.
De ja felpróbálni érdemes lehet egy új pega-t neked, majd valaki nézzen meg hátulról hogyan áll a bokád futás közben, simán lehet, hogy szerencsés neutrális tartásod van. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #185948 üzenetére
Persze jobb lenne egy nagyobb akksi, illetve lehet venni 2-vel a bringát, amivel már nekem értelmezhető a koncepció mire való.
Amikor itthon vagyok kishazánkban, ahol nincs felvonós pálya. Helyszínre (trailcenter, vagy egyéb pálya) elmegyek kocsival, leparkolok a pálya alján, kiveszem a bringát, felmegyek és lefelé kedvemre veretek, majd ismét felvisz az ebike és mehet újra és újra a buli. Mivel úgyis lejtőzés van, ezért sok cuccot nem visz magával az ember, minden a kocsiban van, mint egy központ (innivaló, szerzámok, pótakksi), ahova minden kör végén le is érkezem a bringával. Amikor meg X kör után kevés az akksi, akkor a kocsinál cserélek és mehet tovább a buli.
Lényegében a bringa bikeparkot csinál a felvonó nélküli pályákból, ez erre való nem túrázni. Pure fun -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186018 üzenetére
Igen egyetértek, hogy rétegigény, akár csak a bikeparkba se jár minden montis.
Persze látom vannak jó gépek, amik között egy lyukat mégis talált a canyon, mégpedig a freeride-osabb vonalon, rövid láncvillával egy fordulékony huligán bringa. Meg persze jó a Santa Cruz meg a Speci is (bár ezek inkább rombolók), de mindkettő a duplájába is kerül mint a torque ON. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186053 üzenetére
Kötöttek egy kompromisszumot, majd kiderül, hogy ez mennyire jön be. Az ennyire robosztus és erős, nagy rugóutas gépek alapból se túl könnyűek, ennek a súlyát nehezíti az alu váz és az elektromos rendszer. Nagyobb akksival lehet a 25-26kg már durva lenne és mindenki hunyorogna, hogy háááát....
Ha meg full karbon a gép, akkor meg nem mondhatják el, hogy fele annyiba kerül mint a santa cruz.
Összességében ezen a bringán látszik a legjobban hol vannak bajban az ebike-ok. Súly és akku kapacitás. De jó lenne egy 1000-es akksival 20 kg alatt egy ilyen torque és változatlan áron... tudom! Kezem .... bili... -
sebgutkopf
őstag
Télen is van bringázás, mivel mindenki ide jár mostanában, pár menet után legalább egy jó csúszós napon sikerült kameráznom [link]
Sok bringással találkoztam, kicsit az volt az érzésem, aki télen montizik most mindenki itt van.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #186209 üzenetére
Valószínűleg a merevségben nem ott van a szűk keresztmetszet, amit a srác számol. Abban akár még igaz is lehet, de az a paraméter pont nem valós korlát.
Közben meg feltételezem, hogy a rockshox se hobbiból találta ki elől a torque cap-et, amivel még merevebb a kerék - villa kapcsolat, tehát ez se a tengely erősségéről szól, hanem az érintkezési felület növeléséről és annak erősségének növeléséről. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186235 üzenetére
Hű ezeket a bonyolult formákat feltenni bubi nélkül, meg el ne rontsd (tartalék szettet nem adtak gondolom), kell hozzá némi rutin. Hajrá, remélem szépen sikerül!
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186427 üzenetére
Várjuk!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #186388 üzenetére
Nektek a karbon gépekhez a gyártó nem ad egy szett nyomatékkulcsot a telópumpa mellé?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #186534 üzenetére
Gratulálok, szép munka!
Egyben meggyőztél arról, hogy ilyen szintű fóliázásba, akármilyen szép is a végeredmény, saját magam sose kezdjek bele.
Inkább elfogadom azt, hogy nem szépségversenyen használom a gépet és ahol veszélynek van kitéve a váz oda feltettem autó kőfelverődés elleni fóliát amit ugyan több részből vagdostam ki (ne legyen buborékos) esetleg néhol kicsit buborékos, esni úgyis fogok, akkor meg letépem és rakok fel másikat.
-
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #186588 üzenetére
Asztali számítógép/notebook annak a böngészőjének adni egy hirdetés blokkolót és minden meg van oldva. Gyönyörűen minden yt reglámot és megszakítást megfog kivesz, se induláskor se nézés közben nincs megszakítás csak a tartalom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Építő/felújító topik
- Horgász topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Adobe Photoshop
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs