-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
abéla
senior tag
válasz Fall-N #237009 üzenetére
Jól variálható ez a grx!
Azonban a hátsó rx400-as váltónál figyelni kell, mert -ezek szerint- ajánlják hozzá az slx/deore mtb hátsó sort/kazettát, ellenben a váltó sorugrás-aránya(tehát, hogy a váltókar huzására mennyit mozdul ki/be) biza outis, tehát nem jó hozzá mtb váltókar, csak az outis húzású vagy a grx.
Ennek fényében furi kicsit ez az slx/deore ajánlott h.sor, főleg, hogy gyári grx hajtású bicajokban is gyakran tiagra/105 van.A variálhatóság pl nálam:
egy 1x11 grx hajtás (RX810/600) és 10s RX400 h. váltó tökéletesen elfut egy
10s Tiagra váltókar (nálam a flat sl-4700 van(csak h.)) és 10s Tiagra h.sor(HG-500) társaságában (lánc 10x1 slx/xt hg-95).
(pl a fentiekben linkelt Cube SL Road Pro is közel ezzel azonos konfiggal fut)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #237189 üzenetére
Igen értem az álláspontod, viszont erre a biciklire érzésem szerint már nem költök, az igényeimhez megfelelően van megcsinálva.
-----
Megjött a két castelli gatyó hogy bírjátok ezt felvenni?
Táblazat alapján L vagyok. Lerendeltem XL es 2XL.
.. Ez kényelmetlenül szoros.A 2XL már majdnem de még mindog szoros. Ebben biztos nem fogok menni 30 fokban. Adok egy esélyt a három XL esnek, ahogy néztem a betét mérete nem változik, mert lehet az jobb lesz de ha betét nagy akkor meg idétlenül fog állni.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #237676 üzenetére
Azt én is szoktam csinálni Nekem örül a feleségem, mert utána kisúrolom a kádat . Mondjuk én úgy szoktam csinálni, hogy a nagyjàt én is mosóban szedem le, pl. a gumi mintázata közül, stb. Télen jobb az autómosós megoldás, mert ilyenkor van egy alap sugár ami jön belőle, hogy ne fagyjon be a mosópisztoly. Na azzal pont le lehet szedni a váltó és hajtás körül a koszt,de múltkor a láncból is rengeteg sár jött ki. Az idei tél különösen rossz bringa tisztán tartás szempontjából. Nem sok kedvem lenne kb. minden tekerés után leszedni a láncot. A következő láncot már én is patentszemmel rakom majd össze
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #237807 üzenetére
Azert tenyezo az is, mennyi km megy bele aszfalton, mennyi brutal terepen, ami eppen poros vagy saros.
Talan ismeros mondta, hogy egy saras futam alatt kinyirta a zsir uj lancot, es a valtogorgoket, kozepcsapagyat.Legjobb a nyar... Akkor nem kell vacakolni a mosassal egy kor utan, mert a por nem art. Hajtast meg vizzel 5 perc.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #237804 üzenetére
Nekem sincs.
MPowerPH...óvatosabban is nyomom (semmi vállficam meg ilyenek ) és tovább is koptatom (ask Toobee ), ami valszeg.össze is függ, hisz a vaduláshoz kellhet is a kevésbé kopott gumi is. (Specialized Fast Trak T5, de ott a Conti Race King is lentebb "nyugdíjazva", bár az tényleg már gyalázatosan kopott volt )
Ami a kerékfűzést illeti, minden gyári Cube kerekem újrahúzást, centrírozást igényelt, ugyanakkor egyetlen Mavic sem, pedig 80kg körüli vagyok...de nejem Fulcrumja és DTje sem, bár igaz ő csak 55 kg
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #237837 üzenetére
Hazai kézbesítéssel nincs tapasztalatom, nem nagyon szoktam venni/eladni semmit a használtpiacon. A hazai webshopos rendelések futárral jönek, velük nincs gondom. ( Kivéve DPD, de velük is csak az a baj, hogy mostanában semmilyen értesítést nem küldenek, csak megjelenik a futár a csomaggal, de legalább időben. Mondjuk ők is csak a külföldi rendeléseket hozzák.)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #238059 üzenetére
Most már csak a távtartó gyűrűket kell a stucni fölé tedd és minden faxa. ...amúgy meg azt a csavart alig kell meghúzni, a szár csavarjainak húzása után már szerepe sincs.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #238059 üzenetére
Annak a csavarnak csak max nyomatéka van amit bír, de normál esetben szerintem még a felére se kell húzni. Stucni csavarokat meglazítani és addig kell húzni míg a csapágyaknál nem kotyog de nem is szorul. Aztán lehet meghúzni a stucni csavarjait és a kupaknak onnantól kb 0 szerepe.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #238062 üzenetére
Ott vagy a csavar, vagy a kulcsod xar, akkor szokta olyan kis nyomatéknál is elnyalni...ugyanakkor négyest sem láttam még ott. ...ott a 7 Nm-t meg soknak érzem.🤔
Jester01...sportszíved már olyan lassú, hogy a kínai vacak nem is érzékeli.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #238262 üzenetére
Igen hasonló, bár nekem már lentebb van a kormány mint a nyereg.
(nem tom mennyire kivehető)
Am a féket sikerült végre eltalálni hogy ne nyikorogjon, én mondom egy álom vele fékezni. Nem kell ide tárcsa, nem tudom minek erőltetik annyira. Olyan némán teszi annyira jól adagolható, és ha ráfogok állóra is képes fogni erőltetés nélkül. pazar ez a betét.
-----
ma megvolt az első úszásom 1650m , tök jó volt, és mi a legjobb?: senki nem volt csak én (ilyen dolog időben hétköznap nem járnak emberek úszni, ez a jó) - a pulzus még 170 ig is elment Annyi kalória füstölt el mint kerékpáron 1 óra alatt kb.[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
válasz Fall-N #238262 üzenetére
Itt azért kicsit többről van szó, mint egy "magas" kormányról.
Itt eredetileg egy Suntour Nex teleszkóp volt, amit cseréltem merev villára. Az új villa beépítési magassága kb 5 centivel kisebb, mint a teleszkópé. A kormány magasságát igyekeztünk tartani, ezért kellett a villanyakat hosszabbra hagyni. Valójában most még 2 centivel hosszabb is, mint kellene a korábbi magassághoz, de ez tudatos. A változó geometria miatt ezzel és az egyenes helyett hajlított kormánnyal még tudok játszani, hogy megtaláljam a kényelmes pózt, de egyértelmű, hogy vissza lesz még vágva.
A korábbi állapot itt, vagy ezen a képen látható. A végén már konkrétan lefelé fordított stucnival. A gyári állapot pedig ez volt. Na ez tényleg magas volt. -
wetomi
aktív tag
válasz Fall-N #238281 üzenetére
Kényelemben nem rossz ez az átmeneti állapot sem, de kinézetre még nekem sem tetszik. A kormány is túl szélesnek látszik (66 centis), talán elég lenne a korábbi 60-as is, de az egyenes kormányhoz képest viszont éppen magasságot nyerek a hajlított kormánnyal... Másik stucni kell... No meg talán az AXA lakatot is leszedem és akkor tovább tisztul a kinézet. Lehet még egy kicsit reszelni a gépen.
Szerk: De még ha csúnya is, nem a kinézet kell a kalandhoz, hanem a lábak, amik tekernek: 1 2 3 4 5
Szerk 2: Ez a villa került a gépre. A kb 480 mm-es Suntour helyett ez 430-as. Kicsit fürgébb lett a kormányzás, de a nagy váz miatt még nem ideges.
[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
válasz Fall-N #238301 üzenetére
#238297 Hasaggymeg: igen, Bükk, de nem vagyok környékbeli, csak karácsony előtt volt végre időm egy gyors kis túrához.
#238301 Fall-N:
Nem mondanám magam széles vállúnak, de a korábbi 600as kormány kényelmes volt. A kormányszarv miatt viszont nagyon szűk volt a hely a kezemnek a hosszú fékkar miatt.
A szélesebb 660as kormánnyal elsősorban a kormányzást akartam pontosítani, de több hely jutot már a kezemnek is.
A rövidebb villa és meredekebb fejcső szög miatti fürgébb kormányzást kellett ellensúlyozni. Bár nem próbáltam a korábbival, de ez most jó. És valószínűleg rugalmasabb is a szélesebb, mert rossz úton így már komfortosabb a merev villa, mint a korábbi teleszkóp.A villa magassággal gondban voltam, 440 - 460 között szerettem volna, de nem mertem Amazon/Ali/Ebay vonalról rendelni. Bikepacking villák lettek volna jók, de nevetséges áruk van. Aztán megnéztem ennek a bringának az egyszerűbb, belépő verzióját is, mert az merev villás, no ott 430-as a magasság (csak V fékes), a váz egyéb méreteiben meg minimális volt a különbség, így döntött az ár és bevállaltam azt, amit linkeltem. Azt ami valószínűleg ugyan abban az oem gyárvan készül, mint az amazon/ali/ebay-es társa. Festést megoldottam magamnak, szemre még a színt is sikerült kevertetni.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #238392 üzenetére
Nekem ez csak azért furcsa, mert nálam ugyanakkora imbusz fogja az oldalsó meg a kupak csavarjàt is.
Más: Megjöttek a dekàs cuccok. Az L-es felső ahogy gondoltam elég passzentos, még gondolkozom rajta. Mondjuk az anyagminősége nagyon jó. A képen egy alàöltözet van még alatta. A külső meg a honlapon írt 800g-hez képest csak 690g a konyhai mérleg szerint.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #238392 üzenetére
Nem nagyon értem, de szerintem azt a szervizes havert a jövőben messze kerüld el . Azt már a minap kitárgyaltátok, hogy mi a szerepe a kupaknak és hogy egyáltalán nem kell megtépni a csavarját. De hogy egy elnyalt fejű imbuszcsavart egy szevizes nem tud kivenni a helyéről... Azt meg végképp nem értem, hogy végül hogy jött ki. Kitéptétek a csillaganyával együtt a villanyakból? Vagy a menetet rántottátok ki az anyából?
Egyébként szinte tökmindegy, milyen erős csavar van benne, csak addig van szerepe, amíg a csapágyhézagot beállítod. Miután a stucni csavarjait meghúztad, akár ki is vehetnéd. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #238455 üzenetére
"A 27,5" kerék egyértelműen marketing szülte valami"
Szerintem nem a marketing szülte, hanem kellett egy köztes megoldás. Amikor a 29" berobbant a köztudatba és elkezdtek tömegesen ilyen bringákat gyártani, a geometriák még a közelébe nem voltak a mainak. Ezáltal a 29" sok esetben lomhán kanyarodott, olyan volt kis túlzással mint egy vastag gumis trekking. Egy-egy gyártónak sikerült már akkor is jól kanyarodó 29"-et gyártani, de ez ritka volt és kizárólag merev XC-ben sikerült. Azt mégsem mondhatták, hogy hát tévedtünk, mégiscsak jobb a 26" egy montiba, hanem kitalálták a gyártók, hogy legyen akkor 27,5", amihez még könnyebb volt jó geometriát gyártani és ténylegesen volt előnye a 26"-al szemben. Aztán szerintem a 29"-es Specialized Enduro volt az úttörő ebben a kérdésben, amikor megmutatták, hogy bizony lehet jó geo-t készíteni 29"-hez, akár még hosszabb rugóút mellett is. Onnan meg nem volt megállás, szépen letarolt mindent a 29". De a 27,5" egy szükséges kompromisszum volt anno, ami már előremutató volt a 26"-al szemben.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #238557 üzenetére
Ezzel kapcsolatban vannak is bennem kérdőjelek amire válasz ugye nincs. Attól h jól felöltözöm (amennyi kell) vajon lesz e hátulütője évek múltával az izületeimre. Mert nah, csak kint van az ember a hidegben több órát is akár.
Ezt leszámítva én rám jó hatással van a hideg. Nagyon jó érzés tekerni "benne". Üzemi hőfokon olyan jól érzem magam kint. Mintha csak egy kellemes szobában lennék. Se nem meleg se nem hideg, érzem magamon a levegő áramlását...az orr meg olyan amilyen megfelelő ruha nélkül közel nem lenne ilyen élmény. -
fulton
addikt
válasz Fall-N #238572 üzenetére
Nem ez a hagyományos cucc volt hanem szabadon álló golyók, mint a shimano agy megoldások úgy kell elképzelni. Semmi bajuk nem volt, most nagyon szép finoman jár. Olyan annyira hogy rendesen szokni kellesz megint kicsit "érzékenyebb" Addig olyan volt, (bár szoríthatnék rajta) hogy egyenesben volt egy fix beállása, és mikor középen fogtam olyan volt mint valami sebességre bekeményedett szervó de most legutóbbi utamon éreztem hogy nem tudok szép íven fordulni mert ki ki rángatta a kezemből a kormányt egyenes irányba.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #238750 üzenetére
Nem annyira erő mint adagolás kérdése, egy munkáskesztyűvel, vagy valami ronggyal ráfogva egy gyermek is el tudja tépni egy 4-6-os imbusz csavar menetét. Volt egy kollégám aki több menetet megszakított, csavar fejet elnyalt és hollandit megrepesztett mint akárki más, pedig nem erejéről volt híres.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #238864 üzenetére
Én sokáig belsőbe töltött tejjel mentem, mert sokat cserélgettem a külsőket.
Átlag belső (a sima gumi)~ 20 deka,
a könnyebbek; ~15.
A tej 10.
- Szóval akár 25 dekából kb lehet defektmentes gumizás.Ha pedig frissen van vásárolva a külső is, akkor semennyi súlyfelesleggel nem jár úgymond, mert összeségében még könnyebb is lehet összesen a régitől.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #238864 üzenetére
nem is kicsit "gondoltam túl" istenesen belemásztam, de nem baj a szerzett ismeret megmarad beépül majd ahova be kell. Tartom az elméletem, azért én bizakodó vagyok
meglátjuk nem vonom kétségbe a leírtakat, csak picit árnyaltabban látom, hamarosan kiderül.
Egyébként "reális" fejjel, nem érzem azt hogy az ilyen versenygumik lennének az én abroncsaim, az én útjaimhoz. De hajt egyfajta belső kíváncsiság, megnézzem milyen egy ilyen abroncs.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #238883 üzenetére
Én bírom Fulton naivitását, ahogy a kerékpárhoz áll De az a legnagyobb baja, hogy végletekben tud gondolkodni. Csepel után nincs átmenet, hanem rögtön a milliós karbon országúti jön. Pedig egy ilyen rose-al hosszútávon is boldog lenne. (tavaly haveromnak még DT swiss p1800-as kerékkel jött, de ahogy nézem ez a saját márkás sem olyan rossz, 1590g a szett súlya)
Hasaggymeg:
Kedvencem a Bio Szolárium. Az milyen? kitolnak a napra?[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #239230 üzenetére
Ez egy piszok draga kerekszettnel ciki. Ezert jo, hogy elterjedtek a tarcsafekek.
Na meg egyebkent is, felnifek mar idejetmult.fulton: Kismillio popec allapotu, fiatal outi van fent apron, bagoert. Ti outisok elvagytok kenyeztetve ezen a teren.
Nem ertem miert nem hasznalod ki, miert nem ugrasz bele egybe, mielott mondjuk veszel egy ujat. Megismerni, hogy egyaltalan fekszik e, mert egyebkent meroben mas, mint a csepeled. Akkor erezned, mit tud egy karbon vaz, milyen a geo. Bukni nem buknal rajta, utana mindig eladhatnad. Annyi, hogy nem biztos, egy karbon utan vennel ujat aluban, szoval a penztarcadat egy uj gep eseten jobban ki kell majd nyitni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #239303 üzenetére
igen, egy kommersz gravel alu váz kb 1600-1800g körül mozog, az olcsó karbon gravelek 1200-1300 körül. (egy endurance alu váz kb 1500g körül lehet).
egy winspace már 1280usd (+vám), az 1100g. [link]
sok kis apró dologból áll össze a súlytöbblet, a 4-5-600 ezres új gravelek 10,5 kiló körüli kezdősúlyúak - 2 kilós kerékszettel +2×180g-s belsőkkel + minden egyéb oem alkatrész nehezebb.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Fall-N #239303 üzenetére
“Az a baj a komplett bringával, hogy sok mindent alapból cserélni kéne (nyereg, kormány és stucni?, markolatok, váltó?, villa? stb.)”
Miért kéne? Miért nem veszed rögtön azzal a felszereltséggel, amilyet akarsz? Én megvettem az országútit, egy darab alkatrészt nem cseréltem rajta. Nemis éri meg szerintem, alkatrészenként konkrétan drágábban fog kijönni, mintha egyben veszem. És akkor még szereljek/szereltessek is?
A kerékszett ezen is cserélhető lenne, de ahogy néztem, egy olyan kerékszett, ami tényleg előrelépés lenne, a bringa árának a fele. Sort/váltást is cserélhetnék rajta, de akkor vehettem volna mindjárt 105 helyett ultegrával, 500 eur lett volna a felár, még 500 az alakteomos váltás, ennél kb többe fájna, ha mindent lecserélnék, és akkor még a munka(díj) nincs is beleszámolva. Ha ezeket mind megjátszanám,a kkor elköltöttem a bringa árát meg egyszer, egyben meg ezekkel az upgrade-ekkel olcsóbban vehettem volna egy jobb modellt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #239377 üzenetére
Ez puszta elmélkedés, mert a tapasztalat éppen az ellenkezője. A 12 sebességes RD-M 8100 az egyik legstabilabb váltó, olyanról, hogy a kábelt elnyírná pedig olvasni sem lehet sehol ahogyan úgy általában rosszat az egész új XT csoportról sem. Ha megütöd tény, hogy érzékenyebben reagálja le egy 12 sebességes mint a tízes (azt szinte nem lehet úgy megütni, hogy ne váltson), de én már használtam 8100, 7100 karral, 6100 és 8100 lánccal és 6100 sorral, és mindegyik atompontos, gyors és lánc a 2 év alatt még nem esett le egyszer sem.
Kissé hangos a váltás az amúgy állítható, és nálam erősen feszesre spanolt kuplung miatt, de hát szerintem az is kuriózum, hogy én 0,7%-ig engedtem kopni és már a második lánc is 0,5 fölött van ugyanazzal a sorral...ennél többet mit kívánhatnék?#239382Csokicsibesz...ezt a szettet tényleg hülyeség tyúkbelesíteni, de ha esetleg venne egy pár karbon kerékszettet rá?🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
válasz Fall-N #239397 üzenetére
Nekem az OKO cucc bevált. És rögtön jött vele a jó karma, korábban megszűnt a kimért kiszerelés, de most hogy rákerestem, látom, hogy nem végleg.
Trekkingre kiváló, montira is elmegy (többször jöttem haza úgy, hogy utána napokkal később tünt fel a defekt és rakat tüskét vettem ki a gumiból). Szerintem a dekás sajátmárkás is ugyanez (bár drága).[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Warships
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- iPhone topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen TV-t vegyek?
- PlayStation 5
- Ukrajnai háború
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen