-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz abéla #178723 üzenetére
Akkor Miskolc hozta formáját ami a kerékpárlopásaidat illeti. ...és welcome!
Ndruu...játék azért ne maradjon semmi, ezért érdemes elidőzni vele...sőt amint már mondtam, alkalomadtán stucni le, közép csavar ki, villa ki és hozzáférsz a 2 (alsó és felső) golyókoszorúhoz melyeket kis Brigéciólban áztatva, majd alaposan, szárazra törölve visszahelyezhetsz a kitörölt és megzsírozott golyópályákba (csészékbe). Ott csak a sorrendre kell vigyázni, van néhány vékony alátét, meg szorítógyűrű mely csak a helyes sorrendbe helyezve lesz jó.
(#178729) Akellla...ez olyan dolog mint a gépkocsiknál, arra sem lehet úgy válaszolni vásárolj BMW-t, vagy Skodát...pláne most, mikor alig van kerékpár a boltokban. Van néhány bolt ahol elég jól lehet szűrni a találatokra, kezdj el keresgélni, majd mutasd itt meg véleményezzük. Néhány teszkós márkát leszámítva szinte minden gyártó ajánlott a B-Twin-től a Specialized-ig. Gúd lak!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz abéla #178974 üzenetére
Köszi, ez nagy segítség, ezek szerint jónak kéne lennie. Mondjuk én arra allergiás vagyok, ha rossz a geó vagy nagyon bebukik a bringa eleje a merev villa miatt. A 26-osomba is beleraktam egyszer 4-5 centivel alacsonyabbat és az kb. használhatatlan volt úgy. Viszont én nem tudok eligazodni, mert például az Exotic villagyártó szerint a teljes villahosszal megegyező merev villát kell venni, nem számít a beülés.Ezzel szemben viszont a logika mást diktálna.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz abéla #178987 üzenetére
Én is alföldi vagyok, azért akarok merev villát, mert úgysem használom ki a telót, és gyorsulásnál sokat jelent, hogy 1.5 kilóval könnyebb a bringa, főleg hogy alig vagyok 60 kiló. Amúgy az XCR 32 rugós változata már egész használható hobbi szinten, csak ugyanúgy beragad a hidegben és 2.5 kiló, ami plusz súly és karbantartási gond, ha amúgy sem használod ki.
-
nmate91
tag
válasz abéla #178974 üzenetére
Jó volt megtalálni ezt a hozzászólást Hasznos nekem.
Salsa CroMoto Grande 29" MTB Rigid Fork lesz a befutó nekem, ezzel ha mindenigaz egész jól kiadja a geot, az alapján, hogy a tiéd csak 435mm ez pedig 468mm.
Kormányt én nem vágom le, cserélem majd szerintem, valami trekkingesebbre. Azt még nem találtam szimpit -
-
Ringman
nagyúr
válasz abéla #206603 üzenetére
köszi az infót, bal oldalamra estem.
ez egyből sbo, vagy háziorvoson keresztül? (szerencsére ilyesmire még nem volt szükségem, hogy tudjam)
szerk:
ha nyugiba' nem vagy csak picit és nem fokozódóan fáj (+ ha hátadra feküdve + felülről finoman megnyomva a szegycsontod jobban fáj az adott bordarészen) lehet csak bordarepedés (vagy nem elmozduló törés)
ez kb ilyen, ill. hanyatt fekve jobban érzem, mint pl. ülve.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz abéla #215772 üzenetére
Az a baj, hogy homokra építetted várad, már az alap gyenge...kell egy jó váz, aztán onnan lehet indulni. Aztán az sem lehet, hogy a hajtómű annyi legyen mint a teljes kerékpárod 50%-a.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz abéla #215772 üzenetére
Én is azt érzem, amit HM mond, hogy érzésre, meg a saját preferenciáim alapján kábé feleannyit költöttem volna pluszban, mint te, de akkor már egy kicsit (vagy nagyon) jobb vázra. Pl. nálam is nagyon kilóg a hajtóműved, én 30e körül eddig mindig megoldottam, gumit és láncot is brutál drágán vettél a német árakhoz képest amit megszoktam, de persze, nem kell mindent úgy csinálni, mint én. Csak ezt az építést meg nagyon ló túloldalának érzem, ha arra nézzük példának, hogy drága az építés.
Ja! miért kellett aszimmetrikus csapágy?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz abéla #216030 üzenetére
még most is csak félig értem, nem lett volna egyszerűbb és olcsóbb egy a keskenyebb csapágypárból, és ahol kell, hézagolni a műanyag alátéttel, ahogy szokás?
A váz 73 mm-es, a hajtókar pedig max 70-eshez való? (eddig nem is tudtam hogy létezik 70-es BB)
Azt látom, hogy szeretsz veszélyesen élni, a hajtókar és a láncvilla között rendesen szokott lenni vagy 1-másfél centi :) nem rugdosod így a sarkaddal?[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz abéla #216071 üzenetére
nem ismerem a vázat, de akkor lehet hogy nálad extra széles a hátsó láncvilla, trekkinghez képest. legalábbis nálam országúti kar van a grevölben, és nem emlékszem semmi extrára, igaz, a csapágyház 68as.
a konkrét belsőt nem ismerem, valamiért mintha az előre tóltött rendszerek nem örvendenének akkora imádatnak.. otthon töltve használtam belsőt Joe's tejjel, működött... persze nem tudom, hányszor :P de 1-2 foltot láttam szétszedésnél, szóval biztos csinált valamit.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz abéla #221489 üzenetére
Nem tudom, tart-e addig ez a videó, a végén ketten fogták le, mert négykézláb próbált megszökni az orvosi sátorból. Egy vadállat a csaj amúgy, nyilván élete legrosszabb pillanata volt, mint írtam valami 7 perccel volt a második helyezett előtt 8+ óra 4km úszás, 180 km bringa, meg 41 km futás) után. Amúgy ez volt az utolsó IM itt Frankfurtban, 2 év kimaradt, 2 hét múlva jön az idei. A biciklis track (2 kört mennek) itt megy el a házunk előtt, macskakő, emelkedő, óriási buli lesz!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
fulton
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz abéla #222813 üzenetére
Szerintem is elmegy az fordítva is, ugyanakkor ha elöl nincs váltó(ba fűzve) akkor megfordítható a lánc bontás nélkül is a hátsó váltó feszítőgörgőjének kivételével és a vezető görgő csavarjának enyhe meglazításával.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz abéla #222818 üzenetére
Már egy használt láncot tettél vissza rosszul? Ha igen, akkor én levenném és a korábban használt irányban tenném fel, ha teljesen új a lánc, fennhagynám. Nem hiszem, hogy nagyon nagy különbséget jelentene a lánc iránya, amúgy is csak a Shimano becsípődése az egyirányú lánc.
-
addikt
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz abéla #226788 üzenetére
(szerencsére tekerésnél semmi gond)...innen kezdve nem értem mi itt a kérdés?! Viccet félretéve meglehet, hogy már mindig fog fájni valamennyire és időnként. Bár idevágó sérülésem kissé (nagyon) más és kissé (sokkal) súlyosabbnak mondható volt, megtanultam együtt élni azzal, hogy időnként (elviselhetően, de) fájnak régi sérüléseim...olyankor kevésbé terhelem, de hát mit is csinálhatnék?! Az idő kerekét nem tudom visszatekerni, vele jóvátenni 4 gyerekkori csuklótörésemet + 1 felnőttkori térdtörésemet.🤔 Ugyanakkor szerencsére ez is a tipikus kutyaharapása szőrével, mert térdenek talán jobb gyógymód nincs is mint a kíméletes (később aztán akár intenzívebb) kerékpározás. Konkrét esetedre visszatértve a Zinternet szerint 6 hét a gyógyulási idő, így szerintem csak kissé türelmetlen vagy és ahogy haladsz a korban bizony több türelem is kell a már lassúbb regenerálódást kivárni. Kitartás!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz abéla #226788 üzenetére
Szerintem első körben kéne egy orvosi vizsgálat. Nekem a hátsó keresztszalagjaim (LCP) sérültek egy régi síbalesetben. Illetve egy kisebb meniscus sérülés is van. Voltak problémáim a térdemmel. A laza térdszalag porckopást tud okozni. Ezért is szokott fájni. Érdemes lenne megröntgenezni, hogy lássa egy szakorvos, mekkora az ízületi rés. Abból tud következtetni a porcod állapotára. Illetve megnézi, hogy az a lazább szalag mennyire laza, van amikor csak annyira, hogy gyógytornával, kíméletesebb sporttal kordában tartható, de van amikor műtét javasolt. Nekem az ízület védő készítmények, kollagén stb, segítettek. Illetve gyógytorna. Jó a bringa, de kifejezetten a térdet tartó izmokhoz a gyógytorna a leghatásosabb. Illetve nekem a guggolásos gyakorlatok segítettek. A sportkórházban vannak jó szakorvosok, én ott voltam. A könyökömmel is voltak bajok, box edzésen sérült. Ott is volt porckopás, hialuron injekciós kezelés tette rendbe. Szerintem ha fáj és nem múlik a panasz, jobban jársz ha orvos megnézi, mert sokminden lehet a háttérben. A térd a legbonyolultabb ízület a testben. Nem játék. Illetve a porckopás csak egy bizonyos szintig kezelhető, nagyobb kopás komoly gond.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskopika
senior tag
válasz abéla #226833 üzenetére
Én pont pár napja posztoltam itt egy csoda olajat. 3 hete ráestem a csuklomra, nem szakadt, nem tört magától nem is fájt, de terhelni nem tudtam, (fékart se tudtam behúzni) és nem is csökkent a fájdalom 3 hét után se.
Gyógyszertárban ajánlották, nagyon szkeptikus voltam vele kapcsolatba de 24 óra után szinte nyomtalanul elmúlt a fájdalom és tudom terhelni. Egy próbát megérhett mert nem tétel. link -
chubby2o6
senior tag
válasz abéla #235648 üzenetére
Ez azért durva. Mondjuk a "bringázás adta szabadság" átjön, de még ha tudnék is ennyire bringázni, akkor sem mernék így közlekedni. Meg a videó alapján az is érthető, miért utálják az autósok (meg úgy általában a közlekedők ) a bringásokat. Bár a hazai autósok simán befoghatják, itt azért ennyire őrült módon még senkit nem láttam bringázni a városban, még a futárokat sem.
Tovább néztem a videót, és azt kell mondjam, ez tényleg köcsögség, az egyik csávó útvonalán szinte végig ott volt a - teljesen üres - bringasáv, a gyökér mégis az autók között szlalomozott, zöldön csak véletlenül ment át, szal simán megérdemelne egy gázolást, és még csak nem is panaszkodhatna.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz abéla #236615 üzenetére
Valószínűleg ott esik szét a matek, hogy 6 perc alatt égetsz 100kcal.
Nekem 1 órás edzésekre (folyamatos résztávozással, 90-100 rpm között) jön ki 380 kcal.Szóval az 5 perc az inkább ilyen 30 kalória mintsem 100.
1100W az kb sprintre szokott kijönni a csúcs versenyzőknél, azt leadni 5 percen keresztül eléggé scifi.
-
balintbaba
tag
válasz abéla #236615 üzenetére
Általános képlet az elégetett kalóriákra: 3,6 x átlag teljesítmény x idő.
1000 kalória elégetéséhez 1 óra alatt durván 280 watt átlagteljesítmény kell. Súlytól is nagyban függ, de azért kevés olyan embert látni Straván, aki az edzésein ilyet wattokat hoz össze. Deicide kolléga természetes ezalól is kivétel.
-
andrisbandi
őstag
válasz abéla #236680 üzenetére
https://kaloriabazis.hu/
Itt ingyé lehet vezetni az ilyesmit.
Pl a sportolást is kézzel fel lehet vinni.Érdemes kipróbálni, eléggé kijózanító tényekkel szembesülhet az ember.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #247758 üzenetére
Sajnos vagy nem sajnos, de ritkán kompatibilisek az outi és az MTB/trekking alkatrészek. Ahogy írod a láncvonal eleve más, de a papucstávolság és a kazetták eltérő mérete miatt sem lehet mindig összehozni a dolgokat. A váltók 9 sebességig csereszabatosak voltak, de már az sem a 10-11-12s-nél. Az integrált hajtóműnél a tengely vastagsága még megegyezik ami 24 mm, de biztos jönnek még új szabványok a jövőben. Még persze ott is van varia, mert a SRAM/Truvativ féle GXP már nem kompatibilis a Shimano féle 24-es tengellyel, nehogy egyszerű legyen. Bár szerencsére a SRAM dobta a GXP-t és ott a DUB.
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #247791 üzenetére
Hát én sosem vettem még gyári összerakott biciklit. Árban az lenne a jobb, de én szeretem magam összerakni és válogatni az egészet. Még a bowdenház színét is, igaza volt Hasaggymegnek, Pimp My Ride lesz a bicikli.
Annyi előnye van, hogy lehet részletekben megvenni a dolgokat, nem kell egyszerre kiadni a pénzt. Nekem is volt egy átmeneti konfig, amiből nem maradt semmi (Tourney váltók, Tourney hajtás, V-fékek, kisebb kormány stb.), amit menet közben eladtam.
Festeni én nem állnék neki, mert házilag nehéz tartós festést csinálni. Inkább elvinném szintereztetni. De ha van kompresszor+ fújó berendezés, akkor lehet autófestékkel is, az tartós ha jól elő van készítve.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz abéla #248408 üzenetére
Köszönöm, nekem ezt mondták de ezt nehezen hiszem el "A kónusz rész, amit felülről kell rácsavarni, illetve lent pedig az, ami a villára van ráütve" az alsó a legszélesebb része ami rá van ütve 36mm. Amit meg rá hajtok a csapágyra ezek a méretek külső csésze esetén.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz abéla #248459 üzenetére
Lehet kisebbre is váltani méretre vagy a váz szabja meg? Mert ipari csapágyas megoldással szemezgetek de abból 27.0mm a legnagyobb kónusz de nekem 36 van alul felső esetén nem tudom melyiket kell nézni még a robbantott ábra szerint sem 32mm-s kulccsal fogok rá és a korábban mellékelt képek alapján eltérő érték jön ki ha más-más szögben mérek rá
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #248495 üzenetére
A-Headhez két féle ipari csapágy van, az egyik 45°-os letörésű a másik meg 30°. Egyszerűbb és érdemesebb először komplett új ipari csapágyas kormánycsapágyat venni és beszerelés előtt lefotózni a csapágyakon a feliratokat. Később elég lesz csak csapágyakat venni a kép alapján. [link] A cikk második fele pont erről ír.
-
Lacerta
aktív tag
válasz abéla #248618 üzenetére
"relativizál - feltehetően szociopata"
Ez így nagyon sántít ám.Nem akarom védeni a fazont, egyszerűen nem tudni, mi történt, csak a bulváros tálalást ismerjük.
Voltam a másik oldalon ( erről írtam ), ha fizikailag is nekem ugranak, elképzelhető, hogy erőszakkal reagálom le én is.
Nem tudjuk, valójában ki ütött először. Lehet hogy már ők sem amúgy, mert egy hirtelen stresszelyzetben előbb cselekszik az ember.
Sőt lehet, hogy én is szociopata vagyok.
( megjegyzés: a szociopátia nem jár együtt a fizikai erőszakkal. A seggfejség igen. ) -
Csokicsibesz
tag
válasz abéla #248928 üzenetére
Strava meg a Garmin is tud utólag egy közelítőleges értéked adni neked. Azt hiszem pedálfordulat mérő kell hozzá, meg az, hogy meg legyen adva az aktuális súlyod. Ebből valamilyen képlet alapján számol egyet. Ennél egyszerübb nincs.
Ez nyilván utólag látszik csak, tehát menet közben ezt nem tudod megnézni. Ahhoz kell watt mérő, meg head unit, hogy lásd ezeket menet közben is.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz abéla #248932 üzenetére
A computer leírás alapján lehet hozzá rakni bluetoth-al érzékelőt.
Ha jól emlékszem a decathlon is árul cad szenzort, de ha az olcsóság a cél akkor kell rendelni kínából egy Magene-t és jóság van.Bár most átgondolva én abban a tudatban írtam a cad szenzort, hogy a pulzusod mérve van. Tehát ha nincs pulzus, akkor szerintem nem fog működni. Valamiért ezt alapnak vetem, bocsi.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz abéla #248937 üzenetére
Maga a kalenji HR érzékelő az jó, nekem is olyan van most. Teljesen jól mér.
Hogy az most fog-e működni a Te konkrét computereddel azt nem tudom.Emlékeim szerint a Strava csak akkor számol wattot, ha lát cad adatot és abból tippel egyet.
Szerintem kalóriát akkor is tippel ha csak pulzust lát. Nyilván minnél több adatot kap, annál pontosabban tud tippelni.Azt kell eldöntened, hogy mennyire akarsz közelítőleges értéket kapni. Mert mindegyik érték egy tippelés lesz csak amíg nincs watt mérés.