-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kempetlen
tag
válasz xy.zsolt #166368 üzenetére
+1 a fitneszre. Erősebb váz, tárcsafékesre tervezve, teljesen jó. Vagy van még az urban kategória, integrált világítással és egyebekkel. Bár hirtelen jó példát nem tudok mellékelni.
bundli: Szintén montiról váltottam országútira (félig kényszerből és átmenetileg), és bár nem comp kormányom van, hanem klasszikusabb, kényelmetlenebb, de... vágyom vissza az all-mountain kormányos montimra. Városban teljesen fölösleges a kos, elveszi a kontroll-érzetet. Persze, néha jól esik TIE fighterezni szélsebesen a felső fogásán (az alsót nem is használom), de azt egy egyenes kormányra felpattintott szarvval is el lehet érni.
A gumikra én is azt tudom mondani, hogy ha teheted, legalább 28-asok legyenek! 25 a nagyon minimum, de egy normálisabb, újabb gépen nem lesz gond a szélesebb.
[ Szerkesztve ]
-
bundli
tag
válasz xy.zsolt #166368 üzenetére
Értem, de szerintem 30 mm felett is bele kéne tudjon férni egy jobb fitness bringába, nem?
Kempetlen:
Igen, pont ezt ereznem amit leírtál a koskormányról, csak amikor gyorsan akarnál menni vele ott jönne ki az igazi előnye, de ha nem egy tükörsima aszfalton csinálja az ember akkor nem annyira működőképes ez a dolog.Legalább 30, de inkább 32-35-ös gumikban gondolkozom, pl: Schwalbe G-One Speed
Az Urban kategóriát ismerem, de sportolni agyváltóval nem igazán ajánlott, ha jól tudom. Terhelés alatti váltást nem igazán szereti sajna...
Maximum1:
Köszönöm, hogy leírtam a véleményed. Ahogy írtad lefelé a fékezés eléggé fárasztó tud lenni, ezt én is tapasztaltam, meghúzni a fékkart függőlegesen sokkal erőigényesebb mint vízszintesen.Honnan veszed hogy abba a Canyonba nem fér bele 30-nál szélesebb gumi? Pont én is ezeket a bringákat nézegettem.
Ez a Cubet tetszik, főleg ilyen gumikkal elég jó kompromisszumos megoldás lehet mind városba, aszfalton vagy egyszerűbb terepen.
Még ezt néztem, ez teljesen carbon, gondolom ezzel sokkal kényelmesebb lenne tekerni mint bármelyik aluvázas bringával: Canyon Roadlite CF 7.0
Nekem nem teljesen derült ki, de milyen bringád van?
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
_adaml21_
őstag
válasz xy.zsolt #166546 üzenetére
Csak úgy kíváncsiságból... Ha nektek kellene venni 250, max 300-ért használt alu outit, akkor mit vennétek?
Értem, hogy aluban nincs nagy kockázat, de azért én pl. személy szerint ilyen "sok" pénzért nem szívesen vennék 8-10 éves gépeket. 1-2-3 éves használtakkal szemben ellenben nem lenne sok kifogásom. -
nmate91
tag
válasz xy.zsolt #166583 üzenetére
Ja, gravel zsebbe nyúlós.
Amúgy én úgy voltam vele, hogy inkább zsebbe nyúlok a hidro tárcsafékért, akkor már legalább minimális értelme van többet fizetni egy gravelért, mint egy országútiért. Mert amikor egy mechanikus tárcsás, négyszögtengelyes, Claris szettes full alu 12 kilós gép 250-300 közé esik, na az tényleg pofátlan. Egyébként itt rejlik a megoldás, a hidraulikus outi fékváltókarok nem voltak kezdetben Ultegra, aztán 105 szint alatt, ezek húzták fel úgy az egész gravel kategóriában az árakat. Aztán így maradt, mert kell az embereknek. Üzlet
Viszont nekem a tetszik gumik nyújtotta plusz kényelem, számít hogy nem kell sakkozni a szar utak miatt és hogy nem rázza szét annyira a belemet.
1x rendszer mellett meg találtam egy jó érvet: könnyebb takarítani
-
nemeth989
senior tag
válasz xy.zsolt #166583 üzenetére
Egyetértek, hasonló felszereltségű gravel jó párszáz euroval többe tud kerülni, mint egy sima országúti. Ugyanazon márkán belül. Ugyanebben az árkategóriában ez az 1500 euro, gondolkodtam gravel vagy outin, gravel alu vázas tiagra felszereltség volt amit találtam ebben az árban, végül egy wilier gtr team mellett tettem le a voksom, újjonnan carbon/105, de belemegy még a 28mm-es gumi, igaz nincs tárcsa, esőben úgyse tekerek. De mikor megláttam élőben, nem volt kérdés kell
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Mezga Aladár
veterán
-
bundli
tag
válasz xy.zsolt #166657 üzenetére
#166655-ben láthatod, hogy Tektro V-fek van rajta. Ez hátrány?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #166692 üzenetére
Ez is egy érdekes story. Még sosem merítettem le, de úgy 40Km -re saccolom folyamatos, teljes terhelésen. Az meglepne, ha 40Km -t letekernél folyamatos 45Km/h -val.
Ez egy 2018 -as bringa, 504Wh -s akkuval. Az idén jött ki a Shimano az új akkukkal. Az enyémbe csereszabatos (tehát a méret nagyjából azonos) és 630Wh. Szóval, két év alatt rádobtak cirka 25% -ot.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
parandroid
nagyúr
válasz xy.zsolt #166694 üzenetére
Tegnap volt gay pride nap, szerintem feature. Ha meg nem mindenkinek, akkor lehet valami algoritmus, hogy csak cicanacisoknak, meg borotvált lábúaknak ilyen.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#75376384
törölt tag
válasz xy.zsolt #166713 üzenetére
en hogy mostansag jarok-kelek, rengeteg e-bike jon szembe kicsit kemenyebb terepen es teljesen korfuggetlen. szerintem ugy vannak vele, hogy szivesen elmennenek tekerni egyet, de nem akarnak megszakadni, szepet latni viszont jo lenne a hegyi utakon kavarogva. na ilyenkor hibatlan az ebike. az mar mas teszta, hogy az esetek nagy reszeben szinte mar csak azt latok. valamennyire megertem.
ha megnezed pl strava profilomon a Grindelwald turamat, azt tesommal gyalog tettuk meg es arra a terepre azert kell nemi gyakorlas biciklivel vagy ugye ebike, ami a legkevesbe faraszto a gyaloglas, sima canga opciok mellett.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz xy.zsolt #166708 üzenetére
A múltkor érdekes beszélgetésnek voltam fültanúja. Elkapott egy elég nagy zuhi (1,5 hete vasárnap) és utolértem két outis csajt. Pont arról beszélgettek hogy alig fog a fékük valami lejtőn is ezért jöttek le óvatosan (patkós volt mindkét bringa). Na itt azért gondoltam magamban hogy ilyenkor nem rossz a tárcsa.
Amúgy ugyanígy voltam Olaszban is haverral, szegény mondta hogy menjek csak nyugodtan mert neki nincs fékhatása (szintén zuhi és hosszú enyhe lejtő).
Itthon abszolút nem létszükséglet a tárcsa de én egy percig nem bánom hogy váltottam, van amikor jól jön.Més que un club!
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #166713 üzenetére
Azok vszínűleg gyári Pedelecek voltak, amiken 25Km/h -ig van rásegítés. Lassan egy éve van meg az enyém, de kb. két hete találkoztam először olyan e-bike -ossal, aki áramból gyorsabb volt. Szóval, ritka a gyári S-Pedelec, vagy a hekkelt Pedelec.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Mezga Aladár
veterán
-
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #166734 üzenetére
Tavalyi osztrák alpesi nyaralásnál tök jót ebike-oztunk kölcsön KTM-ekkel, részben amiatt is kezdtünk most neki "rendesen" tekerni. Mondjuk ott azért lefelé a száraz murván a 25 kilós vasakkal kezdőként volt hujujuj, csikorogtak a tárcsafékek szinte végig fogalmam sem volt meddig tapad a kerék és mikor csúszik már...
Miért nem raknak amúgy ezekbe lejtőn gurulásnál visszatöltést?
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Kempetlen
tag
válasz xy.zsolt #166745 üzenetére
Egy tárcsafék sokkal megbízhatóbb azért, mint egy országúti fék, főleg, ha nem csak síkon megy az ember. Ez nem elhanyagolható tény. A felni erősebb és könnyebb lehet a fékező felület elhagyásával, a legömbölyítéssel, szóval még a súlyprobléma sem feltétlenül jön elő. Ha megfelelően erős a villa, akkor én sem látom hátrányát. Ha a montin ezerszer jobb használni (tény), akkor gyanítom, hogy ez egy erre termett országútin is így van.
[ Szerkesztve ]
-
ggeleven
őstag
válasz xy.zsolt #166754 üzenetére
Jegyet adnak minden gond nélkül. Aztán, hogy fel tudod-e tenni az legyen a Te gondod ugyebár...
Tavaly mentem Köki-Velence távon, 10 év kihagyás után ültem vonatra. Pénztárnál vettem jegyet, mondom minden fasza lesz. Felszállok, jön a kaller, erre azt mondja, hogy akkor kér az én nevemre szóló fogalmit. Mondom minek, mihez, miért, stb? Mint kiderült autómentes hétvége volt pont akkor és ingyen/kedvezményesen lehetett utazni kerékpárral vonatokon, de csak forgalmi felmutatásával. A pénztáros kollegina minden kérdés és szólás nélkül adott nekem kedvezményt. A kaller meg sem lepődött (szerencsémre) és vettem nála jegyet a vonaton.
A másik dolog ami finom volt, hogy max 6 bicót lehetett volna szállítani azon a típuson, de simán voltunk vagy 20an. A kalauz felelőssége lenne, hogy akkor mást már nem enged fel, de gondolhatjátok akkor milyen népharag lett volna. Persze volt így, mert a budi mellett van kijelölve a tároló és mivel rögzíteni nem lehet a bicót, ezért mindenki ott állt/tömörült és elzárta az utat.Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
evilskati
aktív tag
válasz xy.zsolt #166869 üzenetére
Őszintén szólva, én a meg-megállok rálesni az útvonalra fajta vagyok, de szerintem bármilyen olvasható GPX-en végignavigál, komoot-ot nem próbáltam. Kirándulástippekről töltöttem már le, az rendben működött.
Szerintem ha GPX-et követsz vele, akkor szól, ha letérsz az útvonalról. Ha csak amúgy pontok között navigálsz vele, akkor újra tud tervezni offline. Működik a háttérben.
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #166918 üzenetére
Az ingyenes régiódat már elhasználtad másra? Illetve lehet küldeni másnak egy ingyenes "nagyobb régiót" (én új reghez próbáltam ki, de elvileg azt írja, hogy már reggelt felhasználóknak is lehet küldeni). Mondjuk nálad lehet amiatt necces, mert pont átjársz Ausztriába is.
[OsmAnd]
Ma kipróbáltam (erdőben persze ), a magyar TTS ott is elnavigált egész szépen - bár nyilván ismertem a terepet. Amúgy nekem nagyon bejön, az ingyenes verzióban is sok minden benne van, egész sok térképet is le lehet ingyen tölteni.
Viszont valószínűleg valami TW füles kellene, mert a vezetékes verzió elég körülményes volt - ez mondjuk aszfalton talán kevésbé gond, a beakadás veszélye marginális.[GPS, erdő, pára, sebességszenzor]
Azt hiszem megvan a gond, a nagy pára vágja tuti haza a műholdjel vételét, mert ma megint erdőn belül alig volt jelem. Viszont a sebességszenzor szépen adta a jelet, így a "moving time" is jó lett.[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
RetepNyaraB
veterán
válasz xy.zsolt #167051 üzenetére
bardihoz csatlakozva engem is érdekelne hozzáértő nyerges bolt valahol Pesten. Qrvadrága játékszerek ezek ahhoz, hogy potyára vegyek valamit, ami aztán esetleg kényelmetlen/nem megfelelő. A karbonodtól meg félnék erdőbe menni vele...
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #167092 üzenetére
Én is ezt csinálom általában, de nem mindíg és úgy érzem, hogy 3-4km regeneráló nekem nem elég, kell 15-25km és az már egy külön tekerés.
Amúgy egy új felfedezés: pörgetés miatt hamarabb megéhezek újabban, 30-35km aszfalt után már kopognak a szemeim . Kb. olyan, mintha magas pulzuson mennék, akkor is hamarabb el szoktam éhezni. A pörgetés magas pulzussal meg... gyilkos lehet, olyankor gondolom 10 kilóméterenként enni kell[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz xy.zsolt #167140 üzenetére
Nincs benne üzleti potenciál, mert nincs rá fizetőképes kereslet.
Alapvetően itthon azoknak a száma, akik a kerékpárra sportként tekintenek elég szűk. Ez a szám aztán tovább oszlik az országútisok, meg a montisok között. Ha megnézünk egy maratont, akkor alig van pár száz induló. Ha megnézzük a korfa elosztást, akkor még rosszabb a helyzet. Alig vannak fiatalok, a 2019-es évben 19-29-es korosztályban összesen 20 nevező volt…A montisok közül sem akar mindenki bikeparkozni, vagy erre költeni. Azok a fiatalok, akik szívesen tolatnák az extrémebb vonalat sincsenek, úgy kitömve, mint nyugaton. Ehhez kell legalább egy 5-600 ezres bringa, költség a karbantartása, aztán még pénz a bikepark belépőre, felvonóra stb.
Biztosan van egy szűk réteg (100 ember alatt), akinek van bringája, van pénze, de rájuk nem lehet üzleti modellt építeni.
Személy szerint ez a közösségi bikepark építés nekem sokkal jobban tetszik. Mert van benn egy elég erős közösségépítő vonal. Igazából a jogszabályokat kéne kicsit, úgy átírni, hogy legyen erre jogszerű lehetőség, bizonyos szabályok betartásával.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #167197 üzenetére
...amúgy állítólag Froome is úgy esett el,bár én kétlem valaki 60km/h-nál elengedi a kormányt és főleg orrot fújni. Bringások amúgy sem a szép zsebkendőikről híresek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Ford topik
- Asszociációs játék. :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Cyberpunk 2077
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Itt az új LOGOUT!
- Zseniális!
- Autós topik
- További aktív témák...
- ELADÓ Quansheng UV-K5(8) kézi amatőr rádió
- DJI RC RM-330 drón távirányító
- DJI Mini 4 pro Fly More Combo - RC-N2 drón szett - nagykapacitású akkumulátorokkal
- DJI Convertible hátizsákká alakítható drón hordtáska (Mavic 3, Mavic 3 Pro, Mavic 3 Classic)
- DJI Mini 3 pro Fly More Combo FMC RC - drón szett - 3 akku, táska, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen