-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #211327 üzenetére
Orbea rise 16.3kg
https://www.mtbmonster.com/latest-posts/orbea-rise-review-a-revolution-in-emtbs/【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211327 üzenetére
Nekem ez sosem működött amúgy, ahányszor ráálltam a mérlegre bringával, mindíg mást mutatott, néha 14kg volt a bringám, máskor 11... Aztán vettem bőrönd mérleget, azzal stabilan 12.4kg. Illetve most asszem 12.3 a Schwalbe gumikkal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz MPowerPH #211314 üzenetére
“Joforman csak feher, fekete, szurke, es ezek kombinaciojat latom az uj bringakon. Pont, mint az autok...”
Nekem főleg országútis ismerőseim vannak straván, de épp a minap nézegettem, hogy mifene, most mindenki piros bicajt vesz?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TomMusic
őstag
válasz MPowerPH #211376 üzenetére
+ többiek
Edzőtársként szoktam a szélre tekinteni, de most el nem indulnék.
Ilyenkor néha úgy érzem levegőt is nehezebb venni, mert elfújja a szél az orrom előlÁllítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211527 üzenetére
- régi szalagot leveszed, felnit belül alaposan megtörlöd
- új szalagot felrakod, mindenhol szépen rásimogatod a felnire, rendesen ragadjon rá, szelepnél kezded és a végén kb. 10cm átfedéssel fejezed be
- a szelep hegyével szúrsz lyukat rajta és azon nyomod át a szelepet, vagy ha nem megy, próbálj valami vékonnyal lyukat fúrni, pl. egy tűvel, a lényeg, hogy a lyuk kisebb legyen, mint a szelep átmérője
- felrakod a gumit, a végén amikor a peremnél már csak 10cm van hátra beleöntöd a 120ml tejet, vagy teljesen felrakod, kicsavarod a szelepmagot és a szelepen át öntöd bele
- felpumpálod annyira, hogy a helyére pattanjon mindenhol a perem, de 2.5-2.7 bar-nál magasabb nyomásra semmiképp ne pumpáld, mert esélyes, hogy fel fog robbanni. Én 2 bar-ra szoktam, bőven elég, de ehhez nem árt pontos nyomásmérő . Lehet, hogy kompresszor vagy booster nélkül nem fog menni.
- tekersz vele legalább 10-15km-t, hogy összeálljon a rendszerFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #211527 üzenetére
Bár jjeahh kollégának nemcsak korábban volt olyan, hanem még azok közé is tartozik akik végül meggyőztek engem is, hogy belsőnékülivé váljak, egy ponton mégis eltérnék az általa javasolt menetrendtől, ugyanis én felfújnám (felfújtam) szárazon is, még mielőtt bármit beletöltenék, mert ha egyszer felpattant a külső a helyére utána a walk in the park lesz az egész tyúkbelesítés. Természetesen így már a betöltős módszer nem műxik, felpattant szélekkel már csak fecskendővel lehet bejuttatni a tejet a szelepmag helyén, de így pl. biztosabb az is, hogy nem fújja ki neked sehol a tejet. Ha elég gyorsan fújod, faxán van összeállítva és a felni is tökéletes, szépen fel fog pattanni és még a levegőt is tartani fogja minden tej nélkül...legalábbis ideig-óráig. Így már ez elején, még trutyi nélkül megbizonyosodhatsz, hogy jól összeraktad a rendszert, nagy szelelések nincsenek...aztán leengeded, mehet bele (szerintem elsőre 100ml elég, de írja a flakonon is) a tej, szelepmag vissza és újra felfújhatod. Első, tej nélküli felfújást akár szelepmag nélkül is megcsinálhatod, ha jó a pumpa (pláne ha esetleg kompresszor is van a kéznél) úgy még hamarabb felpattan.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #211527 üzenetére
A két kolléga mindent elmondott. Most 2 kerék után én is úgy csinálnám, hogy elsőre felfújom szárazon és a szelepmagon át nyomom bele a tejet. Az új maxxis gumik annyira lágyak, hogy hiába hagytam a végén 10 centit ahova a tejet töltsem, 2-3-szor visszabontotta magát a felni közepéig... Amúgy a gumik könnyen felmentek a felnire és sima Aldis állópumpával minden gond nélkül fel tudtam fújni. Én úgy csináltam, hogy fújásnál a szelep felül legyen, és akkor kézzel kicsit rá lehet szorítani a gumit, így talán még hamarabb felpattan.
Más:
Pár napja elkezdtem legózni és szétbontottam a bringát, cserélek minden csapágyat a forgáspontoknál, hátsó kerékben, illetve középcsapágyat is. Először azt hittem, hogy elég lesz egy kis átmozgatás meg plusz zsírzás nekik, de a legtöbbjük már rágott ahogy forgattam.
[kép] [kép]
Kis melegítés és ütögetés után az összes csapágy szépen kijött, kivéve ott ahol duplán vannak, mindkét oldalról. Na azok jól megszivatnak.
Itt látszik, nem lehet egyik oldalról sem megütni, illetve közéjük ütni sem: [kép] [kép]
Tegnap elvittem egy szombathelyi bringaboltba, de ott sem tudtak vele mit kezdeni, nincs hozzá szerszám... úgyhogy rendeltem ilyet, remélem ezzel már sikerülni fog.
Csapágy behúzásnak a menetes szár + különféle méretű alátétek és crova fejek jó megoldásnak bizonyulnak.
Az egyik videóból lestem egy jó trükköt, a zsírt egy orvosi feskendőbe töltve nagyon szépen, pontosan lehet vele oda nyomni és annyit amennyit kell, nem kell drága zsirzó pisztoly.
Most még fóliát kell szeretnem, mert a hátsó támvilláról mindent lekapartam, már csúnya volt. -
goldnarmz
aktív tag
válasz MPowerPH #211527 üzenetére
Annak azért nézz utána, hogy milyen széles 29" gumiba kell 120 ml, mert nyilván "balonosság-függő" is a dolog.
Nálam a 2.8"-as 27,5-be kellett 130 vagy 140 ml. Pontosan nem emlékszem. Ami azért jóval a 27,5"-ba ajánlott lötyimennyiség felett volt.
Egyébként a tubeless-esítés nem egy ördöngős dolog. Ha nekem ment, bárkinek menni fog.
Az első kicsit szenvedés lesz, mert új dolgot csinálsz, de a második keréknél már rutinosabb leszel.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #211771 üzenetére
Azokkal a minőség felnikkel plain sail lesz.
grobi... na kaptál itt mindenféle ellentétes tanácsot is, talán még egy elfér ott. 🤭 Mikor 29“osomat vettem én is leginkább nejemmel aszfaltoztam így 1,75-ös sima gumikkal használtam vagy 2 évig. Szerintem próbáld meg, semmit sem veszítesz, hisz olyan keveset mentél, hogy még preferenciáid is alakulhatnak, aztán ha mégis úgy érzed kevés akkor még válthatsz,talán addig az is kiderül mit szeretnél valójában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #211771 üzenetére
gumicsere
- Szappanos vízzel, a leengedett külső peremét > a felni közepére tolva- könnyen le tudod szedni. Felfelé hasonlóan. A felni közepe vályús, segít. Igazából kézzel is menni szokott, ha sikerül középre betolni. Gumileszedővel a legjobb.Ahogy írta a főnök, első pumpáláskor érdemes szelepmag nélkül felrobbantani a felnire a külsőt. Sima műhelypumpával menni kell, ha nincs még nagyon kinyúlva a külső.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #211786 üzenetére
https://youtu.be/nHdQkm14JVw?t=60
Bírja a tárcsa.
Az olajjal kell óvatosnak lenni. Megelőzni, h a tárcsára kerüljön.
Elötte alkohollal lemosni a szerszámot, tiszta gumikesztyűvel hozzányúlni.
A tárcsát szerelés után is áttörölni a biztonság kedvéért. Mert ha tárcsáról olaj kerül a betétekre, azoknak kampec.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #211805 üzenetére
Megcsinaltam a hatsot is.
Az elsot ugycsinaltam, ahogy mondtatok. Szarazon nem sikerult rarobbantani, mert hiaba illeszkedett vegig a gumi pereme a felnihez, ugy nem tudtam rahuzni az utolso 15-20cm -et. Ossze kellett nyomnom, de ugy elengedte a peremet, es nem allt vissza. Ment bele szelepen keresztul a tej, es szelepet alul tartva szepen ra is allt par fujas utan. Nem frocskolt.
A hatsot ugy raktam fel, ahogy YT -n lattam. Elore beleontottem a tejet, majd ugy pattintottam ra a gumit. Itt sem tudtam megoldani a vegen, hogy racsusszon a nelkul, hogy korbe koveti a felni peremet.
Szoval tuti, hogy menne ez szarazon, de ti hogy a fenebe csusztatjatok fel azt az utolso 15cm -et? Vagy utana van ra mod, amivel visszahuzom a gumi peremet a felni peremehez?
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211808 üzenetére
Ezt én sehogysem értem . Annyira széles a felnid, hogy pumpálás és levegő nélkül megáll a peremén a gumi? . Milyen felni az és mekkora a belső szélessége ha szabad kérdezni? Kíváncsi lennék a metszetére is. Nálam a 21mm Mavic felnivel olyan isten nincs, hogy levegő nélkül szárazon ne essen be a gumi a közepébe, talán pont ezért nem tudom pumpával "rárobbantani", nekem kell a kompresszor. Lehet nálad így működne ez a módszer: [link] , nálam lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211808 üzenetére
Ez nagyon felni függő dolog, az előző kerékszettemre kompresszorral is szenvedés volt felrakni a gumit, hasonló módszerrel félig felraktam pedig a gumit a peremre.
Mostani felnin meg marha egyszerű, sima pumpával felment, amikor középen van a gumi, akkor is fogja már a levegőt valamennyire, ennek ellenére nem volt nehéz felhúzni a felnire.
Ha kellően gyorsan nyomod bele a levegőt, nem kell felraknod a peremre a gumit, rárobban, erre kell a kompresszor.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211862 üzenetére
Anno írtam volt itt, hogy egy haverom amikor jön velem tekerni Minion gumikkal, enduróval, aszfalton, lejtőn fék nélkül sokkal hamarabb belassul, mint én, gyakorlatilag olyan, mintha húzná a féket. Ennyit a gördülési ellenállásról. Ugyanakkor egy Rekon szerű gumi és a Minion között hatalmas a különbség, a Minion sokkal agresszívebb és jobban is tapad, gyors xc vs agresszív xc gumi között szerintem nincs ekkora differencia.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211864 üzenetére
Hasonló szettet használok én is xc-n, mert igy gyakori a nehéz terep, a sár szintén, most hátul Rocket Ron van, elöl Nobby Nic, nyáron hátul Rekon, elöl Forekaster . Agresszív xc-light trail. Ezekhez képest volt durván lassú a Minion, igaz a haver 29x2.6" méretű gumikkal teker .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211869 üzenetére
Ű, ennek kíváncsi vagyok mi lesz a vége, nálunk a családon szintén végigsöpört ez a gyomros vlami, a többiek 2-3 nap alatt kigyógyultak belőle, én viszont már legalább egy hónapja nem tudok jóllakni. Mármint nincs semmi bajom, de ha sokat eszek elkezd morogni a gyomrom és utána 1-2 napig keveset ehetek, amíg helyrejön. Arra is gondoltam már, hogy az oltásnak valamilyen mellékhatása . Szerencsére a bringázásban nem korlátoz és ha nem tömöm meg nagyon a belem, nincs gond.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211862 üzenetére
Ne már, egy gumicsere 5 km/h különbséget hozna átlagban? Montis sebességeknél ez rengeteg, 25% gyorsulás. Nem te írtad még, hogy kovid után, legyengülve mentél? Csak és kizárólag gumicsere ennyit nem hozhat szerintem, legalábbis nekem nagyon fura lenne saját tapasztalat alapján. Ekkora különbség nekem adott útvonalon akkor sincs, ha nyáron megyek szárazon, vagy télen, és a hó visszafog mindenhol, pedig akkor elég érezhető a különbség gördülési ellenállásban.
Hátra amúgy tervezem, hogy felrakom próbából a bontrager xr2-es gumit, azzal vettem még a bringát. Elég picit a mintája, kíváncsi vagyok, csak előtte szeretnék egy referenciát menni, hogy legyen mihez hasonlítani, meg hasonló körülmények között kéne összehozni ezt a tesztet. Elöl fenthagyom az assegait, azt nem akarom lecserélni, lehet pár kanyarban meg fog majd lepni a segge majd
Amikor megvettem a bringát, pár hónapig ezekkel a gumikkal használtam elöl hátul, és a minion dhr2/dhf-re váltás közel sem lassított ennyit nekem, igaz ezek a legpuruttyább komponensű gumik, nem a tapadósak.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211894 üzenetére
Kíváncsi vagyok nekem milyen különbség lesz, lehet crosskovácsin kéne próbálkozni vele.
Nekem csak azért nehéz elképzelni, mert szoktam busz mögött szélárnyékozni, és olyankor kb nem tudok erőt kifejteni a pedálon, annyira semmi ellenállása sincsen semminek, pedig olyankor ugye a gördülési ellenállás meg a csapágyak súrlódása játszik csak, fura, hogy ebből annyit el lehet venni, hogy az 5 kmh legyen átlagban Mondjuk ha jól emlékszem neked a puhábbik keverékű dhr2 van, mint ami nekem, lehet az többet számít, mint maga a minta.andrisbandi, amit ezekkel elbuksz az emelkedőn, azt visszahozod a lejtőn tapadásból
'92 Honda VFR 750
-
-
nagyúr
válasz MPowerPH #211885 üzenetére
Dual compound - akármit is jelentsen ez. Köszi a tippet, megfontolom még! Jaja, azért nem szeretnék nagyon belerondítani a bringa megjelenésébe sem.
Ringman: Köszi ezeket a tippeket is, ezek a gravel gumik nem tűnnek rossznak.
tonyrulez: Azt is néztem már, ha jól emlékszem a súlya miatt vetettem el.
nismoka: Igen, a TB mintázatán látni, h nem lesz túl tartós. A Crossmark jónak tűnik, de a súlya miatt inkább kihagyom.
Köszi mindenkinek!
Egyébként az előbb már majdnem megrendeltem a Thunder Burt-ot, de ez a link elbizonytalanított. A gyári specifikáció alapján 615 grammnak kéne lenni, de ők 689-et mértek. 12% különbség... Az Alza 575-öt ír rá.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211900 üzenetére
Áh, az a legjobban tapadó ha jól emlékszem, lehet nálam ezért nem volt ekkora a különbség, mert sokkal keményebb a dual keverék, amit én vettem. Kopásban is egész baráti, idén hátul még szerintem el fog menni a dhr2 hátul.
Mindenesetre kíváncsi vagyok nekem majd mennyi lesz a különbség, crosskovácsi pont jó is lesz majd erre, mert ott biztos nem kell lefelé lassítani a sétáló turisták miatt.'92 Honda VFR 750
-
andrisbandi
őstag
válasz MPowerPH #211928 üzenetére
Bringapályák épülhetnek a kökönyösi domboldalon
A domboldal most sem ismeretlen a komlói downhillesek számára. Jelenleg is található egy-két line, melyeket maguk a bringások jártak ki, sőt még pár ugrót is találunk. A jövőben viszont 4 új nyomon lehetne le csapatni Kökönyöstől az Altáróig.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #211924 üzenetére
Nekem tetszik.
Zoliwrc... fentebb láttam a nyomokat a már havas részen a Magas Tax-al szemben D-DNy iránybaemenő ösvényen... most is Fast Trak-el nyomod? Volt tegnap is egy csávó feltolta/felvitte hátán végig a gyalogösvényen Speci Stumpjumperét.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
itouchfan
senior tag
válasz MPowerPH #211924 üzenetére
Jól látom hogy erre a vazra nem lehet kulacs tartót rakni? Akkor ha hosszabb túrára mész hátizsákot kell vinni?
Egyébként gyönyörű, nagyon tetszik csak feltűnt.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
TomMusic
őstag
válasz MPowerPH #211945 üzenetére
viszek szerszamot, pumpat, belsot, most mar pot lancot is
+ a 3kg folyadék, a hátadon. Szép edzés
Én meg csak egy 0.7-es kulacsot viszek, meg ami a nyeregtáskában elfér (kulcs, 1-2 szelet csokika).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz MPowerPH #211948 üzenetére
Ivóvíz kutak (Locus-on lehet őket látni/keresni), benzinkutak. Persze van hogy egyik se jön össze. Olyankor szenvedés van, de én nagyon nem szeretek magammal cipelni semmit se
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #211948 üzenetére
Nálam a vázon 1L kulacs van (sajnos csak egy kulacstartónak vannak szemek), hosszú terepezéseken természetesen ez nem elég, de tervben van, hogy majd valamikor veszek egy futómellényt, ami montis körökben is nagyon népszerű már, asszem hydration vest néven futnak. Van egy Osprey Syncro hátizsákom, de ha jól rémlik 12L, túl nagy. Általában amúgy felénk 1-2L vízzel bármerre el lehet tekeregni ha tudod hol vannak a források, ha meg nem tudod, már ezért is érdemes felrakni az OsmAndot (vagy ezek szerint a Locust), offline is működik és ha rákeresel a "forrás" szavacskára, megmutatja a térképen az összes közeli forrást, írja hány kilóméter van odáig, ha akarod el is navigál.
Más, ma amúgy megint kaptam egy kioktatást egyik havertól, hogy csak a hülyék tekernek télen, van más sport is amit űzni lehet, a bringa az nyári sport és nem vagyok normális . Mindezt azért, mert szóvá mertem tenni, hogy a polgármester a beigért bringasáv takarítást szokás szerint "elfelejtette". Fura, hogy felénk ennyire elvetemült dolognak számít bringára ülni, pedig ilyenkor minden külföldi bringás híroldal, youtube csatorna, fórum erről szól, a nagyobb webshopokban is ömlenek szembe a téli ruházatok. De felénk egyszerűen nem szokás, a helyi bringások többsége nem olvas, nem követi még a GCN-t sem, ruha rendelés helyett a helyi kis patkánylyuk boltból vásárolnak, így elfogultak, fogalmuk sincs mi folyik a nagyvilágban. Na de, adom el a drágaságos téli ruházatomat, 100 eurós BOA-s téli cipőmet, beállok a sorba és megyek síelni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #212308 üzenetére
Én még 3x-en vagyok, mert úgy döntöttem nem éri meg ezt a bringát 1x-esíteni már, hajtom, amíg tudom, aztán csere új bringára. Nekem a 2x-3x terepre fölöslegesnek tűnik, általában 3 fokozatokat váltok egyszerre, mert túl sok van belőlük. Nehéz terepen magas terhelésnél is idegesítő tud lenni az első váltóval szórakozás és a 2x-3x rendszer zajosabb is. Tudom, 2x11-en már van kuplung, szal az már jobb ilyen szempontból, de sajnos rázós terepen az első váltónak is állandóan nekiütődik a lánc, azzal meg nincs mit kezdeni. 1x-en amúgy kíváncsi lennék valamelyik kisebb lánckerékre váltva, hogy lejtőn tudj beletekerni, mennyire zavarna a lánc csattogása, mert ugy-e ilyenkor nagyon közel van a láncvillához. Nem is értem miért nem ilyen a láncvilla minden bringán: [link] [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #212308 üzenetére
Közelítsük meg másik oldalról, milyen haszna van terepen? Engem az a kis tömeg nem érdekel, 15+ a bringám mindennel együtt. Terepen nem kellenek a közeli fokozatok, amit a 2x 3x kazetták szoktak alkalmazni, és a 11-50 fogaskoszorú mindenhol elmegy nekem, nem volt még olyan, hogy hiányoltam volna egy köztes sebességet. Első váltókar nélkül a dropper karjának is van hely Csak terepre én már nem szórakoznék első váltóval.
'92 Honda VFR 750
-
válasz MPowerPH #212308 üzenetére
A legnagyobb előnye, hogy kevesebbet kell gépészkedni vele, lineáris a váltás. Legalábbis laikusként ez szól a leginkább mellette. Egy 3x8 (9-10)-on megtalálni a megfelelő fokozatot igényel némi rutint, 1x-es rendszeren ha nehéz tekerni, feljebb dobod a láncot. Nejemnek is csak ezért lesz lecserélve a trekkingje: amióta a MTB-ján 1x-es Deore van, a 3x-ost utálja. Mondjuk előtt is kb csak úgy használta, hogy mindig csak a középső tányért elöl.
Átszerelni 1x-esre nem akarom, mert kb mindenhez hozzá kéne nyúlni, meg annyira nem nagy szám a váz sem (egy alu bulls cross trekking), meg a többi cucc sem rajta. Viszont ezt a női trekking geot imádja, az MTB túl agresszív neki, a fitnessen meg nem érzi magát biztonságban.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #212308 üzenetére
nem gyűjti a sarat az első váltó, és az első váltó egyébként is egy
szükségesszükségtelen rossz, mivel terhelt szakaszon próbálja áttologatni a láncot, ahelyett hogy okosan a terheletlen szakaszon pakolgatná, mint a hátsó. A kevesebb tányérral több hely marad a szélesebb gumiknak is. A terhelt lánc megerőszakolása azokat is érinti, akik nem igénylik a szélesebb gumit, vagy a sárban tekerést, magyarul országútisok.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #212321 üzenetére
Chain guide minek? Nekem csak akkor dobja le a sram láncot, ha nagyon sarasan hátrafelé tekerem. Ma pl csinálta, agyagos sár nagyon fasza volt. Egy idő után egyik kerék sem forgott előre már, régen szoptam ennyit. Szerencsére mire hazaértem, a nagyját ledobálta, a maradékot meg 5 literes permetezővel meg kefével egész jól sikerült leszedni. Persze még a fékeket szét kell szednem, hogy kiszedjem a dzsuvát, hajtást átmosni...
'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest