-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
válasz Runner_fxr #31565 üzenetére
Én Zefal Z liner szalagot használok, egy defektem se volt vele. Szerintem jobb megelőzni magát a defektet, mint bízni abban, hogy majd valami eltömi a lyukat.
-
Solad
őstag
válasz Runner_fxr #31722 üzenetére
Úgy vagyok vele, hogy sportolni megyek, nem divatolni, ha a babarózsaszínnek teljesítményfokozó hatása lenne, azt is magamra húznám. Meg amúgyis, az én spirtomban latex overallban nyomjuk, ezekután a feszülős gatya semmiség
Zola: a betét csak akkor kellemetlen ha nem vagy bringán, de akkor is csak az első pár alkalommal. Aztán megszokod
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
rayoliviero
veterán
válasz Runner_fxr #31756 üzenetére
Rendben, köszönöm szépen a tanácsot.
-
Frenky89
őstag
válasz Runner_fxr #31770 üzenetére
Ez az, az egyenetlenségeken való jobb átgördülés az, ami bejönne.
Mondjuk a cross-t is fel lehetne turbósítani 42-47-es külsőkkel, de akkor nem sok hely marad a váz és a gumi között és messze van a 2,25-2,35-ösök ballonossága.
Szóval összességében nem tudom melyik a jobb megoldás: a MTB-osítás, vagy a 29er.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #31786 üzenetére
Itt azt kell figyelembe venni, hogy milyen a kerékpározási stílus.
Vagy például a magasságot. Én pl. kifejeztetten hülyén nézek ki 26-os gépen, mintha valami gyermekbringán ülnék... (mondjuk jelenleg az van, de már nem sokáig, remélhetőleg - amúgy is kicsi, meg kerékileg is az... amúgy itt van, ha már fotózkodunk :Đ).
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #31786 üzenetére
"Egyébként meg pár év és 27,5" vagy 29" lesz a választási lehetőség, mert a 26" csak nagyon kevés gyártónál lesz elérhető, az is csak a belépő kategóriában."
Erre kíváncsi leszek pár év múlva, ha lecseng a 27,5", 29" mánia és mindenkivel új bringát vetettek a gyártók. Én logikus döntésnek találnám behozni a piacra a 26,8" utána.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #31792 üzenetére
Azért ez szerintem még elég távoli jövő. Elég csak belegondolni a konzumer kategóriába...
A 29-es alkatrészek egytől egyik érezhetően drágábbak, mint a 26-os társaik, azt meg az alacsonyabb kategóriába keresők nem fogják jó szemmel nézni. Szerintem nem fog elveszni a 26-os kategória, legalábbis jó pár évig biztos lesz még, a 29-es kerekkel egy alacsonyabb termetű, kevésbé ügyesebb biciklista szerintem sokkal határozatlanabbul tud közlekedni, érthető okokból.
Egyelőre kevesebb a választék is a 29-esek között, elég csak a külső gumi kínálatot nézni, nagyon sok ideje van már a piacon a 26", nem fog az olyan gyorsan kisöprődni, ha valóban mindenkinek az kéne, mert e felől is vannak kétségeim.
-
sghc_toma
senior tag
válasz Runner_fxr #31876 üzenetére
Tubeless nekem is tervben van, igazabol nem tudom, miert halogatom. A Flow Ex, meg a Trail King is tubeless ready, mar csak egy ilyen kitet kene rendelnem hozza: [link]
in asm we trust
-
torzo
Ármester
válasz Runner_fxr #31921 üzenetére
Ezt egy kicsit másképpen látom, mármint a rutinos-rutintalan dolgot. Meg, hogy mit is nevezünk rutinnak. Ugyanis az nem pusztán annak képessége, hogy a bringát bravúrosan kezeljük. Ez nem elég, sőt, sokszor túl sok. Az emlegetett trendi majmocskák többnyire ügyesen kezelik a gépüket, csak agyilag nem nőttek fel a dologhoz, nincs belátásuk, hogy 30 kilcsis sebességgel nem fog megállni, ha elészédül egy gyalogos. Türelmetlenek, produkálják magukat, fenyegetőznek, anyáznak. Ezeket nagyon utálom. Többnyire belőlük származik az az autósok iránti agresszió is, ami miatt utálják a bringásokat. Volt, hogy ilyen takonyra rászóltam, na gondolhatod, mi lett belőle.
A rutintalanok általában lassan poroszkálnak, igaz, ez is veszélyes, mert előzésre késztetik a többieket a toporgással.Hasonló a helyzet a motorozással is. A gépet kezelni huszonéves korban nagyon könnyen megtanulják, sőt, többnyire meredekebb dolgokat is meg tudnak vele csinálni, mint egy idősebb, de higgadt pilóta. Mégis, kik halnak bele rendszerint a mocizásba? Hát ők. Mentális éretlenség, ami halálos veszély.
Abban persze maximálisan igazad van, hogy rendesen meg kéne tanulni bicózni mindenkinek, aki veszi a bátorságot, hogy skeróra pattanjon, különösen városban, különösen Budapesten.
[ Szerkesztve ]
-
#48525824
törölt tag
válasz Runner_fxr #31921 üzenetére
Én legszívesebben az össze eddig csinált kerékpáros létesítményt átadnám a gyalogosoknak, a járdán való kerékpározást tiltanám és az úttestre terelném le, ott nagyforgalmú főútvonalon kerékpársávot vagy nyomot hoznék létre, amire ráparkolást pl. szigorúan büntetném, hasonlóan a járdán kerékpározáshoz.
Miért tenném mindezt? Mert a különvezetett kerékpárút életveszélyes, az összevont járda és kerékpárút a gyalogosokra nézve veszélyes, a kerékpárosok így nem szoknak le a járdázásról, mivel sok helyen oda vannak felterelve, az autósok szemében így sosem lesz egyenrangú félként kezelve a bringás társaság.
-
bigdady
nagyúr
válasz Runner_fxr #32024 üzenetére
Conti country plust akarok rendelni csak nem értem oda a boltba majd hétfőn. Az jó lesz oda is meg aszfaltra is adott esetben
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #32024 üzenetére
Furcsának is találtam, hogy AM mellett országútra vágysz. Szerencsére visszataláltál a helyes ösvényre.
-
TayRol
veterán
válasz Runner_fxr #32024 üzenetére
Melyik boltban dolgozol? Ha nem nyilvános, jöhet priviben is. Hátha benézek hozzátok.
-
borix
őstag
válasz Runner_fxr #32036 üzenetére
Aki outit vesz számolni kell vele,hogy főúton célszerű közlekedni ha haladni akar vele meg nem akarja magát elcseszett hepehupás kerékpárutakon rázatni.
De ha bejött a dolog cyclocross jó választás lehet vastagabb külsővel + nehezebb de erősebb kerékkel. -
nagyúr
válasz Runner_fxr #32036 üzenetére
Köszi a véleményt. Én most tervezek váltani montiról országútira de egy picit azért tartok tőle.
Més que un club!
-
bigdady
nagyúr
válasz Runner_fxr #32024 üzenetére
Kb 20 km-es utat tudnál mondani cross bicajhoz? 3-as határhegy vagy normafa játszik, koszi
-
Frenky89
őstag
válasz Runner_fxr #31775 üzenetére
Tényleg kifejezetten jó és úgy látszik ez sokaknak fel is tűnt, ugyanis az összes 29"-est elvitték Acid-ból és Attention-ből is (lehet haveroknak van még félrerakva, de ezt nem tudom). Úgyhogy, amik maradtak azok a '12-es '13-as 26"-osok, illetve a '14-es darabok, de állítólag ezek közül is nagyon necces elcsípni egy-egy darabod az Acid-ok, vagy az Attention-ök közül.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #32036 üzenetére
Tiéd ez a Bergamont Threesome SL 7.4? Egyik haver hasonlót nézeget..
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
sanzi89
addikt
válasz Runner_fxr #32541 üzenetére
Ilyen bringát árulni vétek...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #32541 üzenetére
Hú micsoda gép!
Ez nekem már az álom kategória. -
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #32541 üzenetére
Szép bringa, bár a hajtókar azért eléggé kilóg a felszereltségből. Elfért volna rajta egy SLX legalább, mondjuk nem mintha sokat befolyásolnak, csak na. Ettől függetlenül tényleg nagyon rendben van, bár nekem kicsit világos már ez a kék szín.
Enduro-t azért próbálnál, mert kevésnek bizonyult a rugóút? Mert egyébként sok másban nem fog különbözni. Hol szoktál tekerni egyébként, hogy kevés a mostani?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #32541 üzenetére
Tettszik, de nekem 29er hardtail jött be most, én nagyon hiányozna az integrált hajtás. De haver keresni fog.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #32544 üzenetére
17 centi rúgóút elöl-hátul? Az már nem játékszer.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #32604 üzenetére
Persze hogy más, de számomra (ahogy Vasinger! is említette) tényleg a Deore hajtókar miatt esik ki. A Konán is LX van, ugyan ezt kapni XT-ben is, szóval az alatt már nem adnám. 29er-el és 26-osokkal van tapasztalatom, 650B valahogy kimaradt, pedig a 27,5"-ben is van ráció, megnézném az előnyeit. Viszont én főleg melóba járásra, hosszabb utakra használom, max. erdei ösvényeken, ahol egy hardtail 29er jön be, de ez még a jövő zenéje hogy mire lesz cserélve, netán hogy lesz átépítve a Kona.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #32726 üzenetére
Közben kollégám is megerősített hogy nem legjobb finoman szólva. Azért ez szégyen hogy nincs végig rendesen megcsinálva.
Szeptemberben terveznénk egy másik kollégával Balaton kört aztán amiatt kérdem mert nekem meg ha minden igaz jövő héten lesz esedékes pont egy outi vásárlás.Més que un club!
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #32733 üzenetére
Egyelőre még én is montihoz szokott hátsójú vagyok de jövő héttől szokhatom az outi rázását.
De ha mást nem marad a főút.Més que un club!
-
#48525824
törölt tag
válasz Runner_fxr #33366 üzenetére
Én nem kezdeményezek keménykedést, de ha egy autóval baszakodnak velem, akkor nem úgy fogom venni, hogy csak kezet akar fogni és azért jön közelebb... verték már be az orrom, attól még nem fogom megköszönni a csávónak, hogy jajdejóaranyos vagy, hogy kurvaanyázol, pedig te vagy a paraszt. Az emberek többsége defenzív és konfliktuskerülő, ha elkezdik csesztetni, én nem.
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz Runner_fxr #34453 üzenetére
Hidd el,megelégednék a Santa Cruz-al,de nagyon is! Egy álom lenne nekem!
[ Szerkesztve ]
AeroCool Hexform, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED DDR4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6600 8GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #34967 üzenetére
Szerintem a fórumtárs ilyen nyeregcsőre gondolt: [link]
Tehát ami teleszkóppal állítható magasságú kifejezetten montikhoz.Més que un club!
-
Frenky89
őstag
válasz Runner_fxr #34967 üzenetére
Köszi!
Már csak az a kérdés, hogy az átmérőn és a hosszon kívül, van-e valami extra, amire figyelni kell?
Napfénysüti: Nem, arra gondoltam, amire a fórumtárs válaszolt.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #35639 üzenetére
Ez még nekem is tettszik. Mondjuk a hideg (tél) nem ár a telónak és fékeknek, mert ugye ösztelósnál nem tudsz mindent merevre cserélni (míg hardtailnál bepattintasz egy merev villát)?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #35649 üzenetére
Gondolom... de a heti 1 vandálkodás is árt neki?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #36036 üzenetére
tesco nélkül is annyiba került a bringám gyerekkoromban a helyi áfészből UNO felirattal
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #36038 üzenetére
15-20000ft 1995 környékén, mást nem is ismertünk itt kertvárosban
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Runner_fxr #36038 üzenetére
Az én Caprine Cherokeem is emlékeim szerint 35 ezer volt kb. 12 éve bringás boltban. Hétvégén megkeresem a papírját. Sima merevvázas mtb, persze nagyjából minden cserélődött már rajta, de mindennapi használatban van azóta is. Városban közlekedős használatot értek ezalatt. Ez szerintem fényévekkel jobb volt, mint az emlegetett teszkós vackok, és sokkal nem is került többe.
Azóta persze lehet, hogy egy ilyen a duplájába kerül újonnan.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #36041 üzenetére
Pont ezt akartam írni hogy az akkori 25.000 Ft az ma jóval többnek felelne meg.
Més que un club!
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #36041 üzenetére
bányászok között jól ment a szekér
még mindig találni neten egy-két ilyen UNO-t megnézheted
[ Szerkesztve ]
-
Fr3eWar
őstag
válasz Runner_fxr #36056 üzenetére
Igen ez a típus.
Gumik, hajtókar, váltó stb. a markolat kivételével minden megegyezik a képen láthatóéval. A felnin sem volt kopás sérülés sehol. A gumin elég méretes volt még a mintázat. Úgy nézett ki a bringa mint amire összesen 2-3 alkalommal ültek volna fel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #36297 üzenetére
A másik kedvencem meg a megvárom, meg behozom és visszajövök pár óra múlva, mert nekem kell. Maximum belsőcsere működik így, de nem szervizelés. Ezek nem megvárós meg 2 óra múlva visszajövök érte munkák.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #36300 üzenetére
Nekem meg abból van elegem, hogy napokig áll a gép valahol, mikor úgysem nyúlnak hozzá. Mondják meg, hogy mikor kezdenek neki, és akkor már tudom is, hogy mikor kell vinnem és mikor tudom hozni is a masinát...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #36304 üzenetére
Jah, csak mikor tudják jól, hogy egy telefoncsörgés kéne csak, meg egy kis szervezés. Van, akinek félkorrekt állapotában is használnia kell a masinát, amíg csak lehet, mert máskülönben agyfrászt kap, sőt a munkájához kell. Értem a te oldalad, csak van egy jó középút, amit eddig még nem nagyon sikerült megtalálnom. Mondjuk szerencsére ritka, hogy szervizesre szoruljak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #36297 üzenetére
Na hát vmi ilyesmit várnék mindenhol.
Ez volna a minimum színvonal nyugaton.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #36297 üzenetére
Dr. Bike árlistája ez teleszkópokat illetőleg:
Teleszkóp kisszerviz olajos (tisztítás + kenőolaj csere) 4 000 Ft
Rugóstag kisszerviz olajos (tisztítás + kenőolaj csere) 4 000 Ft
Teleszkóp kisszerviz zsírzós (tisztítás + kenőzsír csere) 3 000 Ft
Teleszkóp nagyszerviz (tisztítás, kenő- és csillapítóolaj csere) 12 000 Ft
Rugóstag nagyszerviz (tisztítás, kenő- és csillapítóolaj csere) 12 000 Ft
Teleszkóp nagyszerviz szimmeringcserével (tisztítás, kenő- és csillapítóolaj csere, porlehúzó csere 14 000 Ft-tól
Lockout kar le- vagy felszerelése 700 Ft-tól
Villacsere 2 000 FtAzért őket másoltam be, mert ők elég jók teleszkóp szerelésben, és sokat szervizelnek.
Szerintem ezek az árak amik a reálishoz közelítenek. De mondjuk a 4 ezer ft a kis szervizért szerintem az olcsó kategória. Nálunk a kis és nagy szerviz közt kisebb a különbség, a kicsi kicsit drágább a nagy pedig kicsit olcsóbb.
Ha nyitáskor (9 körül) nekiállok mondjuk egy Rebának, akkor elő szokott fordulni hogy ebédszünet után még mindig vele foglalkozom, és nem azért mert olyan lassan dolgozom, csak alaposan. Olyan retkesen szokták hozni a komoly villákat is, hogy a takarítással 2 óra lazán elmegy, elfújok fél liter izopropil alkoholt, meg eltörölgetek egy fél lepedőt.
Ha az egészért kérsz mondjuk 10 ezer ft munkadíjat, a végén elosztod mondjuk 4 órával, akkor 2500 ezer ft ért dolgoztál óránként. Amiből rezsit fizetsz, adózol, stb. Bármilyen szakmunkás, kőműves, ács, burkoló többet szokott kérni ennél...[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #36322 üzenetére
szegedbike.hu, jó fejek,valszeg igazat mondasz,hogy nem lehet ingyenes a karbantartása. 163k vettem a cangát,ennyiért nem hiszem,hogy fényesre nyalják a seggem,habár ki tudja
Van egy jutubos vidi,ahol nemét csávó mutat teleszkóp sürgősségi karbantatásáról bemutatót.ez lenne azMacbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #36378 üzenetére
Köszi a kimerítő válaszod. Valszeg hanyagolom a mostani tuningolásást,maximum egy jó árban lévő recon-t majd veszek bele,hogy jobban élvezhetőbb legyen a város. Habár a boltban,ahol vettem ott a minotau (remélem elyesen írtam) forgalmaznak,abból melyiket ajánljátok ? Az S-es méret még megfelelő egy 170 eleje,közepe magas emberkének? Igazából én nem akarok hegyekre mászni,mert Szeged környékén semmi sincs,max elugrok erdélybe,mert közelebb van,mint akármelyik Mo.i hegy,dombocska. Környéki erdőkben akarnék gurulni,igaz ott nincs bazi nagy magasság,de akkor is élvezzem már,ne kínszenvedés legyen.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #36401 üzenetére
Az az
Ennyire számít az a 2-3 cm rugóút? De nem akarom eladni,mert meghagynàm hétköznapi használatra, egy több mint fél milliós gépet fosnèk kint hagyni akár 5 percre is. Szerintem 100-at ha kapnék érte,maximumMacbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #36403 üzenetére
Mondjuk azt hozzáteszem, ha van 600 ezred egy ilyen szintű carbon cube stereo-ra, akkor a 160mm se nagyon fog hátráltatni, mert az már baromi jó súlyban van, meg ugye a villa is leültethető 120mm-re, hátulját is zárhatod. De ezek csak a csúcs endurokra igazak, egy alu enduro bicaj, kicsit gyengébb felszereltséggel simán van vagy 15-16kg, az meg azért nagyon nem olyan mint a 12,5 meg a 13.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #36404 üzenetére
Majd szépen adok a stereora egy 5 kilós ajánlatot
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #36422 üzenetére
Nem baj. Lesz az 600 is
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #36403 üzenetére
Nem lakattal kell próbálkozni: [link].
Új hozzászólás Aktív témák
- Revolut
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ingatlanos topic!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs