-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz sebgutkopf #215334 üzenetére
Nem terepezek, csak ritkán, mutatóba, de nekem az SX is bőven megfelel, pedig használtam én országútin tourneytől ultegráig mindent, meg shimano oldalon is szinte a teljes palettát. Hétköznapi mtb-sként abszolúte nem érzem rosszabbnak, mint a 12-es Deorét.
Nekem valahol Acera/Alivionál van a határ, meg országúti oldalon Tiagra alatt, amin érzem, hogy gondok vannak a minőséggel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #215377 üzenetére
Az a baj, hogy amit mondasz, ahhoz szukseges a kabelezes. En orulok neki, hogy nincs kabel. A Shimano fele Di2 hulyeseg is ott bukik meg. Egy marhasag, es a Sram megoldasa egy elavult vacakka teszi azzal a sok kiegeszitovel, ami szukseges a mukodesehez. Mar evek ota minden wireless, beleertve egy jobb telefontoltot is, ezek meg junction box -al dobaloznak, meg tobb meter kabellel.
En orulok, hogy nem a bringan kell radugni az akksira.
De ugye masok vagyunk.En analog bringaban gondolkodok, eszembe nem jutna konnektor melle rakni, mert kenyelmesebb kiszedni, es a gep mellett bepattintani.
Engem ez a flight attendent nem gyozott meg. Mert bar volt lehetoseg Jeffsynel a full AXS bringara, egyszeruen csak a hibaforrast lattam benne. Na meg kicist dragabb lett volna, attol fuggetlenul, hogy boltbol olcsobb beszerezni azt a tagot/telot, mint egy Factorys Foxot.
Ez az egy felelmem is a valtoval, mennyire lehet tartos, hosszutavon.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #215377 üzenetére
Van ráció abban amit mondasz, ugyanakkor azt érzem ez inkább a kerékpár gyártók sara, vagyis lehetne azon az aksin egy-két dugalj amire aztán rácsatlakoztathatnád amit akarsz mert amúgy célszerűbb egy kipattintható áramforrás mint egy kerékpárt odatolni mindenestül egy dugalj mellé, ami tárolóban, garázsban, lépcsőházban, vagy pincében macerás lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #215379 üzenetére
Drága sornál biztos számít. Nekem NX a sorom is, de ha egs XX1 lenne fent, nem spórolnék a láncon. Mondjuk már egy NX is vagy 13 ezer.
https://barbieripnk.hu/
-
FRIZ 22
senior tag
válasz sebgutkopf #215379 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz sebgutkopf #215779 üzenetére
Másfél év után árulom az xc-met. Szerencsére viszonylag olcsón vettem, most meg drágák, talán nem bukok rajta sokat. Az országúti biztosan marad, meg mellette a cross-trekking. Legfeljebb utóbbi kap a teljesen aszfaltos helyett egy minimálisan terepes (inkább graveles) gumit.
Az a gyanúm, hogy hozzám hasonlóan lesznek azért, akiknek a bicikli vagy állóképességi sporteszköz (ahol a terhelés kiszámíthatósága miatt az országúti, vagy a tt az ideális), vagy közlekedési eszköz marad (az meg ugye per definicio úton történik). Emellett szeretek kirándulni is vele, viszont egy percre meg sem fordul a fejemben, hogy letérjek az útról, meg rossz időben, sárban sem mennék ki, szóval minek cipeljem a sok telót, meg a vastag, bütykös gumikat?
Személy szerint szívesen elnézegetem ezeket a hegytetős, meg erdei képeket, amiket feltesztek, de abszolúte semmiféle ingerem nincs rá, hogy ezért én járatlan utakon, tökig sárban, vagy sziklás-köves hegyoldalakban biciklizzek.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy két xc-nk van, a nejem Orbeája marad (méretben is okés nekem is), ha esetleg kedvem szottyan mégis valami fenti perverzióra, arra jó lesz. Ő meg amúgy sem használta ki sose, eleve borzasztó bizonytalan bármilyen kétkerekűn, szóval neki a nagyon lájtos kirándulások, meg a munkába járás marad, ezekhez meg megint a cross trekking a nyerő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz sebgutkopf #215957 üzenetére
Ezt a modern geót nem nekem találták ki. Úgymond nem megfelelő bringát vettem... össztelós bmx szerűséget akartam >nagy kormánnyal ebből lett a csoda bringaNagyon rövid a láncvillája, így magas kormánnyal csak billenteni kell felkapkodásnál... emelkedőn persze ez hátrány, ágaskodik.
Az eredeti geójában nyújtott kézzel teljesen előre dőlve kell lenni, extra kényelmetlen, versenyzői tartás.
A mászáshoz álom pozició, a telók összhanga hihetetlen minőség ebben a súlyeloszlásban.... átbarkácsolva meg kényelmes, kirándulós, bohockodós kis vas.Őszre ha megedősödök kicsit, lehet vissza rakom tesztelésre az eredeti nullás stucnit a majdnem egyenes kormánnyal.... merthát a youtube-os videókban úgy is könnyedén bringázgatnak
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #215959 üzenetére
Na, valami kis tanáccsal segíthetnétek engem is, ha van valakinek ideje és némi tapasztalata. Télen fel tudtam menni 60 kg-ig, jártam minimum heti 3 súlyzós edzésre, ezt tartom most is annyi változással, hogy inkább 4 heti számot tudnék megadni, ami 10 alkalom. Január óta aktívan bringázok, bár sokat egyébként nem mentem, viszont sok picit igen, azaz heti 5 nap általában megvan + reggel és munka után 9-9 km szintén nem városnézősben. Ez azt eredményezte, hogy már megint annál a fránya 56,5-57 kg-nál járok, mint a szezon végén. Annyit azért észrevettem, hogy valamivel izmosabb vagyok, ezt alátámaszta a testösszetétel is, meg zsír már szerintem nagyjából nincs rajtam sehol. Szóval 60-62 kg-ig szeretnék feljutni, de csak izomnövekedéssel, zsírt azt csak étkezés jelleggel szeretem.
Valószínűleg a 16-8 is szerepet játszik ebben, de próbálom úgy csoportosítani a mozgásokat, hogy mindig kiadós étkezés kövesse őket. Reggeli bringa/edzés után a délelőttöt végigeszem, ebéd utáni tekerést követően szintén. Kalóriát nem számolok, se mikrotápanyagokat, de azt gondolom, hogy az átlag magyarnál pár nagyságrenddel jobban étkezem.https://barbieripnk.hu/
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #215959 üzenetére
Nekem nem megy a futas, mert ez lofutty. Tetu lassu vagyok, de ez igaz a bringazasra is. Magamhoz kepest persze nem rossz fejlodes, de alapjaban veve sz@r vagyok. Azota viszont egyertelmuen fejlodok, hogy rendszeresen bringazok, es nagy szinteket maszok.
Lehet azert, mert 84kg -val meg mindig sok okyan sulyt cipelek, ami itt nagy hatrany.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #215960 üzenetére
Itt már te vagy agresszív, nem a gumi. ...ami a szerelést illeti készülök arra az időre mikor majd csapágyat kell cserélnem nejem, vagy én kerekeimben és hajtóművemnek. 22e forint körül fizettem érte, ugyanakkor kihasználni valszeg. nem fogom, ami minőségét nézve nem is akkora baj mert a menetet leszámítva alumínium minden (a menetes szár acél és csak remélem a belső menet is acél a karban ) cserébe olyan csapágyat teszek kerekembe amilyen akarok, amikor akarom és nem kell ezért majd szervizbe járnom ezért, vagy az általában még gyakoribb esetleges fenékzárójel (tudod, bottom bracket ) csere miatt. Ha a tárcsák méretpontosak akkor már úgy is megért egy húszast, ugyanakkor látszik miért kerül egy ipari 130 ezerbe, gondolom az nem alu hanem szerszámacélból készül, de hát annyit biztos nem ér egy amatőrnek otthoni felhasználásra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #216157 üzenetére
Igen, kár, hogy nem minden gyártó adja meg ezt az adatot.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #216375 üzenetére
Mikor itt csikicsukizok kerülgetve a gyerekfejnyi éles sziklákat bizony én is aggódok kicsit a becsatoltság miatt.
#216378Roadlite7...most vettem ,még nem próbáltam...kiütőm még nincs. Ice, Park stb. tools préselői egy vagyonba kerülnek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #216440 üzenetére
Köszi, ma folytattam a szériát, KOM, kupa... és idén először szembementem egy medvével . Amúgy szerintem ezek a KOM-ok, kupák két dolog miatt gyűlögetnek most: leadtam 6-7 kilót, 57kg vagyok. A másik meg, hogy a télen kihagytam teljesen az alapozást, aszfaltozást, általában inkább terepre mentem hóban is, csak mert nagyobb fun. Valamikor azért majd be-be iktatok a terepezések közé néhány alapozót, nehogy kiégjek.
#216464 MPowerPH: szerintem neked amikor nem pályázol, kimondottan tetszene az spd, bár fogalmam sincs milyen stílusban tekersz .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #216471 üzenetére
Amióta becsatoltam többször eszembe jut mi lett volna ha akkor be vagyok csatolva és nem tudom letenni a lábam egyenes térddel érkezni. ...kulccsont? Ugyancsak térd, esetleg könyök?...vagy semmi?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #216471 üzenetére
Nagyon utálom az avart , szerencsére felénk ritka.
#216472 Hasaggymeg: ma felfelé pont eldőltem . Az elején kutyasétáltató ismerősökkel mentem, mert meg kellett mutassak nekük egy helyet, ezért lassan tekertem és gondoltam váltok a legkönnyebb fokozatra. Nos a váltó pár napja el van állítódva, bedobta a láncot a fogaskoszorú mögé, én meg az emelkedőnek hála azonnal megálltam, túl gyorsan eldőltem, nem volt időm kicsatolni . De az ilyen eldőlések igazából nem veszélyesek, csak viccesek, még egyszer sikerült hasonlóan esni, akkor sem üttem meg magam.
#216473 MPowerPH: ilyen esetekben szerintem nincs gond, inkább akkor nehéz kicsatolni, amikor nagyon lassan, 3-4km/h alatt mászol és valamiért hirtelen le kell tenned a lábad, vagy pl. ha trackstandelsz és elveszted az egyensúlyt. De ilyenkor is sikerül általában kicsatolni, ha meg mégsem, akkor sem esel nagyot. Persze csak elmélkedek, azért egy hosszabb rugóutas géppel lefelé más a tempó. De ha megfigyeled, asszem EWS-en is mindenki be van csatolva már.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #216521 üzenetére
Greg Minnaar be van csatolva, CB mallet pedálokra, viszont van egy vagy két versenyző, aki még platformmal nyomja.
A mallet pedálokat kipróbálnám szívesen, ha nem lenne annyira drága, ahhoz másik cipő is kéne. Talán azzal a nekem nehéz rész, emelkedőn elindulás is menne, mert van akkora a platform rajta, hogy nem baj, ha nem tudok rögtön becsatolni.
'92 Honda VFR 750
-
Gaben92
őstag
válasz sebgutkopf #217032 üzenetére
Nálam most az a dilemma leginkább, hogy két bringára elég-e a 7L. Ha ez a "pont nem" kategória akkor nem vagyok vele előrébb, kell extra víz így is úgy és kell extra kanna. Akkor meg már a kicsi 4L-es kompaktabb, és hogy nem kétszer, hanem háromször kell utántölteni az pont nem érdekel.
#217020 stickermajom
Pont ez a lényege, hogy nem baromi nagy nyomással megy mint az autómosók, hanem alacsonnyal, hogy nyugodtan lehessen használni bicikli (meg kutya ) mosásra is. Amúgy konkrétan amiatt gondolkodom rajta, mert önkiszolgáló mosó szerintem nem létezik felénk (nem MO), és nyáron mennénk olyan helyekre, hogy víz is csak a tóban van, áram meg sehol 60km-es körzeten belül. Ár meg relatív... 120€ az nálunk másfél tálca sör, vagy kajában számolva 5 pizza...If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #217110 üzenetére
Nekem gyonyoruen el volt dolgozva a felni belso resze is, pont ugy nezett ki, mint a kulso fele.
A szalag bele volt mar ragasztva, szelep is rogzitve. Passz, hogy milyen, valami vekony, konnyitettnek nezett ki, es csak kozepen, 1 soron volt ratekerve, mert atlatszott.
Gyarilag nem tekerte ra a Speci a tubeless szalagot?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #217123 üzenetére
Az OEM cuccokkal számítani kell ilyenre, én pl. még normális Cube OEM Alexrims-el nem találkoztam, de Fulcrummal sem. Ugyanakkor a Merida gyári cuccok állítólag nem rosszak. OEM~fillérbaxás.
#217124 jjeahh...így már nekem is kérdéses kell-e a b-link majd
erről, ahhoz, hogy jól működjön ez helyett.... valszeg nem és le kell majd vegyem, eddig úgy voltam vele, hogy felszerelem aztán mehet is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #217122 üzenetére
Valahogy csak meglehet mókolni, a karbonra is tesznek matricákat melyek rendesen odatapadnak...lehet macerásabb és bosszantó is, de nem gondolnám reménytelennek. ...bár én az egyik Alexrims felnimet nem tudtam soha tökéletesen tyúkbelesíteni, azon látható volt a gyönyörű kézimunka az illesztésnél [kép] .
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #217122 üzenetére
~1 hónap, aztán meglátjuk, hogy a kínaiak hogyan munkálják ezt meg. Végül arra jutottam, hogy először a gravelre veszek, azzal úgyis többet megyek. EliteWheels Marvel szettre esett a választásom, sajátmárkás aggyal (RD12 Ceramic).
A jól bevált Panaracer Gravelking SK 700x38C gumikat már beszereztem hozzá.
A 105-ös BR-RS505 szetthez fékbetétet sehol sem találok, így az is kínai lesz.
Sor sincs, abból két ZTTO típus között gondolkodom:
ZTTO Gravel Bike 11s 11-34, 108$
ZTTO Ultralight Road Bicycle 11s 11-34, 68$
Tömegben 1g van köztük, nem releváns, de a Shimanohoz képest 151g a nyereség. CS-HG700-11-et használok, azt nem kapni most sehol vagy ahol belátható időn belül lesz (pl.: Rosebikes), ott van egy masszív felárazás.Féktárcsából pedig ezek között megy az agyalás, mert a ZTTO csak 6 csavarosat csinál:
SHIMANO SLX SM-RT70
KCNC Razorhttps://barbieripnk.hu/
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #217123 üzenetére
Pedig a Roval karbon felnik azert nem is olcsok, es elvileg minosegben top-to kategoriat kepviselnek. Szoval most megleptel. En biztosan complain -elnek egy szepet, es kernek vagy cseret, vagy part refundot.
Don't Tread On Me
-
Gaben92
őstag
válasz sebgutkopf #217143 üzenetére
Semmi extra. UDH-ra felmegy bármelyik Shimano váltó. Az új "direct attach" váltó csak úgy magában, a régebbiekhez kell egy b-link de kb ennyi.
Pont emiatt írtam én is, hogy talán pont azért dobta a Shimano a direct mount-ot mert a SRAM nem harapott rá a dologra.
Trek Fuel EX 9.9. UDH és XTR váltó. (Nem mellesleg a vázba rejtett szerszámostáska valami hatalmas királyság. )
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #217143 üzenetére
Az Sram nem ugyanazt csinálja, mint a Shimano jelenleg a direct attach dologgal? Csak ők régebben elkezdték, a Shimano gondolom most kezdte követni őket. Nekem úgy tűnik, hogy az Sram váltók nem direct mountosak, hanem standardok, csak nem használnak b-linket (helló Shimano direct attach ). Az UDH meg nem standard mount? Szerintem most az új 1x mtb váltók mind standard mountosak b-link nélkül, Microshift, Sram, Shimano, mindegyik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #217144 üzenetére
Szerintem nagyon elegans megoldas. Ettol persze a felni belsejenek a kidolgozottsaga meg lehetne normalis.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #217146 üzenetére
Köszönöm szépen, ez ismét egy nagyon hasznos komment volt tőled
https://barbieripnk.hu/
-
Alg
veterán
válasz sebgutkopf #217149 üzenetére
Ha újonnan vette akkor gyárilag tubeless ready-ként, szeleppel és szalaggal kell jönnie. Ha illesztési hibás a felni az garis probléma, én visszaküldeném, vagy ha nem fogadják be elállnék a vásárlástól és vennék más márkát.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #217146 üzenetére
a fékhatással nem értek egyet, legalábbis emlékeim szerint a majdnem teli avid tárcsám nem fogott úgy, mint az lyukacsosabb. Teljesen teli nem volt, azt úgy emlékszem, a csendességével reklámozták. A lyukak éle is szerepet járszik a fékerőben, de az igaz, hogy amikor már több a lyuk, mint az anyag, az megint rossz. A HS-1, meg a Cleansweep tök jó volt ilyen szempontból, de a linkelt Shimi is tényleg az.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #217174 üzenetére
Szerintem is orulni kell annak, hogy kapott. Roval ettol meg egy nagyon jo cucc. Nem egy Berg, es tan nem is sokkal konnyebb, mint az alu, de elegge jol birja a strapat. Es jon vele a karbon osszes pozitiv es negativ hatasa is.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #217201 üzenetére
DT370 -el? Most szivatsz? Egy karbon kerekszetten?
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #217278 üzenetére
Lehet igazad van és Specinél másképp van, kitudja milyen karbont használnak. A népszerű általános Torayból elvileg a drágább T1000-nek a legjobb a szakítószilárdsága az olcsóbb T800, T700, T300-al szemben (meg mittoménmik vannak még) és mivel a drágább felső kategóriás karbon sokkal erősebb, ezért sokkal vékonyabbra lehet gyártani a vázak falvastagságát, ezért lesznek könnyebbek. Az enduro vázakat lehet azért gyártják alsóbb polcos karbonból, mert oda vastagabb váz kell, egy T1000 szerű vékony karbon váz hamarabb törne (?), endurón azért sokkal nagyobb terhelést kap a váz és többet esnek az userek, szal nem lehet papírvékony vázra építeni. Gyors guglizás: [link] [link] .
Alu és karbon között biztos van különbség, de amíg a vita tárgyát képező egyedi Chisel vagy Allez gépeket egyikünk sem próbálta, addig nem derül ki. Talán Hasaggymeg ült már régebbi Chiselen, de ő emlékeim szerint a karbon váza és a régi aluja között sem vett észre különbséget. Én biztos megéreznék minden apróságot, a 7005-ös alu vázam is teljesen másnak tűnik, mint a haverok átlagos alu bringáiFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #217599 üzenetére
Nem tudom, azt mondta ezek a vékonyabb becsúszójú (30 mm) telók érzékenyebbek az olajmennyiségre mint a 32,34mm-esek.
Zoliwrc... az jó sok!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #218034 üzenetére
Nem izgulok en sem. Tulajdonkeppen ha osszeszamolom, siman megvan a 100 munkaora, mert amikor a varosban gyakoroltam orakat a bringaval, azt nem is rogzitettem, es volt, hogy este 2 oran keresztul nyuztam. Lehet, hogy a teli, minuszban, vagy nulla fok kornyeken, sarban megtett km -ek sem segitettek annak, hogy tovabb birja. Igy most le lesz tudva, johet a nyar. Sarat mar nem igen fog latni. Es akkor mar a bringat is leszervizeltem, kivetel a kozepcsapagyat, mert azt nem szedem ki ennyi ido utan.
Az elso telo egyebkent nem produkalt hibat, meg csak nem is szurcsogott egy kicsit sem, az jobban birta, mint a tag. Pedig ha tippelnem kellett volna, akkor azt mondom, hogy a villa fekszik ki elobb. A tag jo helyen van ott font, sarat, port joforman nem kap. A telo meg azert kapta az ivet, mikor elsullyedtem parszor a mocsarban.
Bele sem gondolok, hogy azoknal a bringaknal, ahol alul van a tag fuggobe allitva, ott milyen gyakran kell szerviz. Ezert zseni a Scott, ismet, hogy beleintegraltak a vaz belselyebe.
Bringas komam rabeszelt az SPD -re. Melyikkel jarok jol, ha szeretnem kiprobalni? Veszek egy hasznalt M8100 -as pedalt, vagy ujonnan egy M520, talan M530 -at?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #218118 üzenetére
Akkor ezzel dobom is az M520 -as pedalt. M530 lesz akkor az idealis.
Jo hogy ilyeneket is olvasni, mert zero tapasztalattal nehez barmibe belefogni.Cipot mindjart megmondom, mi. Valami kinai sz@r lesz, amirol jokat irtak.
Hasaggymeg: Hogy oszinte legyek, en esesnel mindig a bringat mentem... A heten is en mentem elol lefele, es a kanyar utan bizony ott volt egy kozepes faag, keresztben. Eldontottem, es ugy, hogy a bringa rajtam legyen. En ugy neztem ki, mint a varacskos diszno, de a technika meguszta.
Es meg igy is, hogy probalok vigyazni a bringara, most szetszedett allapotban felfedeztem olyat, amitol elszomorodtam. Es bar nem lathato helyen van, de a karbonig lepattant a festek tobb helyen is azon a kis teruleten. Szimpla tervezesi hiba, Spectralt szerintem ugyan ugy erinti, mint a Jeffsyt, ugyan az a rugozasi geo. Kar, hogy ezt nem tudjak megoldani...
A valtokanal csak egy dolog, az a szep piros is sok helyen megkopott. Veszek ma akril bordo metal festeket, es lefestem, ha mar szet van kapva.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #218290 üzenetére
Ennek van értelme, valszeg ezért zsibbad a vádlim nagyon hosszú nagyon rázós lefelén. Ami még valszeg sokat javítana a dolgon, az a szélesebb gumi, fully, edzettebb vádli. De annyira nem zavar, hogy tegyek is ellene.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #219209 üzenetére
Az enyém is jól bírja, ráadásul ebből simán elfér a 810 ml-es még az S-es vázban is.
Az NX viszont nem annyira. Adtam is fel egy ticketet rá, meg az UDH-ra is, hogy javasoljanak valamit a fellazulásra. Egyébként nem csoda, hogy törnek, mint a ropi. Milyen fos ez, ami 552 km után így kotyog És ez alatt még ott az SX.
Itt most minden meg van húzva, az előírt nyomatékra és így kotyog.Ma szépet mentett a bukó. Van ez a szegmens (Rácz lejtő), ahol javítgatom az időmet, cél a top3. Egyébként még mindig nem frissült és N/A-t látom a saját PR-omnál, pedig fent van Straván az a tevékenységem, mikor 7. időt futottam. Na mind1. Szóval olyan szakaszon van, ahol fék nélkül jössz, de egy kanyarkivezető után jön ez az egyenes, tehát nem látod. Alacsonyak előnyben, nekem sikerült érintőre venni. Köszi sisak! Bár most jöhetnek a sisakellenes károgók, ha nincs fent, pont átférek alatta
https://barbieripnk.hu/
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #220167 üzenetére
Füleden is veszed a levegőt climb sem különb.
Itt meg van rend, ebike -osok nem szennyeztek be az analog listat. Itt mar nincs olyan maszas, ahol nem ebike -os vezet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #220167 üzenetére
& MPowerPH: Kösz! A füleden is veszed a levegőt climbre a strava 43.3%-ot ír, nyilván elszámolt valamit és kamu, de azért elég kemény, 300 méteres szegmens, 135m szintkülönbséggel. Nem lennék amúgy különösebben büszke a legutóbbi KOM-okra, de így, hogy rendszerint ilyen embereket nyomok le, mint ők: [link] [link] , már nem tűnik rossznak a dolog . Kár, hogy lefelé tetűlassú vagyok, ha nem fosnék ennyire, lehet kipróbálnám magam versenyen. E-bikeosok itt is szennyezik néha a szegmenseket, de ahol észrevesszük, zászlózzuk, én már volt, hogy rá is írtam egy e-bikeosra, hogy állítsa át a tekeréseket e-bike ride-ra és akkor nincs hiszti.
#220171 sebgutkopf: igen, ezt én is láttam valahol. Remélhetőleg annyira nem esik le.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #220171 üzenetére
Ajánlom a The Racer - A versenyző című, egész jó kis bringás filmet. Ebben pont ez van, kis dopping és hajnalban csipog a riasztó emberünknek, hogy a pulzusa túl alacsony, ezért megpróbál felvánszorogni a bringára tekerni hogy túlélje...
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #220171 üzenetére
Kórházban 40-re lövik a fekvő betegeknek a jelzést, ha az alatt van, akkor kiírja mikor. A 24 órás holter meg 2500 msec-nél bejelez, hogy szívritmus kimaradás, pedig az csak 24-es pulzus... tapasztalataim alapján.
Egyébként a sportdokinéni azt mondta, hogy adott embernél (adott edzettségen) minél magasabb a nappali pulzus, annál alacsonyabb az éjszakai. Tehát mondjuk egy verseny vagy intervall edzés után alacsonyabb lesz éjjel, mint egy reco után. Gyakorlatilag egy sinus görbeként mozognak az értékek.
Nála a rekord egy fiatal élsportóló éjszakai 20-as pulzusa. Köszöni, még él.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
válasz sebgutkopf #220171 üzenetére
Froome-nak a nyugalmi pulzusa a Tour után 29 alatt volt...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #220292 üzenetére
Volt már benne vagy 70 km. Jó, azt aláírom, hogy amit csinálunk a gravel bringákkal, az már inkább a montizás kategória. Legutóbb is egyik pajti inkább az XC bringájával jött velünk.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #220435 üzenetére
Egy könnyebb insert 60-80g körül van, egy könnyű gumival ma már nem akkora kompromisszum súlyban, nem csoda, hogy a nagyon grammmániás profik is használják.
A modern geók, szélesebb gumik-felnik, downcountryk nekem is nagyon tetszenek, mindenhol azt írják ezekről a bringákról, amit a bikemag is a cikkben: "úgy mész le vele bárhol, hogy közben nem az életedért küzdesz, hanem fülig ér a szád – olyan élményt ad, amire xc bringától sosem számítottál". Nekem nagyon kéne azért egy kis plusz magabiztosság lefelé, mert keményebb, nehezebb technikás lejtőkön fosok és elvileg ezek a modernebb xc-k úgy lettek jobbak lefelé, hogy mászás közben sem kell kompromisszumot kötni. De persze nagyon-nagyon terepfüggő ez is, aki nem jár durvább nehéz terepen, annak fölösleges lehet egy modern geos xc vagy downcountry, mert egy klasszikus xc-vel is ugyanúgy meg tud oldani mindent. Enyhe terepen én is tökéletesen elvagyok a régimódi bringámmal is.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #220436 üzenetére
Feltevésed meg is állná helyét ha az az "izomból felkészült...bukfences mókus" a videóban nem Mathieu Van der Poel lenne. ...lehet tévedek, de szvsz. azon a letörésen rajtad kívül még talán 1-2 topiklakó jönne le, merevfarúval meg még annyi sem.
#220437trialboj...azok a gazemberek a vámnál csak egy hangyafaxnyival jobbak mint elődeik, meg vannak kenve és jöhet a lopott cucc. Járok haza rendszeresen és 3 alkalomból 2x kinyittatják a csomagtartót, ne mondd nekem nem ismerik ezeket az orgazdákat, itt is buknak le ezzel-azzal szinte minden évben vámosok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #220456 üzenetére
Fully nem kéne, már sokszor ecseteltem miért, de egy modern geós könnyű hardtailom 2.4" gumikkal biztos lesz és a 120mm rugóúttól sem ijedek meg . Valszeg ennyi elég is lenne a megváltáshoz, mert nem vadulni akarok lefelé, hanem picit bátrabban engedni neki. Jelenlegi gépemen 71 fokos a fejcső, ami mai szemmel már vicces és az első váltó miatt valszeg nem férne bele a 2.4" gumi. Amíg nem voltak ilyen modern geók és downcountryk nem véletlenül nézegettem a hardtail trailokat, egy Marint majdnem berendeltem anno, de azzal a rosszabb mászóképesség és a nehezebb súly miatt valszeg csak szopattam volna magam. Ezek pl nagyon bejönnek, csak nem igazán lehet kapni őket és nekem drága. Gyakorlatilag csak a gumit kéne cserélni rajta és majd idővel egy jobb kerékszettet venni bele. Láttam, hogy már több gyártónak van hasonló bringája . Modern, lefele picit jobb, könnyű, igazi élmény xc lehet, ezért a kategorizálásért lehet kinyírnak itt, de valódi hardtail downcountry .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #220460 üzenetére
Ahogy irod, a nagy rugout, amit tobbsegunk akar trail, akar AM -es bringan hasznal, teljesen folosleges, mert technikas profik egy rovid rugoutas XC geppel is siman lejonnek ott. Igy mi foloslegesen cipeljuk a plusz sulyt, amit a masszivabb vaz, a nagyobb tag, telo eredmenyez. Foloslegesen szenvedunk a trail geokkal XC palyakon, es a plusz hajtasi veszteseggel, amit a nagyobb rugout, a lockolhatosag hianya hoz.
DE! Mi nem vagyunk profik. Valoszinuleg itt egy ilyen palyan egy fully, de XC geppel mindeggyikonk osszetorne magat es/vagy a bicajt is. Sot, akar egy temposabb lefelen egy keskenyebb, kevesbe agresszivebb gumi, a kisebb rugout miatt sokkal idegesebb bringan is idozitett bombak lennenk. Mert sokkal konnyebb eldobni, mert hirtelen iranyithatatlan lesz a bringa, sokkal konnyebben megcsuszol vele, vagy eppen nem tudsz idoben megallni, mert se a fekekben, sem a gumikban nem marad tartalek. Csak eppen annyi, amit egy profi meg kihuz beloluk, de te mar nem.Az ilyen mugliknak talaltak ki a Trail-AM kategoriat, amiknek egyebkent a versenysportban semmi ertelme nincs, es nem is nagyon indulnak sehol sem ilyen bringakkal. Egy srac tesztelte YT -t, hogy mekkora lehet a difi a ket kategoria kozott. 1 ora folyamatos menet alatt ilyen 2 percet mert maximum, amivel trail bringaval lassabb leszel. Szoval lassabb, cserebe muglikent is lehet tempozni lefele, es meg par jump is belefer.
mod: Mondjuk szivesen kiprobalnam, hogy a mostani maszos idomet egy komoly, konnyu XC geppel mennyivel tudnam megjavitani.
Van egy resz, ahol en tuti tolnam, mert nincs technikam sziklakon 10% -os emelkedon folfele menni, mig a mostanival kiengedem a telot, es olyan tapadasom lesz hatul, hogy erobol felmegyek, csak a megvalasztott nyomvonalra kell figyelnem. Majd jjeahh -nak csinalok errol kepet, ha ujra eljutok odaig, mert biztosan szeretne. Jelenleg ugy fest, hogy az ejszakai felhoszakadastol sarlavina volt, lent kupacban all az agyagos sar es ko.Toobee: Igen. PayPal -al fizettem, de fent vannak Facebookon is. Nem tuntek mar az elejen sem megbizhatatlannak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #220460 üzenetére
Húúú ezzel jól sejtem, hogy még jobban betaláltam mint gondoltam?...Hát nem jól sejted. ...a csömöriekhez hasonlítani meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #220783 üzenetére
Igazán nincs mit! Nem kis fejtörést okozott nekem, utána akartam járni, hogy maradt-e ki menetrögzítő vagy van valahol kenőanyag, ahol nem kéne lennie, stb.
https://barbieripnk.hu/
-
Gaben92
őstag
válasz sebgutkopf #220866 üzenetére
Igazából az a fura, hogy a Bike24-től amikor rendeltem az mindig házig jött és a DHL ki nem adta a kezéből a kézbesítési címig, legyen az csomagpont vagy otthoni cím. És amíg 100%-ban a DHL kezeli a csomagot addig úgy variálod ahogy akarod. Viszont a Bike-Discount-os rendelés amint elérte az országot a DHL átadta a Postinak és onnantól rajtuk múlt. Fogalmam sincs mitől függ, mindegyik rendelés 250-300€ között volt (szóval mindkét bolt esetében már az olcsósított szállítás játszott), de talán az lehet a dologban, hogy a Bike24 mind a 3 rendelésem DHL Express csomagként küldte, és szerintem a Bike-Discount csak Standardként.
Nálunk amúgy pont fordítva megy ha végül a postánál landol. Ha ránézésre nem fér be valami a levélnyíláson akkor a Posti meg se próbálja kivinni, hanem rögtön leadják a legközelebbi átvételi ponton és bedobnak egy értesítőt, küldenek SMS-t/e-mail-t. Cserébe viszont egész gyorsak (de a finnek azért így is szidják természetesen. )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #220867 üzenetére
Köszönöm a részletes leírást és az alternatívákat!
Elkezdtem utána járni, sejthettem volna, hogy ebben a szép új világban egy boltban szinte esélytelen nekem megfelelő szettet összerakni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
- BestBuy ruhás topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Kövér kagyló lehet a Honor Magic Flip
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nyaralás topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs